Kesävauvat 2010

Moikka!Mulla oireina kauhea väsymys, rinnat hieman arat ja kasvaneet jouduin vaihtaan jo isompiin liiveihin.[:D]Johtuu varmaan siitä että tää on mulla viides raskaus...mulla on -97, -00 ja -06 syntyneet pojat ja -03 keskenmennyt raskaus.Meidän uusperheen ensimmäinen yhteinen jos kaikki menee hyvin...Ollaan kerrottu jo aika monelle ihan senkin takia jos jotain tapahtuu saamme tukea sitten.Mulla on ensimmäinen neuvola vasta 1.12 sinne on ihan älytön aika viel ja eka ultra 7.12.

Heippa, onpas kivaa että mukaan on tullu paljon uusia!

A86, toivottavasti asiat ei oo niin pahasti kuin pelkäät. Pidän peukkuja.

Mulla on kans alkanut ällötys lisääntymään, mut onneks ei oksentelua (vielä) ja rinnat vähän kipeet ja kasvaneet ja maha turvoksissa. Oon kyl vetäny suklaatakin aika paljon...
Viikonloppuna kerroin jo joillekin kavereista kun en jaksanut valehdella ja keksiä tekosyitä alkoholittomuuteen jne. eikä olla taikauskosia puolison kanssa. Ne oli tosi iloisia, mut omat fiilikset on edelleen aika laimeat. Kun koko homma ei oo kauheen todellisen tuntusta ja varmaan hormonit tekee vetämättömän, väsyneen ja vähän alakulosen olon. On tosi epäsosiaalinen ja laiska olo, eikä turvotus ja lievä paha olo auta. Mut kai tää tästä.
Varasin neuvolan, jonne on vielä aikaa...ehkä siellä asia tulee jotenkin vähän konkreettisemmaks. Meinasin myös ottaa influenssarokotteen sit kun mulle sitä tarjotaan. Puhelimessa unohin kysyä eikä siitä sanottu mitään. Eipä kai tuolla hengenhätää ole.

Toivottavasti muilla on pirteemmät fiilikset. Tosin ei täälläkään onnettomia olla. [;)]

Hei!

Tiger ja Henttara: Hauskaa tosiaan, että on muitakin samalta seudulta. Pitkä matka on vielä edessä tuonne heinäkuun alkuun, toivotaan että kaikki menee hienosti ja pääsemme tosiaan vaikka kaikki yhtä aikaa Oysiin! [;)]

En sitten varannutkaan aikaa lääkäriin. Soittelin kyllä sekä neuvolaan, että yksityiselle, mutta olivat molemmissa sitä mieltä, ettei tässä vaiheessa oikein vielä mitään näy. Rohkaisivat kyllä, että kipuilu on normaalia ja että niin kauan kun oireita on, mutta isompaa vuotoa ei, niin voi olla melko huolettomin mielin. Käsikivät kuitenkin soittaa, jos kipu yltyy tai vuoto alkaa.

A86: Miten tilanteesi? Soititko äitiyspolille? Kovasti olet ollut mielessä pitkin päivää, kun aamulla luin tuon kirjoituksesi.

Voimia kaikille väsymyksestä ja ikävistä oireista kärsiville! [:)]

Mulla puhutaan nyt keskenmenosta tai kemiallisesta raskaudesta, kun tällä hetkellä kukaan ei voi tehdä mitään. Tänään labraan ja siellä katotaan hormoonit, tai jotain, ei ajatukset nyt pysy päässä. Jos hormonitaso on korkealla niin siitä sitte jatkotutkimuksiin, lisää verikokeita jne. Asiasta en edes pysty puhumaan, vähän ehkä liian raskasti olen asian ottanut [:(] Alusta asti tiesin ettei oo kaikki hyvin.

moikka kaikille!

A 86: Voimia ja jaksamista täältä suunnalta!!

Oon aika väsynyt mutta muuten vointi kohtalainen. rinnat on arat ja veden juominen tekee ällöttävän olon. Vessassa saa käydä normaalia enemmän ja heräilen joka yön pariin otteeseen kun alaselkää särkee. Tässä vaan yritetään jaksaa töissä. Teen työkseni hoitotyötä ja tässä mietiskelin että missä vaiheessa ootte aatelleet puhua raskaudesta töissä/ Työnantajalle?

..heii
täälä myös kuvottaa, ihan kunnollista pahoinvointia ei vielä. .:DD
teen myös työkseni hoitotyötä, voi olla että en kovin herkästi asiaa kerro työpaikalla .. oon myös vaikean valinnan edessä, vastaanottaakko vakipaikka ja heti äippälomalle, vai päättää työsuhde vuoden loppuun ?!?
onko kenelläkää kokemusta irtisanoutumisesta äitiysloman aikana ?!?!..

Kiitos paljon! Poistun hiljakseen takavasemmalle. Onnea teidän muiden odotteluihin!

A86- sitten, kun siltä tuntuu, tuolla kuumeilijoissa on ihanaa purkaa tuntoja ja asennoitua uuteen yritykseen.
Nyt *voimia-hali*

ALKUPERÄINEN: Kaika

A86- sitten, kun siltä tuntuu, tuolla kuumeilijoissa on ihanaa purkaa tuntoja ja asennoitua uuteen yritykseen.
Nyt *voimia-hali*

Ehkä sitten joskus, nyt suunnaton suru ja viha päällänsä.. En ikimaailmassa olisi kuvitellut tuntevani tätä tunnetta.Niin ja kiitos Kaika!!!

voi, oon kamalan pahoillani, A86.. tiedän tunteesi.. [:(]

mulla ollu alku viikon kuume ja väsymys.. pikku hiljaa toipumaan päin.. [:D]
varasin äsken neuvola ajan ja sainki joulukuun alkuun..
ootteko te muuten ottanu rokotetta, tai meinaatteko ottaa? itse käyn ottamassa jahka pääsen taas liikkeelle..

Moikka!Voimia A86,tiedän miltä siusta tuntuu...

ja siihen rokotukseen,en ajatellut ottaa sitä.Olen pienenä ollut allerginen kanamunalle ja keskustelin lääkärin kanssa ni ei suositellut ettei tule mitään vakavampaa...
Oireet on ihan outoja.mulla ei ole aamupahoinvointia vaan yöpahoinvointia ja tissit tosi kipeet,väsyttää ja mielialat vaihtele laidasta laitaan...

mä oon vähän kahen vaiheilla sen rokotteen kans.. oon ollu alku viikon kuumees ja lihakset ollu tosi kipeenä, selkä ja niskat tosi jäykkänä.. en tiiä sitte et oliko tää sitä "tavallista" flunssaa mikä oulussa on kiertäny vai possutautia..
nyt tulee muute 45minuuttia kolmoselta, siinä jutellaa siitä rokotteesta.
mulla ei myöskään oo aamupahoinvointia ollu mut iltapäivällä tulee vähä hontelo olo.. väsymys on kyllä suuri, varmaan tää sairastelu vaikuttaa myös asiaan..

Hei kaikki :)

Bixio ilmoittautuu mukaan tähän ketjuun, nyt menossa rv4+5 ja LA tais olla 10.7. Selailin tätä ketjua pikaseen läpi, ja voi olla että meikäläinenkin puskee Oyssiin.

Olen 34v. 1v 2kk sitten aloitettiin tämä projekti ja tälle välille on mahtunut 2 keskenmenoa, viimeisin oli heinäkuussa. Erittäin jalat maassa fiiliksellä siis mennään verrattuna varsinkin ekaan raskauteen, vois sanoa että Siperia opettaa.

Tuosta vanhemmille jne kertomisesta, niin itsellä oli tänään sellanen tilanne etten kehdannut valehdella.Äiti kysyi puhelimessa aivan ylättäen että ollaankos siellä pieniinpäin? Ihmettelin miksi se nyt sellasta kyselee kun tietää mitä on sattunut ja että yritetään, niin tuumasi että pikkulusikka tippui lattialle, se tietää kuulema ristiäisiä [:)]  Noh, valehtele siinä sitten....  [:D]  Olin hiukan ajatellut että Jouluna kerrottais jos on jotain kerrottavaa, mutta toisaalta sekin hehku on jo mennyt kun viime jouluna se tehtiin ja heti Tapanina alkoi keskenmeno, Uusi Vuosi sitten vietettiin sairaalassa.

Sikarokotteesta... Olemme mieheni kanssa sitä mieltä näiden 2 pettymyksen jälkeen, että odotetaan se 12-13 vkoa ennen piikitystä. Tuntuu aika karulta tässä muutenkin hazardissa vaiheessa ottaa mitään kemikaaleja sotkemaan koktailia. Kuitenkin käsittääkseni tärkein kehitysvaihe menossa elinten jne alkujen kehittymisessä niin pelkään sen vaikutusta asiaan. Vaikutusta alkioon ei tietääkseni ole kauheasti tutkittu. En ole kyllä mitään tutkimuksia etsinytkään, mutta sen mitä väkisinkin koko taudista on joutunut lukemaan ja neuvolan tädin kanssa jutellut, niin mitään 100 varmuutta ei ole. Toki jos sairastun ja vältyn keskenmenolta, on kehityshäiriöiden mahdollisuus olemassa silloinkin. Mutta siis näin mennään, ei rokotetta toistaseksi.

Raskausoireita: arat rinnat, hengästyttää reippaillessa....eipä muuta [:)]

tervetuloa mukaan vaan, Bixio! [:)] huomasin et yhtäaikaa olis meillä LA, toivotaan et kaikki menee hyvin! [;)]
huomenna kait se pitäis lääkärissä käydä näyttäytymässä, tänään olin yhteydes niin käskivät huomenna varata ajan.. yskä on kova ja selkä&rinta kipua, toivotaan vaan ettei keuhkokuumeeks käänny.. [:@] sitäki taipumusta ollu.. jos tää oli se sikainfluenssa nii eipä ollu kyllä kummonen tauti.. *koputtaa puuta* [;)]

Hei

Olen Tolteekki ja halusin nyt tulla katselemaan mitä tällainen keskustelu ja yleensäkin raskaus asioiden seuraileminen/vertaisryhmien kanssa yhteydenpito on.

Maha täysin jännityksestä sekaisin... Olen juuri myös saanut positiivisen tuloksen vaikkakin sen "tiesin" aivan heti vamiiksikin. Viikkoja alle 5, ja kumma kyllä, niin selkeät tuntemukset oli heti alussa, POSITIIVISET, tietoisuutta ja konkreettisuutta lisäävät! ihana keveä leijunta, maailma muutti väriään ja olemustaan. Kaikki on tyynempää ja rauhaisampaa ja näyttää uudelta valoisalta. Tuota tunnetta on mahdotonta selittää kellekään, joka sitä ei ole tuntenut. Kaikki asiat vain ympärillä asettuvat kohdilleen ja ihan kuin saisi jonkun uuden ulottuvuuden ymmärryksen tasolla, sellaisen "heräämisen" maailman olemukseen...

Olen ensisynnyttäjä ja oikeastaan aika ulkona asioista vielä[:)] Ikää yli 30.

Itselläni on yksi traumaattinen kokemus raskaudesta takana ja nyt on kyllä täysin erilainen tilanne kaikin puolin. Siksi ehkä tämä tuntuukin erityiseltä, kun aikaisemmat asiat ovat antaneet uudet näkökulmat ja vahvuudet. Kiitollisuuden ja realismin.

Rakastan syksyä, sen tuoksuja ja turvaa, sitä kuinka se aika nostaa esiin sellaista mitä muina vuodenaikoina ei huomaa/aisti. Myös joulunaika on samettisen syvää ja se rauha, minkä se tuo meille. Ja nämäkin asiat saivat nyt vielä uuden merkityksen.

Realismia pitää olla ja varautumista ongelmiin sekä suruunkin, mutta:  Ajatelkaamme kaikki nyt POSITIIVISESTI jotta vetovoimanlaki toteutuessaan vetää samanlaisia ajatuksia ja tapahtumia puoleensa.

Kivaa, että täällä voi jakaa kokemuksia ja kuunnella teitä muita. Tästä se uusi elämä alkaa!!! Onnea teille kaikille näihin elmän mullistaviin juttuihin, sekä arkeen, juhlaan, tuskaan, iloon, onneen, suruun, stressiin, rauhaan, hermoja raastaviin sekä onnenhuumaisiin hetkiin. Niitähän tämä tulee olemaan:)

Hei kaikille!

Sylillinen sympatiaa ja voimia sinulle A86!

Tervetuloa mukaan Bixio ja Tolteekki!

Päivä päivältä raskaus alkaa tuntua todellisemmalta. Huoli painaa mieltä välillä: kun on kipuja, niin pelottaa ja jos ei kipuja ole, niin sittenkin pelottaa, että onkohan kaikki kunnossa. Mutta myönteinen ajattelu on tosiaan parasta, kuten Tolteekki edellä niin runollisesti totesi.

Olen kertonut raskaudesta parille hyvälle ystävälle, joille kertoisin senkin, jos pahin tapahtuisi. Kerroin myös lähimmälle esimiehelleni, joka on erittäin reilu nainen. Ajattelin, että jos vaikka tarvitsen muutaman päivän sairaslomaa kipujeni takia, niin on helpompaa, että hän tietää.

Parina päivänä on nyt kuitenkin onneksi tuntunut siltä, että pahin kipu on laantumassa ja muuttumassa epämääräiseksi kuvotuksen ja huimauksen tunteeksi. Vieläkin heräilen kipuihin yöllä, mutta päivät menevät jo paremmin.

Tuon rokotuksen suhteen olen aika samoilla linjoilla kuin Bixio. En aio ainakaan heti sännätä sitä ottamaan.

Nyt on edessä mukava viikonloppu! Minä täällä odottelen rakasta ystävää Etelä-Suomesta vierailulle. Hyvää mieltä kaikille!

Moi kaikille!

Mietin tuossa juuri, kun eilen kerrottiin kummankin äidille ilouutiset, että ei sitä taida itse vielä käsittää lainkaan, miten elämä tulee muuttumaan. Me mentiin tällä viikolla myös kihloihin, joten isoja ja iloisia uutisia sukulaisille ja kavereille on nyt roppakaupalla. [:)]
Mulla on pahoinvointi voimistunu tällä viikolla ja eilen oksensin ekaa kertaa. Täytyy yrittää ajatella positiivisesti, että se on hyvä merkki raskauden kannalta. Töiden ja tulevan työmatkan puolesta vähän jännittää, mutta pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Ollaan kerottu myös jo muutamalle kaverille (ja isälle kerron huomenna) ja päätetty, ettei salailla asiaa, jos se tulee ilmi. Tänään tulee kavereita viettään iltaa, kun meillä on "paskat bileet". Nää meidän uutiset ei oikein sovi illan teemaan, jossa mm. kisaillaan kellä menee paskiten (tähän monen mielestä paskimpaan vuodenaikaan), joten ei varmaan niitä julisteta, mutta voipa olla että tulee ilmi muutenkin. Ainakaan kisaa ei varmaan voiteta. [;)]
Oon ajatellu, että turha tässä on pelko perseessä elää, keskenmenolle kun ei ite voi mitään, eikä oikein tolle influenssallekaan. Peukut pystyssä ja iloisin mielin yritetään mennä - pahoinvoinnista huolimatta... Mukavaa viikonloppua kaikille!

heipparallaa..
aika hyvä, HK80.. [:D] ette varman voita tuota kisaa! [:D]
soitin lääkärille perjantaina mut niillä ei ollu antaa aikoja, sano et oireet viittaa kyllä sikainfluenssaan.. (rokotetta en oo siis kerenny vielä ottaan..) sano et jos oireet vielä pahenee niin pitäis mennä päivystykseen. ja nyt siis kurkku tullu kipeeks ja yskä sen kun pahentuu, mut kuumetta ei oo eikä oikee mitää hengenahdistustakaan tms.. tiedän vaan et jos päivystykseen lähden niin siellä menee koko hele***** yö! mitä mieltä te ootte??! lähtäkkö istuun yöksi sinne vai ootanko maanantaihin ja sitte lekuriin? olo sen sen verran ok et pystyn kyllä kotona olemaan tekemättä mitään mut jos tää on sikainfluenssaa niin siinä on jälkitautina se keuhkokuume.. mulla menee muutenki helposti keuhkoihin.. vauvan kannalta pelottaa.. [:o] help!

Tiger, mä koittasin mennä sinne lääkäriin varmaan heti, mutta toki oma olo sen varmaan kertoo. Noissa influenssaohjeissahan tais lukee että kannattis heti mennä lekuriin jotta saa 48h sisään aloitettua tamiflun. En oo kaikkia sun viestejä kyllä lukenu, mutta sulla ei tainnu ihan hirvee olotila olla kuitenkaan alkujaan, joten varmaan vaikee itellä edes päätellä onko se nyt sikaa vai ei ja oisko pitäny lääkitys alottaa asap...

Mut jos sulla keuhkoihin helposti menee, niin mä varmaan menisin jonottaan. Voimia sinne!

Takaisin