Kesäkuun pulinat

Taas sivistyksen parissa.. oltiin mieheni ja masuasukin kansa 3,5 vrk metässä vaeltamassa (yht. 70 km).. vähän oli lisähaasteita mahan ja sen kasvamisen kanssa, mutta ei ole vielä niin paljon ollut kasvanut, että pystyin kantamaan omaa rinkkan.. lantiovyö ei painanut. Nyt on voittaja olo ja voi kertoa tulevalle lapselle että on ollut mukana vaelluksella. :)

Kun pääsimme metsästä pois ja makoilin sängyllä olin tuntevinani eka kerta liikettä mahassa.. vähän olen ollut huolissani, kun en niitä aikaisemmin ole tuntenut, mutta ilmeisesti en ole vain tunnistanut niitä. ;)

Maanantaina seuraava neuvolakäynti (kolmas) joten päästään taas mieheni kanssa luultavasti(?) kuuntelemaan sydänääniä. Rakenneultraan onkin vielä aikaa, vasta 15.6...

Kesälomareissut mahtaa meilläkin suuntautua vain kotisuomeen...



 
Zasmiini, pitää viedä se raskaustodistus kelalle. Ite ihmettelin ihan samaa, että miksei netissä hakemuksen perässä lukenu, että se pitää viedä (oon siis ite kelalla töissä). Mut anyway, jos sitä ei vie, niin kirjettä pukkaa kotiin, se tarvitaan liitteeksi. :)
 
aurinkoista päivää kaikille ! :)
tuosta äitiyspakkauksesta yms. mä oon kohta kuukausi sitte laittanu nuo paperit menemään kylläkin mun palkanlaskijan kautta mutta vielä ei oo kuulunu mittää :o. Tiedän oon malttamaton mutta haluaisin sen pakkauksen jo kotiin hypisteltäväks :)

Eilen oli ihana aurinkoinen hellepäivä !!! ihanaa <3 oltiin lasten kanssa melkeinpä koko päivä ulkona. Oon siis päiväkodissa töissä. Kieltämättä hieman erilailla se helle kropassa tuntuu ku ennen :D
mutta en olis eilen voinu täydellisempää ilmaa synttäreiks toivoa ! käytiin illalla syömässä miehen kanssa ja juhlistettiin ihan kahdestaan. Oli ensimmäisen kerran rauhalliset synttärit :D

Oli eilisessä vähän huolestuttaviakin asioita... Mulla oli ensimmäinen neuvolalääkäri. Olin siellä huoneessa alle 15min ja kaikki tapahtu jotenki liukuhihnalta. Lääkäri kysy kyllä vointia yms peruskysymykset mutta ei sitä kiinnostanu mitä vastasin. Sitte ku katottii mun paino niin ei kuulemma hirveästi ole noussu. Joo ei olekaan mutta koko ajan tasasesti pikkusen yhteensä tullu pikkase päälle 4 kg . Sitten kun katottiin kohdunpohjankorkeus niin se oli 22 ja lääkäri totesi: Ei tämä sun vauva todellakaan mikä iso ole. Hhmhmhmhm. myhäili vaan ittekseen ja ilmoitti tylysti että mennää käyrien sisässä just ja just. Joko meiä neiti on pieni ja siro tai sitten ei jostain syystä kasva huimaa vauhtia.. sitte lääkäri ilmoitti että kasvukontrolliin loppu raskauden ajaksi. Kätteli ja hei hei.
Itku silmässä sieltä lähdin ja kun pääsin terveysasemalta ulos itkee vollotin koko matkan sieltä töihin.
Miehelle kun itkin asiaa niin se huomatti että meillähän siirtyi laskettuaika ekassa ultrassa yli 5 viikkoa aiemmaksi. Tuolloin oli kättärillä hankaluuksia määrittää tarkkaan LA. niin mitäs jos se nyt heittääkin vaikka viikolla tai kahdella myöhemmäksi? silloinhan pikkunen kasvais ihan oikein masussa  <3
HUOH. anteeksi sekavasta tekstistä mutta teki hyvää purkaa tuo jonnekkin.. nyt sitte vaan odottelemaan 14 päivää jolloin meillä uusi kontrolli..

Ihana kun osalla on alkanu jo loma !! kateellinen olen ! ittellä tosiaan vaan 4 päivää varsinaista kesälomaa tänä kesänä.

En muista kuka oli käyny vaeltamassa 70km !? huii ! ja wau ! upea suoritus ! ite en kyllä jaksais :D

Täällä suunnalla myös ekaa kertaa odottaa että kesä menis nopeasti ohi :D enpä olis uskonu tämmöstä päivää tulevan... !

Ihanaa helatorstaita kaikille ! nauttikaa auringosta ! <3
 
Ihana ilma ulkona!:) Mukavaa kun on satanu vettä ja ollu harmaata, että aurinkokin välillä paistaa:) Muistan tosin vielä kyllä aivan selvsti viimekesän.. Tajuttoman kokoinen maha ja heinäkuun helteet (la oli 15.8).. Jalat oli niin turvoksissa, että vain crocsit mahtu jalkaan ja niistäkin jäi reikäkuvio ihoon:) Kyllä sitä silti toivoo, että tulis lämmin kesä, eiköhän sen aina jotenkin kestä:)



Maanantaina olisi neuvola ja sitten loppukuusta se uusinta ultra, ultraa jo hieman odottelenkin niin voisi sitten taas rentoutua, nyt jotenkin painaa koko ajan mieltä ettei saatu viime kerralla varmuutta että kaikki on kunnossa..

 
Just kun manailin sitä ettei pakkausta oo kuulunu niin kävin kelan sivuille kirjautumassa ja pakkaus myönnetty 30.5. ja noin kahden viikon kuluessa saadaan hakea pakkaus postista! jihaa emoticon
 
Gaia, mullakin oli ukon  Crocsit..5 numeroa isommat kuin omani ja nekin oli piukat.... : /

6.8 meiän tyty sitten syntyi...Tiedän siis sun tunteen jotakuinkin emoticon
 
Jenn_u toivotaan että pikkuisesi kasvaa "sopivan" kokoiseksi eikä tule ongelmia sen koon kanssa, sehän voi tosiaan olla että pienuus johtuuki siitä LA:n heittämisestä. Mutta olipa jotenki tylyn olonen lääkäri, murremoticon
Onnittelut myönteisestä äippäpakkaus-päätöksestä!!! emoticon Sie ootki sitte eka joka pääset hypistelemään niitä söpöjä pakkauksen vaatteita... emoticon

ON: Mulla on kaks päivää ollu jotenki tukala ja huono olo ja päätäki särkeny. Ke aattelin että pärjään hyvin ilman lääkettäki, joten en lähteny apteekkiin (kotona ei oo ku aspiriinia enkä halua ottaa riskejä vaan ostan sit suosiolla Panadolia kun tarvii) mutta niinpä se päänsärky jatkui eilenki eikä apteekki ollu eilen pyhien takia auki, niinpä niin..emoticon Se Panadol ois ollu eilen tervetullut apu. Nyt on pieni fiilis että taas se alkaa joten lähen kohtapuoliin hakemaan sitä Panadolia sitte ettei tartte kolmatta päivää kärvistellä..!

Ja yöt on alkanu mennä siin ja täs, pyörin ja vaihan asentoa sata kertaa yössä ja nukun tosi kevyttä ja katkonaista unta + näen hulluja ja outoja unia... Viime yö meni onneksi hieman paremmin, lepoa tarvinkin. Kun ei meinaa päikkäritkään luonnistua, mie en vaan saa enää nukahettua päivällä niinku normaalisti???emoticon Vaikka kuinka väsyttäis niin mie vaivun vaan sellaseen "transsiin", jossa tiedostan koko ajan mitä mun ympärillä tapahtuu mutta en nukahda kunnolla ees REM-uneen asti.. Sillai saatan koittaa olla pariki tuntia ja sitten kun ns. herää niin on tosi paljon kökömpi olo oikeastaan kun ennen sitä.. Ja vähän sama homma usein yöllä, välillä tuntuu etten pääse syvään uneen ollenkaan ja yöt kuluu tosi hitaasti. Pissallaki tarttee taas rampata 1-4 kertaa yössä.

Masu alkaa pikkuhiljaa painaa ja muuttaa elämää hankalammaksi. Jos vauva kääntyy poikittain niin en taho saaha sukkia jalkaan niin että nostan jalan ylös.. emoticon Muutenki on liikkuminen muuttunu perin kankeaksi ja etenki makuuasennosta ylösnouseminen, on ollu pakko alkaa nousta ylös niin että kääntyy ensin kylelleen ja siittä kampeaa ittensä pystyyn. emoticon

Mukavaa juhlaviikonloppua kaikille, jotka juhlimaan pääsee! :) Meillä ois yhet ylppärit ja yhet valmistujaiset huomenna, jeii. emoticon
 
ääää...täällä alkoi kesäloma mukavasti flunssalla. Ei oo kuumetta, mutta kurkku kipeä ja pää täynnä räkää. Ei ollenkaan kiva. Sarvikuono auttoi alussa, mutta nyt on röörit niin tukossa että suolaliuos valuu suoraan nieluun Yök.
Ootteko muut välttyny sairasteluilta?

Tällänen kesäflunssa on kyllä niin raastavaa..muutenkin on kuuma ja sit vielä tämä tukkosuus. Nyt vasta toki toinen päivä, mutta ei jaksais enää yhtään. Eikä mitään troppia oikeen viittisi vetää...

No jotain hyvääkin.. saatiin isompi kämppä ja muutto olis parin viikon päästä :)
 
Mä oon säästynty flunssalta, mutta maha ei toimi sitten ollenkaan. Monessa paikassa lukee että odottaville tulee yleensä ummetusta kun suolen toiminta hidastuu, mutta mulla se on ilmeisesti ylivilkasta koska maha on koko ajan ihan sekaisin. Kivaa olla töissä yksin (asiakaspalvelussa) kun ei koskaan tiedä koska alkaa mahaan sattua ja pitäisi päästä vessaan. Pitää varmaan kysyä jotain vinkkejä neuvolasta ensi viikolla.

Tänään olisi yhdet lakkiaiset, saas nähdä kuinka hyvin niissä viihtyy kun oon ollut taas pari päivä tosi väsynyt ja kun toi mahakaan ei toimi. Mies tietysti haluaisi että olisin loppuun asti.. täytyy yrittää :).. On siis ensin päiväohjelmaa ja sitten illalla ryypiskelyä..
 
Heissan!

Täällä Savossa on aivan ihanat ilmat. Ollaan grillattu tämä ja eilinen päivä!

Maha alkaa painaa ja olo tuntuu jokseenkin tukalalta.
Ei jaksa enää entiseen tahtiin. Olen siis tehnyt viime päiviin asti 7 päivää viikossa töitä, mutta nyt tuntuu ettei ihan oikeasti enää jaksa. 5 päivää menee helposti, mutta parin päivän lepo on ihan pakollinen.

Onneksi enää alle kuukausi ja sitten alkaa loma! Sitten olenkin kotona synnytykseen asti ja sen jälkeen lapsen kanssa niin pitkään kuin mahdollista. Mies on palkannut siivoojan käymään kerran viikossa, se tuntuukin nyt helpotukselta. Maha kipeytyy heti jos esimerkiksi imuroin kauemmin.

Olipas omanapainen teksti taas. Ihania kesäpäiviä teille mammat.
 
Täällä ois nyt 22 viikkoa täys eli sais hakea äippäpakkausta. emoticon  Täytyy tosin ootella kaks viikkoa että saapi sen neukkulan todistuksen... emoticon Nooh, eipä sillä niin kiire ole.

Masukin liikkeistä nautin täysillä, se tuntuu olevan hirmu aktiivinen kaveri<3 Aamuyölläki laitto bileet pystyyn mun vessareissun jälkeen ja jamitti varmaan pilkkuu astiemoticon

Onko teillä muilla ollu nukkumisvaikeuksia?? Mua ei tuo vauvan liikehdintä öisin haittaa, mutta liekö hormonit vai mikä tekee sen etten vaan kerta kaikkiaan NUKAHDA (siittä taisin kirjottaaki tuolla ylempänä jotakiemoticon ) Ja hassua sinänsä kun en edes tunne enää sitä normaalia väsymystä mikä illalla pitäis ennen nukkumaanmenoa tulla. Olen ihan pirteän oloinen kun menen sänkyyn.. Sitte sitä tulee asentoa vaiheltua tuhatsata kertaa yön aikana mutta itestä tuntuu että syvän unen vaiheita ei taho tulla tai ne jää tosi lyhyiksi. Ja kuten sanottu, päikkäritkään ei onnistu. Ihmeesti sitä on kyllä silti jaksettu, kai sitä jotenki sitte ammentaa ylimääräistä energiaa tästä raskaudesta??? Selittämätöntä... emoticon
 
Täällä kanssa saavutettu puoliväli! Ihanaa! Huomen aamulla kahdeksalta onse kauan odotettu rakenneultra! Tuskin maltan nukkua yöllä :)
Tää viikko tartteis jaksaa töissä vielä ja sit alkaa loma! (= Ilmat on ollu mitä upeimmat, toivottavasti ilmat suosii myös jatkossakin :) Hyvää alkanutta viikkoa!
 
Alissa22: mulla on sama ongelma ton nukahtamisen suhteen, ei vaan saa unta. Eikä asiaa yhtään auta kun on niin valoisaa ja lisäksi saa rampata pissalla... Eilen nukkumaan mennessä kävin kaksi kertaa 5min sisällä ja 15min sängyssä pyörittyäni oli pakko käydä vielä kerran. Join kyllä teetä illalla ehkä se johtuu siitä?
Täällä myös puoliväli saavutettu; tai siis viime perjantaina jo, ja huomenna vihdoinkin rakenne ultraan!
Onko nää hymiöt muuten vaihtunu?
 
ONNITTELUT uusille puolivälin saavuttaneille!! emoticon (
Mieki oon purnannu itekseni näitä uusia hymiöitä, ne vanhat oli NIIN PALJON PAREMPIA!!! emoticon Murrr...
Nennaq, joo eikö oo ärsyttävää?? Ko tuntuu että ilman mitään syytä ei vaan saa unta. Ja mulla tää jatkuu jo ainaki kolmatta viikkoa... emoticon Mutta eipä siinä kun en silti tunne itteäni väsyneeksi, menee vaan yöt niin hitsin hitaasti ja aamulla on vaikea nousta... emoticon

Iiks, tulkaas sitte päivittämään ultrakuulumisia tänne jookos???
 
Heips vaan mammat!

Mites ginessalla, Eizulla ja nennaqilla meni ultra? Onko kaikki hyvin?
Meillä on ultra huomen aamulla, ei malttais enää millään odottaa!! Saa nähä mitä ens yöstä tulee... miestäkin vähän jännittää...

Nukkumisesta sen verran että itsellä unen laatu on parantunut alkuraskaudesta huomattavasti! Uni tulee illalla helposti, ei tartte enää valvoa aamuyöllä muutamaa tuntia, uni tulee vessareissujen jälkeen heti eikä unta tartte enää niin paljon kuin alussa. Energiaa piisaa emoticon

Tallinnan reissu heitettiin miehen kanssa viikonloppuna ja nyt nautin yksinolosta miehen ollessa töissä kun isommat lapsetkin on tän viikon Espanjassa. Ajattelin tänään(kin) köllähtää laiturille auringon hellittäväksi emoticon

Ihanat ilmat <3
 
Moikkamoi!

Lämmintä piisaa ja minä saan kököttää täällä kassan takana :( Toivottavasti näitä päiviä tulee vielä ja paljon!

Lomasuunnitelmat; Tallinnan risteily, Vanhempien luona käyntiä keski-pohjanmaalla, Nokian edenissä yöpyminen ja Sotkamon syke (jossa Amorphis!) Saas nähä mitä tuo salamatkustaja pitää siitä..Autossa se sitä ainaki saa kuulla ihan kiitettävästi..

Matkaa tulee taitettua viikon aikana jotain vähän vajaat 2000km. Ja kumminkin kesäloma reissu on vasta elokuun alussa eli aika hankalaa voi tulla olemaan (sillon vaihtuu vk 30)!

Mutta niin se on jos haluaa täältä pohjosesta lähteä käymään jossakin niin matkaa kertyy kiitettävästi!

Unta on täällä riittäny kyllä vaikka muille jakaa ja nyt ei oo enää tarvinu herätä aamuyöstä vessaan, kun muistaa käydä ennenku pistää nukkumaan.. Unet on kyllä menny aina vain ihmeellisemmiksi ja toden tuntusemmaksi.Viikko sitte heräsin aamuyöstä kun miehellä soi herätyskello ja tuli aivan hysteerinen itkukohtaus..Näin jotain unta taas joka ei todellakaan ollut mikään mukava uni..

Meillä meni rakenneultrassa sellaset 10min. Lääkäri tervehti, kysy voinnista ja katteli kaikki tarpeelliset vaavista. Sano että kaikki ok, istukka hyvässä paikassa ja normaali mitoissa kasvaa. Sydänääniä saatiin kuunnella ehkä se 15sek, se siitä.. Kiitos ja hei.. Oli vähän pöllähtäny olo ku sanoin vielä että mies on eka kertaa mukana.. Saatiin kumminkin kasvokuva pikkusesta mukaan..

Liikkeet on ruvennu kyllä tuntumaan jo kunnolla. Muutaman kerran päivässä pitää jumppatuokiot ja välillä heittää kuperkeikkaa!
 emoticon

 
Mä tonne ultra sivulle jo päivitinkin rakenneultrasta, eli poika on tulossa ja siellä meni varmaan puoli tuntia. Saatiin 10 kuvaa mukaan! Kyllä oli ihanaa nähdä vaavi taas! Nyt on kiva kun tietää minkä värisiä vaatteita ja tavaroita hankkia... ja pääsee sisustamaan ja maalaamaan pojalle huonetta :)
 
Böö mammat !

Aluksi onnea juuri ultrassa käynneille ja ihania tyttö tai poika lupauksen saaneille :) !

Alissa täällä on yksi joka taistelee harvase yö uni ongelmien takia... eka nukahdan tosi nopeasti sitten kohta herään vessassa ravaamaan vähän välilä jonka jälkeen ei sitten uni tulee todellakaan samalla tavalla  :( sitte pyöritää sängysssä .... arg !! ja aamulla .... voi pojat että sillon väsyttää !!!Nukuin aina ennen raskautta mahallaan ja ei mittää uni ongelmia koskaan.. nyt saatan vahingossa yöllä kääntyä mahalleen johon taas herää.. ei löydy asentoa.. ei mikään onnistu ! :D mur.

Tänään olin töiden jälkeen palvomassa aurinkoa! aah. mä niin nautin tälläsistä keleistä :) vaikkakin pitää koko ajan muistaa juoda. Ainoo keino mulla tän asian muistamiseen on kantaa töissäkin koko ajan juomapulloa mukana. Siinä juomisessa on vaan yksi onkelma:
SITTEN PITÄÄ KÄYDÄ IHAN KOKO AJAN VESSASSA. Ramppaan muutenkin mutta nyt sit vielä lisää..
puistossa kun oltiin kaverin kanssa niin sai koko ajan olla pomppimassa lähi kahvilan vessaan..

huoh. olisin nyt ihan valmis menemään nukkumaan.. tänään oli herätys töihin 5.30 ja huomenna sitten 4.30 ku pitää mennä päiväkoti avaamaan... nam!

Nauttikaa helteistä ihanaiset ! ja te jotka ette nauti niin koettakaa kestää!! ei ikuna tiedä koska nää loppuu.
 
 14 päivää töitä jäljellä, sitte alkaa vapaat ja lomat ja jään siitä suoraan äitiyslomalle!

Yeppee...

Tosi mukavaa, että ootte päässy reissaamaan (Kaiza) ja aivan loistavan kuulonen lomasuunnitelma sulla Outolintu, voi kun vielä jaksas vähän aikaa.

ONNITTELUT kaikille 20 vkoa ylittäneille... =)
 
täällä mittarissa +32, ei enää kyll hotsita istuu terdel ja lukee, voi kukkuu.

mulla viikko saikkua takana ja viikko viell eessä, jälleen supistuksia mutt nyt lisänä issias. vaik on tullu levättyä niin ei toi selkä oo mihinkää parantunnu, kova paine tuntuu alaselässä koko ajan. ei hotsittais mennä töihin enään, on sen verran rankkaa toi mummojen nostelu. terkkari suositteli, mikähän se oli, si-vyö ? tms. jos maanantaina hakis ja kokeilis. ei kyllä kotiinkaan vielä tekis mieli, mutt jos ois töissä vaikk jotain kevyempää hommaa, pitääpi jutella esimiehen kanssa. heinäkuun puolessa välissä vasta loma ja sekin kokonaiset kaks viikkoa ..

tänään rv 22+4 ja neuvola, nyt lähti sit meikäläisenkin paino nousuun. +2kg tullu kuukaudessa, onneks tippu sillon alkuun sen kuutisen kiloa ;) mulla herkkuna vanukkaat, ai että. ja porkkanat, ja hyvin tehdyt leivät, eli salaattia salaattia ja makkaraa ja kurkkua, voi nami. ja tottakai perus grillilihat : )

kyselin terkkarilta myös liikkeiden perusteella annetusta lasketusta ajasta kun kiinnostuin siitä työkaverien puhuttua, mulla siis laskettu aika menkkojen perusteella 10.10 ja liikkeiden mukaan jo 20.9 :D aloinkin jo tuntemaan ne 17vk alussa.
hassunnäköstä kun pienellä tuntuu olevan jo kovat voimat, näkyy selvästi ulospäinkin kaverin myllytykset. ihanuus. jos on kovin meteliä niin tyttönenkin osallistuu ja sit kun ollaan kaksin ja on hiljaista niin hän nukkuu.

seuraava neuvola kk päästä, lääkärikäynti kuulemma. mitähän ohjelmassa ?
 
Takaisin
Top