Kesävauvat 2010

On tää vaan jännää aikaa..
Neuvolatäti soitti tänään neuvolaaikaa ja sanoi että nyt ois raskaudessa menossa 4+6 (laski viimeisten kuukautisten mukaan raskauskiekosta), mutta vauvaa suunnitellessa käytettiin miehen kanssa ovistikkuja ja laskettiin laskettuaika ite siitä kun oli ovulaatio hetki. kumpikohan niistä nyt sitten on oikee aika? Neuvola aika tuli kahdeksannelle viikolle..

Me ollaan mieheni kanssa 29-vuotiaita ja esikoista odotetaan. Vointi on hyvä tällä hetkellä. Ei vatsakipuja, ei pahoinvointia tms. Tarkoitus ois kertoa läheisille vasta kun viikkoja on enemmän takana. Jouluna ois kyllä kiva kertoa ja sanoa muille ikäänkuin joululahjana=) 

Se nyt on oikeastaan tuossa vaiheessa ihan sama, onko viikkoja 4+6 tai 5+2 tai jotain muuta, kun ultrassa se sitten tarkentuu. Laskettu aika harvoin on se päivä, kun lapsi syntyy. [:)]

Nonnii, neuvola-aika saatu parin viikon päähän. Neuvolatäti meinas että viikkoja olis parikin enemmän kuin nyt, mutta kiertoa ei otettu huomioon. Sitä siis odotellessa [:D]  Kaipaa nyt kyllä kesää ja aurinkoa eikä räntää ja harmaata ---> vitamiinejä popsimaan!

täällä nyt laskureitten mukaan menossa 4+6.. vielä ei olla kerrottu kellekään paitsi mä kerroin töissä työkaverille..jos sitten joulukuussa uskaltautuu kertomaan enemmän :)
mä varasin kans neuvolaan ajan ja sain sen tonne marraskuun loppuun vasta..ei millään malta oottaa sinne asti mut pakko kait se on yrittää ;)ja kunhan täs pääsee ensimmäiseen ultraan niin varmistuu sitten toi LA mulla toi kierto on niin vaihteleva ollu..25-33 tolla välillä..
mulla ei oikein kauheen kummosia oireita ainakaan vielä ole tullut..mahaa nipristelee melkeen kokoajan,vettä tekis mieli juoda saavista ;) ja välillä on illalla kauheen etova olo ja tietty väsyttää ja tissit kipeenä..
kauhulla ootan et jos alkaa kauheen pahoinvointi,mulla ei tosta esikoisesta ollu mitään oireita..
niin ja tosiaan olen 25vuotias,samoten on ukko ja esikoinen täyttää nyt marraskuun alussa 4vuotta.

Meinaatteko odottaa ensimmäiseen ultraan vai onko mielessä että kävisitte yksityisellä? Itse ajattelin varata kyllä heti aikaa yksityiselle kun vaan pystyy, sellainen tunne että kaikki ei ole hyvin ja pakko saada varmistus! Saattaa olla kyllä omaa mielikuvitustakin kaikki, tässä tilanteessa melkeinpä niin toivoisin :) Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hei!

Minä tein tänään positiivisen raskaustestin (tai oikeastaan kaksi) tasan kahden vuoden yrittämisen jälkeen! Olo on aika pölähtänyt: nytkö se on totta, näin pitkän ajan jälkeen? Olin jo varautunut siihen, ettei meille ilman apuja vauvaa tule. Aikojakin oli jo varattu tutkimuksiin... Nyt olis kumminkin omien laskujeni mukaan menossa 4+4. Laskettu aika tulis 6.7.

Viikon ajan on nyt ollut aikamoisia oireitakin. Lähes joka yö oon herännyt voimakkaisiin vatsan poltteisiin. Ihmettelin, että mikähän nyt vaivaa, mutta ilmeisesti siellä nyt polttelee hyvinkin toivottu pikkuinen kipinä. [:)]

Onnea kaikille meille. Jännittää hurjasti!

Huomenta...

Täytyy jatkaa tuota illan tekstiä nyt kun malttaa jo pysähtyä. Olihan aika ikimuistoinen pyhäinpäivä!
Ensiksikin oon 30-vuotias ja mies on 35. Ollaan oltu naimisissakin jo yli 5 vuotta. Esikoista odotellaan ja aika pitkään tosiaan on kestänyt ennen kuin mitään tapahtui. Asustellaan Pohjois-Pohjanmaalla Oulun seudulla.

A86: Kuulostaa samalta nuo sinun oireet, kuin minullakin. Taas heräsin yöllä kipuun. Minulla kipua lievittää lämpötyyny. N. 10 minuutissa kipu laantuu niin että pääsee taas nukkumaan. Minä ainakin ajattelin varata heti huomenna aikaa yksityiselle. Sen verran olen kanssa huolestunut noista poltteista.

Vielä ei olla kerrottu kenellekään. Jos kävis siellä lääkärissä, niin sitten äidille voisin kertoa. Pääsee sekin piinasta, kun tietää meidän pitkästä yrityksestä ja on varmasti huolissaan, että tuleeko koskaan mummuksi...

heips.. =)
jospa minäkin uskaltaudun kirjottelemaan tänne.. raskautta olen epäillyt jo reilun viikon ja tänään sitte plussasin.. viikkoja olis nyt se 4+1 [:)] aika ihana olo vaikkei vielä uskallakaan oikee iloita.. tietää et aina kaikki ei mee niinku toivois.. eli takana yks keskenmeno viikoilla 10+1 muutama kuukaus sitte.. [:(] toivotaa et nyt menee kaikki hyvin..[:)]
niin ja, oon 21 ja ukko pari vuotta vanhempi.. ja esikoista siis yritetään.
alaselkä ollu kamalan kipeänä ja vetää kyllä issiakseen asti niin et jalat lähtee alta.. sit ne ihanat vihlasut alamasussa.. [:@]
ajateltiin ettei kerrota kenellekään just tuosta km:stä riippuen.. ei tarvinnu kertoo ku äiti tuli mulle sanoo et oot raskaana.. =) kiva just sillee et joo ite sain tietää vartti sitte [:)]
ootteko te muuten ottanu sen possunuha rokotteen, tai meinaatteko ottaa?

Kiva, että lisää odottajia joukossa :)

Itsellä tilanne, että olen vuotanut eilisestä aamusta ja tänä aamuna menkkamaista kipua.. Täällä kovinkin pähkäilen, että mitä tehdä. Tarkkailenko vai soittaako äitiyspolille, koska vuotohan on suht "yleistä" alussa. Pahinta että nyt sunnuntai ja huomenna sitten pitäis töihin mennä........ Miljoona satatuhatta ajatusta liikaa päässä, pahin pelko nyt tässä kai toteutumassa

A86: voithan soittaa äippäpolille ja kysyä mitä mieltä ovat et pitääkö mennä näyttää.. toivotaan et kaikki on hyvin!

Pihlajainen: oulun seudulta myös, tiiä vaik yhtäaikaa päästäis oysiin [;)]

...viime viikolla se plussa sitte tuli .. kp 50 oli menossa, joten hieman yllätyksenä. :D
jos oikein osasin laskea hedelmöittymisajankohdasta, niin heinäkuun alussa olisi vauva sylissä. :))
jos kaikki siis menee hyvin, toivottavasti.
meille ensimmäinen pienokainen ...

Heipä hei.Jos itekki uskaltautuis tänne.Viikkoja lakurin mukaan 4+6 ja la 5.7.2010.
Meillä on tälläinen uusioperhe.mulla itellä 3 poikaa ja miehellä 1 poika.Jyväskylässä vaikutetaan.

Tervetuloa uusille! Itse olen pitänyt pientä hiljaiseloa täällä. Mutta nyt on aika avautua [;)] Eli pahoinvointi on alkanut ja tuntuu, että koko ajan pitäisi olla syömässä ja sitä vielä esiintyy pitkin päivää [:'(] noh toivotaan että se on vain positiivinen merkki [:)] Lisäksi maha kehittelee koko ajan hirveesti ilmaa, niin että röyhtäyttää, ja lisäksi sitä ilmaa menee myös mahaan ja sit koskee [:@] Niin ja unohtamatta mahan turvotusta [:-]

A86 oon niin kauhuissani ja toivon todella, että kaikki on kuitenkin hyvin! Hali!

Mä en oo sitä rokotetta ottanut, kun en ole vielä neuvolaankaan soittanut [:D] eli siis tiistaina on mahdollisuus soittaa aikaa, kun ei ole töitä esteenä. Mutta en ole vielä oikein vakuuttunut siitä rokotteesta muutenkaan.

pihlajainen:tää ois myös oulun seudulta ;)

tänne ei oikein mitään kummempia..oireita ei vielä oikein kauheena ole..mahaa nippailee ja tissit todella kipeenä..välillä tulee pahaolo ja tuntuu et oksennus tulee mutta ainakaan vielä se ei ole tullut.. että tämmöstä tänne :)
kivaa kun tänne on tullut lisää porukkaa [:)]

onpa kiva ku on muitaki oottajia oulusta.. yhessä sitte toivon mukaan palloillaa oysissa.. [:D] mullaki rinnat tosi arkana ollu, ja huonoa oloa kaks päivää.. [:@] silti oon niin onnellinen.. [:D] flunssaa ja kuumettahan tuo yrittää pukata vaan ei oikee lämpö lähe nousuun.. pitää huomenna soittaa neuvolaa ja varata aika possuflunssa rokotukseen..

Takaisin