Kesäkuun pulinat

Oma paino oli taas kilon pudonnut entisestään, kun tänään kävin neuvolalääkärissä. Terkkari vaan totesi, että hyvä vaan, että laihdut, kun tota alkupainoa sulla on kuitenkin. Hetken siinä päästelin höyryjä ulos korvista. Tärkeintä itselleni on, että vauvalla on kaikki hyvin ja voin itse hyvin.

En tiedä onko mitään virallista hyväksyttyjen nimien listaa, mutta ainakin Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta voi hakea, onko jotain tiettyä nimeä annettu ennen, jos on jokin erikoisempi nimi harkinnassa.

Yksi kaveripariskunta varmisti papilta jo hyvissä ajoin enne lapsen syntymää, että suostuuko hän kastamaan lapsen sillä nimellä. Kyseessä on hyvin harvinainen nimi.

Tänään on ollut masu kipeä ja vasen jalkakin meni tunnottomaksi.. hieman säikähdin mutta en oo soittanut mihinkään. enkä taida edes soittaa.. kun dopplerilla sain sydänäänet kuulumaan niin ei taida hirmelillä on hätää....

Mullon sama! Eli tuota jalkojen puutumista, joka ilmaantuu puoli-istuvassa asennossa/ selinmakuulla useimmiten. o_O

Juhannusaatto menee töissä ja illaksi Tampereelle :) Pieni väsymys/pahoinvointi varjostaa työpäivää... :sad001 Ärsyttää kun ei saa kaikkea lounasta syötyä! :mad:
Jos pääsis ajoissa töistä, vois mennä kotii lepää... Luulen että sitä tässä eniten nyt kaivataan.

Hyvää Juhannusta kaikille! :wink Möykky 19+5

Hyvää juhannusta kaikille! :)
Esikoinen oli viime yön mummolla ja me vietettiin miehen kanssa niinkin luxus iltaa kaksin että käytiin ravintolassa syömässä ja leffassa! Illalla toukka mylläs nukkumaan mennessä ja aina kun mies kokeili niin PYH ei mitään :D
Tänään mennään anoppilaan illaks saunomaan ja syömään, siellä on isot juhannus kekkerit, kivaa! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tervehdys juhannusvapailta. Mulla meni juhannus kivasti ja rauhallisesti, selväpäistä kokkoseuraakin löytyi. :) Mites muilla?

Oletteko miettineet/aiemmin pitäneet babyshowereita? Mikä niissä on yleistynein käytäntö? Kun itse luulin että ne on vähän kuin polttarit, kaverit järjestää jos järjestää. (Ja itsestäni olis kiva yllätys vaikken todellakaan pettyisi jos ei järjestettäisi) Nyt kuitenkin tuntuu että viime vuosina ihmiset alkaneet järjesteleen omia babyshowereitaan. o_O Mä en ehkä jaksais, oon tosi huono suunnitelmallisuudessa. Ja toisekseen tuntuu että jos itse järjestää niin onko se muiden mielestä huomion ja lahjojen kerjäämistä? (Vaikken edes itse ole näin ajatellut kavereiden showereista, päin vastoin ihania juhlia olleet tarjoiluineen ja tunteiluineen) Noh, tuskin se kuitenkaan niin vakiintunut käytäntö on, että kukaan jäisi harmittelemaan jos ei showereita tule?

Mun isosisko järjesti mulle babyshowerit mun kavereiden kanssa. Kyllähän mä jotain aavistelin kun sanottiin päivä mille ei saanut sopia menoja :D mut muuten kaikki tuli yllärinä ja kivaa oli! Itse ajattelin vuorostaan nyt elokuussa järjestää sille kun sillä on laskettu aika syyskuussa. Eiköhän se aavista jo mutta eipä sen tarvitse mitään tietää ennen kun lähempänä ja päivä on lyöty lukkoon :)
Mutta joo ei täällä ainakaan itse äiti juhlia järjestä!

Juhannus alkaa olla lopuillaan ja sopivasti täällä alkoi vasta nyt satamaan vettä, kun muutenkin aletaan pian tekemään lähtöä pois mökiltä. Viikon päästä puoliväli, tänään 19+0.

Vauvakutsut on tapana olla ystävien/läheisten järjestämät, mutta itse olen harkinnut itselleni ne järjestää. Lähinnä siksi, että haluan sinne kaikki läheiset ihmiset.

Mä olen järkännyt isosiskolleni kahdet (yllärinä pystyin koska tiedän hänen lähipiirin) & miehen siskolle olin järkkäämässä. Sisko kysyi multa tossa suoraan että annappas lista ihmisistä ketä haluat omiin babyshowereihisi. Eli mulle on tiedossa mut en tiedä missä ja milloim. Varmaankin syssyllä sitten. Me tehtii sillon kaikki ruuat nyyttärimeiningillä salaisessa face-ryhmässä suunnitellen. Oli onnistuneet molemmilla kerroilla ja sisko sai paljon hyödyllistä tavaraa (ostettiin tokalla kerralla iso kannellinen pyykkikori joka oli täynnä käyttötavaraa kuten vaippoi, voiteita, wipseja, tuttipulloi ymymym). Mä ihan rakastan vaavijuhlia ja jos nulle ei nyt järkättäis niin järkkäisin kyllä itse!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

-Hyvä pointti JN89! En ajatellutkaan tuota, minullakin monta "erillistä" kaveriporukkaa.

Puolivälissä ollaan, tänään 20+0, viimeyönä ja tänään päivällä on ollut tosi outo, etova olo... Mistähän johtunee? Vai jännitänkö niin paljon huomista rakenneultraa :) Toivottavasti ei ole ainakaan vatsuria tulossa...

Minä kans toivoisin babyshowereita, toivottavasti ystävät järjestää :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mulle kaverit järjesti yllätyksenä babyshowerit viime raskaudessa :) en tiiä onko juhlia nyt tulossa, en pety vaikka ei ois, ilonen olen kyllä jos järjestävät :D

Mä en taas missään nimessä halua sellaista jenkkihömpötystä. :)

Mulla on kans ollu sormien ja varpaiden puutumista... Jännittävää!! Onneks perjantaina on rakenneultra. Hirveesti mietityttää ja ihmetyttää, että onkohan kaikki varmasti kunnossa.

Onko ok, jos aloitan tänne oman ketjun raskausajan liikunnasta? Miulle se ois kauhean tärkeä ja hyvä keskustelunaihe ja siihen liittyen itsellä on paljon kysymyksiä mielessä. Haluaisin asiaan hieman kanssasisarten tukea...

Puutuu? Joo, kädet kauttaaltaan, eikä tartte ees ylös nostaa :D Rasittavaa mutta onneks menee ravistelulla ja roikotuksella ohi :D

Voi että näitä kulinaristisia nautintoja. Miksen oo aikasemmin tajunnu että nektariini sopii aivan kai-ken kanssa mielettömän hyvin yhteen :D

Itkujen itku.... kyl nyt taas koetellaan. Iski karsee vatsatauti eilen illalla ja yötä vasten sitä sitten podettiin... nukuttu ei oo paljoo mitää!!! Möykky muljuaa ja touhuaa... se kun vielä jo valmiiks vellovaa mahaa ärsyttää lisää!! :mad:
Tärkeintä kuitenkin että sillä kaikki hyvin on :Heartred ainakin touhuamisen määrästä vois päätellä.. Dopplerilla sykekin kuultu mut kun on nyt opittu potkii sitä laitetta!?!?!?! :eek: Häntä ei häiritä! :grin
Muutama saikkupäivä tuli kun tää nesteytys tärkein raskauden takia... aika nollii äkkiä vetää. Tänää onneksi saanu jo nesteet pysyy sisällä, huh! :oops:

Se oli 20+1 täynnä, OHO! Ja kuulemma puolenvälin ollaa nyt... vähemmän jäljellä raskautta kuin sitä on takana!!! Hullua :p

Perjantain rakenneultraa ootellaa kovasti, keskiviikkona vielä käydään Neuvolassa pyörähtää :)

Mä oon osallistunut kaksiin vauvajuhliin ja toisia olin mukana järkkäämässä, aina on ollut kivaa ja tuleva äippä niin iloinen juhlista! Toivoisin kyllä että mullekin järkättäisiin sellaiset hillityt kutsut, ei mitään överimeininkiä vaan kivaa yhdessäoloa. Mullakin on muutama eri kaveriporukka joten en tiiä miten yllärijuhlat onnistuis silleen että kaikki olisivat mukana... Pitää varmaan hienovaraisesti alkaa esim. ukkelille vihjailemaan juhlista ja vieraista, jospa hän älyäisi sitten organisoida asiaa eteenpäin tyttökavereilleni. :grin

Miten ihana ja tunteikas päivä takana. Se oli rakenneultra vuorossa tänään ja sain sinne ehkä paras seuraa mitä voin toivoa, oman äitini. Tässä minun odotuksessa ei ole siis miestä mukana niin lähiverkoston merkitys on suuri. Mutta kuinka ihanaa oli katsella kuinka oma äiti katselee "ruutua" ihmeissään ja tutustuu ensi kertaa "tyyppiin". En tiedä kyynelihdinkö enemmän äitini vain "tyypin" vuoksi.. .:Heartred

Muuten tässä on nyt sitten reilu viikko takana ihan järkyttävää kesä flunssaa ja edelleen niistetään urakalla sekä yskitään keuhkoja pihalle, ei tartte miettiä hikiliikuntaa tälläkään viikolla :sad001. Mut pieni tyyppi o nyt tärkein ja pakko saada itsensä terveeksi. Huomenna yritys töihin ja katsomaan mikä kaaos siellä odottaa :eek:

Mukavaa viikko kaikille!

Takaisin