Kesäkuun kuulumiset :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadesiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suljen mielestäni pois kaikki tuollaiset jättiläisvauvat. :cool:

Terkkarin kanssa sen verran puhuin mun synnytykseen liittyvästä jännityksestä, että hän sanoi, että voidaan tarvittaessa sitten myöhemmillä viikoilla varata erillistä aikaa synnärin kätilölle. En ole varma, tarkoittiko hän niinkään pelkopolia, vaan ihan muuten alustavaa keskustelua synnytyksestä ja mun toiveista sen suhteen. Mä kyllä kovasti tykkään meidän terkkarista, hän on sopivan realistinen ja empaattinen, sopii mulle! :)

Minä haluan sinne pelkopolille jo toden teolla! Jotenkin olen sulkenut pois mielestä sen ensimmäisen synnytykseni, mutta nyt raskausviikkojen edetessä se on alkanut "kummittelemaan"'enemmän ja enemmän.. :( Haluan todella keskustella asiasta (synnytyksestä) kätilön kanssa.

Minullahan on menossa rv 25+5. Nykyisin oikein hätkähdän, kun vaavi potkii - alkaa olemaan melkoista monotusta nimittäin. :D

24+2 tänään oli aamulla heti Frauenartz visiitti. Olisi ollut niin kiva päästä näkemään pikkuinen taas ultrassa mutta lääkäri tiesi että olin ollut viime maanantaina rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin joten hän tsekkasi vain kohdunkaulan avautumista eli se oli perus gynevisiitti siis. Terkkari ottaa aina pissanäytteen ja verenpaineen sekä mittaa painon. Siinä seinällä oli vauvan kasvumittari viikkojen mukaan ja se kuva kyllä helpotti kun siinä oli että vauva on viikolla 23 sen 30cm ja nyt viikolla 24 31cm ja kasvaa aika hitaasti ne loppuviikot siihen 51cm mittaan. Eli minun pikkuinen kasvaa ihan normaalia vauhtia :)

mä tykkään hirmusti myös mun terkasta. On ihanan empaattinen muttei liian. Sekä realistinen ja ottaa kaikki asiat hoitaakseen ja kaikki kivut mitä oon sanonu, ottaa heti asiakseen ja laittaa lääkärille aikaa. Nyt siis huomenna on lääkärille aika näistä häpylyyn järkyttävistä kivuista.

Vauva heittää aikamoista volttia iltaisin (rv 23+5), välillä tuntuu että koko vatsa kääntyy ympäri :)

Nyt yritän bongailla halpoja lentoja pikavisiitille Berliiniin ensi viikolle tai seuraavalle.

Oi vitsi, meijän mimmin vaunukoppa tuli maanantaina, se on ihana!!!! Pinnasänkykin kasattiin jo valmiiks ja etten yhtään yli-innokkaalta vaikuta niin aloinpa jo pakkaamaan sairaalakassiakin valmiiks! :D Rv 21+2 (21+6) Koneellinen minimimmin vaatteitakin jo pesty ja vkloppuna kirpparikierrokselle osteleen niitä pienimpiä 50-56 koon vaatteita, niitä kun meillä ei ole ollenkaan. Esikoisen vaatteista katsoin läpi ne, mitä voi tytöllä käyttää, eikä niitä hirveesti sieltä löytynyt.. Loput esikoisen vaatteista meneekin sitten myyntiin :) Jotenkin ihan mahtavaa odottaa tyttöä ja laittaa prinsessalle kaikki valmiiksi! Meillä kun luultavasti tulee tästäkin ajoissa sairaalaan lähtö, niin pakko laittaa kaikki hyvissä ajoin valmiiksi, ei tuu sitten kiire lopussa ja jää enemmän aikaa itselle, esikoiselle ja miehelle. :)

Triina löytykö lippuja:):)

pokspokspoks ! TÄNÄÄN RV 27 !:angel1:angel1

Tänään oltiin juhlimassa miehen työkaverin häitä. Mukavat pienet häät jossa oli ristiäiset samassa. Nyt odotellaan, että lapset nukahtaa, niin päästään paljuun löhöönmään. Muksut jo kävi polsikimassa. :cool::cool:

Mammis89 mä oon kans jo funtsinu sairaalakassia. Tai vauvan vaatteiden osalta siis. Lisäksi tein listaa mitä pitää vielä ostaa.

Tuttipulloja ostelin mutta vielä pitää ostaa tuttipäitä nro1. Meillä siis Aventin pulloja. :):)

Voiko enään pientä ihmislasta enempää VI*UTTAA? :smiley-angry019 Ollaan kahtena aamuna (la&su) herätty 05.00 siihen ku seinänaapurissa on kauheat bileet, eka lauantai aamuna tuola kämpässä oli hirveä sakki ihmisiä ja tietenki sielä tuli sitten tappelu, kauhee huuto ja ryminä kuulu! tuntu että tulevat seinästä läpi.. Noh tänä aamuna ku mies oli lähteny puoli viide jälkeen töihin niin tasan viideltä alko musiikki huutamaan uudelleen, mitään ihmisten mölinää tuolta ei tänää oo kuulunu,kaitpa sielä on sammuttu ja musiikki jääny huutamaan :angry7 Ollaan tässä asunnossa vuosi asuttu ja tuota mölisiää ei oo vieläkään saatu pois tuolta asunnosta, valituksia siittä on menny monteen otteeseen mutta ei niin ei...! Täälläkö muka pitäs asua pienen lapsen kans?? ei TODELLAKAAN! onneksi ei ole enään ku kuukausi ja täältä pääsee muuttamaan pois!!:happy093 jääkööt muut kuunteleen tuota sen jatkuvaa biletystä!! :finger004

Vois lähtä käymään lenkillä niin ei tarvi kuunnella tuota jumputusta koko aamua :D :D

Muokattu viimeksi:
hyvä teille tipitii, tiedän mitä bilettävät naapurit on... :mad:

ja tätä makeanhimon määrää!! jos tähä mennes ei oo tullu kiloi ni kyl koht tulee ko koko ajan olen jotai mähläämäs.... :confused: onk muil jotai mielitekoi?

Mielitekoja löytyy; tomaatit, en malta odottaa että kasvihuone alkaa punertaa :smiley-bounce012
Toinen mainitsemisen arvoinen mieliteko on jäääääätelö!

Berliinin matka varmaan jää unholaan kun olen innostunut sisustamaan. Raha ei riitä kaikkeen :) Onkohan tämä sitä pesänrakennusviettiä?

Ja tomaatteihin on mullakin mieletön himo!!

mulla nuo ruokahimot kestää/kesti jonku viikon kerrallaan, viimesin himonkohde oli se ruukkusalaatti :D nyt ei ole ollu vähään aikaan enään mitään semmosta mitä on pakko saada.. mutta kyllä mulle kelpais jäätelöt,suklaat jne :D mitä makeempaa sen parempi ;) Tossa seinällä meidän kalenterissa on mielettömän hyvän näköinen kuva mustikkapiirakasta..tommonen mulle ja vaniljakastiketta ! <3 Saan onneksi hillittyä itteni tossa makean syömisessä, mulle olis varmaan tullut kaksinkerroin lisää painoa jos olisin ämpännyt kaiken naamaani mitä mieli tekee :D

Olik teil tiedos sukupuoli? :) et onko nii ko väitetään, et tyttöö oottaes tekee mieli makeeta ja poikaa oottaes oliko sit suolasta vai hapanta vai mikä oli... ?

Mulla oli alusta asti poikaolo ja ei ole tehnyt mieli ollenkaan makeaa tämän raskauden aikana kuin korkeintaan suklaata. Sitten säästyin täysin pahalta ololta ja tuntui että ei tee mieli mitään kebabeja tai käristettyjä ruokia. On tehnyt koko ajan mieli terveellisiä juttuja kuten Kefiriä, piimän vastinetta, avocadoa, ruisleipää, vihanneksia ja hedelmiä. Banaanit on erityisen hyviä mutta ehkä siksikin kun olen huomannut että niitä syömällä nälkä ei pääse yllättämään. Alkuraskaudessa tuntui että oli koko ajan nälkä. Poika näkyi NT ultrassa viikolla 13 :)

Muokattu viimeksi:
Mullakin ollu poikaolo alusta asti ja RU ssa se varmistuikin :) Kaikki makea melkein ällöttää, pari kertaa oon ostanu irtokarkkeja ison pussin mutta syömättä on jääny ku parin karkin jälkeen tulee paha olo. Sen sijaan voisin elää pitsalla ja sipseillä, cola zeroo kaveriks :D

Heidä..itse asiassa pitsa on minunkin suosikkeja tässä raskaudessa..söin juuri pitsaa tänäänkin. Tomaatit on kans mieleen.

Täälläkin poika tulossa ja koko alkuraskaus meni tomaatteja popsiessa :D
Kaikki kirsikkatomaatit, luumutomaatit, pelketomaatit niin keltaiset ku punaiset, söin ainaki puoli kiloa päivässä :D
Nyttemmin rauhoittunut nuo himot mutta kyllä voisin sanoa että suolaista enemmän himoitsen kuin yleensä :)

Takaisin