Kesävauvat 2010

Liitetään tänne tuolta yleisestä odottajien ketjusta omaa ajatusta. Tänään tein raskaustestin ja positiivinenhan se oli. [:)]

Jos sitä vaikka lyhyesti esittelisi itsensä tälläkin palstalla. Eli olen 29v. ja mies jonkin verran vanhempi. Ensimmäistä odotellaan molemmat. Nyt oli 5. kierto kun tärppäs ja tämä raskausuutinen tuli vähän niinkuin puun takaa, kun en odottanut tulevani raskaaksi tästä kierrosta. Toki aivan onnessamme olemme molemmat, kun olemme vauvaa jo toivoneet. Mies oli kuitenkin mielestäni noilla kriittisillä hetkillä ulkomailla. Edelliset menkat alkoivat 1.10 ja 16.10 olin tuntevinani ovisoireita. Mies tuli takaisin Suomeen 24.10. En ole koskaan ovista tikuttanut tai muitakaan poppa-konsteja käyttänyt. Ihan luomumeiningillä ollaan menty. Mutta todellakin aivan ihana isänpäivä lahja ja vielä, kun hedelmöittyminen on tapahtunut todella lähellä miehen synttäripäivää. [:)]

Niin ja sitten vielä, kuten tuolla kuumeilijoiden puolellakin jo mainitsin niin viikoja voisi olla vaikka 5+1. Tämän sain tuolla Vau.fi:n laskurilla, kun laskin 30päivän mukaan (kierto 28-32). Mutta saattaapi hyvinkin vielä muuttua, kun ultraan päästään, koska en millään ole voinut hedelmöittyä silloin kun tuo laskuri väittää. [:D] Ja vielä tuo Clearbluen digitaalinen testi sanoi hedelmöittymisen olleen 1-2 viikkoa sitten. Joka tapauksessa laskettu aika tulee olemaan heinäkuussa. Saan siis ihanan kesävauvan. [:)]

Tähän vielä lisäisin, että Lilypiessa tehdessäni tuon tickerin sain viikkoja 5+3, kun varmaan laski sen "tavallisen" 28 päivän mukaan. Niin ja laskettu aika tällä hetkellä 10.7.

tervetuloa mukaan, vaavi2010! [:)]
yritin illalla soittaa päivystykseen mut ilmeisesti linjat oli niin tukossa ettei läpi päässy! eli normia yhteispäivystys meininkiä.. [:@] ja jos sinne päivystyksee meniski nii saisha siellä istua moooonta tuntia..!
viimestää huomenaamulla kyllä soitan tk:hon ja pyydän et kattoisivat keuhkot.. mut voiko röntgenkuvata jos on raskaana? pystyykö ne laittaa jotai "suojaa" masun suojaks..?

heippa kaikille ja tervetuloa uudetkin odottajaäidit mukaan=)

täällä suunnalla on alkanut pahoinvointi.vatsa kääntyy ympäri ja ruoka nousee kurkkuun. oksentamiselta olen välttynyt mutta mitään makeaa en saa enää alas.tavallinen jugurttikin saa ruuan nousemaan ylös. päivisin olen todella väsynyt mutta kun illalla menen nukkumaan, nukahdan ja herään muutaman tunnin välein. se on aika rasittavaa kun vuorotöiden takia pitäisi yöt kyllä saada nukuttua... keltarauhashormoonin nousuko tuollaista aiheuttaa? onko muilla vastaavia yöherätyksiä? huomaan vaan katkonaisen yön jälkeen olevani päivällä töissä aivan raato... ja muutenkin kun syöminen alkaa olla huonoa kun kaikesta alkaa pahoinvointi.oksennuspussi on taskussa valmiina pahan päivän varalle jos alan oksentamaan, enkä epäile etteikö niin tapahtuisi kun oksennuksen maku tulee jo suuhun... muuten vointi kohtalainen... miten te muut jakselette?

Täällä ei ole kyllä juuri minkäänlaisia olotiloja. Toivoisin että olis jotain erilaista, mulla kun 2 edellistäkin on ollut tällaisia että ei juuri huomaa olevansa raskaana ja tosiaan ne 2 aiempaa on menny kesken.

Rinnat on kipeet koskettaessa, ei tee seksiä mieli [:@] , pissattaa enemmän, lämpö korkeella ja viluttaa kokoajan. Niin ja välillä alavatsa vihloo. Sellaset oireet [8|]

Kiitos kaikille! Itselläni on vähän hassu olo sen suhteen, että mitään oireita ei ole. Hieman ehkä väsyttää, mutta ei sen enempää kuin vuorotyössä tavallisestikaan. Mukavahan se on näin, mutta mietityttää, että kuinka kauan tällaista voi jatkua.

Toivottavasti te kaikki, joilla oireita on niin voitte pian paremmin ja sitten ihmettelette mun kanssa, että mikä on kun ei oireita ole. [:D]

ei mullakaan kummepia oireita kyllä oo ollu.. iltapäivä-pahoinvointia.. [;)] ja sit kauheita liitoskipuja, niitä ihania repäsyjä alamasussa.. yskiä ei kestä kunnolla. aamupahoinvointia ei oo ollu, mut ei mun äidilläkään oo ollu mistään raskaudesta. nukkua voisin vaikka kellon ympäri! [:D]

Voisinpa lisätä tänään salilla huomattua; ihan hirvee hengästyminen. Selkee muutos viime viikkoon jolloin en niin tuota huomannut. Vaikka tietoisesti oon painot tiputtanu reippaasti, niin siltikin tuntuu että happi loppuu tykkänään [:D]  Mielenkiintosta.....

Nyt arvotaan otetaanko appivanhempia vastaan, ovat vierailleet sikanuhapaikassa auttamassa sairaana ollutta. Olisivat tulossa perjantaina. Eivät tosin meillä yövy, mutta kävisivät kuitenkin ja kyllähän siinä riskinsä on. Eivät toki tiedä raskaudesta, joten luultavasti siitä pitää nyt sitten kertoa ja jutella mitä tehdään.

tiger: pisti silmään toi sun selkä ja rintakipu.. kun mulla on ollut nyt koht sellaset kaks viikkoa sitä.. et välil pistää niin maan perkuleesti, mut hyvin kyl saa hengitettyä. toisena päivänä se on jo parempi ja toisena sit taas sattuu vaan niin tosi paljon. ja just niiku selkään keuhkojen kohdalle ja edesta ja sivuista keuhkojen kohdalle. sitä kipua on tosi vaikea selittää! vihloo ja "ahistaa" soitin kyllä viime viikolla jo tk.hn, mut ne sano että jos jatkuu viel viikon ni sit katotaa uusiks, ei ne korviaa lotkauttanukaa asian suhteen.. tietyst, oon nuori, enkä ole raskaana ja sillee perusterve, ettei mitää pitäis ollakaa minkä takia ne siellä huolestuis tollasesta.. en oo koskaa sairastanu keuhkokuumetta/keuhkoputken tulehdusta, ni en osaa yhtää sanoa et miltä se sit tuntuu.. :D tää nyt poikkes kokonaa raskaus-aiheesta tää mun juttu, mut tää alkaa jo vähä huolestuttaa itteäni tää rinnan pisto/ahdistus. liekö sitten sitä sikaa :S muttei mulla mitään kuumetta ole ollu eikä muutenka mitää kummosempaa yskää...

mutta ihanaa odotusaikaa kaikille.<3

magenta, mee ihmeessä lääkäriin.. ekana tulee mieleen tosiaan possuflunssa noita pistoksia ajtellen.. itte kävin tuossa lääkärillä nii ei oo possuflunssaa, et ihan sitä normi flunssaa mitä onki nyt liikkeellä.. eli periaattees possu flunssa on vielä sairastamatta.. =( hitto viekööt. olis kiva olla välillä terveenä.

magenta, tarkastukseen vain kaiken varalta. Tulee ainakin tutkittue, eikä tarvii arvuutella.

Itse olin tänään myös salilla 1. kertaa tietoisesti raskaana. Olin vatsa-pakarajumpassa ja vatsaliikkeitä tehdessä en tiedä kuvittelinko vain vai tuntuiko jotain "ihmeellistä". Ihan kuin pikkuinen olisi yrittänyt kertoa jotain. [:)]

Neuvolaankin sain tänään varattua ajan. 24.11. eli kahen viikon päästä. Ihanaa.

Täällä ilmoittautuu 22v wagana teidän joukkoon. Viime lauantaina tein positiivisen raskaustestin ja laskettuaika olisi 10.7.2010 jos kaikki hyvin mistä päästäänkin ongelmiin..
Ennen raskaustestiä jo minulla oli kipuja alavatsassa ja ajattelinkin että kuukautiset alkavat mutta kun ei alkaneet niin tein testin ja yllätyksekseni se olikin positiivinen, harmi että kivut vatsassa jatkuu edelleen[:(] Kävin maanantaina ultrassa mutta lääkäri sanoi että vielä niin varhainen vaihe ettei pysty näkemään onko mahdollisesti kohdun ulkoinenraskaus joten ensi maanantaina menen uudestaan ja sitten toivottavasti selviää.
Mutta että arvaa kuinka pitkältä tuntuu tämä viikko[:@]
Mitään vuotoa ei ole ollut eikä myöskään minkäänlaisia raskausoireita. Kovasti ollaan miehen kanssa lasta odotettu, vuoden verran itseasiassa ja nyt kun nappasi niin kaikkia ei välttämättä olekaan hyvin..ahdistavaa!
Mutta toivottavasti pääsen maanantaina tiedän mukaan intoilemaan ja odottelemaan heinäkuuta(joka tuntuu niin kaukaiselta vielä) ja voimia kaikille[:)]

Täältäkin tulisi yksi odottaja lisää - ja hermoilija samalla.... Huomenna olisi varhaisultra varattuna ja jännittää niin vietävästi. Huomenna on omien epämääräisten laskujen mukaan 6+3 viikkoa ja laskettu aika näin ollen 6.heinäkuuta.

Oireita on kyllä jotain, mutta tämä olisi kolmas lapseni ja nyt on ollut jotenkin tosi erilaista kuin kaksi edellistä kertaa ja siksikin epäilyttää, onko kaikki hyvin.

Kaikille kovasti onnen toivotuksia tähän alkuun, ja palaan huomenna foorumille, jos ultrassa tulee sellaisia uutisia...[:(]

Hei! Ja tervetuloa mukaan uudet.

Pisara: Meillä on täsmälleen sama vaihe menossa ja sama laskettu aika. Sinäkö menet jo huomenna ultraan? Ilmoittelehan mitä näkyi. Itse olen ajatellut mennä ensi viikolla.

Wagana: Minä olen kanssa kärsinyt todella voimakkaista alavatsakivuista jo kolme viikkoa, eli jo vähän ennen kuin tiesin olevani raskaanakaan. Minua ainakin rauhoittelivat sekä neuvolassa että yksityisellä, että kipu kuuluu joillakin asiaan. Jos ei vuotoa ole, ei kannata murehtia liikaa. (Tiedän: helpommin sanottu kuin tehty.) Nyt kun asia on omakohtainen, olen myös kuulostellut ystävieni kokemuksia ja kuullut useammastakin tapauksesta, joissa alkuraskauden kivuista huolimatta kaikki on mennyt hyvin ja terve vauva syntynyt. Eli toivotaan parasta ja ollaan positiivisella mielellä.

Itselläni kaikki jotakuinkin ennallaan. Edelleen heräilen vähintään kerran yössä hautomaan masua lämpötyynyllä, kun vihloo ja polttelee. Jotenkin kuitenkin olen aika luottavaisin mielin, ja pidän kipua normaalina raskausoireena. Vielä en ole oksennellut, mutta pahoinvoinnin tunnetta on silloin tällöin. Ja välillä huimaa niin, että on istuttava alas - riippumatta siitä, mitä olis tekemässä. Huimaus johtuu todennäköisesti alhaisesta verenpaineesta, joka kuulemma voi raskaudesta johtuen laskea entisestään... salmiakkia ja kahvia saa siis kuulemma nauttia, jos mieli tekee. [:D]

Mitäs mieltä olette uimahallissa käynnistä raskausaikana? Viime sunnuntaina ystävä raahasi minut mukanansa uimaan ja se tuntui todella hyvältä. Selkä on ihan jumissa, kun kaikki muu liikunta on tuntunut niin pahalta, joten mielelläni menisin uimaan toistekin.

Moi

Tervetuloa uusille (vaikka itsekin uusi olen)!

Mulla kans LA 10.7.

Mä menen neuvolaan vasta 2viikon päästä (viikolla 8-9) ja ultraankin vasta sitten muutaman viikon kuluttua. Tämä siksi että näin minua on neuvottu ja myös itse olen asiaa selvitellyt. Moni tässä puhuu käyneensä jo nyt ultrassakin ja neuvolassa. Pitäisikö niihin siis mennä aikaisemmin kuitenkin? Pääseekö niihin? Mulla myös menkkakipujen tapaiset kivut, mutta käsittääkseni täysin yleistä ja normaalia.

Pihlajainen: Mun mielestä uiminen ois ihan parhaita liikuntamuotoja varsinkin myöhemmillä raskauskuukausilla. En siis tiedä, koska itsellä ensimmäinen kerta, mutta jotenkin luulisi. Oisko siihen sitten jotain esteitä, et ei vois käydä? Hygieenisyys tms? mä ainakin aion käydä uimassa.

Kertokaahan, millaisia tuntemuksia tämä alkuraskaus teillä herättää. Se kiinnostaisi kovasti. Miltä tuntui plussata, miltä tuntui seuraavana päivänä jne. Itse on tullut käytyä läpi ihan laidasta laitaan negatiivisia ja positiivisia ajatuksia, joista jotkut ihan hämmentäviäkin. Hassua... Kaikki jotenkin muuttuu niin täysin itsessä ja ympärillä[:)]. Kaikkea vaivaakin ja huonoja asioita kestää paljon paremmin nyt kuin ennen. Sietokyky paranee, vahvistuu ihmisenä. Luonto taas järjestää...

mä kans ajattelin ruveta käymään uimassa.. siinä ei se ison masun paino pääse tuntumaan niin pahasti, varsinki sit ku on pidemmällä..

miltäkö tuntu plussata.. [:D] tiesin olevani raskaana ennen ku edes plussasin.. ja sen testin ei olis vielä pitäny edes näyttää raskautta ku mulla on kierto niin pitkä vaan näyttipä kuitenki.. [:)] ukko oli ihan mielissään.. [;)] et sinänsä ku ties jo valmiiks nii ei tuntunu yhtä jänskältä ku eka kerralla, mut toki olin ilonen! [:)] jotenki nyt jaksaa uskoakin että tää muksero jaksaa olla tuolla masussa loppuun asti.. ja sit oon ittestäni huomannu et iha erilaisella mielenkiinnolla lueskelen vauvalehtiä kuin "yritys-aikana".. voi miten malttaa oottaa et masu kasvaa suuuuureksi! [:D]

mulla myös ollut nuita alamasu kipuja. viikko ennen ku sain varmistuksen raskaudelle niin alkoivat, just niinku ensimmäisessäki raskaudessa.. yskästä ei kestä ilman et ensin vääntyy johonki ihmeelliseen etukumara asentoon ja jännittää vattalihakset ihan kivi koviks, muuten tuntuu niinku viillettäis masua auki.. autch.. [:@] mut mitä oon lukenu niin ne kuuluu asiaan.. eiks ne oo just niitä liitoskipuja..

joko te ootte kertonu sukulaisille ja tutuille yms? me aateltii ootella jouluun asti ainaski.. toki on muutamat ihmiset jotka tietää, neki vaan sano et jaa, ootkos raskaana.. kaikilta ei voi salata eikä kieltää.. [;)]

tympii vaan ku kaikilta ei suut pysy kiinni, olis kuitenki niin ihana ite saada kertoa tällänen asia, varsinki ku molempien suvut oottaa ihan kmlasti meiltä vauva uutisia.. [;)]

tiger: Mä tiesin myös, se on jännä juttu. Ja plussasin 4pv ennen kuukautisten alkupäivää. Tää on mulle ihan uutta koko homma.[:)]

Olen kertonut omalle kummitädille sekä ihan läheisimmälle ystävälle. PAKKO saada jakaa asiaa jonkun kanssa. Muuten ajattelin vanhemmille kertoa ekan ultran jälkeen. Suvulle sitten jouluna. Taikka siis mummulle, koska hän pitää huolen siitä et koko suku tietää asian heti:D

Heh mä mokasin:D  Mulla on työkoneen työpöydällä kansio, jossa on kuvia näytönsäästäjää varten. Kuvat pyörii sitten koneellani usein silloinkin kun "asiakas" istuu vierellä. Olin tallentanut oletuksena ton Lillypie -bannerin sinne! Äsken se lähti pyöriin tossa näytöllä... Äkkiä hiirtä liikuttelemaan ja naama punaseks... Mut se oli mies ketä tos istu, ei se siittä mitään tajunnu varmaan. Huoh:D

Hei! Ilmoittauduin minäkin tähän keskusteluun mukaan. Raskausviikkoja koossa vasta n. 5, omasta kierrosta laskemalla sain LA:ksi, että 16.7., tänään kun soitin neuvolaan ja varasin ekaa aikaa, niin terkkarin mukaan 18.7.  - no anyway, joskus heinäkuussa kumminkin.

Itse aloin epäillä että olisinko sitten raskaana, kun viime viikon lopulla menkkoja ei alkanut kuulua. Testin tein pari päivää sitten, tänään toisen, erimerkkisiä mutta selkeää plussaa näyttävät.

Ikää on jo 36, ja yritystä takana reilu vuosi, alkoi olla jo täysin toivo mennyt, mutta riemukseni sain siis tällä viikolla perua lapsettomuusklinikalle ajan, aika olisi ollut ensi viikolla. Ihan ensimmäinen lapsi siis on tulossa jos kaikki menee hyvin.

Oireita ei toistaiseksi ole muita kuin että rinnat arat, ja alapäätä vihloo. Mitään vuotoa tms. ei ole ollut, joten toistaiseksi toivon että kivut kuuluvat asiaan ja että kaikki menisi hyvin.

[/align]

Tervetuloa Satsu73!

Mä olen 33v ja ensimmäinen lapsi myös tulossa.

Onnittelut sulle plussasta![:)]

Helpottavaa kuulla että muillakin on ollut kipuja vaikka kaikki mennyt hyvin, ja niinhän se lääkärikin sanoi että ei ne kivut siitä välttämättä johdu mutta vaikea olla stressaamatta luonnollisesti[&:]
Itsellä vielä kaikenlisäksi kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta toissapäivänä otetut verikokeet olivat ainakin vielä ihan hyvät..onneksi[:)]
Mitäs muuten, onko täällä odottajat työssä ja koska meinasitte kertoa työpaikalla? Jos oireita alkaa tulemaan niin sitten kerron mutta muuten en vielä hetkeen..

Moi,

Kyllä siellä ultrassa pienen pieni sydän sykki. Hassu olo, totta tämä taitaa olla. 6+3 ovat viikot tänään (tai 6+2 ultrassa, mutta ajattelin pysyä tuossa aiemmin laskemassani.)

Nyt sitten jännitetään taas eteenpäin.

Meillä siis olisi kolmas lapsi tulossa, mutta aina tämä on yhtä jännittävää ja hermojakin raastavaa. Tämä ultra oli siis ihan yksityisellä, kun en malta odottaa ensimmäiseen "varsinaiseen ultraan".

Itse olen 34v ja lapset ovat 3v3kk ja 2v, joten hulinaa on luvassa sitten taas kesällä, jos sinne asti päästään.

Oireita minulla on tällä hetkellä rintojen arkuus, yökötys ja väsymys. Ja palelee kyllä kanssa koko ajan, mitenkään ei meinaa tottua tähän talvisäähän.

Voimia kaikille kovasti!

Takaisin