!! Kesäkuun Kuuma Linja !!

Jiihaa, kuukauden evakossa olon jälkeen on aivan kiva palata kotiin! Kylppäriremppa on kyl edelleen kesken, mut pönttö ja suihku on käytössä, joten niillä mennään, kunnes allas ja sauna valmistuu. Oon siivonnu koko päivän kämppää pessy siis katot, seinät, lattiat ymym. Saatiin viimein hoitopöytäkin sisälle ja täyttelin sen sitten tarvikkeilla ja vaatteilla. Vielä jäi siivoomista muillekin päiville. Täs kun on koko päivän tuusannu ni selkä on julmetun kipee ja jalkopohjiakin ihan särkee kun heitti ihtesä tähä sohvalle. Mut ihanaa, kun saa olla kotona!
 
Libero tyksissä on 1amme mutta siinä saa olla vaan jos kalvog ei ole puhjennu. Siellä on joku kätilö nyt vesisynnytys koulutuksessa mut virlä ei oo mahdollista synnyttää vedessä.
Sit siel on muutama ketkä voi laittaa akupunktio neuloja.
 
Oletko itse kokeillut akupunktio neuloja ? Olisi ihan kiva kokeilla, että auttaako ne
 
en tiedä onko totta, mutta sukulaisella olisi onnistunut kuulemma ihan supistusten alkaminen (käynnistys) pelkillä akuneuloilla :eek: oispa aika ihana vaihtoehto niille lääkkeille..
 
Kyllä ne tietyt pisteet varmaan paikkaansa pitää. Aromaterapian kursseilla muistan kuulleeni että kehräsluiden seutua hieromalla saisi synnytyksen alkamaan.. Tiedä sitte :wink
 
Mä taas tuolta viime vuoden kesäkuisista huhuilen, kun mun pysähdyksissä ollutta synnytystä käynnisteltiin vajaa vuosi sitten vyöhyketerapian avulla. Kätilö siis juurikin hieroi/paineli mun jaloista niitä tiettyjä kohtia. En oikein osaa sanoa, mikä merkitys sillä lopulta oli, kun reippaammat supistukset ehti alkaa jo ennen sitä kalvojen puhjetessa vauvan seuranta-anturin kiinnittämisen yhteydessä. Lapsivettä oli siis jo alkanut lirahdella pari päivää aiemmin, minkä takia sitä synnytystä oli tarkoitus vauhdittaa. Olin jotenkin ahdistunut siitä, että synnytys ei edennyt luonnollisesti ja sitä pitäisi käynnistää, niin jo se kätilön ehdotus vyöhyketerapiasta käynnistysvaihtoehtona kevensi mieltä. Kun ne supistukset noilla keinoin lopulta alkoi, niin kolmen tunnin päästä olikin jo vauva sylissä :)
 
Netistä löytyy muuten noita pisteitä kun googlettaa.. En muista mitä oli nimeltään kun synnytä Kajaanissa faceryhmän sivuilla oli kuvia kun kätilöt oli koulutuksessa. Mutta tuossa peukalon ja etusormen välissä oli yksi...
 
Muistelen että aikoinaan nuorena opetettiin että peukalon ja etusormen välissä olevaa pistettä painamalla/hieromalla saa jännitystä poistettua ja on helpompi keskittyä esim. tenteissä. :)
 
Yhtäkkiä tuli mieleen, että enpä ole nähnyt Aubreyn kirjoittelevan vähään aikaan mittään.. Vai olenkohan lueskellu vaan ei ketjuja.. Vai onko siellä tullut jo vauva maailmaan! :)
 
Jebsu..Itellä kans kävi mielessä et missähän Aubrey on :eek: Onkohan jo saanut pienen syykkyyn ku ei ole kuulumisia laitellu?
 
Aubreylla oli viimeksi saldo aika finaalissa ettei viihtinyt täällä hirveesti henkailla. Mut ehkä tällä kertaa ois tosi kyseessä !! :wink:wink

Ainii ja ku sanoin johonki ketjuun et 10.7 ois hyvä päivä synnyttää meikäläisen.. No niin ois 1.7... Parempi jopa..:smiley-angelic006
 
Ai niin muuten olikin, saldot haittaa joskus nettikeskustelemisia! :) jospa ne huomenna nollaantuis, niin saisi tietää että mikä on pössis!
 
Ja eikös Aubreylla mahtanut olla tässä lasketun tienoilla omia ja miehen sukulaisiakin kylässä, muistelisin :)
 
Hyvin työ muistelette ja kiva huomata, että poissaolo huomataan :) Nyt ompi taas puhelimessa (minun sekä miehen :D) potkua ni täällä ollaan.. Heh. Johan tota tuliki yhessä juteltua enemmän näin iltasin :wink

Mutta ei ole meidän neiti vielä saapunut..
Tänään aamulla tehtiin se kalvojen irrottelu juttu, koko päivän oli masu pinkeenä (oli ollut jo pari edellistä päivää ja varsinkin eilen illalla oli painetta alapäässä aikasempaa enemmän) ja tänään myös nipistelly koko päivän. Nyt vaan rauhottunu, höh! Ens viikolla toistetaan toimenpide, jos ei sitä ennen synny. Kätilö sanoi, että kohdunsuu hyvin laskeutunut ja vauvan pää tuntui toimenpidettä tehdessä :) Taas oli vaan puolta vaihtanut, huomasinkin sen eilen illalla ku alko taas potkuttelut tuntua vasemmalla puolella, eli selkä nyt oikealla.

Mutta saapi nähdä kuinka käy, mies on laittanut mulle pyyhkeen jokaiselle pöydälle valmiiksi, jos vedet menee ni en sotke tätä kokolattiamattoa :D
 
Ai juu ja anoppi saapuu huomenna sulostuttamaan meitin arkea, mies on kieltänyt sitä juomasta :'D Haha.. Ei se kyllä mitään sellasia perussuomalaisia jurreja ikinä vedä, mutta kyllä se olutta tykkää latkia.

Löysi muuten yliajetun wallabin pussista poikasen, ollut heillä nyt viikon hoidossa ja hän meinas että tuo sen mukanaan meille. Juu ei käynyt meille :D!

Oma äiti tulee iiiiiiikkk viikon päästä!!! :Heartred :Heartred yli vuoteen en oo mamsia nähnyt :Heartred :Heartred
 
Takaisin
Top