!! Kesäkuun Kuuma Linja !!

Koksilla oli täyttä jo nyt kesäkuun alussa (osastolla) kun käytiin tutustumassa. Kuulemma joskus on synnytyssalitkin kaikki täynnä, mutta sentään aina on oma huone löytynyt siihen synnytykseen sitten lopuksi vaikka alkuun saisikin viettää aikaa sellasessa kahden huoneessa...
Minäkin oon ymmärtänyt, että heinäkuu on kovin suosittu synnytyskuukausi. Kivaa olla trendikäs... :P
Pääasia kuitenkin että lapsi saadaan ulos ja kaikki menis hyvin, ihan sama mulle missä se sitten tapahtuu jos kaikki synnytyssalit on täynnä.
 
Täällä Ekks:ssä kesäkuu on kiireisin kuulemma. 100 synnyttäjää 4 salia, eikä ne tietenkää jakaudu tasaisesti päiville ne synnyttäjät. Jonain päivänä 10 jonain 3 vaikka. Salin siivoamiseen menee kuulemma 4 tuntia, jonka on siis pois käytöstä.
 
Kun kävin esikoista synnyttämässä, silloin toukokuussa oli myös ihan täyttä. Synnyttäjiä ja äitejä oli käytävätkin täysi ja 2 hengen huoneeseen oli laitettu 4 ihmistä.mutta silloin taisi olla myös joku lakkokin päällä. Tyksissä tämä siis oli vuonna 2012
 
Meillä täällä lohjalla on muutaman vajaa tuhat synnytystä vuodessa, eli lakkautusuhan alla on oltu pitkään. Mutta viime viikolla oli kuulemma kahtena päivänä sulku päällä :D Tutustumiskäynnillä olin samalla viikolla, niin kaikki salit oli tyhjiä ja lapsivuodeosastolla pari hassua synnyttäjää vauvoineen. Aika vaihtelevaa siis meidän pikkusairaalassa.
 
Hei, en ookaan ainoa Lohjalla synnyttävä! Meille kerrottiin, että synnytyksiä on vaihtelevasti 1-8 per päivä ja saleja siis kolme. Keskiviikkona kun käytiin tutustumassa, oli yksi sali varattuna ja ainakin kahdessa huoneessa osastolla vauvat, saattoi olla enemmänkin.
 
Kaksi päivää käynnistelty ja ei kerrassa mitään tapahtunut. Tai siis lääkkeillä saatu supistuksia aikaan mutta kohdunkaula on edelleen piiiitkällä. Ihan aavistuksen turhauttaa. Kunnon hormonihöyryitkuraivarit toki sain tuossa kun mies lähti kotiin, paljon mieluummin olisin lähtenyt sen mukaan kun jäänyt tänne yksin märisemään. Kätilö koetti lohduttaa että huomenna otetaan uudet keinot käyttöön jos ei yön aikana ihmeitä tapahdu (as if, musta tuntuu ettei tää tule ikinä ulos täältä).
 
Tänään käytiin miehen kans synnytysvalmennuksessa. Kaverit olikin kertonu et asia on varmaa semmosta minkä ite jo tiijän, mut miehelle voi olla "iloa". Lähettiin sieltä luennolta, ni mun mies sanoi "ihan turha oli käyvä, olin lukenu jo kaiken googlesta" vähän repesin, enkä oo varma uskonko vieläkään et se olis näitä juttuja googletellu. Mulle esittää aina niin viilipyttyä. Ei kai tässä nyt sit muuta kun ootellaan vaan. Tulemme täysiaikaisiksi yöllä, joten vauva saa huoletta syntyä, jos se niin päättää. Valmiina ollaan :hello2
 
Ihan ihanaa ja kamalaa seurata tuota syntyneitä heinäkuisia. Todella ihanaa että osa on saanut jo oman nyyttinsä syliin asti ja valtavasti onnea heille kaikilke. Mutta... missä se minun viipyy? Enkö minäkin voisi saada vauvani mahan toiselle puolelle? :) kaikki aikanaan, mutta en jaksais enää millään odottaa...!
 
Mulle taas on tullut sellainen huoli, että mitä jos tämä meidän tyyppi päättääkin poistua tuolta pesästään jo aikaisemmin. Ihan vaan siitä kun on saanut lukea täältä, kuinka voi tulla paljon etuajassakin. Ei meillä oo vielä valmista! :) olen niin asennoitunut siihen että kaveri tulis vasta lasketun ajan jälkeen maailmaan.

Ei mulla kyllä mitään tuntemuksia ole.. Mutta.. Eipä niitä välttämättä tulekaan. Yhtäkkiä voi vaan vedet holahtaa...
Kolme viikkoa laskettuun aikaan. Huiiiiii.
 
Mulla alkaa maanantaina rv 37 ja kyllä sanon, että sais tulla jo! Käytännössä en pysty enää muuta tekemään kun makaamaan. Istuminen ei oo kivaa tän mahan kanssa eikä myöskään kävely tai paikalla seisominen on yhtä tuskaa! Mä haluan mun vauvan tänne jo!♡
 
Minusta taas tuntuu niin oireettomalle taas, että jos tuo ei tuolla mahassa liikkuisi ni voisin jopa unohtaa koko raskauden... Kumma miten nämä päivittäin vaihtuu.. Tänä aamuna oli jotenkin helpompaa nousta sängystäkin ylös. Aiemmin oon suurin piirtein kyljeltäni pyörähtänyt kontilleen ja siitä sängyn laidalle, että saa jalat lattiaan. Tänä aamuna unohdin jotenkin mahan ja nousin melkein istualleen ennen ku muistin varoa.. Mutta ei sattunu niinku aiemmin. Vauva ei oo laskeutunut mun mielestä ku liikkeet tuntuu edelleen samoissa kohdissa kun aiemmin.. Tiedä mitä tämä sitte meinaa :)
 
Mulle taas on tullut sellainen huoli, että mitä jos tämä meidän tyyppi päättääkin poistua tuolta pesästään jo aikaisemmin. Ihan vaan siitä kun on saanut lukea täältä, kuinka voi tulla paljon etuajassakin. Ei meillä oo vielä valmista! :) olen niin asennoitunut siihen että kaveri tulis vasta lasketun ajan jälkeen maailmaan.

Ei mulla kyllä mitään tuntemuksia ole.. Mutta.. Eipä niitä välttämättä tulekaan. Yhtäkkiä voi vaan vedet holahtaa...
Kolme viikkoa laskettuun aikaan. Huiiiiii.
Tääl on vähän sama meininki, et en ole mitenkää vielä valmis ku kaikki on puolitiessään ja tekemättä, oon niin varma siitä et menee elokuulle. Olis kauheeta jos täänyt tulis :D kaikki on siivoamatta ja pommin jäljiltä. Vaatteista oon sentää pessy nyt ne muutamat mut pullot ja muut on viel keittämättä ja omia tavaroita en o pakannu. Vauvan huone on kesken... Ja ja ja
 
Mullakin Illu85:n tapaan vaihtelee vointi, aiemmin olin jo halukas saamaan pienokaisen syliin heti, mutta nyt on niin hyvä olo, että silmät kiinni melkein voin hetkittäin unohtaa olevani raskaana. Viikko jäljellä laskettuun aikaan enää! Yleensä tosin paremmasta olosta huolimatta tarvitsen miehen apua päästäkseni ylös löhötuolistani, mutta eilen kun kissa alkoi oksentamaan - ja tietenkin keskelle mattoa - niin hups heijakaa, olin noussut salamannopeasti ja kiikuttamassa kissaa parempaan paikkaan oksentamaan. Muutaman askeleen päässä vasta tajusin, että hmmh? miten minä noin sähäkästi pääsin ylös eikä tuntunut missään :D Toimintakyky tallella kun tarve on (:
 
Minusta taas tuntuu niin oireettomalle taas, että jos tuo ei tuolla mahassa liikkuisi ni voisin jopa unohtaa koko raskauden...

Ihan samaa olen tässä ihmetellyt, tuntuu että olo helpottuu päivä päivältä! Melko ketterästi menen koirien kanssa lattialle istumaan ja könyän sieltä ylös, kävelen parin kilsan lenkkejä suht reipasta (tai ainakin normaalia) vauhtia, yöt nukun sikeästi paria vessareissua lukuunottamatta, nälkä ei vaivaa (koko aikaa), ei närästä, ei ahista henkeä. Ainoastaan kun istun, maha ottaa ärsyttävästi reisiin kiinni, ihan ku olis rantapallo sylissä...

Oon alkanu ajatella, että ehkä olen kuvitellut koko raskauden :wink Mieliala tosin vaihtelee, toisaalta en malttais odottaa pienen saapumista, toisaalta kauhistuttaa ja mietin, mihin oon itteni oikeen mennyt laittamaan!

Sanokaas nyt pliis, että näistä merkeistä päätellen synnytys on lähellä :p
 
Oi oi tänään "saunottu" mustassa mekossa tuolla helteessä. Olo mitä parhain. Joten tuskin tässä vieläkään synnyttämään pääsee. 39+
 
Kuuma oli miullaki ku odottelin tänää erään kauppakeskuksen parkkipaikalla porukoita apuun kun auton akku päättikin sanoa itsensä irti. Onneks kaikki kaupat oon nykyään auki sunnuntaisin ni sai uuden akun heti autoon, eikä tarvinu jättää autoo sinne. Koiraki oli tietenki reissussa mukana läähättämässä..
 
Takaisin
Top