Kesäkuun kuplinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niian
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mukavaa juhannusta kaikille! Kotona ollaan mekin kykitty, tosin eilen kestittiin kahdeksaa vierasta :) ja lasten yllätykseksi valmistettu hiekkalaatikko kannettiin pihaan! Lapsilla siis oli ainakin erittäin kiva juhannus, äiti saa puolestaan imuroida ja pestä hiekkaisia lattioita ;) Tänään pitäis grillata lisää, jäi eiliseltä niin paljon pihvejä ja muita herkkuja vielä jäljelle. Tällä syömisellä on jo varmaan seuraavaan neuvolaan mennessä kertynyt niitä raskauskilojakin... Maanantaina onkin sitten ultra.. Nyt alkaa jo jännittämään...

Me ollaan myös oltu ihan kotipuolessa, eilen käytiin esikoisen kanssa katsomassa kokkoa illalla.
Mulla on ultra Tiistaina, jänskättää kyl pikkasen :-)

Heippa vaan kaikille odottajille! Kirjoittelen tänne ekaa kertaa, vaikka toista jo odottelen raskausviikoilla 18+4. Esikoinen täyttää elokuussa 3-vuotta ja noin vuosi sitten muutettiin Porista tänne Espooseen. Eipä oo vielä mammakavereita uudesta kotikaupungista siunaantunut, mutta jospa täällä foorumilla vois saada hieman vertaistukea odotukseen :)

Tervetuloa vaan Johnu :) On meit Espoolaisia täällä muutama. Käyhän ilmoittautumassa Espoo ketjuun niin katsotasan jos tapaamista elokuulle saataisiin järkättyy.

Täällä neljän päivän vapaa loppui ja takaisin sorvin ääreen... vielä melkeen kuusi pitkää viikkoa kesälomaan, blaah

Olipas mukavaa nähdä pikkuinen <3masussa oltiin tosi liikkuvaisii. Tänään oli siis rakenne ultra ja sain passituksen taas sokeri rasitukseen vaikka arvot oliki viimeksikin melkee liian alhaset.
Siellä se heilutti mulle peukkuaan :-)

Aluks valitin et on liian harvoin käyntejä neuvolaan ja lääkärille :D nyt katoin niin on joka viikko jonnekkin..

Tosiaan ultrassa paljastui, että meille on poika tulossa. Niinpä heti samana päivänä pistin lähes kaikki esikoisen vaatteet myyntiin. Onneksi osa vaatteista on neutraaleja, niin ei ihan kaikkea tarvi/saa ostaa nyt. :) Niin kuin aikasemmin täälläkin kirjottelin, niin olin aivan varma että se on tyttö. Hetki piti miettiä, että poika on tulossa, miten mä sitä osaan hoitaa/kasvattaa, ku ite on nainen ja esikoinen on tyttö. Onnen kyynel kyllä ultrassakin vierähti, kun sai tietää kumpi on tulossa, pikku Elmeri. :) Onko muilla jo jokin "tekonimi" babylle? :)

Heti torstaina kävin jo ostamassa alesta yhden bodyn ja yhden kokopuvun pienokaiselle. :) Sen kokopuvun aijon pukea herralle, kun kotiudutaan sairaalasta. :) Onko muut ostaneet jo jotakin tulokkaille? Tosiaan lähes kaikki muu meillä jo onkin esikoiselta jäänyt. Vaatteita vain pitää ostaa lisää ja kehto. Niin ja jonkun näköinen rintapumppu, viimeksi mulla oli lainassa se.

Muuten täällä voidaan ihan hyvin. Töissä jaksan ihan hyvin. Ainoastaan nyt on ollu niin kuuma, ettei tosikaan. :o Maha on kasvanut ihan älyttömästi lyhyessä ajassa. En tiedä kuinka paljon painoa on tullu, kun ei meillä vaakaa ole kotona. Ens tiistaina on neuvolla, niin sittenpä se selviää. :)

Mä olen ostanut muutaman alennusbodyn, pienet sukkahousut ja parit sukat. Oon tehnyt kolmet potkuhousut, päällystänyt esikoisen äp-makuupussin ja paljon kaikkea muutakin on suunnittelilla ;) Mulla on pari viikkoa aikaa vielä jäljellä ultraan. En tiedä, kysyäkö sukupuolta vai ei. Toisaalta voisin tehdä enemmän jotain tyttömäistä, jos tietäisin, että tyttö on tulossa.. Toistaiseksi oon sitä mieltä, että valtaosa meidän vauvanvaatteista on täysin unisex, joten niitä ei juuri tarvi ostaa/myydä. Mut jotain pientä vaaleanpunaista tekisin tytölle, jos sellainen olisi luvassa. Mulla on ihania vaaleanpunaisia lankojakin, mutta en ole uskaltanut niistä vielä mitään tehdä. Nyt ennen vauvaa olisi vaan paljon enemmän aikaa kuin sitten myöhemmin. Esikoisen vauva-aikana mä en ainakaan ehtinyt/jaksanut tehdä mitään ylimääräistä, joten en kuvittele ehtiväni/jaksavani sittenkään, kun noita on kaksi...

Mitään tekonimeä ei vielä ole. Tämä on enimmäkseen vain "pikkusisko", isoveli näin päätti :D Esikoinen sai "tekonimensä" joskus silloin, kun sairaalan esitietolomake täytettin. Yhdisteltiin pojan ja tytön nimestä yksi nimi, ja lopulta hän sai esitietolomakkeen nimen lopulliseksikin nimeksi, kun ei ollut "oikeasti" suunnittelemani nimen näköinen :)

Meillä alkaa olemaan kaikki valmiina :) Taitaa puuttua enää se baby björn sitteri ja jokunen vaatekappale.. Kirpparilta osteltu. Uutena ei taida olla mitään. Tuttipulloja ja sen sellasia ei oo vielä ollenaan. mut ne ehtii kyllä.
Eipähän tartte hankintoja miettiä jos joutuu sairaalaan ja jos sattuu ulostautumaan niin saa keskittyä vain vauvaan <3

Meillä melkeinpä on kaikki vauvavermeet olemassa, ne vaan pitäis käydä kaivamassa esiin tuolta varastosta. Tyttäreni touhottaa koko ajan vauvasta ja keräsi jopa huoneestaan laatikollisen leluja, jotka haluaa antaa vauvalle. Hän keksi tämän idean ihan itse, ihmettelin kyllä hieman, että miksi hän pyysi pahvilaatikkoa käyttöönsä :D Poika käy päivittäin taputtelemassa mahaa ja hokee "vauvamassu" <3

Tekonimeä on kovasti yritetty keksiä, kuten myös niitä oikeita nimiä. Todella hankalaa tämän kohdalla. Ekan tekonimi oli Lölli ja toisen Tiitiäinen. Potkuriksi olen tätä kolmatta silloin tällöin kutsunut, hän kun tuntuu aika vilkas liikkuja olevan.

Esikoiselle olen luvannut, että raidallinen body voidaan vielä ostaa vauvalle. Tytär kun jostain syystä on sellaiseen kovin mieltynyt. Niin ja tietty vaipat, liivisuojat yms. on jossain vaiheessa hankittava. Ja uusi turvakaukalokin pääsi äskettäin hankintalistalle.. :D

Moikka kaikki! Meillä tuli tekonimi kuvioihin jo aikoja sitten. Irmeli <3 vaikka sukupuolesta ei vielä tietoakaan :D nyt mennään rv 19+5 ja seuraava ultra llisikin 3.7. Kovasti jo jännittää. Sukupuoli halutaan ehdottomasti tietää miehen kanssa. Muutamia tuttipulloja, tutteja, bodyja ym. hankittu jo. Vielä suuremmat ostokset edessä kuten esim. Vaunut, sänky. Liikkeitä on tuntunu jo melkein arin viikon ajan. Ja koko ajan enemmän <3 todella vilkas kaveri :)

Hei kaikille!
Kirjoittelen tänne nyt ensimmäistä kertaa. Esikoista odotellaan innolla raskausviikoilla 20+4. :) Rakenneultra olisi keskiviikkona, pian saa taas nähdä pikkuisen <3 Toivottavasti sukupuolikin sieltä näkyisi. Minulla ei ole mitään aavistusta kumpi voisi olla, vaikka olenkin nähnyt lukuisia unia poikavauvasta.:love017

Hankintoja ei olla vielä juuri tehty, sukulaisilta on kyllä luvassa paljon kaikenlaista. Vauvan liikkeitä olen tuntenut nyt muutaman viikon ajan, vatsankin läpi viime aikoina. Koko raskauden ajan olen lukenut näitä keskusteluja kyllä ahkerasti, mutta nyt vasta sain aikaiseksi liittyä :D

Takaisin