Kesäkuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oon ollut super aktiivinen.vaikka onkin ollut ihan järetön helle,niin oon jaksanut puuhailla ulkona.
pesin ulkokalusteet (jo varmaan 10 kerta,kiitos siitepölyn!) ja öljysin ne kahteen kertaan.
virittelin jo kesäkukkia varten uudet ruukut uusille paikoille,nyt vaan siis pitää mennä ostamaan ne kukat.täällä lueskelin ,kun jengi jo kuukausi sitten viritteli kukkia pihalle..toivottavasti en ole myöhässä niiden kanssa.haluaisin valkoisia hortensioita ruukkuihin ja miljoonakellon amppeliin.katotaanpa miten käy kun meen huomenna puutarhalle käymään.
Nyt olisi ruoka uunissa ja odottelen aurinkoa ottaen baaden baadenissa miestä kotiin saapuvaksi.
Mua on alkanu kans jännittää synnytys.nyt varsinkin kun siihen on enää kolme viikkoa!kokoaika tarkastelen,että vauvalle varmasti kaikki hankittu ja paikoillaan.ja näin sadannen tarkastuskierroksen jälkeen voi todeta,että kaikki on kunnossa sen suhteen!!! :)
Lähinnä mua on alkanu mietityttämään se oma jaksaminen yöheräilyjen ja muun valvomisen suhteen.miehen kanssa ollaan tehty sotasuunnitelmaa vauvan hoidon suhteen,mutta nää taitaa olla asioita joita ei voi etukäteen suunnitella,ne menee vaan omalla painollaan.eli katotaan ihan rauhassa kuinka se arki sitten kotona lähtee rullaamaan.onneksi mies tukena ja auttamassa.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Muokattu viimeksi:
Kirsikka, Kyllä tää helle aiheuttaa pahaa oloo, ei onneks oo jatkuvaa mut just itseasias tälläkin hetkellä on sellanen oksetus ja tunne et kohta lentää laatta.. :confused: Ne olot tulee mulla sillain hetkittäin..

Mä oon nauttinu koko päivän lämmöstä terassilla, hiukset värjätty, ruoka tehty, pyykit pesty ja illalla kavereiden kanssa kunnolla syömään, ihmeen hyvä olo ollut, en oo tarvinnut edes kyynärsauvoja koko päivänä :) Pitkästä aikaa hyvä ja energinen olo, viikonloppuna mennään ystävä pariskunnan luokse kylään joilla 5kk tyttö, sit anoppi juhlistaa eläkkeelle pääsyään ja pitäis kai autoaki miehelle lähtee ostamaan jos hyvä löytyy :) Tää aurinko ja kesäkuun suunnitelmat kai piristää mieltä, ei tarvii istuu 24/7 neljän seinän sisällä masistelemassa :smiley-bounce015

Mulle ei kyl toi kuumuus tee pahaa muuten kun ilmastoimattomalla autolla ajaessa.. se on tuskaa.. muuten kyllä viihdyn lämpösessä. Varsinkin kun välillä voi vilvotella ilmalämpöpumpun alla :)

Mie en oo saanu tänää kovinkaa paljoa aikaseks ku lähinnä löhönny päällysnaisena äitini touhuillessa tätini aitan siivouksessa, ei vaan pysty tekee mitään ku jatkuvasti hiki niskassa...

Äsken rupesin miettimään et kun tuo vauva saattaa putkahtaa maailmaan iha millotahansa ni kaiketi se on tähän rivariin jo alettava laittamaa petiä ja hoitopöytää kasaan ettei tarvi sitte alusta alottaa ku sairaalasta pääsee. Tähänasti ku oon ruusunpunasesti vaan aatellu et heti ku päästään muuttamaan tuonne uuteen kotiin ni sitte laitan kaiken sinne valmiiks, no nyt ku muuttopäivää ei oo ainakaa seuraavaan kuukauteen teidossa ni pakkohan se on pilvilinnoista alas tippua...

Helle ei mulle tuota muuta tuskaa kuin vasemman jalan turvotusta. On se kai koko aika vähäsen turvonnu ollu, mutta nyt taas oikein kunnon tukki. Ja autossa onneks ilmastointi, kämpässä taas sama lämpötila mitä pihalla... Ja illan tullen sisälämpö reilusti korkeempi ku mitä ulkona o_O

Tänään sain aikaseks pestä ja keittää tuttipulloja,tutteja,rintakumit, maitopumpun ym. tavarat valmiiks. Kaupasta ostin pakkaseen vierasvaraa et on edes jotain tarjottavaa kun pääsee sairaalasta kotiin. Sekä sekä tuli hiukan hommattua eväitä sairaalakassiin muuten on päivä mennyt lähinnä pyykkiä pestessä ja esikoisen kanssa touhutessa.

Mullakaan ei helle ihan järjetöntä tuskaa tai pahaa oloa oo aiheuttanut, mitä nyt toki hikoilee ja janottaa koko ajan. Täytyy vaan yrittää muistaa juoda riittävästi :) Mulla oli tänään ihana päivä, käytiin miehen kanssa ensin kaupungilla pyörimässä, ostettiin sille kraka ja mulla sukkikset viikonloppuna olevia kaverin häitä varten, lisäksi löysin itelleni paidan ja kengät :Heartpink Sitten ajeltiin tuonne maalle katsomaan mun heppasta laitumelle, se siellä superonnellisena hengaili ja tuli heti rapsuteltavaksi kun mentiin sinne :Heartred Ihan hirveesti tekis jo mieli päästä hepan selkään ja rentouttavalle maastolenkille, no onneks tässä ei enää kovin monia kuukausia mene ennen kun sekin taas onnistuu :) Ja nyt on mun kannalta helppoa kun on kesä niin leidi saa vaan laiduntaa ja lomailla, ei tarvii niin hirveästi ressata liikutuksista ym.:) Äsken tultiin kotia ja kävin takapihalla katsomassa pikkukukkapenkkiäni, siellä oli jo jotain herneen ja kukan alkuja :) Ja kirsikkatomaatitkin on kypsyny tosi nopeesti!

Mä kävin tänään Helsingin keskustassa treffaamassa ystäviä helteestä huolimatta. Eilen kauppareissulla alkoi pistellä kummallisesti mahaa, ja olo olikin loppuillan tukala ja maha ihan kivikova. Mietin jo, että uskallanko tänään lähteä, kun meiltä kuitenkin junamatkaankin mene jo se 45 min ja noi vanhat paikallisjunat ei oo helteellä ja raskaana kaikista mukavimpia. :grin No, aamulla vatsaan vielä pisteli ja sitä jomotti, mutta otin 1g Panadolia ja lähdin. Oli tosi mukavaa eikä mahakaan yhtään valitellut olostaan. Ehdin jopa shoppailla Bodyshopista pieniä matkakokoja saippuaa ja shampoota sairaalakassiin ja hain KappAhlista imetysliivejä ja kaksi imetystoppia.

Paluumatka oli aika tuskainen, kun toinen potki koko ajan niin alas, että tuntui jo takapuolessakin ja edessäkin alhaalla maha koveni vähän väliä. Kuumuus junassa oli melkoinen ja jano samoin. No, onneksi pääsin kotiin ihan reippaasti ja ylläriksi mies olikin koonnut vauvan pinnasängyn ja laittanut sen paikoilleen. Siellä se nyt odottelee uutta nukkujaansa pedattuna :Heartpink

Tuonne aikasempaan pittää kommentoida, et jännittää se tää toinenkin (miten osaa olla jne) kun onhan se taas uus ihminen perheeseen..yli kolme vuotta tottunu tuon "tietynlaisen" lapsen kanssa olemaan vaikka uusia piirteitä hänkin ihestään näyttää.. :wink Jotenkin aattelin, et ihan rutiinillahan se menee toinen mut toisaalta... toinen voi olla jo vauvana aivan erilainen ja tarvita aivan erilaisia asioita kun esikoinen.. :oops:

-Taas tuli pelottava tunne, että toistan itteeni..toivottavasti oon vain ajatellu kirjoittavani että en sönkötä samoja asioita moneen kertaan :grin

Tänään oli kiva päivä helteestä huolimatta..käytiin tytön kanssa kerhokaverin synttäreillä ja sieltä käytiin kotona pyörähtämässä sen verran, että pulahettiin uima-altaaseen ja jatkettiin matkaa pelit ja leikit -tunnille kylille. On siis jotain kesä-äksöniä lapsille tuollanen touhutunti :)

Mikä parasta, isäntä yksinään koko päivän pihassa, eikä miulla ollu ollenkaan sellanen olo et "vattu kaikki tekemättä". Mökki suht siisti ja toinen oli miun rakkaan pyhän karvamatonkin pessy painepesurilla :grin
Ite jouduin kyllä "välikuoleman" ottamaan kotiintultua mut jaksoinki sitten istua kattomassa tytön polskintaa altaassa ja vähän siistiä ja visioida uutta kukkapenkkeihin:smiley-bounce022

Käsitöistä..sen verran on sitäki verta, et pieniä sukkia ja lapasia oon neulonu :gen014 nyt ihan huvikseen on kokeilu menossa pyöröpuikoilla piposta. Oon kyl haaveillu ompelukoneesta, et ompelisin ihe vaatteita.. esikoiselle ompelin lainakoneella vaippoja sillon joskus..

^ Voi, mä en osaa yhtään kutoa tai mitään... en viitsinyt teininä opetella, eikä nyt vaan myöhemmin ole tullut opeteltua, kun mun äiti kutoo ja ompelee kaikkea mahdollista :)

Mistä täällä vaihdettiin salasana? En muista enää... Raskaus vie muistin, sanotaan, ja näyttää pitävän paikkansa :smiley-angelic006.

Mun tarttee ilmeisesti muuttaa mun rytmiä näillä helteillä jos haluun saada asioita tehtyä, päivällä en astunu varpaallanikaan pihalle mut kävin sit äsken kastelemas kukat yms. ja ois kyenny touhuileen vaik mitä mutta saamarin verenimijät oli koko ajan kimpussa!! :mad: Täytynee siis vissiin hommata hitosti hyttysmyrkkyä ja ruveta nukkuun päivät ja touhuileen yöt.. :rolleyes:

Mie sain tänään pestyä viimoset matot, jes, nyt on hyvä mieli, kun jonkun asian saa ees hoidettua loppuun!!!

Pitäs varmaan rueta pikkuhiljaa käymään vauvan vaatteita läpi ja pesee ne tonne lipastoon valmiiksi, sit vois kattella sitä sairaalakassiakin tai tehä ees listaa siitä et mitä sinne laittaa( no kovin kummosia en aijo ottaa ees mukaan kun edellisilläkin kerroilla on vaan vituttanu kun sitä tavaraa on ollu niin paljo mukana ja sit on ollu huoneen vaihtoja niin siinäpä sit ronttaat niitä "turhia" tavaroita mukana.), ja miehelle toinen lista mitä PITÄÄ löytyä jääkaapista kun tulen laitokselta vauvan kanssa kotiin!!!

^ täytyyki muistaa tehä kans jääkaappilista! Hyvin oon jo painottanu sitä, et kämpän pitää ol siisti ja kunnos ku tuun (varpajaisten jäljiltä), mut tietysti olis kiva jos jääkaapiski olis sit muutaki ku kaljaa ja broilerpyöryköitä...
En kyl tiä onnistuuko miehen varpajaisten pitokaan, LA ainakin on maanantai, että jos keskel viikkoo syntyy ni voi ol aika hiljasta yrittää bilettää :grin

^ Mulla kans LA on maanantai. En oo yhtään aatellukaan et miehen on vähän huono järjestää varpajaiset jos vauva syntyy viikolla. Siis varsinkin jos alkuviikolla tai sunnuntaina. Loppu viikolla jos syntyy niin onnistuu varmaan kun sairaalassa joutuu yleensä ole en ainakin sen 3 vrk. Varpajaisten kannalta paras päivä synnyttää vois olla siis torstai.. :) Harmi vaan kun sitä syntymäpäivää ei ite voi määrätä. Se syntyy sit kun on valmis siihen. Musta vaan ois hauskaa jos syntyis laskettuna aikana 7.7.14. Ois helppo muistaa ja 7+7=14 :)

Huih hirveetä! Näin yöllä unta että meillä oli kaikki valmiina kotona tyttöä varten (niin kuin meillä onkin) ja sitten olin synnyttämässä, ja tulikin poika, en ollenkaan tykännyt tästä lapsesta, poika oli sitä paitsi tosi ruman näköinen, en saanut häntä syömään tissiä, maito roiskui joka paikkaan, kyllästyin ja jätin hänet sängyn päälle makaamaan yhden tutun luokse, kun tulin takaisin poika makasi vatsallaan ja oli ihan sinertävä naamasta, ymmärsin sitten kuitenkin röyhtäistä hänet, sitä en ollut tehnyt kertaakaan aikaisemmin...poika tuli ihan erinäköisesksi kun seisottiin peilin edessä röyhyn jälkeen, ja taisin ehkä tykätäkin siitä...mutta sitten oli vielä kaikki vaaleanpunaiset vaatteet ja muut tyttövalmistelut...:eek:

Hyi Hel**tti mikä uni, pienessä päässäni varmaan pyörii paljon ajatuksia ja pelkoja...
Noh se oli vain unta, 9 on neuvolalääkäri, toivottavasti kaikki hyvin!:)

Joo toi jääkaappi lista ainakin meillä on toiminu hyvin edellisten synnytysten jälkeen, kun on ollu radi-ruokavaliolla, niin sit on kiva synnytyksen jälkeen vähä vapaammin syyä/herkutella ja sit juurikin noita mitä ei oo raskauden aikana muuten uskaltanu syödä, niin ne on ollu ehottomia mitä mies on saanu hankkia sit valmiiks jääkaappiin niin on ollu kiva tulla kotiin kun on ollu jääkaapissa valmiina herkkuja (tai pöydällä)...

Nyt varmaan pitää myös pakkaseen varata ekoiksi päiviksi jotain nopeasti tehtävää tai valmista ruokaa, koska kyllähän ne noi 2 muksuu tarttee joka päivä ruuan kuitenkin ja jos hyvin väsyny synnytyksestä on niin sit olis kätevä vaan napata pakkasesta jotain tai tehä sellasta missä ei mee aikaa paljon...

Mulla siis nähtävästi edessä sellainen tilanne että kun vauvan kanssa kotia pääsen sairaalalta, niin mies lähtee jo seuraavana päivänä normisti töihin ( on siis töistä poissa vain synnytyksen ja mun laitoksella olo ajan) Joten kun mie tuun laitokselta, miun pitäs pyörittää arkea 3 alle 3 vuotiaan kanssa, NICE, joten ei välttämättä ole hirveesti sitä ylimäärästä aikaa siinä järkkäillä niitä ruokia tai muutakaan, kun mies on kuitenkin päivässä pois sen 12-14 tuntia( eli käy kotona vain nukkumassa ) voi olla vähän hektinen alku vauvan kaa, mutta toivottavasti kaikki menis kuitenkin suht hyvin...

Takaisin