Kesäkuun kuulumisia

Me pyritään ulkoilemaan päivittäin, jos sataa kaatamalla niin sit jää välistä ja joskus kyläilijät kanssa sekoittaa pakkaa mutta arkena kyllä vaunuilu kuuluu arkirytmiin. Mun pitäis ostaa kunnon lenkkitossut niin ois vaunulenkit kivempi vetää ja sais vauhtiaki paremmin-> kunto pikkuhiljaa nousuun ja makkarat pienemmäks:p

Mullakin imetyshetket kuluu puhelin kädessä facessa ja foorumilla roikkuen(missä sitä sanottiin et lapsi kärsii jos äiti ei imetystilanteessa ole läsnä vaan keskittyy mediajuttuihin...:confused: juupa). Puhelimella ei kauheen pitkiä avautumisia jaksa kirjoitella, etenkään yhdellä kädellä joten pidemmät sepustukset kirjoitan ku tyttö on unilla tai mies kotona.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

mullakin välillä haastavaa päästä kirjoittelemaan kun kannettavalla surffailen.... juttuja luen kyl useemman kerran päivässä :) joskus tosiaan tuntuu et päivä loppuu ihan kesken, eikä mitään saa aikaiseks... vaikka ei sais valittaa, vielä "helppoa" ku esikko on päivät hoidossa, mut ens viikolla alkaa silläkin loma :confused: saa nähä kui ämmän käy :wink

me on pyritty ulkoilemaan edes joka toinen päivä... mut ehdoin tahdoin en vesisateeseen tai hirveeseen helteeseen viitti lähtee, kun ei ole pakko, niin ihan ei aina ole toteutunu...

Meillä ulkoillaan kelien mukaan. Tänäänkin satoi kaatamalla vettä, niin vietimme päivän kaverin luona kahvitellen. Jos ollaan kotona, mennään leikkipuistoon hyvällä säällä. Jos on huono sää, pikkuinen nukkuu päikkärit vaunuissa parvekkeella.

Iltaisin imetys-maratonin aikana istun sängyssä vauvan kans ja katson joko telkkaa tai surffaan kännykällä netissä. Välillä toki vauvankin kans seurustelen, mutta ei jaksa koko ajan toista vaan tuijotella vaikka poitsu niin ihana onkin :)

Mekin käydään joka päivä jossain. Raskausaikana olin niin kiinni kotona, että nyt mennään kun ei esteitä ole. Vaunulenkillä, kylässä, ruokakaupassa, shoppailemassa ja tänää käytiin ikeassa. Liikaa ihmisiä mun makuun, ja onneks ei tarvinnu kaivaa tissiä esiin ku vauva nukku koko reissun ajan.

Imettäessä on tosiaan puhelimella helppo selata foorumia, mutta kirjoittaminen on niin rasittavaa, että se vaati jo vauva vapaan hetken. Huomaa kyllä joo, että ennen aktiivisestikin kirjoittaneet ovat hiljentyneet ja osa foorumilaisista kadonneet kokonaan. Itellä oli varmaan reilu viikon tauko synnytyksen aikaan ja sit vauvan ensipäivinä. Sillon en edes imettäessä malttanut katsoa puhelinta tai telkkaria, mutta ei sitä enää ihan samalla tavalla lumoutuneena jaksa tuijotella ruokailevaa vauvaa, vaikka ihana näky onkin. Foorumi oli mulle raskausaikana ja on edelleen ihan korvaamaton.

Sama juttu, parin viikon tauko kun vauva syntyi. Muuten tulee täällä käytyä päivittäin kun täällä on hyvät jutut ja saa suurensuurta vertaistukea. Kun kaikilla on samanikäiset vaavit, on kivaa seurata mitä muillekin kuuluu. Juuri nyt oon niin väsynyt, että pitäisi nukkua. Mutta vauva ei nuku kunnolla vaan torkkuu tossa ja välillä herää, joten en saa nukuttua vaikka syytä oisi. Siispä hengaan täällä...

Huh, onneksi en ole ainut joka ei tällä erää niin intensiivisesti ulkoile. Meillä kun on nuo tuplavaunut ja ne on nostettuna sisällä lämpimässä eli eivät mahdu ovesta ulos muuta kuin lintassa! Siinä on vaan joilleki päiville liikaa hommaa raahautua vaunujen kera pihalle, varsinkin jos aamu on ollu hankalammasta päästä.
Huomenna nyt olisi kuitenkin tarkoitus marssia vaunuillen kera tyttöjen mummolaan :) Kierretään vähän maisemareittiä jotta äiti saa vähän liikuntaa samalla :)

Ei mekään olla juuri ulkoiltu muutakuin omalla takapihalla. Tuplilla mennään, joten ei aina jaksa kaivaa varastosta esiin tai muuten vaan pukea molempia ulos. Vauva ei myöskään nuku yhtään sen pidempiä pätkiä ulkona kuin sisälläkään, eli aika lyhyesti, joten en jaksa sen takia pitkälle lähteä. Jos vaikka tulis vähän lämpöisempiä ja aurinkoisempia päiviä... :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me käydään joka päivä jossain, joko kaupassa autolla tai sitten vaunulenkillä tms. Mutta jos on tosi huono sää tai muuten joutuu olemaan kotona koko päivän niin kyllä se mulle ainakin tylsää on, vauva nyt on niin pieni et tuskin sitä haittaa :)

Mä olin varsinki loppuraskaudesta niin paljon vaan kotona et nyt on kiva päästä vähän liikkumaan.

Ulkona on 7 astetta lämmintä ja kylmä tuuli. Makuupussi vauvalle on tuskin liikaa vaunuissa? Hitto että on vaikee pukea toista ettei paleltuis/läkähtyis!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Meil oli sisävaatteiden lisäks tumput ja pipo, sekä makuupussi. Hyvin pärjäs vaikka tuli räntää ja rakeita, niska oli ihan lämmin :)

Me ei oo paljoo päästy vielä ulkoilemaan. Oli se kauhee räkätauti päällä tuossa aikasemmin, ja nyt on kelit mitä on. Sen verran mukavuudenhalunen on meikäläisestä tullu, että en varmasti nenääni laita tuonne myrskyyn.
Tuo pukemishomma on kyllä sellasta rakettitiedettä että huhhuh. Kauppareissuille oon laittanu bodyn+potkareitten päälle ohuen vanupuvun ja tuntuu että varsinkin autoon läkähtyy.

Miten äkkiä teidät muut on lisätty tuohon uuteen ryhmäjuttuun? Näinköhän minua huolitaan edes mukaan, kun en oo ehtiny viime aikoina ees paljoa kirjotella koko foorumille. Tyttö työllistää aika hyvin, kun kahestaan ollaan ja elellään.

Me ollaan ulkoillaan voimavarojen mukaan. Tänään on kyllä tullut rakeita ja kamala tuuli, mutta nyt on virtaa!

Kävin just vauvan kans kahdestaan vaunulenkillä ja muistelin mielessäni kuinka esikoistytön kanssa lenkillä käyminenkin oli niin hankalaa.
Se ei suostunut nukkumaan vaunuissa, kitisi ja jouduin pysähtelemään milloin minkäkin syyn takia.

Tämä vauva nukahti jo vaatteita pukiessa ja ei mitään ääntä lenkin aikana. Riisuin vaatteet ja jäi tyytyväisenä nukkumaan vaunuihinsa sisälle. En viitsi jättää vaunuja ulos, kun niin kova tuuli! Muistan kuinka joku vauva oli kuollut tuulen tempaamiin vaunuihin! Ihan kamala juttu!

Jännä muuten miten nopeesti keli muuttuu. Tänään lähettiin lenkille kauniissa auringonpaisteessa. Yhtäkkiä taivas meni mustaksi ja rakeita alkoi tulla ja tuuli älyttömästi. Sit vähän ajan päästä aurinkoa taas, sit taas rakeita. Nyt paistaa taas aurinko. :D

Lunta ja rakeita... Aamulla tähän iski ihan kauhea puuska, kaatoi tikkaat ja kukkapurkkeja pihalla. Hirvitti lähteä vaunuilemaankin kun mietin että jos sellainen tulisi uudelleen nii saisi pitää vaunuista lujaa kiinni. En kanssa uskaltaisi nyt jättää vaunuja pihalle ellei olisi tosi suojainen paikka. Mutta ihan ok lenkkikeli oli, olisi vaan pitäny pistää hanskat itelle ja tytölle. Muuten tyttö tuntui tarkenevan sisävaatteissa, makuupusissa pipo päässä. Vaunuissa oli kyllä verho edessä tuulensuojana vielä.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meilläkin tuli eilen ensimmäinen tietoinen hymy ja tänään poika väläytti mummilleen oikeen kunnon hymyn. :grin

Tänään nähdään kuinka tyttö viihtyy veneessä. Nyt pitää pakata mukaan meidän ja koiran tavaroiden lisäksi myös tytölle kamat mukaan. Toivottavasti muistetaan kaikki tarpeellinen!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Hei Muruska, mimmoset teillä oli ne pelastusliivit??

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Siis hetkinen, eihän vauvasta mee myös maksua jos on ollu vierihoidossa sairaalassaolo ajan? kun mulle tuli lasku ja siinä on kaksi osaa, mun ja vauvan, niissä on eri viitenumerokin :O

Takaisin