Kesäkuun kuulumisia

Neuvolassa äsken juteltiin tästä mun painosta kun tätikin huomas että paljon on tippunu ja tosi nopeesti. Pitää vaan kuulemma yrittää syödä enemmän vaikka ei nälkä ookaan. Jos ei tilanne korjaannu niin sit mietitään 25. päivä jälkitarkastuksessa missä vois olla syy ja miten jatketaan...

Viikonloppuna kunnon testi: ollaan lähdössä kolmestaa partion suurjuhlaan Kouvolaan lauantaina aamu kuudesta ilta yhdeksään ja sunnuntaina sinne neljään. Katsotaan kuinka Tonttu nukkuu ja kuinka yleisillä paikoilla imetys sujuu. Omalla autolla mennään ja tilan yöksi kotiin. Mies on partiolainen, mutta luvannut että meihin keskittyy. Saattaa kuitenkin tarvittaessa käydä avustamassa jos tarve tulee. Mukaan autoon hoitoalusta, kosteuspyyhkeet ja käsidesi. Mukaan myös vaihtovaatteita mulle ja Tontulle, rättejä (myös imetyksen ajaksi peittämään), varmuuden vuoksi meille eväät.

Tarviikohan Tonttu ja äiti symbioosi muuta?? (korviketta ihan varaksi+pullo)

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Oon miettinyt et noiden Rela-d tippojen on pakko maistuu hyvält ku annan ne pojalle ni se jää nuolee lusikkaa onnessaan. :)

Meijän tyttö taas irvistää rela-d tippojen jälkeen ku ois myrkkyä syöttänyt :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

En sanoisi että tää riemusta kiljuu mutta ihan tyytyväisenä nappaa relatipat lusikasta, meillä kyllä tuo ilnan deetä oleva versio.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Oon nyt aika huoletta nukutellu tyttöä masulleen myös öisin. Kyllähän sitä vähän vauhkona siitä välillä on mut tyttö kun nukkuu niin rauhallisesti masullaan ja ilmat tulee kivuttomammin ulos. Itse olen vauvana nukkunut vain ja ainoastaan masullaan ja en ihmettele yhtään kun äiti sanonut että hyvä nukkuja ollut :D

Huomenna tulee tytölle 2 viikkoa täyteen: matka aamulla neuvolaan puoli yhdeksän (mitenköhän aamu sujuu aikataulutettuna??) sekä ekat D-vitamiinit pikkuruisesta suusta alas. Toivottavasti ei tuu vaivoja!

Me oltiin pojan ekalla risteilyllä! Mamma oli oikeassa; näin pienen kanssa on aikas helppoa matkustaa. Eipä tuo itse tainnu reissusta kauheesti irti saada (paitsi maitoa!) mutta tyytyväiselle vaikutti eikä siellä näin maanantaina oikein matkustajiakaan ollut, rauhassa sai olla.
Meillä isoin jännitys oli kyllä aamu; herätys kuudelta... no, me vanhemmat nukuttiin huonosti ku jännitettiin reissua mutta hyvissä ajoin päästiin matkaan vauva ruokittuna. Maitoa meni matkalla aika paljon mutta sopivasti pikkunen nukku kun me aikuiset syötiin. Yleensä poika on tunnettu sisäisestä äänestä joka herättää aina kun äiti yrittää syödä...
Poika seuraa tarkasti mm. valoja ja tykkää katsella ihmisiäkin jonkun verran. Pääsin jo vähän julki-imetyksen makuunkin kun hyttiähän meillä ei päiväretkellä ollut.

Viikonloppuna me käytiin ekaa kertaa mökillä, se oli omituinen reissu kun poika ois nukkunu koko ajan! Mä sitten herättelin syömään pariin otteeseen. Voiko muka meri-ilma olla niin nukuttava?? Onneks tilanne palautui heti seuraavana päivänä normaaliksi, jos sama meno olis jatkunu oisin soikeena huolesta.

sarra, tosi hyvä kuulla! Me ollaan menossa juhannukseksi Ahvenanmaalle, joten edessä on aikainen herätys -> juna -> laiva -> auto -> vene. Etenkin liikkeellelähtö ja laivassa ilman hyttiä viihtyminen jännittävät. Vauva on kyllä aika perustyytyväinen tyyppi, mutta syö valtavasti varsinkin aamuisin. Pitäisi treenata julki-imetystä nyt koko ajan niin olisin sitten harjaantuneempi.

Aamulla ainakin tossa laivassa oli paljon tyhjiä baareja joissa me könötettiin jossain nurkassa tissittelemässä... kyllähän mä annan myös korviketta joten en ihan koko aikaa ollut imettämässä. Takastullessa ei oikeen päässy muualle kun kannelle rauhassa imettämään, oli sen verran enempi kansaa. Mutta samapa tuo, kun edes jonnekin. Mun mielestä imetys on ihan luonnollinen asia eikä mua häiritse toisten julki-imetykset mutta oma poika seurustelee aina välissä ja päästää irti joten siinä ollaan sit nänni paljaana...

Tää on kyllä välillä aivan mahotonta tää meno meillä näiden tenavien kans! Siis käsittämätöntä miten kaikki sattuu aina yhtä aikaa. Eilenkin nuorimmainen ui pissassaan ja vanhempi kakki housuun! Tänään yks ulos meno oli semmonen sirkus että huhhahhei! Illalla tuntee tehneensä :D
Mutta oha tää vaan ihanaa <3

Meillä kans välillä sellasta että heikompaa hirvittäis... Yks päivä tulin sisään kun vauva heräsi. Sen sekunnin et menin takas takapihalle ihmettelemään mihin se esikoinen jäi niin hän oli kiivennyt puuhun! Siis mitä ei ole annettu lupaa tehdä :D

Ja jos lapset on suurin piirtein kuosissa niin ite hiihtelen pukluisissa paidoissa ja rikkinäisissä verkkareissa! :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Se olisi muutto tänään. Muuttofirma ilmestyy parin tunnin päästä ja me lähdetään evakkoon uudelle asunnolle siihen asti kun alkavat roudaa kamoja ineen. Siel kyllä oli vielä eilen illalla asennusmiehillä täysi tohina päällä eli varmaan siellä tänäänkin vielä joku pyörii. Eilen siellä käytiin koko sakki kääntymässä. Tyttö oli ihan tyytyväinen vaikka vieressä ammuttiin listaa seinään naulapyssyllä ja vasarat sahat ja porakoneet lauloivat alakerrassa. Mutta sitten tää saa säpsyn jos niiskautan nenää :D

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Sama kuin meillä partion Suurjuhlassa: Partiolaiset huusi täysillä vartion huutojaan, muusikki ja juonnot oli järkyttävän kovalla omaan korvaan ja Tonttu vaan nukkui! Hyvä näin

Oon ihan rapakunnossa. Vedettiin 13 kilsan vaunulenkki ja se tuntuu jaloissa, huh huh. Mutta ihanaa miten mutkatonta ipanan kanssa on kulkea!

Tää ei kyllä yhtään neuvottele ruoka-ajoista, vaan tissi on saatava suuhun tasan sillä hetkellä kun neiti sitä pyytää – muuten lähtee palosireeni soimaan. Tässä rapisee mutsista viimeisetkin kainouden rippeet imetyspaikan valinnan suhteen.

JEI!!!!!! Eilenä 2 koiralenkkiä!!! :happy093 ....lyhyitä kylläkin, mut enpä muista millon viimeks olisin pystyny ton hurtan kans lenkkeilemään....

....niin... ja tänää mittasin ihrani :eek: pientä eroavaisuutta viime syksyyn sanoisin........

Oottekos kuulleet mammateen voimasta ehkäsemään pienen vatsavaivoja? Ite aattelin ottaa testiin tuon, tuskin siitä haittaakaan on.

Takaisin