Kesämasujen toinen kolmannes

Mä kanssa samaa mietin, olisko kyseessä StreptoB?? 

Täällä taas työmatkalla supistuksia tuntu. Mietin et pitäiskö lekuriin mennä tarkistuttamaan tilanne, tiedän kuitenkin että seuraavat työvuorot tulee olemaan kiireisiä ja se tuntuu kyllä supisteluin ja liitoskivuin. Ei mukavaa. Väsynys on kamalaa, odotan sitä energistä aikaa oikeesti

Mulla oli aivan sama juttu kuin Aiim! siis sitä verenvuotoa. Mä pelästyin niin paljon viime perjantaina kun saunan jälkeen ( eikä edes ollut kovat löylyt) menin vessaan ja vessapaperissa oli aivan kirkasta verta! Lähdettiin äkkiä sairaalaan, koska tämä oli nyt jo toinen kerta tässä raskaudessa kun verta tulee yhtäkkiä! Sairaalassa mut sitte tutkittiin ja otettiin verinäytteitä/ pissanäytteitä ja maanantaina sain tietää että, kaikki on erittäin hyvin! eli ei siis hätää, ilmeisesti mulla on vaan niin kuivat limakalvot että, tuntuvat vuotavan....inhottavaa...=(

Kuitenkin pääasia on että, pikkuisella on kaikki hyvin! huh! =) Ihanaa potkimista joka päivä enemmän ja enemmän, vaikka toisinaan on rauhallisempiakin hetkiä...

Mä täyttelen tässä kelalappuja ja tilasin äsken terveystalolle ajan 4d-ultraan =) onko joku täällä käynyt sellaisessa? onko kokemuksia? on suunnitteilla? en huomannut kysyä hintaa...onko teillä jollakin tietoa siitä?

Ihanaa iltaa kaikille! <3

BV = Bakteerivagioosi tai joku sellanen 
Sen aiheuttaa cloe(?) solut jotka on sitte raskaana ollessa vaarallisia.

Tänään kävin siis lekurissa ja labrassa, tulokset tulee maanantaina. 
Sain saikkua tän päivän ku sanoin etten ainakaan huomannut viimeksi että saikusta olisi ollut hyötyä. Sovittiin että jos kivuliaat supparit jatkuu tai tulee sellanen olo että kaikki ei ole kunnossa niin uudestaan lääkärille ja saikkua pidemmäksi aikaa. Huoh 

HipHei!!

Täällä rakenneultra takana ja kaikki niin hyvin kun voi vain olla! Istukka etuseinässä niinkun arvelinkin koska liikkeitä on tuntunut vasta niin vähän. Alusta asti ollut tunne poikavauvasta piti paikkansa eli pikkumies on matkalla maailmaan! emoticon  Kyllä sitä voi ihminen olla niin onnellinen!

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Joo tuolta mä jotain kävinkin lukemassa :)
Mun tilanteessa tosiaan oli niin että lekurissa teki normi tutkimuksen alakertaan ja sano ettei varmaan mitään tulehduksia ole koska mitään oireitakaan ei näy, mutta olikin oireeton BV taino ainoot oireet oli ne supparit eli onneks menin :) 

Neilikkalainen, meillä poika 1v9kk nukkuu kans vielä pinniksessä. Kohta olis tarkoitus alkaa siirtää isojen sänkyyn että vauva saa pinniksen sitten =) mutta odotan tässä että meidän yöt taas vähän rauhoittuu *huhhuh* poika valvoo aamuyöllä tunnista kolmeen höpötellen omassa sängyssään kaikessa rauhassa, pakko oli tänään soittaa jo pojan neuvolaan ja itkeä terkalle omaa väsymystä kun oon jotenkin niin neuvoton tilanteen kanssa =/ raskaus ja tämä lisäväsymys ei tee mulle hyvää, pinna on tosi lyhyt ja itku herkässä =( sainkin muutamia hyviä neuvoja ja vakuutuksen, että on täysin normaalia tässä iässä ja menee kyllä ohi. Taidan silti viikonloppuna pyytää mummin meille yökylään, että saisin edes yhden yön taas nukkua rauhassa!

Ja juu, tutista pitäisi meilläkin luopua! Toi onkin ninanina hyvä vinkki, mekin voitais viedä tutit meidän uudelle kummitytölle =) mutta jälleen, odotan kyllä noiden öiden rauhottumista varmaankin sen kanssa...

Mullakin selvisi lopulta jatkuvan tiputtelun aiheuttaja, eli streptokokkinäyte oli positiivinen. Söin viikon antibioottikuurin ja vuoto loppui samantien kuin seinään =D ens maanantaina vien kyllä omalle terkalleni tuoretta pullaa, hän kun keksi testata streptokokin varmuuden vuoksi!! Nyt sitten vaan rauhassa odotellaan kesäkuuta <3

Tirri: Kuullostaa kovin tutulta, muistan että meilläkin juuri tuossa iässä alkoi tytöllä unielämä vilkastua. Väsymys oli jotain tajutonta, enemmän kuin vauvaiässä.. Mutta onneksi sekin vaihe menee ohi!! Vaikkei se silloin (ja varsinkin kun on raskaana) kun voimat on vähissä paljoa auta.. Kolmen vuoden iässä Sara alkoi nukkua yhdellä heräyksellä yössä, nykyään menee 11h putkeen. Kyllä se helpottaa! Täällä vointi on ollut ihan ok, just rakennettiin tytön kanssa iso lumihevonen pihalle. :) Lämmintä kevättä odotellessa... Jaksamista ja hyvää vointia kaikille!

Täällä ollaan sairaslomalla selän vuoksi. Sunnuntain olin jo pois töistä ja eilen kävin lekurissa. Issias peräistä kipua ja olosuhteiden vuoksi hoitokeinot vähissä, panadolia, lämpöä ja lepoa. Viikon sain siitä lomaa ja morkkis on kamala kun on pois töistä... kun ei oo silleen kipee, vain invalidi :)
sit olis viikko töitä ja viikko lomaa etelän lämmössä. Ihanaa, ei tarvii viikkoon paimentaa ketään, ei varsinaisesti siivoo eikä tehdä ruokaa. Aion kyllä nauttia ja rentoutua.. vaikkakin ikävä lapsiin on jo iskenyt, vaikkei olla edes lähdetty vielä !

Kevät sais jo pikkuhiljaa alkaa näyttää kuonoonsa, alkaa kyllästyttää tuo lumen määrä ja siinä tarpominen kipeän selän ja liitoksien kanssa. Onneks ei tarvii ihan sitä loppuaikaa olla muutakun maximekko päällä ja kroksit jalassa :)))  Ihanaan :)))

Lucia, ai että teillä kesti vuoden verran tuo vaihe?!! Mulle terkka puhui kuukaudesta =O voi apua...

Tirri: ei se nyt sentään putkeen yli vuotta kestänyt! :) Mutta joo, kyllä varsinkin 2-3 vuotiaana heräily oli mitä vilkkainta; milloin painajaisia, unissa höpötystä tai milloin mitäkin. Sitten kun kolme vuotta tuli täyteen yöt rauhottui tosi paljon. En oikein itsekään ymmärrä mikä muutoksen toi, mutta viimeisen vuoden ajan Sara on nukkunut kuin tukki. Mutta, toivotaan että teillä terkkari oli oikeassa!! :)

Täälläpä alkoi hiihtoloma hyvin 
Parina yönä migreeni ja tänään sitten viime viikkoinen uusiutui, eli vähäinen vuoto. Nyt vielä kaiken lisäks ollaan lomailemassa toisella paikkakunnalla. Onneks olivat paikkakunnan päivystyksessä paljon ymmärtäväisempiä kuin koto puolessa. Otettiin sydänkäyrät ja kätilö ultras ja tutki vielä paikat ultrallakin. Kaikki hyvin ja saattoi hyvinkin taasen johtua kuivista limakalvoista, todennäköinen syy oli sitten yhdyntä tähän vuotoon. Tosin mua hämmästyttää kun siitäkin oli kulunut yli kuusi tuntia 
Nooo pääasia, että pienoisella kaikki hyvin ja hyvin potkii (rakkoon par'aikaa). Nyt sitten talviurheilulajien harrastamiset jää tältä lomalta pois ja päädyn sängyn/sohvan pohjalle lepäilemään... Säikäytti taasen!
Pitää nyt ottaa rennosti ja välttää rasitusta ja stressiä yms.
Toivottavasti loppuu nyt tähän nämä vuodot, olkoon vähäistä ja limakalvoista johtuvaa ei se silti ole mukavaa! emoticon

Tuttivieroitus: Meillä nuorimmainen, joka on nyt 1v ja 3kk jätti tutin pois siinä ennen 11kk:tta. Meillä se vain jäi pikku hiljaa pois ja yhtenä päivänä huomasin, että oli ollut jo viikon verran tutti yöpöydällä käyttämättömänä. Ensin vähensin päivällä käyttöä ja pian se jäi kokonaan pois päivällä ja yöllä sitten yritin ensin hyssytellä ja vasta viimeiseksi tarjosin tuttia. Meillä kyllä molemmat tytöt luopuivat helposti tutista, mutta he eivät minusta alunperinkään olleet kovia tutin "syöjiä", siksi varmaan vieroitus kävi niin kätevästi. Tämän tulevan kanssa sitten varmaan taistellaan

Meillä kanssa pitäisi ennen kesää nuorimmainen siirtää pinnasängystä pois, mutta vielä en ole pitänyt kiirettä, kun toinen on vasta muutaman kuukauden päällä vuoden. Jännittää, että miten se oikein sit menee.... esikoinen saatiin aikanaan viedä moneen kertaan takaisin sänkyynsä.

Muuten täällä ollaan elelty oikein auvoista keskiraskauden aikaa, mitä nyt parina päivänä on väsyttänyt, mut se taas johtuu tuosta hb:n laskusta (on nyt 126), mut ihan vielä en ala rautatabletteja syömään. Seurailen tuntemuksia. Pitkään kestänyt flunssakin loppui jokin aika sitten, kesti sellaiset kolme viikkoa, yöks. Masuvauva liikkuu kovasti päivittäin ja isosiskokin tunnusteli tänään potkuja ja eilen lauleli vauvalle. Suloista emoticon 

Aiim, toivotaan, että sinultakin loppuu nuo inhottavat vuodot ja että tämä oli viimeinen kerta! Lepäile!

Kaikille oikein kovasti voimia! Kaikki inhottavat oireet kuitenkin loppuu/unohtuu, kun nyytin saa syliin!

Rv 25 käynnistyi eilen, jännää kuin ne viikot vaan menee :)
Me tehtiin miehen kanssa suuri päätös tällä viikolla, aiotaan mennä naimisiin vielä ennen lapsen syntymää :) <3 Ihan vain pikaisesti maistraatissa kylläkin, kumpaakaan ei oikein kiinnosta "isot" kirkkohäät vaika kuulutaankin mol. kirkkoon... '
Toukokuun alkuun sit varattiin maistraatti ja sinne kutsutaan lähimmät perheenjäsenet. Yhdistetään sit ristiäiset ja hääjuhlat, ihan vaan kuitenkin kakkukahvit, mut tuleepahan yhdet kulut sit vaan :) Tää varmasti jakaa paljon mielipiteitä suvun kesken ja kaveriporukassakin, mut tää tyyli sopii meille ja jos stressaan jo tollasta yksinkertaista maistraattiasiaa, niin mitä se stressitaso ois jos pitäis pitää viel oikein isoja kirkkohäitä isoine bileineen... Huh :D Mut näin täällä :D
Selkäkipujen takia taas ollu suurimman osan tästä viikosta saikulla, mut näin se vaan menee enkä enää aio riskeeraa tätä lasta raatamalla kivuissa töissä!!! ...

IHANAA KEVÄÄN ODOTUSTA KAIKILLE, kyllä se sieltä tulee!!!! :) Nyt ainakin jo näyttää vähän lupaavammalta ton sään puolesta, sulais vaan lumi nopeesti :)

Onnea riksuke valtavasti!! :)) Itse saan nyhtää mieheltä päätöstä että saisin edes kihloihin. Ja mies kyllä haluaa kanssani naimisiin mutta koskaan ei ole oikea hetki... hih! ;)

Käytiin eile neuvolassa lääkärillä ja mittaili ultralla vauvelin tämänhetkistä kokoa ja n.800g painoinen ihmisenalku siellä nyt oli. emoticon Kahden viikon päästä uudelleen kun ei saatu tarpeeksi hyvin mittoja. Haluaa tarkistaa vielä.  Veeenpaineet oli pikkuisen ylhäällä, yläpaine 155 ja hemoglobiini laskenut ,120 oli nyt. Ihmekkös tuo kun näkyy ylös noustessa tähtiä silmissä kun 140 oli vielä viimeksi kun mitattiin.. Kuulemma monesti tuoki tasaantuu vikalla kolmanneksella.Sf mitta oli 26. :D Miten niin iso maha.. 

Tilattiin ne britax b-dualit ja saatiinkin ne jo tälläviikolla. Niillä oon nyt ajellu ympyrää olohuoneessa. :) Vaikuttas iha kätsyltä systeemiltä kun saa sen kaukalonki kiinni, ja meinattiinki sitten kaupunkireissuilla laittaa isompi lapsi alas ja vauva sitten ylös kaukalossa. Ainoa että nyt toinen takarenkaista ottaa vastaan ikäänkuin johonkin ja kuuluu kahinaa vaunuja työntäessä. Onko sitten lokasuoja vai mikä...

Tulin vaan onnittelemaan eli ONNEA riksuke, tosi ihanaa.. emoticon

Mekin mentiin kesäkuussa naimisiin ja tykkään todella et vaavi syntyy avioliitossa, vaikka eihän sillä nykypäivänä enää väliä olekkaan. Olishan meillekin toisin voinut käydä, ku kuiteskin reilu kaks vuotta oli yritystä takana..

Mulla olis ens viikolla se s.rasitus, voih.. Muuten tuntuu ettei "tapahdu" mitään lähiaikoina ku viime neukku oli kuun ekoina päivinä ja seuraava maaliskuun lopul?!! Onneks pikkunen touhuu masussa niin paljon että tietää kaiken olevan kunnossa.
Mulle tuli tällä viikolla äippäpakkaus, voih ku on ihanaa nyplätä pikku vaatteita ja katella niitä..

Nii siis mun piti tulla vaan onnittelemaan

Onnea riksukelle täältäkin =)

Lucia, vaihtelevaa meilläkin on toi nukkuminen. Nyt poika nukkui pari yötä taas hyvin kuuteen asti, tänään heräsi höpöttelemään vähä ennen viittä...saattaa olla että päiväunet taas hoidossa maistuu =D isäntä lähtee mökille viikonlopuksi ja poika menee huomenna yhdeksi yöksi mummulaan, että saan ite levätä ihan rauhassa oikein pitkän yön. Tosi hassua olla melkein vuorokausi ihan ypöyksin kotona! Täytyy kans yrittää malttaa levätä, etten kuluta vapaa-aikaani tyyliin siivoamiseen...

Tsemppiä Aiimille vuotojen kanssa, toivottavasti loppuu pian ja pysyy poissa!

Laskin aivan itse eilen, että 10vk olis töitä jäljellä tämän viikon jälkeen =D nyt saa jo alkaa pitää aamukampaa, eiks juu! Mä niiin odotan jo lomaa <3

Huh, oon potenut ke yöstä lähtien vatsatautia. Se ei kyllä oo muutenkaan mikään kiva tauti, ja etenkin näin raskaana oli ihan hirveetä. Jotenkin raju vatsatauti huoletti myös pikkusen kannalta. Onneksi massussa on koko ajan melskattu normaali tahtiin :) Nyt alkaa siis olo pikkuhiljaa helpottaa, mutta kylläpä voi olla ihmisellä heikko olo. Onneksi esikoinen on ollut mummolassa hiihtolomailemassa, alkaa vaan olemaan hurja ikävä. Rurikin piti tulla kotiin tänään, mutta tuleekin vasta su ettei saisi tätä pöpöä. Nyt saa kyllä ylipitkät duunipäivät loppua, tein ke melkein 12h, luulen että ilman sitä duuni rutistusta olis ehkä oma vastustuskyky voittanyt pöpön ilman suurempia oireita. Ti illalla oli jo nimittäin vähän hassu olo...

Tirrin viestin luettua piti kaivaa itsekkin kalenteri esiin... 9 viikkoa duuniaa jäljellä. Odotan äitiyslomaa kovasti, samalla on kuitenkin tosi haikee olo. Rakastan hurjasti töitäni ja suunnitelmissa olis olla kotona pitkään. Ja tosta liiketilasta joudun luopumaan. Mutta ompa ihanaa sukeltaa taas pian aikaan jossa kalenterin sijasta elämää ohjaa vauvan rytmi, jossa suorittamisen korvaa läsnäolo. Ja niin mahtavaa että saa olla kotona kun esikoinen syksyllä aloittaa koulun.

Mullakin olis ens viikolla sokerirasitus, tsemppiä sulle siihen ällötykseen Damon....

Onnea  Riksuke naimisiin meno päätöksen johdosta.

Ja oikein mukavaa viikonloppua kaikille :)

Heippa ja Onnittelut Risukelle :)

Itsekin tässä kosintaa odotellessa... Olispa ihanaa jos se tapauhtuisi ennen vauvan syntymää. Noh, sen olen jättänyt miehen tehtäväksi, joten toivottavasti kohtapuoleen tajuaisi.

Neuvola oli keskiviikkona ja kaikki arvot olivat edelleen hyvät. Painoa on tullut kaikkiaan 9 kiloa (KÄÄÄKK!) ja tuo SF-mitta oli 17cm. Pikkasen keskikäyrän alapuolella mennään. Kuulemma normaali pienikokoiselle ensisynnyttäjälle.

Sovittiin myös se sokerirasitus, se on maaliskuussa ja ilmoittauduin Marttojen järjestämälle 1 illan kestävälle vauvanruoka -kurssille. Ajatuksena ainakin olisi ihanaa tehdä soseet pikkuiselle itse. Saa nähdä miten käy toteutuksen :)

Muuten olo on mitä mainioin, mutta viikonloppuna sain elämäni ensimmäisen kerran yskärokokon suupieleen, joka vielä tulehtui ja nyt olen hyppinyt seinille koko viikon sen kanssa kun olen niin vainoharhainen ja pelkään sen levittyvän joka helvetin paikkaan. Toivottavasti se ymmärtää kohta häipyä ja pysyäkin pois! Niih!

Masussa potkutellaan kovin ja kevättä on ihan selkeesti jo ilmassa :)

Täällä pitäis jaksaa porskuttaa töissä 11,5 viikkoa.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!!

Takaisin