Kesäkuun kuulumiset

Nämä kotiutui np-ultrassa onnellisena, ei mitään hätää ollut ja kaikki on kunnossa. pikkuinen siellä mennä viuhtoi kun saatiin lopulta se liikkumaan <3 askettu aika muuttui 30.12 eli päivää aikasemmaks.. nyt on niin onnellinen olo :)

Täällä sitten haetaan lopulta sairaslomaa tuon selän takia.. :/ Tänään töissä joutuin pakon eessä estään yhen mummun kaatumisen ja ottamaan hänet "syliini", jolloin selkä sanoin yhteistyönsä täysin irti, jäätävää säteilevää kipua, hyvä jos kävellä pystyy... Tää tästä on enää puuttunut, kun selkä temppuillut koko ajan.. enää ois tämä viikko ja kaksi viikkoa ollut töitä ja sitte loma ja sopimuksen loppu.. Mutta oli pakko varata aika yksityiselle lääkärille huomiseksi, että sais sairaslomaa.. ei vaan voi tehdä näin pienenä ihmisenä ja selkäkipuisena noin fyysisesti yliraskasta työtä! Joskus en kestä noita mummuja, kun hajottaa selän, vaikka kuin ergonomisesti koittais toimia.. huh huh.. ehkä mää tästä rauhotun.. selkä parka, muutenkin niin herkkä aina ollu kaikille tuo selkä.. lisäksi sen mummun kyynerpää painoi aika pahasti mahaan, kun jouduin niin nopeaa toimimaan, mummukin ihan paniikissa.. Toivottavasti vauvalla kaikki hyvin!! pelottaa, että sille jotain tuli, kun tänään ilmaantunut ihmeellisiä alavatsakipujakin.. huh huh.. pieni purkautuminen täältä päin..

Greippi, mulla sairausvakuutus, joka vakuuttaa tuon käynnin, sen takia yksityiselle ja ku sinne pääsee niin palio nopeemmin ja julkisella ne vaan sannoo aina että kokeile kokeile vielä olla... :/ parille työkaverille käyny just niin.. Sen takia suoraan meen yksityiselle, jos ne sielä ymmärtäis paremmin, ei haittaa vaikka joutuiski ite maksaan, kunhan ei ennää tartte selekää kiusata.. tänään koko päivän maannu sängyssä, ottanu särkylääkettä, ei mitään vaikutusta, on sama makaako, istuuko, käveleekö, niin kipu ihan jottain niin käsittämätöntä, ettei koskaan...
Pittää koittaa kestää.. onneksi huomenna vapaa ja lääkäriaika, toivon mukaan saan saikkua.. Anteeksi vaan nää mun purkaukset täällä.. tuntuu vaan niin epäreilulta, ku yrittää käydä töissä ja sitte vaan joutuu iha rapakuntoon..

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille pallomasuille! :)

Greippi: Kiva, että olet löytänyt mamaliciouksen topit :) mulla on muistaakseni 7 eri väristä :) Netissä olen kattonut kans ihania äitiysvaatteita,mutta en ole koskaan ostanut netistä muuta kuin leffalippuja...kohta taitaa tulla muutos. :) nelly.com:ssa ainakin myydän aivan ihania äitiysvaatteita!!!

Huoh, päivä alkaa olemaan jälleen pulkassa!

Tänään käytiin toisen kerran neuvolassa, ja muksut oli mukana. Tarkoitus oli kuunnella "Leevin" sydänääniä, ja onneks ne sieltä kuuluikin pienen metsästyksen jälkeen. Ei oikein neuvolatäti tahtonut pysyä perässä kun toinen myllersi masussa sen minkä kerkes [:D].
Lapset oli onnessaan kun vauva kuului, ja nyt ilta onkin mennyt vauvajuttuja kertoen.
Voi kun tulis jo joulukuu! [:)]

Tää on ollut varsinainen tehopäivä! Imuroin ja pesin lattiat. Vessankin kuurasin ja kohta jatkan siivoiluja. Ihanaa, että välillä jaksaa. No, on sitä oksennettukin tänään, iuh. No niin varasin sokerirasitukseen ajan ti 6.7. Enpä ole koskaan käynyt. Toivottavasti kaikki kunnossa. Välillä huimaa pirusti ja VÄSYTTÄÄÄ. Nyt pitäs keksiä joku mahdollisuus kuunnella sydänääniä,kun seuraava neuvola viikoilla 21+1 kiva ja viimeksi tosiaan olin 7+1.

Mäkin haluaisin jo siivoskella ja järjestellä.[&o] Ei vaan oikein irtoa energiaa, kun mulle tuli tossa viikonloppuna TAAS takapakki! Pari päivää jo pysyi sapuskat mahassa, mutta lauantai-iltana oksentaminen alkoi taas ja sitä jatkui sunnuntain ja vielä vähän maanantaillekin. Meinas taas olla lähtö tiputukseen lähellä, kun en oikein ollut ehtinyt kunnolla toipua edellisestä parin päivän takaisesta koettelemuksesta.

Olen nyt vetänyt neuvolalääkärin määräämää pahoinvointilääkettä kuurina 3 tabl./vrk ja se on hieman auttanut. Tänään tuli vain kerran huono olo, ja eilen tarvitsi oksentaa viimeisen kerran. Ajattelin nyt ainakin viikon vetää niitä putkeen, että pääsisin tosta ärtyneestä mahasta yli. Lääke vahvistaa mm. ruokatorven alinta sulkijalihasta, joten närästyskin helpottaa. Lisäksi maha tyhjenee nopeammin, eikä ruoka jää sinne vellomaan pitkäksi aikaa. Niin noh, kyllähän se aika vauhdikkaasti on tähänkin asti tyhjentynyt, mutta väärään suuntaan.[:D]

Tänään on ihana olo, olen taas hymyssä suin syönyt oikeaa ruokaa, kanaa ja riisiä. Tällaisen jälkeen sitä osaa arvostaa syömistä enemmän kuin koskaan. Kuitenkaan en jaksa mitään tehdä. Heti jos vähän heiluu, on seuraavassa hetkessä aivan kuolemanväsynyt, sydän hakkaa jne. On tainnut kunto rapistua aika tehokkaasti. Lepäilen siis, mitäpä sitä lomalla muuta. [;)]

Mitä noihin neuvolakäynteihin tulee, niin itse olen ravannut siellä jo kahdesti terveydenhoitajalla ja kahdesti neuvolalääkärillä. Seuraava käynti on taas maanantaina. Normaalisti olisi tähän asti ollut yksi th-käynti ja yksi lääkärikäynti vasta takana, mutta olen käynyt siellä hieman tavallista ahkerammin näiden migreenivaivojen ja raskausmyrkytysepäilyjen takia. Lisäksi olen käynyt tavallisessa lääkärissä kolme kertaa (flunssa/pahoinvointi, virtsatietuledus ja migreeni/pahoinvointi)! Plus tietysti normaali seulontalabra+ultra ja vielä toinen labrakäynti hiivan takia. Viikkoja tänään siis vasta 16+4. Mitähän tässä vielä ehtii, hekoheko. Olispa todellakin jo joulukuu! [:D]

Voi elämä Pajunkissa! Täytyy sanoa, että nöyryydellä ja kiitollisuudella (omasta hyvästä olosta) luen kyllä näitä sinun koettelemuksiasi!! (kaikella lämmöllä, ethän loukkaannu?) [;)] Ja eläpä todellakaan huoli noista siivoiluista - kyllä tuo raskaana oleminen taitaa sinun kohdallasi käydä aivan hyvin työstä, laita vaan mies siivoamaan! [:D] Joulukuuta odotellessa, joo...

pinkkitimantti82: Järkyttävää, että joudut noin kauan odottamaan tuota neuvolaa ja sydänäänien kuulemista! Ei meilläkään liian usein noita kertoja ole (neuvolalääkäristä en ole kuullutkaan, käyn vain hoitajalla..) Oon kuitenkin nähnyt/kuullut äänet jo kolmesti! [:)] Ekassa neuvolassa jo sattuivat kuulumaan (8+5) ja seuraava neuvola ois ens viikolla eli 15+5. Ja varhais- ja np-ultrissa tietty näkyi sykkeet [:)]

Eilen oli neuvola. Voi että kun on ihanaa kun kaikki on niin hienosti!

Paino oli mulla pysynyt täysin samana, eli kuulema tarkoittaa että olen laihtunut. Sanoi neuvolantäti, normaalisti kun painon olis ollut normi vähän nousta. Mutta hienoa ettei ole noussut.
Hemoglobiini on mulla aina ollut tosi kamalan korkea ja nyt se oli sitten upea, ihan normaali! Vauva ottaa omansa siis.
Ja verenpaineet mulla on aina ollut hyvät ja niin oli nytkin.
Sydänäänet kuulut vaan ihan lyhyen aikaa ja oltiin jo ihan huolissaan miehen kans kun yhtäkkiä kuulu kauhee tumaus/pamaus/räsäys ja minä pelästymään että mikä tuo nyt oli niin neuvolantäti nauroi että se oli kuule potku se :D Eli vauva liikkui niin kauheesti että siksi ne sydänäänet ei kuuluneet niin pitkiä aikoja tai hyvin.

Kaikki on hyvin! JEEEE! :)

Pajunkissan koettelemukset kuulostaa kyllä hurjilta, tsemppiä! Itse olen selvinnyt huimauksella ja melko vähällä pahoinvoinnilla. Väsymys on ollut kyllä suurta.

No kyllä tosiaan on harvassa neuvolakäynnit pinkkitimantti82:lla. Itsekin jo olen ihan tuskainen odotellessani neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua. Ekassa neuvolassa 10 + 0 niitä ei kuunneltu ollenkaan. Ultrassa syke toki näkyi, mutta kyllä kovasti jo toivon, että pääsisi kuuntelemaan. Kolmisen viikkoa seuraavaan neuvolaan. Kotidoppleriakin olen miettinyt, mutta toisaalta haluan säästää joka pennin nyt pikku Meemiä varten. Rahat tulee todella olemaan tiukilla varustehankintojen takia.

Lääkärissä käyty.. viikon tuli sairaslomaa. Oli kyllä niin ihana lääkäri Femedassa Johanna tapper vai mikä se olikaa. :) Vauvankin se tarkisti ja siellä se meijän pieni ihanainen säntäili pitkin kohtua<3 ja kaikki oli hyvin ja kohdunkaula yms.. kohdun suu kiinni ja näin.. viikno nytte sitte selän takia saikulla ja maanantaina jos vielä kipeä nii sitte neuvolan kautta lekurille.. mutta IHANA oli nähä ku pienellä kaikki kunnossa ja se oli niiiin kasvanu!<3 :)

No me mennään onneksi Femedaan to 7.1. ihanaa....odotan kuumeisesti. Sit vasta kuulen beibin sydänäänet ekaa kertaa <3 Varasin myös Cacciatorelle 4D ultran 31.8. sitä ennen on kättärillä 9.8. toinen rakenneultra. Onhan tässä onneksi kaikkea kivaa edessä :) masu on kasvanut ja tänään polleena kerroin yhelle jumppaohjaajalle, että olen raskaana ja sen piti oikein tihrustaa silmiä ja sano, et enpä ole aikasemmin huomannut,mutta tosiaan nyt huomaan. Eipä tätä taida huomata kuin ihan lähipiiriläiset tai tosi tarkkaan toisia katsovat ihmiset. Toisaalta ei tässä vaiheessa tartte vielä huomatakkaan. Noista harvoista neuvola-ajoista: Se on vaan Helsingissä käytäntö että uudelleen synnyttäjillä on tosi vähän aikoja, mutta normaalissa raskaudessa ei tartte oikeastaan paljoa käydäkkään.
Sit sellanen outo juttu..mun vatsan iho on kuivunut hirveesti ja ihoa hilseilee pois. Tästä täytyy ottaa selvää. Ei kutise kyllä ollenkaan se olis merkki raskausarpien syntymisestä, mutta tää on jotain muuta.

Ihan huumorillahan tässä mennään, joten ei huolta Malla.[;)]

Äsken kävin naapurissa kaverin pihalla grillailemassa, saapas nähdä ottiko maha taas itteensä. Makkara ainakin on helposti oksennettavaa. Viimeksi tuli lauantaina ravintolareissun jälkeen broileria nenästä, ei kiva. [:D] Silloin ajattelin, että kyllä mä olisin vähemmälläkin uskonut ja siirryin takas jugurttilinjalle, mutta tässä se taas nähtiin...Mitä siitäkin opin -en mitään. Alkaa vain pikkuhiljaa tympiä jugurtti, viili ja puuro ja tekee mieli oikeeta ruokaa, mieluiten suolaista ja rasvaista, eli just sellaista, mitä ei pitäis...Dum di dum...

pakko tohon oksentamiseen kommentoida vähän. mulla tulee yhtäkkiä hirvee väsymys ja sit salamana pahaolo ja sit saakin juosta vessaan ja kaikki tulee ulos ja uff niitä vatsahappojen määrää.Saattaa monta tuntia oksentamisesta polttaa mahaa. mä en voi syödä kun tiettyjä ruokia. Kaikki on hirveen valikoitua. Pystyn syömään kyllä leipää mutta en mitä tahansa, myös jogurttia mutta vaan tiettyjä merkkejä. Suklaa ja sipsit hyi hitto!! Rasvaista en pysty siis ollenkaan syömään. Ja niitä ruokia mistä ennen pidin, niin nyt en nää untakaan niistä. Hirveetä puuhaa. Onneksi tulee juhannus ja saan monta lastenhoitajaa ja aion vaan lepäillä ja tehdä mitä haluan ja jaksan.
Ai niin Pajunkissa- mulla oli joku himo Chiquitan banaani/mansikka smoothieen. Se on terveellistä,mutta aika kallista. Koita saada vaikka nesteen muodossa vähän ravintoa napaan. Ainakin nestemäisenä ravinteet imeytyy nopeemmin.

Heh pakko kirjoittaa yrjöämisestä... Eilen heräsin 5:35 ja tulin töihin 6:40 alkaen. Söin siis aamupalaksi jogurttia ja mysliä, muuta ei oikein tuntunu kotona olevankaan. Siinä kahdeksan aikaan alko oleen jo niin kova nälkä, että päätin käydä kahvihuoneessa tekemässä itelleni Elovena-Hetki puuron.

VIRHE!! Sain just syötyä ja kun pääsin takas kerrosta alemmas oman työhuoneen kohdalle, niin suorinta tietä vessaan. Sieltähän se puuro tuli takaisin kovaa vauhtia...[:'(] Voi YÖK!! Ja mä oon selvinnyt TOSI vähillä oksentamisilla, kun oon yhteensä oksentanu koko raskauden aikana muistaakseni 5 kertaa!

Söin sit jonkun ajan päästä appelsiinin, ja se onneks pysy sisällä. Mä haluaisin kovasti syödä koko ajan jotain hedelmiä ja sit väliin aina jotain tosi suolasta, mut kun ihan ruokaakin on pakko syödä, kun on töissä. Ois NIIIIIIIN ihanaa olla kotona ja syödä sillon ku on nälkä ja just sitä mitä huvittaa... [8|]
ONNEKS loma alkaa huomisen työpäivän jälkeen!!!![:)] En jaksa oottaa!!!!

Ja tää mahakin sais kyllä jo kasvaa... Musta tuntuu että tää on nyt jumittunut jotenki tähän samaan kokoon jo viikkokausiksi.[8|] Onneks on huomenna neuvola, että pääsen vihdoin ja viimein toivottavasti kuulemaan ne sydänäänet.

Heippa kaikille!!
Oon täällä lueskellut teidän kirjoituksia, mutta en aikaisemmin ole itse uskaltautunut mukaan :)
Nyt rohkaisen itseni ja tulen kertomaan omia kuulumisiani.. Mulla raskausviikkoja 13+2 tällä hetkellä ja neuvolan kirjasten perusteella olon pitäisi olla mitä energisin ja huonojen olojen ohi. No näin ei kuitenkaan ihan käynyt. En ole alkuraskaudesta oksentanut kuin kerran ja nyt sitten yökin joka aamu, jos en ehdi laittaa jotain suuhuni tarpeeksi aikaisin. Toinen juttu on hampaanpesu. Se yökkäyttyää nykyään ihan hirveästi eikä ennen ole ollut mitään ongelmaa..
Oon vähän aikaani edellä :) Eilen ostin työkaverilta turvakaukalon, kun sain niin huippuhalvalla eikä se ole ollut kuin puoli vuotta käytössä. Sitä sitten yhdessä ihmeteltiin miehen kanssa ilta ja alkoi taas tuntua siltä, ettei tätä kaveria malta odottaa!!! Pitkäksi käy aika näin malttamattomalla ihmisellä :) Hurjan mukavaa ja lämmintä odotusta jokaisen kesään!!

Tervetuloa HipsuNen juttuihin mukaan! [:)] Mukava mitä enemmän täällä on jutustelijoita, niin saa vertaistukea samassa jamassa olevilta. Itsellä kun ainakaan ei kauheasti ole samassa tilanteessa olevia/edes olleita juttukavereita ja lapsettomat - varsinkaan vastentahtoaan sellaiset - kaverit tuskin jaksaa näitä raskauskokemuksia koko ajan kuunnella ja ymmärtää.. Enkä haluis olla sellanen ystävä, joka raskauduttuaan ei puhu enää mistään muusta kuin mahastaan... Jonnekin nää jutut on kuitenkin pakko saada purettua, niin tää on loistopaikka siihen! [:D] Mulla itse asiassa tosiaan on yllättävän paljon lähipiirissä lapsettomia ihmisiä, vaikka ikä alkaa olla pikkuhiljaa yli 30 suurimmalla osalla. Kuka mistäkin syystä tietenkin, ja syitähän en voi tietää. Erityisesti sen vain nyt huomaa, kun ei ole oikein kokemusten jakajia.

Mutta tosiaan, ilmankos tää on odotusaikaa - malttamatonta odottamista koko ajan! Täällä ootetaan just taas ihan tulisilla hiilillä ens tiistain neuvolaa... Haluisin jo heti päästä kuulemaan, et kyllä siellä edelleen ollaan voimissaan, vaikka vielä ei potkuja tunnu, eikä oireitakaan isommin ole... Huoh, joulukuuhun on niiiiiin pitkä aika vielä! [&o][:D]

Pinkkitimantti82, myös ensisynnyttäjillä saman verran käyntejä kuin uudestaan synnyttäjillä! :O Mitä ihmettelen.. itselläni eka raskaus ja olen kerran käynyt neuvolassa!! ja seuraava vasta elokuun alussa, tää onmusta ihan sairasta säästää jostain tällasista.. mulla ainaki olo niinku oisin heitteillä.. Meillä tuo käynti makso kelakorvausten jälkeen 92 euroa, ei kuunneltu sydänääniä, ku näky selvästi ku sydän sykki ja lapsella kaikki hyvin, ei se ees mittoja ottanu, muuta ku kohdunkaulan pituuden muistaakseni, kun tarkotus oli tosiaan tarkistaa, että laps hengissä, eikä mitenkää vahingoittunut. Mutta todella ihana lääkäri tuo Johanna, suosittelen ehdottomasti! :)

Takaisin