Kesäkuun kuulumiset

Gnome, sen kun pistät sitä olutta. Vaikka siihen jäiskin sitä holia niin tosiaan, et varmana syö kaikke yksin ja yhellä kertaa. Vai? Toisaalta ei sitä raskaana olevasta naisesta aina tiedä :wink Ja niin kun Sirriäinen sanokin, 1plo olutta ja vajaa 1,5dl viiniä sisältää saman verran alkoholia. Ja minä oon ainakin ihan huoletta tehnyt ihanaa lohirisotoa johon tulee 2dl valkoviiniä. Voihan sen vaikka korvata holittomalla mut se vaan tuntuu oikeelta tehdä niin kun reseptikin sanoo. Ja siis jos tuntuu silti ettet uskalla niin alkoholittomia oluita on laidasta laitaan. Isoista marketeista ainakin löytyy vaikka mitä.

Joo, no ehkä mä uskaltaudun mutustamaan poroparkaa. Ja lupaan olla syömättä koko pannua kerralla! :grin

H-hetki lähestyy.. Elokuu tuntuu vielä niiiin kaukaiselta, mutta kun ajattelee ylihuomenna pärähtävän 34viikon käyntiin, iskee paniikki :confused: Ei siihen nyt enää niin kauaa ole. Älyttömän nopeaa menny tämä kevät!

Mulla on nyt alkanut jotenkin pelottamaan se synnytys. Ei sen kivun takia vaan pelkään jossei kaikki menekkään hyvin. Mutta kai sitä varmaan nyt jokainen ajattelee.. Mulla oli kymmenen vuotta sitten tuulimuna/keskenmeno ja sen kymmenen vuotta olen sitten oikeasti ajatellut etten raskaudu helpolla saati ollenkaan. Tiiän kyllä, ettei se tuulimuna nyt sitä tarkoita, mutta jotenkin on vaan aina ollut vahvasti semmoinen tunne :confused: Ja tämän raskauden ajan on koko ajan ollut tuolla takaraivossa pelko, että jokin menee pieleen, vaikka kaikki on tähän mennessä mennyt hyvin. Mutta kun oon luonteeltani vähän turhan ajattelevainen ja harhaluuloinen :rolleyes: En tiedä kannattaisko tästä puhua sit neuvolassa ens viikolla tai sitten kun pääsen lääkärille.. Ultrassa kyllä haluaisin vielä käydä, näkis sitten omin silmin vaavin ja, että kaikki on hyvin..

Musta aika sais vaan luvan mennä vielä nopeemmin. Alan väsähtää tän vatsan raahaamiseen!

Synnytyksessä muakin jännittää lähinnä se, että kaikki menis vaan hyvin. Pitää kai yrittää vaan olla ajattelematta asiaa liikaa kun ei sille näin etukäteen kuitenkaan mitään voi. Kipua en osaa pelätä, kun on kanssa yks kivulias keskenmeno takana. Se kesti kuitenkin sen useemman tunnin, eikä mulla ollu mitään kipulääkkeitä siihen hätään, joten avautumisvaiheen luulis menevän suht samalla lailla. Eihän se mukavaa oo, mutta siitä selviää :) Ponnistaminen puolestaan kestää keskimäärin kuitenkin vaan sen tunnin, joten sehän menee hujauksessa!

ponnistusvaihe oli ainakin itselläni se pienin paha koko synnytyksessä, kesti n. 20-30min. avautumisvaihe oli ainakin mulla se pahin ja kesti n. 12 tuntia, kun kaikki tapahtui yhden yön aikana (käynnistyksen kautta kun lähti synnytys käyntiin).

Voi että itku silmässä on saanut lukea noita synnytyskertomuksia, suurimmasta osasta jäänyt hyvä maku suuhun, mutta osa on pistänyt luun kurkkuun.. Ihana kuulla miten isät ovat reagoineet vauvan syntymään..
Täällä ollaan hieman(tosi) hysteerisiä oltu, kun kaikenmailman kipuja ja supistuksia alkanut olemaan paljon.. Meninpä sitten pakkaamaan synnytyslaukun valmiiksi.. Huhhuh, naurattaa itteesäkkin nyt tuo panikointi :D :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Ja pieni vinkki tässä.. Älä aivasta, kun olet leveässä haara-asennossa.. :D jospa sitä lantionpohjalihaksia jumppailisi taas.....

Siis minä kyllä yritän olla ihan kokonaan yskimättä ja aivastelematta ja jos on pakko niin äkkiä jalat ristiin ennen kun yskäsee. Tää on ollut tällasta jo monta kuukautta. Pidän tse asiassa nykyään kokoajan pikkuhousunuojaa varmuuden vuoks. TOSI TYHMÄÄ!!!

Muoks* kylläpä tuli taas kirjotusvirheitä. No, ei kai se haittaa jos ei ihan kaikkee tosta viestistä tajua

Asiasta kukkaruukkuun, ootteko liittyny tohon Liberokerhoon? Mieli tekis ton ilmasen laukun takia (http://www.libero.fi/Rekisteroidy-Liberokerhon-jaseneksi/), mutta epäilyttää vähän kuinka paljon roskapostia sitä täytyy sit sietää. Siellä ehdoissa on kuitenki tämmönen litania mainittuna:

"Hyväksyn, että Libero ja Liberon yhteistyökumppanit voivat tallentaa yhteystietoni ja käyttää niitä lähettääkseen minulle tietoja tarjouksista ja muista pienten lasten vanhempia kiinnostavista asioista joko kirjeitse, sähköpostitse, tekstiviestillä, multimediaviestillä tms. mobiilipalvelulla."

Onko joku jo jäsen, ja paljonko sieltä tulee tota ylimäärästä härpäkettä? Mulla menee nimittäin hermo tollaseen, jos useemman kerran viikossa saa sähköpostista poistella mitälie "kiinnostavia asioita"... Jos oliski pelkkä Libero, joka lähettelee tota sälää, mut siinä mainitaan kuitenki toi yhteistyökumppanit, joten ne voi myydä mun tietoja sit eteenpäin ties kenelle.

Gnome mä liityin Liberoon jo joku aika sitten, ehkä pari kolme viikkoa, enkä oo saanut kyllä mitään sposteja sieltä vielä eli ei oo roskapostit vaivanneet :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mä sain ton laukun ilman liittymisiä tuolta rakenneultrasta. Toiset saa sen synnärillä. Mut keskussairaalasta sen raijasin kuitenkin kotiin :)

meinaatteko sitä ennen vihreää, nyt ilmeisesti jonkun muun väristä liberon laukkua? sain itse sellasen synnäriltä eikä tarvinnut liittyä mihinkään. samaten pampersilla oli jokin ensiboxi jaossa ja senkin sai synnäriltä (ja itse sain toisen sellasen neuvolasta, kun tulivt kotikäynnille synnytyksen jälkeen).

^ itse olen samaa kuullut :)

Minä myös sain synnäriltä sen vihreän laukun. Olisin saanut myös Pampersin, mutta ne oli tilapäisesti loppu just sillon kun oltiin lähdössä.

Käytiin tutustumassa synnytyssairaalaan (TAYS) tossa eilen.

Kukaan ei sillä hetkellä ollu siellä niiden avautumisvaiheen paikoilla, joten päästiin kattomaan nekin tilat. Synnytyssalin puolelle tai osastolle ei pääse kiertämään. Yllättävän vähän niillä näytti olevan niitä alkuvaiheen vuoteita, vaan kolme ainakin tossa tilassa + yks lääkärin huone. Tosin ohjehan on muutenki, että kotona pitäis sinnitellä niin kauan kun mahdollista, jotta synnytys on sitten jo kunnolla käynnissä kun tullaan sairaalaan. Eli noissa tiloissa vissiin sit parhaimmassa tapauksessa vaan todetaan, että joo, käynnissä on, ja ei kun saliin.

Sillä kierroksella oli kuitenki joku 20-30 meitä isovatsaisia lyllertäjiä, joten toivotaan, ettei kaikki samaan aikaan meinaa poksahtaa. Tulee meinaan tunkua :grin

Gnome, meinasin itsekin tulla nyt torstaina tuonne TAYS:n tutustumiskäynnille.:) Ensimmäinen lapsemme syntyi ulkomailla, joten Tays on itsellemme ihan vieras.

Katos vaan, pieni maailma! Kyllä siellä kannattaa käydä tutustumassa. Ihan hyvä reissu oli :)

Ens viikolla olis tarkoitus mennä taysiin tutustuun, ku edelliset olen synnyttänyt vammalassa ja sinne ehdottomasti haluisin nytkin mennä mutta ku ei oo enää mahdollista! :( mutta siis on pakko mennä katsomaan se tays että tietää sit h-hetkellä minne pitää mennä, vaikka onkin siitä ko pieni haju! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Me ollaan kanssa ajateltu että mentäs Taysiin ens viikolla, jos vaan ehditään. Sais senkin pois alta..meitähän ois siellä sit jo aika joukko :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mistähän sen tietää, että h-hetki alkaa olla lähellä? En tiedä kuvittelenko nyt omiani vai onko nämä nyt sitten ihan normaaleja juttuja loppuraskaudessa.. Mutta pari päivää ollut nyt jotenkin ihan kummallinen olo o_O

No oireet on nyt taas lisääntynyt. Pahoinvointi, hikoilu, huimausta, menkkajomotukset, selkäkipu, närästystäkin vähän.. Masussa tuntuu liikettä enemmän tai potkut tuntuu kohdistuvan enimmäkseen kylkiin.. Vatsakin mennyt löysälle! Ja kaiken lisäksi tuo mun toinen kissa ei jätä mua hetkeksikään rauhaan :grin Tulee mukaan vessaan jopa silloinkin kun menen suihkuun :eek:

Ja aloin miettimään, että entäs jos lähtö tuleekin tässä viikkojen sisällä. Pitäis kaikki saaha valmiiksi ennen sitä. Ja mitä pakata mukaan synnärille? Kauhea stressi iski.. :confused: Onneksi tänään on neuvola, sitten ollaan taas vähän viisaampia.. Mutta miten te jotka ootte jo synnyttäneet, millaisia "oireita" oli ennen sitä? Huomasitteko jo viikkoja aiemmin, ettei enää mene kauaa ennen kuin lähdetään laitokselle?

Takaisin