Kesävauvat 2010

wagana tuossa kyseli, ollaanko töissä ja jos niin, niin milloin aiotaan kertoa. Itse olen töissä joo, ihan konttorirottana pk-seudulla. Olen ajatellut kertoa vasta vuodenvaihteen jälkeen, siis jos sinne asti päästään.

Sitten pitää harkita kertomista aiemmin, jos pahoinvointi alkaa vaivata. Yleensä minulla on normaalit työpäivät ja omassa huoneessani istun, mutta välillä on sitten piiitkiä kokouksia, joissa menee koko päivä ja joissa ei paljon "turhia" syömä- tai vessataukoja pidetä. Enpä todellakaan haluaisi sellaisessa kokouksessa hurjan pahoinvoivana istua, mutta se ei ole sitten oma päätökseni, vaan kokouksen väliin jättämiseen tarvitaan pomon lupa. Mutta tämä nyt on pirujen maalailua seinille, voihan käydä hyvin ja saatan kuuluakin niihin onnekkaisiin, joille ei pahoinvointia edes tule [:D] *koputtaa puuta*

Hei taas!
Onnea Pisara: hieno juttu!
Minäkin varasin ajan yksityiselle maanantaiksi. Malttamaton olen näkemään ja kuulemaan pienokaisen elämänmerkkejä.

Tuosta uimahallista kyselin siksi, kun kuulin, että siinä olisi infektioriski. Mutta sitten lueskelin netistä itsekin, että uimiselle ei pitäisi olla esteitä. Kun esikoistaan odottaa, niin ei oikein mistään mitään tiedä. Toinen juttu, mistä helposti saa itsensä sekaisin on nuo ruokavalio asiat. Niistäkin tuntuu olevan tuhansia näkemyksiä... Mutta kaipa se maalaisjärki on tässäkin paikallaan. -Pumpuliinhan emme voi itseämme pakata heinäkuuta odottelemaan. [;)]

Tuo lilypien laskuri muuten jätättää yhdellä päivällä. Omituista.

Heippa taas kaikki!Ja tervetuloa uudet!
Välillä tää odotus tuntuu ihan oudolta,mulla 6+4 ja viides raskaus.Kolme poikaa uinuu tuolla huoneessaan.Tän uusioperheen ensimmäinen.
Mun oireet on aika vähäiset edelleen.rinnat arat, kuvotus ja väsymys mutta niin ne on olleet edellisissäki paitsi siinä missä meni kesken.
Välillä tulee mietittyä miten sitä jaksaa taas kaiken aloittaa alusta(vauva melkis4v)ja et mihin sitä o taas ryhtynyt.Mutta toisaalta olen onneni kukkuloilla onhan mulla sentään jo ikää 32v.Yritän sitkutella sinne ekaan ultraan joka on neljän viikon päästä.eli viikollla 10.Olen muuttanu  puol vuotta sitten entiseen jyväskylän maalaiskuntaan ja olin aivan ihmeissäni et täällä neuvola ja ultra menee noin myöhhään.Kaupungin puolella eka neuvola oli jo vkolla 7-8 ja ultra viimestään vkolla 9.Mutta kait tuol massussa kaikki on hyvin ku ei oo mitään kipuja ja eikä vuotoa...Hyvää viikonloppua kaikille!

Hei!

Ilmoittaudun kanssa heinävauvojen odottajien joukkoon. Viime viikonloppuna tein testin ja plussaa näytti. Nyt pitäisi olla viisi viikkoa takana ja laskettu aika 17.7.

Itse olen 35 ja odotuksen alla esikoinen. Miestä ei ole, vaan kuulun sarjaan yksinyrittävät. Vauva sai alkunsa väestöliiton lääkäritätien ystävällisellä avustuksella. Ekalla kerralla ei tärpännyt, joten en uskaltanut toisellakaan olla kovin optimistinen. Olin kuullut, että ihmiset tuntevat oireita jo melkein heti hedelmöidyttyään ja kun tuntui kaikin puolin normaalilta, niin en uskaltanut liiaksi toivoa. Kun kuukautisia ei kuitenkaan alkanut kuulua, niin raskaustesti kehiin ja kaksi viivaahan siinä kuitenkin oli. Oli hieno hetki.

Positiivinen mieliala on jatkunut koko viikon sen jälkeen ja ihan eri silmin tulee katseltua maailmaa kuin aikaisemmin. Tosin sitä myös tarkkailee itseään jatkuvasti ja säpsähtelee, että eihän nyt vaan alkanut vuotamaan tai jokin ole vialla. Tähän mennessä kyllä kaikki hyvin. Oireista olen huomannut hajuaistin herkentymisen ja vessassa ravaamisen. Paleltanut ja väsyttänyt on myös ja pikkuisen herkistyneellä mielenalalla lukee joitain traagisempia uutisotsikoita. Pahoinvointia tai mitään ihmeellisiä mielitekoja ei vielä ole ollut. 

Hyvää viikonloppua kaikille!

Tervetuloa uusille ja isot onnittelut plussasta! Itse jouduin tänään töissä kertomaan, kun en halunnut vaarantaa oman lapsen terveyttä. Minun oli suunniteltu hoitavan (sairaanhoitaja) eristysvauvaa, jolla paha pöpö, ei possuflunssa. Niin kertomalla asiasta sain sitten vaihdettua hoidokit.

Muille ei olla vielä kerrottu. Jos kaikki menee hyvin, ja miksei menisi, niin sitten varmaan joulun tienoilla kerrotaan ilouutiset. Kun nyt ensin päästäisiin sinne ekalle neuvolakäynnille. [:)]

Hyvää viikonloppua kaikille ja voikaahan hyvin!

Moi kaikille!

Minäkin ilmoittaudun heinäkuuvauvan odottajiin. Tein tiistaina positiivisen testin. Laskurin mukaan viikkoja on nyt kasassa 5+3 ja laskettu aika 14.7.

Olen 29vee ja avomieheni vuoden vanhempi. Kyseessä on kummallekin esikoinen. Asumme Oulun seudulla.

Ihanaa, kun on tällainen palsta, jossa voi avoimesti vaihtaa ajatuksia ja ylipäätään keskustella raskaudesta. Olemme kertoneet raskaudesta ainoastaan parhaalle ystävälleni ja hänen miehelleen. Muillekin haluaisi jo kertoa, mutta vielä ei uskalla. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja vuodenvaihteessa voi yllättää tulevat isovanhemmat, sedän ja tädin [:)]

Huomenna vihdoin selviää(toivottavasti) onko kaikki kunnossa, jännittää kamalasti!
Mies illalla ihmetteli touhujani kun huomasin nukkumaan mennessä että rinnat aristaa kamalasti ja hihkaisin oikein iloisella äänellä että "jes,rintoihin sattuu"[:D] Miesparka ajatteli että nytkö ne hormoonit on sekottanu ton pään jo[:D] Mutta.. ei tosiaan ole ollut mitään raskausoireita, jos tätä vatsakipua ei lasketa mutta voiko sitäkään raskausoireeksi sanoa[&:] Että pitää olla pienistä asioista iloinen[:)]

Töistä..joudun varmaan kertomaan aika varhaisessa vaiheessa pomolle koska työni on aika raskasta(lähihoitajana kotihoidossa) ja on asiakkaita joilta on mahdollista saada tartuntoja..en luonnollisestikaan halua ottaa riskiä.

Miten teillä meni viikonloppu?

Itse olin vain ja kattelin leffoja ja näin parasta ystävääni joka turusta ajoi tännne tampereella vain minua katsomaan[:)]

Hieman hankalaa on ollut yrittää setviä noita tunne kohuja.. :)

Mutta toivotaan kumminkin niin että kun kaikki kumminkin odottavat sitä omaa pienokaista, ettei kellekkään kävisi huonosti sen suhteen.
Itselläni on ensimmäinen tulossa ja hiukkasen jännittää, mutta aikaa on vielä :)

heipparallaa, ja tervetuloa kaikki uudet! täällähn on oulusta jo kamalasti porukkaa, kivaa! toivottavasti oysissa nähään heinäkuussa! [;)]
joku kyseli töistä.. eli juu töis ollaa kaupassa.. välillä aikas raskasta mut tähä asti selvitty.. [:)]
iskias mulla on lähes tulkoon mennyttä.. välillä ok mut teeppä jotaki nii jalat lähtee alta ja seuraava päivä on sillee et tipuaskelilla eteenpäin ja välillä sitte konttaamalla.. ei kiva! [:@]

Tervetuloa uusille ja onnittelut raskaudesta. [:)] Mukavaa kun tällekin palstalle rupee pikkuhiljaa tulemaan enemmän ihmisiä.

Pidän sulle peukkuja pystyssä wagana.

Hip hei! Nyt se on nähty: vahva ja selkeä sydämen läpätys näkyi ultrassa tänään - ja ihan oikeassa paikassa. Kaikki on siis kunnossa! [:D] Olipa melko jännä tunne ja sen jälkeen on kyllä hymyilyttänyt leveästi. Lääkäri sanoi, että voimakkaat kivut voivat johtua siitä, että mun kohtu on taaksepäin kallistunut. Mutta ei siis ole mitään syytä huoleen. Ihan mahtavaa!

Laskettu aika pysyi ihan samassa, mihin olin sen itsekin laskureiden ym. perusteella laskenut: 6.7. [:D]

Toivottavasti muillekin kuuluu hyvää! Täällä ollaan nyt ihan suupielet korvissa!

ihania uutisia pihlajainen[:)] Me käytiin tänään myös siellä ultrassa varmistamassa että kaikki on hyvin ja siellä kuulemma joku asustelee ihan oikeassa paikassa[:)] Sydänääniä ei vielä kuulunu koska olenkin viikon myöhemmässä mitä luultiin mutta viikonpäästä menen taas ja sitten nekin pitäisi kai kuulua..hiphei[:)]

Moikka!
Olipa kiva löytää heinävauvojen ryhmä[:)] Laskettu aika 10.7 ja eka neuvola varattuna joulukuun 1. päivälle. Vaikka kyse on "jo" kolmannesta raskaudesta, on tämä vaan niin jännittävää aikaa.
Kaksi ensimmäistä raskautta ovat antaneet odottaa itseään ja tämä tärppäsi lähes heti. Ensi tunnelmat olivat aika ristiriitaisia. Toivottu asia, mutta kun oli kuvitellut prosessin vievän kauemmin.
Pahoinvointi on mulle aivan uusi asia alkuraskaudessa. Niinpä kehittelen mielessäni jo kauhukuvaa kaksoisraskaudesta[:D] Muita oireita ovat arat rinnat, väsymys ja huimaus.
Olette keskustelleet täällä sikainfluenssa rokotteesta, itse en uskaltanut sitä ottaa... Tiedä sitten oliko fiksu päätös.
Vielä ei ole kerrottu isoa uutista kenellekään. Toisaalta tekisi mieli jo kertoa, mutta toisaalta haluaa vielä hetken pitää salaisuuden.
Niin ja onnea kaikille odottajille!

tervetuloa Rila!

hih, meilläkin yhtäaikaa LA.. [:D]
täällä on taas rinnat niin kipeät että, ja kunnon repäsykipuja alavattalla.. [:@] kipeää tekee..
te jotka olette käyneet jo ultrassa, kävittekö yksityisellä?? tässä vaan mietin et jaksanko oottaa sinne "oikeaan" ultraan asti.. [;)]

Moi Tiger!
Tosiaan hauska tuo sama laskettuaika[:D] Saa nähdä miten hyvin se pitää paikkansa ja tarkentuuko ultrassa johonkin suuntaan.
Eka raskaus päätyi synnytykseen päivää ennen laskettua aikaa ja toinen käynnistettiin kaksi viikkoa LA:n jälkeen. Jännityksellä odotan miten nyt käy[:)]

Heipä Hei!

Täällä kans yks odottaja ilmottautuu joukkoon tummaan. Eli eilen maanantaina plussasin tosi vahvan plussan ja tässä sitä nyt sitten ollaan [:D] LA olis 24.7 laskureiden mukaan.

Tuolta kuumeilijoiden puolelta tänne sitten siirryin. Minnie.Mouse nickillä esiinnyin alussa, mutta jostain syystä nämä sivut eivät huolineet kirjautumista enää sillä nimellä.

Parin viikon päähän varasin varhaisultran ja eka neuvola olis sitten 16.12. Toivotaan nyt etten ihan kovalla rytinällä tule pilvilinnoista alas kun näin intoilen heti alkuun....[:D]

tervetuloo mukaan, mickey.mouse! [:)]
yksityiseltäkö varasit varh.ultran? mullon kauhee pähkäily varaanko ittellenikin vaiko en..

Heipsan.
Eilen eka nouvola ja menossa 6+5 tänään. Jonniiverran pelottaa kun ollu niitä alakipuja.
Ens ke. onneks eka lääkäri+ ultra (kai) nii saa tietää enemmän. Ekaa ootetaan. Aika yllätyksenä tul ku ei olla sillee viel yritelty :)
Etelä- savon suunnalla ollaan.[8|] LA on 9.7.10

Kiva kuulla, että olette jo sydämen sykkeitä kuulleet. Ja onnittelut myös uusille plussanneille. Tervetuloa mukaan.!

Mites sitten miiva85. Oliko neuvolassa yritetty kuunnella sydänääniä vielä? Itselläni ensi ti eka neuvola ja tädin laskujen mukaan pitäis olla 7+4, mutta itse väittäisin, että olis viikon nuorempi vauva. Ja rupeaa kai siinä rajoilla olemaan, että kuuluuko vielä vai ei. Tänään tuon Vau-sivun laskurin mukaan pitäisi meidän pikkuisen sydän ruveta sykkimään. [:)]

Takaisin