Kesäkuun kullanmurut 2014

Sulla on suviiit sitten ultra reippaasti mun jälkeen, että kyllähän sä sitä aika tavalla ootkin joutunut odottelemaan. Mutta hyvä puoli tuossa on se, ettet ainakaan mene liian aikaisin ja joudu sitten uudestaan hyppäämään polilla. Mulle sanottiin, että tuo 12+0 on siinä rajoilla, että näkyykö vielä tarpeeksi ja voi joutua viikon päästä uudestaan. No, mä olen ulkomailla jo silloin, että toivottavasti ultrassa ei paljastu ikäviä yllätyksiä...

mulla tuntu esikoisesta 15+ ja se oli kuin elohiiri ja tuntuu tosiaan syvällä lantion sisällä, eipä se kohtu vielä kovin ylhäälle sillon ollu noussu. Nyt on kaks kertaa tuntunut samanlaista, mutta en usko että ne voisi mitenkään olla vielä vauvan liikkeitä.

tälleen liittyen ei mihinkään, esikoinen tossa sylissä osottelee tota pihlan kuvaa ja hokee kitta kitta kiiiiittaaaaaa kitta aijaijai

Noissa nt-ultrissa(kin) on hirveesti eroja käytännöissä. Itse kävin tosiaan viikolla 11+2, kaikki tarpeellinen näkyi ja siitä tuntuu olevan jo ikuisuus. :)

Joo, karkilla saa kaikki lapset juoksemaan pitkin seiniä!
Itsellä ekakerralla tuntui liikkeet vasta n rv19-20, sen jälkeen joskus 15 jälkeen...ei kyllä tarkalleen muista..mutta en ala vielä kuulostelemaan.
Pihla, älä "murehdi" noita viikkoja, saatat varsin hyvin saada lapsesi syliin ennen monia täällä- se niin riippuu siitä miten pitkää kantoaikaa geeneissään kantaa. itsellä menee varmasti kesäkuun loppua kohti (la 9.6)- semmoista 10 kk kantoaikaa kun tuntuu olevan, omat kaikki syntyneet 2vkoa yli kuukautisista lasketun ajan (itse ja veli mentiin molemmat 20 pv yli lasketun...) se on kyllä kumma miten reilu kk heitto on ihan normaalia normaaliraskauden kokonaiskestossa. la on kyllä niin harhaanjohtavaa että..

Mä oon ite syntynyt pari viikkoa yli la:n ja tuo mun esikoinen taas ilmotteli itestään jo tosi varhain ja synnytys käynnisty täysin 37+6, mä toivon et tämäkin tulis ajallaan tai hiukan ennen :)

Mullakin tuntuu et nt-ultra on ikuisuuden päästä, tosin viikko vielä :D Mut kun muut on jo kuvia laittanut ja masukin alkaa jo näkyä. Musta tuntuu et on vaan tuota turvotusta. Tosin mies js paras ystävä sanovat et kyllä sen näkee jo Mullakin :D

Mä en liikkeitä vielä oo huomannut. Nyt on menossa 11+4. Jotain pieniä vihlaisuja toisinaan tuntuu, mut ehkä ne niitä kasvukipuja. Ja ekakertalainen kuin olen niin tuskin ihan vielä voikaan niitä havaita :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täälläki on yks peränpitäjistä. :) Tänään vasta rv10+0 ja nt-ultra on 12.12 jolloin on 12+1... menkoista laskettuna. Mä bongasin itelle oviksen sillon ja sen mukaan nyt olis vasta 9+5 joten ultrakin olis jo rv11+6, joten saa nähä pitääkö meillä käydä sitte uudelleen.
Eka raskaudessa mä bongasin sikiön liikkeet n. rv~19 kun oltiin siskon kans elokuvissa. Ne oli jo ihan kunnon "potkuja".. joten ties vaikka olisin tuntenu aikasemminki, mut en ollu tajunnu mitä ne on. Samoin muistelen ku neuvolassa aina kysyttiin et "onko ollu harjotussupistuksia". Mä vastasin aina et "ei oo", ja sitte ku ne oikeet supistukset alko niin oli pakko sanoo et "on mulla tällasia tuntemuksia ollu aikasemminki"...:grin En vaan ollu tajunnu mitä ne on. Nyt toka kerralla ehkä osaa jo odottaa enemmän kaikkia oireita.

Mulle on tullut kauhukuvia, että jos 16.12. nt-ultrassa ei olekaan kaikki hyvin. Siis jo se pelottaa, että kaikki ei ole hyvin, mutta osansa tuohon tuo se, että mulla on viikon päästä siitä 23.12. lähtö ulkomaille kahdeksi viikoksi. Eli jos on jotain häikkää, mitä ei ehditä kontrolloidusti hoitaa kuntoon ennen reissua, niin joko mun matka peruuntuu viime hetkellä tai sitten lähden tosi isolla terveysriskillä liikenteeseen.

Mulle on tullut kauhukuvia, että jos 16.12. nt-ultrassa ei olekaan kaikki hyvin. Siis jo se pelottaa, että kaikki ei ole hyvin, mutta osansa tuohon tuo se, että mulla on viikon päästä siitä 23.12. lähtö ulkomaille kahdeksi viikoksi. Eli jos on jotain häikkää, mitä ei ehditä kontrolloidusti hoitaa kuntoon ennen reissua, niin joko mun matka peruuntuu viime hetkellä tai sitten lähden tosi isolla terveysriskillä liikenteeseen.

Tien tunteen! Mulla oli niin kans kauhee ressi ja pelko et sie ei ookka elävä yksilö vaan kehitys keskeytyny jne... Nyt vaan tars koittaa painaa niitä pelkoja johonkin eisaa maalata piruja seinille. Tulee vaan kahta kaameempi olo kun miettii eri kamaluuksia mitä vois olla :/ stemppiä ja ressitöntä odottelua :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kiitos kizu ja sinne samoin! :) Kyllä tässä aika "turvallinen" olo on, varsinkin kun maha tuntuu hieman kasvaneen tässä viime päivinä. Ei turvotusta, vaan sellaista kiristystä ihan alavatsalla nivusten yläpuolella. Housut painaa jo ikävästi vatsaa, vaikka muuten meneekin hyvin päälle.
Mutta kuitenkin pelottaa, että jos joku menee pieleen, niin se menee JUST ennen mun matkaa. Mä haluun sinne reissuun!

Voih! Näitä uutisia ei pitänyt enää tulla, enkä ole tänne nyt pitkään aikaan mitään kirjoittanutkaan. Mutta niin vain kävi että nt-ultrassa toissapäivänä huomattiin että pikkuinen sydän ei lyö. Kehitys on siis todennäköisesti jäänyt sinne viikoille 5 tai jotain, hyvin alkuun kuitenkin. Ensi tiistaina kontrollikäynnille, antavat sitten tyhjennyslääkkeet ilmeisesti, jos tilanne on sama. Surullista! Ja ihan pienen pieni toive, ääh...tai teoreettinen mahdollisuus että olisin saanut keskenmenon tässä välissä ja raskaus olisikin alkanut uudestaan. Mutta enpä usko, kun sitten pitäis olla superhuomaamaton keskenmeno! No... Minulla on kuitenkin tuossa tuo yksivuotias päivänsäde, joka muistuttaa minua siitä että kaikki voi mennä hyvin. Iloa ja surua.

Tuntuu vaan tosi epäreilulta, kun maha on niin turvonnut (kohtu suurentunut) tuntuu että vois olla raskaana ja hormonit ilmeisesti vielä vaikuttaa. Vaikka olenkin kantanut jo kuusi viikkoa (?) menetettyä elämän alkua.

Onnea teille kaikille odotukseen!

Ja älkää te muut masentuko mun uutisista, joohan! Pelko on aina läsnä mut suurimmassa osassa ne osoittautuvat turhiksi peloiksi ja jos sykkeitä ootte jo kuulleet niin eikös silloin olla jo aika turvallisin mielin. Ekassa raskaudessa minäkin kävin yksityisellä viikoilla 6+4 ja silloin sydän äänet kuuluivat jo. Mutta paljon olen tässä saanut asiasta jutella ja kirjoittaakin kavereiden kanssa, kyllä näistä asioista pitää puhua niin tulee parempi olo. Myötähalaus täältä samanlaisia tunteita läpikäyville. Toivottavasti pääsen näille foorumeille vielä myöhemmin :)

Hipsuvarpaalle erittäin paljon voimia ja haleja, sitä käy läpi kaikki epäuskon ja toivon, epätoivon vaiheet tuossa tilanteessa. se on käsittämätöntä miksi kohtu kasvaa vaikka sikiö olisi kuollut - elävästi nousee mieleen oma muisto.
Puhumalla siitäkin onneksi selviää, yhtä kokemusta rikkaampana :sad010-

Voi hipsuvarvas, paljon voimia!! Uskomattoman positiivinen asenne sulla, ihailen sitä! Jaksamisia <3

Hipsuvarvas, voimia! Mullaki oli km epäily eilen vielä päällä, tänään onnkes löyty sydänäänet!! :) Mutta just tuota mietin itekkki et nyt ois ollu paljo helpompi (voiko se olla helppoa) kestää keskenmeno kun ekassa raskaudessa, kun on yksi pieni elävä todiste siitä että kaikki voi mennä hyvinkin! Mullakin 8kk ikäinen esikoinen. Ja se 1vee pitää kyllä elämässä kiinni ettei ole mahdolisuutta upota liian syvälle suruun. Toivotaan että pääset vielä 2014 vuoden loppukuukausiin mukaan! :) On sulla kyllä ihmeen positiivinen asenne!

Takaisin