Kesäkuun kuulumiset :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadesiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maiden_of_sleep mä ymmärrän sua paremmin kun hyvin:grin:grin oon itse neuroottinen siivoamisen suhteen :grin siinä on myös huonot puolensakin :oops:

S1N1 pidetään peukkuja ettei suppareita eikä mitään kipuja ym. ilmaantuisi ! :)

Mä oon kans ruvennut jo miettimään, miltä meidän prinsessa näyttää, onko isän vai äidin näköinen, kummanko silmät perii, tuleeko hymykuopat niin kuin esikoiselle. :rolleyes: mä oon niiiiiiiiin rakastunut tähän vauvaaan.

Tänne kuuluu ihan hyvää. Mitä nyt edelleen selkää vihloo, närästää ja häpyluun alue on todellakin kosketus arka:mad: mutta koitan muistaa nauttia tästä raskaudesta täysillä, koska luultavasti ei enään lapsia meidän perheeseen tule, kun tuleva prinsessa kolmas. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Joskus kun oikein mietin kaikkia asioita, ihailen suurpehettä. Mun mielestä olis ihanaa kun olisi monta lasta, ehkä jopa 5 ! ja se kaikki mitä lapset oppivat suurperheessä ihan vain elämällä siinä, kuten mm. jakaminen, toisten huomioon ottaminen, auttaminen jne... ja joskus mietin, että oikeeesti , ollaanko me tilattu kolmaskin hulivili meidän perheeseen :eek::grin

Tänään oon koko päivän siivonnut ja pakannut. Nyt autokin pakattu lähtö valmiiksi ja huomenna startataan auton nokka kohti Ristiinaa, mökille ! :alien:alien:alien:alien tätä on odotettu !! Säät ei vaan oikein suosi, mutta sehän ei meitä haittaa. :):):)

mä oon tehnyt sillä tavalla, että aina kun oon ostanut vauvalle vaatteita ym, niin oon ne samantien pessyt. Tulevan tytön kaappi onkin täynnä jo vaatteita, ihan kokoon 86 saakka :cool::cool::cool::oops::rolleyes: ja huom, mulla ei ole ollut yhdenyhtäkään vaatetta siloin kun plussasin:wink ja nyt oon huomannu että joka päivä mä käyn beibin kaapilla ja ihastelen niitä mini 50cm tunikoita:angel1 luoja, että ne on ihania. oon jo jouluksin ostanut vaatteet :oops::grin

Täällä istun laboratorion aulassa sokerirasitustestissä. :D Join sen sokerilitkun äsken ja ottivat sen ensimmäisen näytteen minulta ennen sen juomista. Täällä nyt odottelen ensin tunnin ja sitten toisen tunnin.

Saa nähdä napsaahtaako radi dg tällä kertaa. En jokseenkin jaksa stressata asiasta. Jos se tulee niin sitten tulee. Ensimmäisellä kerralla minulla ei sitä ollut.

Mä ihmettelen itteeni ku en oo yhtään viel katellu vaatteita :eek: Tai netistä olen, mutten oo tilannu. Enkä plokannu esikoisen pieneks jääneistä vaatteista mieleisii tulokkaalle. Johtunee siit, etten tiedä kumpi meil on tulossa :) Mut silti! Luulis et olis vähän jo tullu semmonen olo, et olis kiva hypistellä pikkuruisii vaatteita :) Meil on kyl kaappien raivausta edessä vielä ennenku edes mitään vaatteita mahtuis... Äidillä taitaa itellä olla vähän liikaa vaatteita ku ei tahdo muitten vaatteet mahtua mihkää :oops:

Tsemppiä Emmy sinne! Mulla kummassakin raskaudessa ollu ny radi ja hyvin täällä silti porskutellaan, et ei se onneks mikään kuolemantuomio oo :) Hyvä ku säkään et siitä tuloksesta stressaa liikaa :)

Hormoonien sekaisissa tunnekuohuissa. :D Välillä. Suurimman osan ajasta olen ollut vaan älyttömän onnellinen ja itkenyt aina kun olen halannut tai suudellut miestäni. Mulla on kohta oma perhe. Oikea perhe... Välillä jännittää, itkettää, pelottaa, mutta kyllä tää on mahtavaa.

Tajusin tänään aamukahvia juodessa ja kirjaa lukiessa hiljaisuuden vallitessa, että näistä hetkistä tulee nauttia <3 Kohta se ei enää ole mahdollista ja saa kääntää uuden lehden elämässä. Nyt saan kuitenkin vielä juoda kahvini rauhassa ja lukea kirjaa hiljaisuudessa kunnes tulee aika lähteä töihin... <3

Törkeästi omaa napaa taasen;
Eilen oli ultra ja pojilla oli kaikki oikein hyvin. 5g painoerolla kasvavat, mikä on tosi hyvä juttu :)
Nyt vaan odotellaan ja toivotaan, että Herra A kääntyy ympäri (B oli eilen rt), ettei menisi sektioksi synnytys... Kääntyisi nyt, kun on vielä tilaa! Painot oli siis 621g ja 626g, kaikkien mittojen puolesta vastasivat viikkoja 23+5 ja eilen mittarissa oli tasan 23. Rakenneultrassakin olivat saman verran aikaansa edellä, mutta ei vaikuta laskettuun.
Nyt sitten lepäilyä kotosalla aina synnytykseen asti, uhkasivat ottaa osastolle jos en tottele. Mutta minähän tottelen.
Onni on mies, joka hellii ja paapoo, tekee kotityötkin mukisematta :Heartred

Täällä mukelon potkuja ja möyrimistä kuunnellaan ihan koko ajan. Ja yritän sulloa impiluiseen kallooni etten enää ole niin notkea tai taivu samalla lailla kun aiemmin, tuo pallukka on tiellä... Jos kumarrun suorin jaloin niin että maha jää puristuksiin niin tulee monoa sen verran napakasti että...

Ja sitten sellainen kysymys...
Tarviiko joku/haluaako ostaa äitiysfarkkuja?? Voisin myydä edullisesti kun ei nuo mun reisien yli mahdu tai vaihtaa suurempiin. Mä olen kokoa 44-46 mallista riippuen.

H&M mama farkut Tumman siniset 42
Mama licious tumman siniset farkut koko 31
Mama licious vaaleat farkku caprit koko 29
H&M Mama "reisitaskuhousut" koko 42
Pidetty todella vähän, reisitaskuja ehkä hiukan enemmän...

Ostin kassillisen äitiysvaatteita mutta mä olen sen verran "reitevä" etten mahdu housuihin. Paidat menee...

Mymme, kuulostaa tuo kaksosten odottaminen ihan eri maailmalta :) onneksi olet siunattu noin ihanalla miehellä. Tsemppiä poikien odotukseen! Ei varmasti ole aina pelkästään ihanaa olla tekemättä mitään.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tanti, mua voisi noi hm farkut kiinnostaa! Laitatko yksityis viestillä jotain infoa, hintaa kuvaa tms...

Ja muuta, närästys! Siis oikeesti. En ole ikinä kärsinyt ja nyt sit alkanut oikein huolella. Hyi Stna.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Hyvää juhannusta! Täällä Berliinissä mies tekee meille empanadoja ja minä tein tänä aamuksi suklaakakun:) Tässä on kuva meidän kesälomalta jossa myös mentiin Puolan Wroclavin kautta kun lennot oli sieltä Maltalle. Kuvassa näkyy jotenkin tuo nouseva raskausmahakin jo :)

Liitteet

• wroclav-1.jpg
    wroclav-1.jpg
    732.5 KB · Katsottu: 43
Hyvää juhannusta kaikille! Poikanen myllertää mahdottoman kovasti, ulkona sataa kaatamalla vettä ja mies nukkuu. Kaikki hyvin siis :)

Nooh, tosiasiassa en ole oikein päässyt irti peloistani ja olen ihan älyttömän stressaantunut, joten menen reilun viikon päästä käymään neuvolan terveydenhoitajan suosituksesta neuvolapsykologilla. Haluaisin kyetä nauttimaan tästä raskausajasta, joten haen vähän apua pelkoihini.

Kumpa aika vaan menisi nopeammin ja saisin pienen ihmeemme syliini! Harmittaa myös miksi tämä raskausaika on minulle näin vaikeaa....

Närästyksen lievittämiseen vinkki, jonka haluan jakaa koska mulla on niin helpottunut olo nyt! Parisen viikkoa kärsin ihan suunnattoman kovasta närästyksestä, rennietä meni jatkuvasti ja tuntui että se ei vaikutakaan kuin pienen hetken. Olen jo useamman vuoden välillä ollut syömättä leipää ja pastaa ja perunaa jne mutta aina palannut "normi ruokaan" vaikka olenkin huomannut että voin huomattavasti paremmin kun vältän kyseisiä aineksia. NOH! Asiaan. keskiviikkoiltana kyllästyin siihen poltteeseen ja närästyslääkkeet hupenivat uhkaavasti taas... päätin jättää pois syömisistäni nämä em. Syötävät.päivä päivältä olo on vaan parantunut ja olen piristynytkin huomattavasti ja jaksanut touhuta kaikenlaisia asioita mm. Käydä pikku lenkillä, siivota ihan eri tatsilla jne, ei väsytä jatkuvasti ja mikä parasta, en ole tarvinnut rennietä!!!! Että te jotka kärsitte samasta ongelmasta suosittelen kokeilemaan, pienestä se voi olla kiinni ja uskon siihen että kun minun vatsani voi hyvin, vauvakin voi hyvin! :)

Maarija: Tuo kahvin juonnin lopettaminen auttaisi kyllä minunkin närästykseeni aivan varmasti. Olenpa sitä kuitenkin sen kupin - kaksi kuppia päivässä juonut.

Omaa: Torstaisen sokerirasituksen tulos tuli: EI radia: jes! ;) Oli vielä tulokset "parantuneet" esikoisen raskauden sokerirasituksen tuloksiin nähden. :D Oli kyllä ihana saada hyviä uutisia näin maanantai aamusta. ;)
Olo on muutenkin ollut ok.
Ei kummoisia kolotuksia, eikä muutenkaan huonoja oloja. Mullahan on nyt menossa rv 25+3.

Mymme hienosti sielä kummatkin rakkaudet kasvaa. Ootko miettinyt synnytystä ? Mua on aina pelottanut se, että jos joskus itse saisi kaksoset ja "joutuisi" ne synnyttää alakautta. Miten sen jaksaa ? Ymmärsin sun kirjotuksesta, että toivot "normi" synnytystä. Hattua nostan ihan täysillä ! Olisi hauska kuulla enemmänkin sun mietteitä ja kuulumisia. Jotenkin kiinnostaa toi kaksois raskaus ja heidän synnytys ym :3some:Heartbigred:Heartbigred

närästyksestä: mua on esim närästänyt ihan aina. Pienestä tytöstä saakka. Eikä auta vaikka olisin juurikin noita syömättä. Mä en esim sais syödä koskaan vatsaani täyteen kun sekin närästää. ja mua närästää vaikken söis edes mitään. Mutta hiukan tää tuskaisuus närästyksestä on omaakin vikaa, kun en ole lääkärillä käynyt asiaa hoitamassa ja auttamassa. Että kärsitään nyt :king:happy11

Hienoa, että ei ollut radia Emmy !!!:happy11:happy11:happy11

Meidän perhe vietti juhannusta mökillä. lähdettiin mökille torstaina ja oltiin lauantaihin saakka. Lauantaina ajettiin meidän ystävien luokse ja oltiin sielä vielä yksi ja sitten eilen tultiin kotiin. 1000km tuli mittariin reissaten. :hello2 ja oli se välillä tuskaakin, ei niinkään selälle vaaan häpyluun seudulle. Se on niiin arka paikka, että ei meinaa istuenkaan löytyy hyvää asentoa. Onneksi mulla on neuvola lääkäri nyt torstaina. Yöllä kun asentoakin vaihdoin, niin mä ihan itkin, koska se kipu oli niiin kovaa. Otin jopa panadolia mutta eipä se juur auttanut.

Synnytys ei pelota, kipua siedän erittäin hyvin ja henkilökuntaan on luotettava, rttä osaavat asiansa :)
KYS:in vastuualue tässä asiassa on niin laaja, että jotain ne tekee siellä oikein!
Salissa tulee olemaan kummallekin vauvalle oma hoitohenkilökunta låäkäreitä myöten. Toivon tosiaan, että A kääntyisi ja saisin synnyttää alateitse. Hän kyllä raivaa tien veljelleen :)

Esikoinen syntyi kuudessa tunnissa ilman kivunlievitystä. Ponnistusvaihe kesti 3min. Tottakai tiedostan, että jokainen synnytys on erilainen, mutta jos vaan antavat, haluaisin mennä tämänkin läpi luomuna. Tuntuu, että tiedostaa paljon paremmin mitä tapahtuu missäkin vaiheessa! Esikoisen synnytyksessä eniten sattui, niin hullulta kuin ehkä kuulostaakin, jälkeiset. Kätilö joutui niin voimalla runnomaan vatsanpeitteiden läpi, että istukka irtoaa. Nyt niitäkin on kaksinkappalein.. JAIKS! :D

Kun muistelen sitä yötä, kun menin esikoista synnyttämään, huvittaa vieläkin..
Olin silloin aivan varma, että meidät passitetaan kotiin, koska en tuntenut itseäni niiiiiin kipeäksi. Samaan aikaan käyrille pääsyä odotti pariskunta, nainen vaikersi ja konttasi mies kintereillään. Minä samaan aikaan miehelle "Nyt mua ehkä supistaa..? " Seuraavana päivänä, kun minua kärrättiin salista osastolle vauvan kanssa, tuo samainen nainen käveli ja vaikersi mahoineen edelleen.. Kipu tosiaankin ON yksilöllistä. Mutta voin kertoo, että kyllä mullekin salissa sanottiin, että oo hiljaa ja ponnista :D että ei se mitään pientä puuskutusta ollu ja penska pihalle!

Jos nämä kaksi päättää pysyä kyydissä sinne vkolle 38, voihan se olla, että mietteet tälläkin mammalla heitää vielä häränpyllyä!

Eilisestä lähtien mr.A on pitänyt sellaista myllerrystä, että liekö kurittaa veljeään vaiko kääntyy ympäri? Esikoinen on kauhunsekaisin tuntein seurannut mahan kääntyilyä ja on todella päässyt tuntemaan jo potkut!
Viime viikolla kysyin polills, että millä viikolla syntyneille aloitetaan jo aktiivinen tehohoito, että on edellytykset elämään? No, ne viikot on onneksi jo saavutettu :)

joo kaikki kun tuntee kivun eritavalla ja sietää sitä eri mittakaavassa. Kuulun kanssa siihen kastiin, että siedän kipua hyvin ehkä jopa liikaakin.
Toivotaan, että kaikki menee kuten olet/olette suunnitelleet ja saat heidän alakautta synnyttää maailmaan. :angel1

Minä myös siedän kipua mielestäni hyvin. Epiduraaliakin kätilö ehdotti minulle enkä minä hälle. :D Ei se kipu ollut ongelma minun synnytyksessä, vaan se ettei synnytys meinannut käynnistyä millään oksitosiinista ja cytoteceistä huolimatta.. Siinä sitten kestin niitä supistuksia toista vuorokautta, siinä missä jotkut onnelliset selviävät muutamalla tunnilla. ;) Pelkään että joudutaan taas käynnistämään. En haluaisi käynnistystä. Se ei ollut positiivinen kokemus minulle. :(

Takaisin