Mulla alkoi kanssa esikoisen synnytys vesien menolla, supistukset alkoivat noin 30 min sen jälkeen ja samat kokemukset kuin snuulla eli supistuksissa ei ollut taukoa ollenkaan ja ne tuli heti ekasta asti todella voimakkaina. Sain epiduraalin onneksi melko pian (4 tunnin jälkeen) ja se helpotti, mutta supistukset olivat siitäkin huolimatta niin kovia (kätilönkin mukaan), että en tarvinnut missään vaiheessa oksitosiinitippaa, joka siis yleensä aina tarvitaan epiduraalin kanssa. Olen sitä mieltä edelleen, että kestän hyvin kipua, mutta nuo synnytyssupistukset olivat aivan joltain muulta planeetalta. Eikä ne todellakaan olleet sellaisia kuin synnytysvalmennuksissa kuvataan, että tunnet lievästi kun supistus alkaa ja kipu kovenee pikku hiljaa kunnes saavuttaa huipun ja alkaa poistumaan, MY ASS!! Mulla ne ei voimistunut vaan ne oli heti siitä hetkestä kun tunsin, että supistus tulee niin huipussaan ja eivät tosiaan hävinneet vaan seuraava piikki tuli vielä kun edellinen supistus oli päällä.
Tästä kaikesta huolimatta odotan synnytystä innolla :) en vain lopputulosta vaan koko prosessia. Synnytys on mielestäni kuitenkin sellainen luonnonihme, että en jättäisi sitä väliin mistään hinnasta.