Kesäkuun kuplinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niian
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos! On kyllä kiva tulla tänne mukaan kirjoittelemaan; aikaisempien lasten kohdalla on vain tullut seurailtua foorumeita silloin tällöin sivusilmällä. Täältä saa kaipaamaansa seuraa ja "vertaistukea" :) Lapsettomille ystävilleen kun raskausoireistaan ja odotuksestaan ei pahemmin viitsi avautua :D

Hiljastahan täälä on kun kaikki kirjottelee tuola facen puolella. Mutta kyllä joku aina jossainvälissä jotain vastaa kun tänne kirjottaa :)

Minulla oli esikoista odottaessa sama tilanne, Majkku! Esikoisen vauva-aikaan tutustuin kuitenkin muutamaan äitiin, joiden kanssa voi näitä lapsi- ja raskausjuttuja jakaa :) Osa itse asiassa täältä Vau:sta, osa muualta. Ja sitten on tietysti nämä ryhmät, tämä marraskuiset ja esikoisen ryhmä.

Hei pitkästä aikaa. :) Olen ollut hetken täältä pois, tosin käynyt aina välillä lukemassa kuulumisia. Nyt kun raskaus etenee, on taas enemmän "tarvetta" "roikkua" täällä palstoilla. :D Minäkään en ole sinne fb ryhmään liittynyt, eli tätä kautta olen mukana keskustelussa. :)

Mitäs minulle... Nyt rv 18+2 menossa. Kesälomaa vielä tämä viikko jäljellä. Saa nähdä miltä tuntuu taas palata töihin, olen siis dementiaosastolla töissä. :) Vauvelin potkut tuntuvat nykyään hyvin. Olen niitä jo jonkin aikaa tuntenut, mutta nyt ne ovat huomattavasti vahvempia ja tunnen niitä useita kertoja päivässä. Mieskin tunsi ne viikko sitten ekan kerran masun päältä. :) Vielä niitä ei silmällä huomaa. Masukin on jo kasvanut ihan mukavasti... Saa nähdä paljonko painoa tulee. Esikoisesta tuli reilut 20kg. Tosin muuttuva elämäntilanne toi muutamia pysyviä kiloja samaan aikaan. Ennen lomaa kävin neuvolassa (n. 3vk sitten) ja paino ei ollu noussut yhtään, olen siihen tyytyväinen. Loman alettua onkin varmaan tullut ihan kiitettävästi kiloja. Vaakaa meillä ole, mutta masun kasvamisesta ja suklaan kulutuksen määrästä päätellen muutama kilo on varmaan tullut.
Nyt viikon sisällä olen tuntenut myös muutamia harjoitussupistuksia, eli kohtu menee kovaksi. Ne tulevat yleensä jos kovin olen puuhastellut jotakin. En yhtään muista, että esikoisesta olisi näin varhain niitä ollut. :o En silti huolissani ole. :)

Rakenneultra olisi 26.6, eli parin viikon päästä. Odotan jo innolla, että näkee taas pikkuisen. Toivon myös saavani tietää sukupuolen. Jotenkin tyttöolo, mutta ei sitä koskaan tiedä. :) Yksi neitokainen on jo ennestään, eli toisaalta myös poika olisi kiva, mutta "helpompi" tavaroiden suhteen jos tyttö tulisi. :) Olen meinaan säästänyt kaikki esikon vaatteet, yms tavarat. Aijotteko muut ottaa sukupuolen selville, jos sen vain ultrassa jo näkee? :)

Mullakin on se toinen ultra 25.6 :-), en ole osannu oikeen päättää haluanko tietää sukupuolen vai säästänkö yllätyksenä synnytykseen :-). Juu, mulla kans tuntuu potkut mahan päälle, useita kertoja päivässä. Uutena vaivana on vasemman jalan suonen veto öisin. Samasta vaivasta kärsin esikoisenki odotuksessa. Mul on jotenki tyttö olo, kun kärsin sen 3kk pahoinvoinnista. Esikoinen on poika ja en kärsinyt mistää pahoinvoinnista hänen kohdallaan. Tiedä sit :-). Kumpi vain saa tulla <3

Kiva että saatiin tätäkin aktivoitua :)

Itsellä rakenne ultra vasta 4.7 joten odottettavaa on. Sukupuoli selvitetään, mutta ei kerrota kellekään (jos siis selviää , jos tulee vanhempiinsa niin on varmasti niin hankala et on jalat ristissä :D)
Tänään 18+1, jei. Muutamia liikeitä ehkä tuntenut. Onneksi on doppler jolla voi pirpanaa moikata

Mä aloin tuntea liikkeitä viime viikonloppuna, silloin alkoi 16. raskausviikko :)

Rakenneultra on vasta 15.7., joten tässä ehtii vielä miettimään, halutaanko tietää sukupuolta vai ei. Esikoisesta ei kysytty, eikä mies halua tietää nytkään. Mulla on kuitenkin ollut (varsinkin alussa) niin tyttöfiilis, että tekisi mieli kysyä. Nyt tuo voimakas tyttöolo on tosin kääntynyt pojan odotukseksi. Esikoisen kanssa puhutaan siskosta, mutta mutta.. Ehkä mä vain niin kovasti haluaisin nyt tytön, kun esikoinen on poika.. Mulla on ollut tähän asti aika samanlainen raskaus. Tosinällötys olo loppui aikaisin ja reagoin siihen nyt erilailla kuin esikoista odottaessa. Silloin vain söin ja söin js söin, nyt ei tee mitään mieli. En myöskään pystynyt juomaan kahvia koko raskausaikana, mutta nyt olen aina välillä juonut.

Kummallakaan kerralla en ole oksentanut. Tosin tällä viikolla meinasi tulla eka oksennus, kun veljentytär (1v) oli kakannut housuun ja kakkaa oli pitkin lastenhuoneen ja olohuoneen lattiaa, ja haju oli pyörryttävä. Olin äitini luona ja mun oli pakko huutaa se apuun, kun mä vaan yökkäsin.. Huh :O Meidän esikoinen lopetti vaippaan kakkaamisen nelikuisena, joten oon säästynyt kakkavaipoilta lähes täysin.

Harjoitussupistuksia.. Mulla on niitä päivittäin ja paljon; rv tällä hetkellä 18+4. Nää harjoitussupparit alkoi tällä kertaa vähän liiankin ajoissa, jo rv 12 jälkeen, kun pahoinvointi loppui. Olenkin suppareiden takia neuvolan määräyksestä nostokiellossa. Sitä vain on kovin hankala noudattaa, kun on kahden lapsen kanssa kotona ja esim. syöttötuoliin on pienempää pakko nostella. Yritän siis lähinnä minimoida nostot.

Suonenvetoja oli Nalsulaisella ollut. Niistäkin olen kärsinyt joka raskaudessa. Magnesium on hiukan mun mielestä vähentänyt niitä, en tiedä auttaako se kaikilla.

Painoa ei vielä ole tullut yhtään lisää, on vain alkupainosta laskenut. Olen tosin jonkin verran ylipainoinen, joten painoa ei paljoa saisikaan kertyä. Neuvolassa silti kyseltiin viime kerralla, että syönkö varmasti tarpeeksi, kun paino ei nouse :confused: En kyllä enempää pystyis syömään millään, herkut vaan ei onneks maistu ollenkaan; aiheuttavat vaan inhotusta.

Vauvan sukupuoli kiinnostaa ehkä eniten sen takia, että tietäisin pesenkö tytön vai pojan vaatteet valmiiksi odottamaan tuolta varaston laatikoista :) Mies puolestaan ei halua tietää, kumpainen on tulossa. Ehkä kysäisen siis rakenneultrassa, kumpi siellä on. Mies kun ei sinne mukaan pääse, vaan on kotosalla lasten kanssa sen aikaa. Lapsia ei voi ottaa ultraan mukaankaan ja siksi aikaa ei saada mistään lastenvahtia. Harmittaa ehkä hieman miehen puolesta, kun hän ei tässä raskaudessa pääse osallistumaan mihinkään neuvola- tai ultrakäynteihin :/

Mulla on huomenna rakenneultra. Jännittää kamalasti. Niin oma kuin vauvankin tilanne. Itsestä tuntuu sille että kohdunkaulaa ei paljoa ole jäljellä kun liikkeet on niin vahvasti alapäässä ja supistelut todella vahvoja ja pitkäkestoisia. Mut onneks nyt on aikalailla kaikki sillein että saan loput jutut tehtyä vuodelevosta käsin ja jos keskolaaika tulee niin sillon :) Mieskin onneks lupas hoitaa kaiken minkä pystyy. En tarkkaan muista mut viimeks rakenneultrasta jäin osastolle pariks viikkoa seurantaan ja sit pääsin kotiin makaamaan ja piti aina vähintään jokatoinen viikko olla yö tai pari seurannassa. Pitäskö pakata siis sairaalakassi, vai tuoko se vain huonoaonnea?? :O

Vauvan tilakin vähän jännittää, tässä ultrassa pitäs näkyä kaikki vakavimmat jutut mitä se niskaturvotus voi tarkoittaa. Toivottavasti sen tekee mukavempi lääkäri kuin viimeks. Tän pitäs olla joku rakennespesialisti. Edellinen ei ollu sellainen.. Viimekerralla näky pojan värkit, mutta kysyn vielä uudelleen. Sit vasta uskon :D

Mies ei tule mukaan, se ei mua haittaa. Kunhan tulee hakemaan mut jos tulee kamalan huonoja uutisia. tai tuo mun tavarat jos sille näyttää :D

Pahoinvointia ei oo ollu ollenkaan, ei koko raskauden aikana. Väsymys pääosassa.

Tsemppiä huomiselle, Vauva3! :) Onneks ultran tekee rakennespesialisti, niin hän varmasti osaa kertoa vastaukset mieltä askarruttaviin kysymyksiin melko heti, jos sellaisia vaan tulee. Meilläkin ensimmäisessä odotuksessa käytiin jollain spesialistilla sikiön munuaisaltaita tarkastelemassa useampaan otteeseen. Lopulta niissä oli kuitenkin kaikki hyvin, kun ne normalisoituivat vauvan kasvettua vähän isommaksi.

Nuo niskaturvotukset on kyllä aina niin arvoituksia, kun usein kuulee tapauksia, joissa nt ollut todella suuri ja kaikki mennyt kuitenkin hyvin. Ja toki asiat usein ovat edelleen hyvin, vaikka jotain ns. poikkeavuutta ilmenisikin. Oma rakas lapsihan se siellä masussa kuitenkin pötkötteleepi <3

Toivottavasti kohdunkaulasi nyt vielä kuitenkin kestäisi. Hienosti olet kuitenkin jo varautunut mahdolliseen vuodelepoon niin henkisesti kuin muutenkin. Mieskin noin hyvin luvannut asiat hoitaa. Eihän niitä tavaroita ole pakko vielä kassiin asti pakata, laitat vaan vähän johonkin sivuun niitä hiukan valmiiksi, niin mies voi tarvittaessa laittaa ne kassiin! Vaikka toisaalta, olen itsekin aika ajoissa sairaalakassin aina pakannut ihan varmuuden vuoksi.

Joo ainakin sivuun on pakko laittaa. Ne on nuo miehet ihan omanlaisiaan pakkaajia :DD Kaikella rakkaudella häntä kohtaan, oli viimeksikin kassin sisältö aika merkillinen:excited001

yhh, kauhee päivä ja kauhee huono olo vaan jatkuu :( tänään oli neuvola ja painoa tullut kilo lisää kahdessa kuukaudessa, eli ei yhtään huono! :) tänään oli 16+4 viikkoja kasassa, aika kuluu samaan aikaan niiiiiiiiin hitaasti ja niin nopeesti, sanoinkin että kerrankin odotan että tulee syksy! :D

Mitä kaikkea teillä on sairaalakasseissa ollut? :)

Apua, mähän olen kohta riippuvainen tästä palstasta :D Koko ajan pitää käydä vilkuilemassa, onko joku kirjoittanut jotain :smiley-ashamed008

Sairaalakassissa mulla oli: lököttelypöksyt (jotka mahtu sen synnytyksen jälkeisen mahan päälle kotiin lähtiessa :D), paita, imetysliivejä parit, liivinsuojia miljoonat, tietty pikkuhousut kotiinlähtöön ja sukat. Kaulaliina (jonka sai kiedottua tisujen suojaks, ettei jäädy), talvitakki, pipo, hanskat ja talvikengät olikin mukana jo sinne mennessä muutenkin. Hygieniavälineet (shampoo, saippua, hoitoaine, deodorantti, huulirasva, hiusharja, pompuloita). Ristikkolehti ja muutama hömppälehti.

Vauvan sairaalakassi olikin sit erikseen. Onneks olin pakannu kahdet eri kokoiset vaatteet tälle meidän jälkimmäiselle ipanalle; hänelle kun ei 56cm vaatteet menneet ollenkaan :D Jotenkin oli sellainen fiilis, että 62cm vois olla tarpeelliset jo synnärillä, joten laitoin niitäkin valmiiksi laukkuun. Vaatteiden lisäks vaavin hoitolaukussa oli tietenkin vaippoja! :)

Me lähdettiin sairaalasta viimeks 44cm vaatteissa <3 Sairaalakassi aika sama kuin majkkulla, paitsi kone on ehdoton mukaan :D Etenkin vuodelevon aikana tai sitten jos ennenaikasena taas syntyy ja joutuu ilman vauvaa kökkimään osastolla.

Me kysyttiin esikoisesta sukupuoli, mutta ei kerrottu sitä ku ihan muutamalle ihmiselle vain. :) Nyt ei olla päätetty, että pidetäänkö salassa. Ja vaikka viimeksi sain tietää, että se on tyttö, niin en kuitenkaan laittanut kaikkea vaaleanpunaiseksi tai ostellut mitään isompia asioita "tyttönäkökulmasta". , koska eihän se 100% varmuus ole. :)

Mullakaan ei ole mitään suurempia pahoinvointeja ollut tässä raskaudessa, eikä edellisessäkään. Ainoastaan ruuan jälkeen saatto olla hetken huono olo ja piti vähän huilia. Nekin olot loppuivat joskus ensimmäisen kolmanneksen lopulla.

APUA! Joko te mietitte sairaalakassia. :D En ole jaksanu vielä luoda sille asialle yhtään ajatusta. Ymmärsin kyllä, että Vauva3:lla voi olla edessä sairaalassa oleilua jo huomattavasti aikaisemmin, kuin meillä muilla? :)

Muutenkaan en ole vielä laittanut mitään vauvaa varten. Toki esikoisen vaatteet on varastossa, yms. Laitettiin juuri paperit menemään isompaa asuntoa varten, niin en viitsi nyt oikein mitään järkkäillä vauvaa varten, jos sitten muutetaan parin kk päästä. :) Kirpparisivustoilta kyllä katselen jo muutamia tavaroita, joita pitäis hankkia. Esim. kehto ja kantoliina. :)

Joo mulla on ilmeisimmin jonkinasteinen kohdunlihaksiston ja rakenteiden heikkous ja kohdunsuu päättää vain aueta :( Ja se yhdistettynä supisteluherkkään kohtuun on huono juttu. Eli osastolla on tullu vietettyä viikko tolkulla aikaa jo kahden edellisen odotuksessa. Ehkä ei pety niin paljon kun varautuu siihen makaamiseen valmiiks. Ilo ylimmillään jos saa siis olla vielä kotona <3

Huomennahan tuon sitten näkee!!

Joo mulla on ilmeisimmin jonkinasteinen kohdunlihaksiston ja rakenteiden heikkous ja kohdunsuu päättää vain aueta :( Ja se yhdistettynä supisteluherkkään kohtuun on huono juttu. Eli osastolla on tullu vietettyä viikko tolkulla aikaa jo kahden edellisen odotuksessa. Ehkä ei pety niin paljon kun varautuu siihen makaamiseen valmiiks. Ilo ylimmillään jos saa siis olla vielä kotona <3

Huomennahan tuon sitten näkee!!

On kiva nähdä että täälläkin on keskustelu herännyt :)
Todella pitkä aika kun viimesi käynyt, tai sitten vain tuntuu että aika nyt matelee, kun on niin paljon odotettavaa.
Pitääpä aktivoitua seuraamaan taas tätäkin palstaa.

I FEEL SO HAPPY :happy118 :happy118

Joku hurahdus menossa tuolla pääkopassa ja tuntuu että vain hymyilee.

Takaisin