Kesäkuun kotkotukset :)

Miimi mitä tarkoitit tuolla "ettei ehdi liimakorvat muodostuun" ?? 

On kyllä tosi kurjaa kun pikkuset on kipeitä.. :(  Mieluummin olis ite kipeenä....  

Mä oon alkanu miettiin pikkukakkosta :) Ihan sillä että kun mäkin oon kumminki jo kohta 29v ja sitä ku ei tiedä kuin kauan taas menee et tulee raskaaks tai tuleeko ollenkaan... Meillä kun on enää kaks alkioo odottamassa ja jos siitä ei tuu ni sekin sitten pidentää odotusta kun pitää alkaa taas kasvattaan munasoluja yms... Pitäskin selvittää että pitääkö meiän taas mennä jonoon vai miten... 

 
No heti kun täällä manaa tai kehuu öitä, on seuraava yö päinvastainen :) Poika heräsi menneenä yönä vain kerran klo 5 ja talttui tutilla. Voiskohan olla osuutta sillä, että nukuin vähän kauempana..? Yleensä pinnis on lähes kiinni sängyssä, nyt puoltoista metriä väliä. Eiks vauva vaistoa tai haista äidin. 

iines, mä kans mietin pikkukakkosta ihan väkisin. En nyt perään halua, musta ei oo kahden pienen kanssa olemaan ja haluun olla välillä töissä. Mut just oma ikä mietityttää, 33 v. mittarissa. Ois kiva vaan lykätä asiaa viiden vuoden päähän ja päättää sit, mut siinä vaiheessa alkais vikat mahikset olemaankin.
 
Me miehen kanssa päätimme että hommattaisiin Ninnille sisarus pienellä ikäerolla jotta niistä sitten olisi leikkiseuraa toisilleen kun kasvavat.Vaikka itselleni joulukuussa sektio tehtiin niin ei kuulemma mitään estettä ensimmäisen sektion jälkeen toisen yrittämiselle jos toipuu hyvin. Itse toivuin äärettömän nopeasti kuukaudessa koko hommasta ja kaikki sitä ovat myös ihmetelleet :) Joksikin aikaa sitten nuo kaksi saavat riittää,kunnes saamme isomman asunnon.miehestä on ollut niin suuri apu tän toisen odotuksen kohdalla kun hoitaa aina Ninnin yhden yösyötön ja itse pääsee koko yön ottamaan kunnon unet,kun päivällä ei kerkeä lepäilemään.Ja nyt kun olen alkanut neidille itse valmistamaan soseita,ne maistuvat oikein hyvin.Kaupan soseiden syöttäminen ilman kakomista on turhaa yrittää.
 
Liimakorva muodostuu helposti, jos on toistuvia räkätauteja. Välttämättä se ei edes oireile korvatulehduksena (meidän esikoisella ei ollut korvatulehdusta) vaan tavallaan korva/nielussa on koko ajan eritettä, mikä estää korvan ilmastoitumisen. Kun liimakorva sitten muodostuu se vaikuttaa lähinnä kuuloon ja tasapainoon. Meillä esikoisella huomattiin liimakorva vasta 2v3kk. Ihmeteltiin vain, kun se ei reagoinut välillä puheeseen mitenkään ja oli arka kaikessa touhuumisessa. Hän ei esim oo koskaan kiipeillyt eikä edelleenkään harrasta mitään kovin rohkeeta toimintaa. Meillä siis puhe viivästyi ja motoriikka kärsi. Kannattaa siis käydä näyttää niitä korvia :)
 
Huh, onpa Miimi inhottava juttu teijän esikoiselle sattunu. Täällä tauti talttu ilman enempiä vaivoja. Ei onneksi menny korviin. Vielä tulee jankki räkää, mutta muuten on virkeä poju. Tais tuo tauti vaan siirtyä pojasta minuun, mutta parempi vaikka näin :)
Huomenna on neuvola lääkäri ja näkee miten tämä meijän ruokailu rytmi on vaikuttanu kasvuun. Pituutta on ainaki tullu ko pää tuli kohta yli kaukalosta ja vaihdettiin isojen poikien istuin. Maxi cosi tais olla ja sen saa vähän makuu asentoon niin on kivempi pitemmillä matkoilla. Paremmin viihtyy ku näkee ulos ja iskän etupenkillä

Tuli vähän huono fiilis ku minun äiti "moitti" ku poika ei oo ollu minusta erossa ollenkaan.. Miksi pitäis ku mie sitä varten olen, että lapseni hoidan
En mie halua lähteä toista viemään seku vaan muille hoitoon. Ja sydäntä riipasee ajatuski, että pitäis isommasti olla erossa.. En tiiä teenkö jotaki hallaa lapselle, mutta en vaan pysty ees ajatteleen mitään yökyläilyä. On se ollu muutaman tunnin miehen vanhempien kanssa. Ja ihan hyvin niillä on menny. Ja käynhän mie kaupassa muutaman kerran viikossa ja lapsi on isänsä kanssa emoticon

Eihän Myttö 38 ole vielä  NIIN vanha. Kaks kaveria sai toissa vuonna vauvan ja kumpiki oli silloin 40. Pitäis alkaa jotaki ehkäisyä harkittemaan ettei tuu mitään ylläreitä. Tuntuu vaan niin oudolta alkaa sellasia ees miettimään ku monta vuotta meni ennenku tämä saatiin alulle. Mutta saattaa olla eri tilanne nyt. Tai sitte voi toisaalta olla niin, että meille ei lisää tulekkaan koskaan. Mistäpä tuon voi tietää. Ollaan kyllä enemmän ku onnellisia siitä, että on saatu tämä yks kullanmuru. Ja jos ainokaiseksi jää, niin sitte jää. Monet ei saa sitä yhtäkään lasta ja olema ajatellu ettei saa olla ahne.. 

 Melkein jo kontataan täällä. Ryömii vauhdilla ja joka nurkan nuohoaa. Kova poika on vilkuttamaan ja sanoo heihei :) Ja ku jotaki ei halua niin eieiei :)
 
Meillä ei oikein olla sairasteltu.Kun mieheni kanssa olimme kovassa flunssassa ja kuumeessa niin Ninni selvisi pelkällä parin päivän nuhalla.En mäkään ole neitiä hoitoon jättänyt minnekkään kun ei ole ollut tarvetta.Ainut että kun haluan mieheni kanssani rakenneultraan niin Ninniä tullaan sitten meille vahtimaan.Kumminkin aika joskus jo klo.7.15 elokuussa.Ja tosta vanhuudesta niin äitini hommasi vielä 43 vuotiaana iltatähden :) Hän sanoi mulle vaan sairaalassa ollessaan että hommatkaa lapset nuorina.Äitilläni oli raskausdiabetes sekä verenpainetta joutui äippäpolilla käymään mittauttamas vähän välii.Ja kun hänen lapsi syntyi,joutui lastenteholle kun suola arvot olivat vinksallaan eikä itse suostunut syömään :( jonkun aikaa kesti ennen kuin aloitti sitten itse syömisen.Täällä kieritään ja oon myös huomannut että jos neiti esim.pallon oikein kovasti tahtoo niin hän ryömii sinne. :) Onkos ehdotuksia puurojen suhteen?Täällä on niin nirso neiti että nyt vasta sain lihasoseita syötettyä,kun aloin niitä itse tekemään.Mut puurojakin haluisin syötellä ja kaikkea oon yrittänyt syötellä.oon vaa kovin yrittänyt miettiä että mikä voisi olla sellainen puuro mikä maistuisi..turhauttavaa mitään ostella kun kaikesta melkein tulee yök :( Onneks ens viikolla taas puolvuotis neuvola niin pääsee keskustelemaan tuosta ruokailusta.
 
Joo, siis 38 ei oo ollenkaan vanha! Meillä on enemmänkin näitä myöhemmin raskautuneita lähipiirissä, mun miehelläkin on sisaruksiinsa 20 vuoden ikäero :) Mut mulla on ollu aina epäsäännöllinen kierto ym. Lääkäri sanoi jo, ku olin 27, että nyt ois korkee aika, mut ei ois voinu vähempää kiinnostaa. Ja 5 vuotta siitä tärppäs tosi nopeesti, että kaikki on mahdollista :)
Meillä on turvaistuin joku Akta Cracon uus malli, tänään ois tarkotus asentaa autoon. Poika ei mahdu kunnolla kaukaloon, pitemmälle matkalle ei voi enää siihen laittaa.
 
Mä en kans ymmärrä, mikä ihmeen mittari se on, että vauva pitää jättää hoitoon. Varmasti, jos vanhempi-lapsi suhde saa tiivistyä niin vauvasta kasvaa myöhemmin luottavainen myös hoidon suhteen eikä sitä tarvitse erikseen harjoitella. Ja mä ainakin nautin vauvani seurasta niin paljon, etten haluu sitä hoitoon jättää, jos ei tunnu siltä.

Meillä ei kans maistu puuro (kiva kuulla, et on muitakin). Kaurapuuro meni yksi ilta, kun siinä tais olla yhtä paljon päärynää, mut sen jälkeen ei oo enään auttanu hedelmätkään. Se on siis yks vinkki, et hedelmäsoseen sekaan eka puuroa ja vähitellen vähentää sitä hedelmää ja lisää puuron osuutta. Meillä syötiin tänään iltapalaksi munan keltuainen ja puolikas valkuainen. Päätin, et kokeillaan puuroa vain silloin tällöin. Joissakin maissahan ei viljaa tarjota koko ensimmäiseen ikävuoteen. Mikä pakko se iltapuuro on?

Nukkumisesta... onko muilla yöunet huonontunut liikkumisen takia? Meillä nukuttaan välillä 23-05 ilman heräämistä, mutta nyt yhä useampana yönä herätty kahden tunnin välein. En oo jaksanut mitään muuta kun antaa tissiä ja siihen kyllä nukahtaa. Poika nousee siis konttausasentoon tai ryömii ja alkaa itkemään. Pääseekö ton vaiheen nopeemmin yli, jos vaan yrittäis nukuttaa uudelleen eikä anna maitopalvelua? Vinkkejä? Se itku ei siis laannu tutilla vaan yltyy kokoajan.. Poika nukkuu omassa pinnasängyssä meidän sängyn vieressä, mut eihän sitä jaksa millään nostella noin montaa kertaa yössä takas omaan sänkyyn!
 
Ihanaa kuulla et en siis oo ainut joka ei niin tunnollisest iltapuuroi syöttele.Olis vaan niin mukavaa jos sellaista suostuis syömään ni olis kumminkin täyttävämpääkin.Niinä kertoina kun oon saanu puuron syötettyy ni neiti nukkun ku tukki aamuun asti ilman heräämistä.Meillä nukutaan pieniä päikkäreitä.eilenkin nukkuin vaan koko päivän aikana 15min. :s Ja riehui ja jutteli muuten.kauhee tättäätäät kuuluu ku neiti ryömii eteenpäin :) Joskus saatan illal päättää et Ninni tulee nukkumaa meidän välii ni siinä se nukkuu tosi kiltisti.Omassa sängyssäkin se nukkuu mut aina kauhea vääntäminen päällä ja välil huutaa.
 
Tervehdys pitkästä aikaa!
Ruotsin reissusta selvitty kutakuinki. Matkustus oli kyllä TOSI rasittavaa. Automatkat varsinki, vaikka yötä vasten ajettiin. Benjamin ei millään ois halunnu ruveta nukkuun autossa, ja sitä sitte piti itkiä ainaki pari tuntia. Mutta reissu meni kaikin puolin hyvin ja oli kivaa. Laivassa pikku herra pääsi pulikoimaan pallomeressä serkkutyttönsä kans :)

Viime yönä poikaan iski räkätauti. En nyt sit oikeen tiiä et onko vilustunu eilen kauppareissulla vai tuleeko hampaita. Kiukuttelua on kyllä siis piisannu eilen ja tänään.

Meillä menee puuro aamulla ja illalla. Poika tykkää hedelmäpuurosta. Kaurapuurokin menee jos on melkeen purkillinen pilttiä seassa :D

Meki laitettiin autoon isojen vauvojen istuin. Kaukalossa ei viihtynyt yhtään automatkoilla, nyt hiukan paremmin. Hobby Hallista tilasin sen istuimen, ja oon kyllä tyytyväinen siihen. Sen saa 3 eri asentoon, 5piste vyöt jne. Jos ei oo remmit kunnolla kii, niin istuin alkaa hälyyttään pienellä piippauksella.Se on hyvä!

Huomenna ois se juhannus aatto eikä oo mitään suunnitelmia. Kotosalla kait se menee grillaillessa tms. Saas nähä. Minnekkään oikeen kiinnosta lähtä jos tuo räkätauti vaan vielä pojalla pahenee ja on kiukkunen ku ampiainen.

Itellä ois ens keskiviikkona ultra, diabeteksen takia joku kontrollikäynti.. huoh koko raskausdiabetes! On siitäki oma ressi...

Mut nyt äkkiä suihkuun ja vähä siistaileen ku pikku ukko nukahti ja kaveri tulossa kylään!
 
Täällä kanssa vähän räkätautia.. niin mulla kun pojallakin. Ihan yhtäkkiä alko eilen molemmilla nokat vuotaa ja pojalla ainakin yskää kans.. toivottavasti ei tästä pahene. Ollaan parhaillaan mökillä ja tänne on tulossa vielä n. kuukauden ikäinen pienimies kaveripariskunnan mukana, toivottavasti ei tartuteta pikkuista! Harmi, etten kamalasti viiti tässä räkätaudissa toista varmaankaan syliin ottaa, ois ollu kiva taas pitkästä aikaa saada pieni vaavi syliin. :)

Oonkohan mä sitte jotenkin ihan kauhee äiti, kun mä oon kyllä törkkäämässä tota poikaa hoitoon aina kun joku vaan halukkuuttaan ilmasee.. Myös ns. "turhaan".. ihan vaan siitä ilosta, että on ite saanu vaan olla tekemättä tai ajattelematta yhtään mitään. Ollu jo useesti yökylässä molemmissa mummoloissa, miehen vanhempien kanssa välillä jopa kaksikin yötä putkeen.. ja lyhyempiä muutaman tunnin hoitopätkiäkin on viettäny vaikka ja missä! Musta tää arki on ainakin niiiiin raskasta, että mieluusti otan ittelleni vapaa-aikaa aina kun vaan mahdollista - eihän sitä ikinä tiedä, että koska koittaa se aika kun sitä kukaan ei enää haluakaan/ehdikään hoitamaan. Ja ehkäpä helpottaa aikaista tarhaan lähtöä (joka koittaa muuten jo 2,5 kuukauden päästä!), kun on tottunu oleen erilaisissa paikoissa ilman äitiä ja iskää.. toivotaan ainakin niin :D
 
satu; no ihan varmasti et oo kauhee äiti, on hyvä saada omaa aikaa ja rauhaa, kun sitä tarvii! 
Kuinka kauan te muut aiotte olla kotosalla? Mä oon vuoden loppuun asti eli pikkasen venytetään. Oon jo itse asiassa laittanu päivähoitohakemuksen menemään, ku haluttais poika perhepäivähoitoon. Täällä ainaki on tosi vähän hoitajia :( Täytyy kattella myös yksityisiä, jos ei tärppää.
Meillä on huomenna edessä eka pitkä automatka pojan kanssa. Niin juu, eilen testattiin uusi turvaistuin käytössä ja onpas mukava kaukaloon verrattuna. Siinä saa kans asentoa säädettyä makaavammaksi.
 
Silloin kun Ninniä odotin,oli niin monta innokast ihmist haluamas häntä hoitoon.mut jotenkin tuntuu että ihmisten innostus on lopahtanut.Miehen vanhemmille taas en anna hoitoon,koska en voi luottaa siihen etteivät alkoholia ottaisi kun hän on hoidossa :( Itsekseni sitten vaan olen pärjäillyt,vaikkakin välillä tekisi mieli ottaa rennosti kun toistakin odottaa.Päivisin Ninni pitää kiireisenä ja paljon kotihommiakin joutuu tekemään ja vielä kun pari kissaakin niin joutuu melkein asumaan imurin varressa kun karvaa lähtee ja neiti konttaa lattioilla.Onneks mies hoitaa sen yhden yösyötön jotta saa edes silloin kunnolla levätä :)
 
Jooh, kyllä mullekkin kelpais oma aika.. mut en jotenki kehtaa pyytää porukoita hoitamaan, vaikka mutsi kyllä mielellään viettää jätkän kanssa aikaa. Nyt kesäl ne vaan on reissussa ja mies reissuhommissa, niin rupee vähän ahdistaa kotona olo... Ja kaupan päälle on nyt suhdekin kriisissä.

Meillä ollaan opittu istumaan ihan ite ja konttaamaan... ja voi että nyt ton perässä saa juosta, kun on tajunnut että olohuoneesta pääsee pois. Ei lelut enää kiinnosta kun on johtoja yms mitä mutustella, kaappeja mitä availla ja huonekasveja mitä repiä...
 
Hyvää juhannusaattoa kaikille:)

Ollaan mökkeilemässä perheporukalla, aika rauhallisesti aiotaan viettää nämä päivät täällä. Mä oon kans miehen kanssa miettiny noita turvaistuinasioita, mut jotenki tuntuu ettei vielä viitti laittaa tyttöä siihen istumaan. Pitääkö osata mennä itse istuma-asentoon ja silleen osata kunnolla istua että uskaltaa sellaseen laittaa? Meillä on selvästi liikkumisen myötä mennyt yöt hankalammaksi, tyttö nousee kontilleen/mahalleen unissaan ja hyörii ja pyörii...on alkanut itkeskeleen ja välillä laulelemaan ilosesti unissaan:) oli aika "hauska" herätys toissayönä kun yks alkoi hoilailemaan unissaan kovaäänisesti.heh.
tullut vähän huono omatunto kun en oo tajunnut jostain syystä et tän ikänben tarvis maitoa vielä aika paljon, jossain oppaassa oli et n.puoli litraa ja en usko et meillä enää sen vertaa tulis annettua rintaa että tuo täyttyisi. oikeestaan tytsy ei edes huoli rintaa enää päivisin, vaan sillon kun menee nukkumaan. pitäs varmaan alotella korvikkeita käyttään, mut toisaalta kun nyt menee 3-4 kiinteetä päivässä niin jos maitoa annettais se puol litraa lisäksi niin varmaan kiinteitä menee sitten vähemmän(ehkä joku pari kertaa päivässä kunnon ateriat). tyttö on sen verran pieniruokanen vaikka kasvaakin hyvin! hö... mitäköhän pitäs tehdä, lisäiskö korvikkeita vai ei...
vierastusta ja eroahdistusta ilmassa kovasti, aargh. tuntuu et hauis vahvistuu kun kantelee tämän kokoista jössikkää päivät pitkät! pinsettiotteen on oppinut kohtalaisesti nyt, mut ei muuta uutta motoriikan puolella...ei yritä kauheesti nousta tai konttailla. konttausasentoon kyllä menee jos haluaa tutkia laatikoita tms. pitäsköhän vilkutusta harjotella että sen oppis:D? ei kai sitä voi muuten oppia?
 
Satu, oot just paras äiti lapsellesi. Tarkoitin, että kaikki vauvat tai äidit ei oo valmiita jäämään/jättämään hoitoon ja on inhottavaa, jos lähisukulaiset painostaa siihen. Sitten, kun on itellä luottavainen mieli niin vauvakin varmaan on valmis. Oma-aika on jaksamisen kannalta tosi tärkeetä, silloin kun tuntuu siltä. Vauvat on tempperamentiltaan niin erilaisia.

Frjansku, kokeilin meidän pojalle mannapuuroa ja laitoin puolet hedelmäsosetta purkista. Se upposi! Seuraavana iltana vähensin sosetta ja eilen kokeilin kaurapuuroa taas myös reilulla hedelmäsoseella niin söi tosi ison annoksen eli kannattaa näköjään kärsivällisesti vaan kokeilla, jos ei joka päivä, niin silloin tällöin. Musta vaan tuntuu, et poika piristyy ja yöuniin ei mitään vaikutusta!
 
Säde:Meillä noi valmispuurot maistuu aamuisin ja iltaisin ja niitä neiti syö ihan hymykorvilla :) Onneks edes jotakin puuroa syö.Ja meillä taas neiti on nukkunut läpi yön kun on saanut iltapuuron.

Ja mun mielest ei ole kenenkään pakko antaa lastansa hoitoon.En mäkään anna jos ei ole välttämättä ihan pakko.esim.jotakin kuten rakenneultra jonne haluan mieheni mukaan niin neiti jää sitten hoitoon kun ei sitä saa mukaan ottaa :(
Miten teidän juhannukset sujui?Me vaan kökittiin kotona neljän seinän sisällä...tuntuu nykyisin että alkoholi kuuluu niin liialti muiden juhannukseen että vedetään kunnon överit..ei viitsi sitten muksunkaa mennä sellaista katsomaan :(
 
Heipsan kaikille, 

en ole piiitkään aikaan ehtinyt juur koneella istua ja nytkin vain pikaisesti kun poika nukkuu. Ajattelin kysellä teiltä hampaista ja eroahdistuksesta. Millaista on ilmennyt ja kuinka olette reagoineet? 
Täällä poika huutaa ihan tajuttomasti, jos edes lasken sen maahan. Koko ajan pitäisi saada olla äitin sylissä ja äitin hiuksia hipeltää. Mietin, että voisko olla yhteneväistä, kun hammas tuli ensimmäinen tällä viikolla...
Miten olette antaneet huutaa? Ja miten muuten? Itse en oikein ole kauheasti antanut, olen vaan sitte pitänyt sylissä ihan hirmuisesti...

 
Täällä poika edelleen räkätaudissa. Ei oo hampaita ainakaan vielä puhennu lisää, et on varmaan kesäflunssaa. Sen takia ollu muutaman päivän yliylikärttynen ja itkunen. Suppoa oon laittanu sillontällön, mutta huomattavaa apua ei siitä oo ollu. Yöt on nukkunu kutakuinki hyvin *kop kop*
Aattelin et jos huomenna käyttäsin lekurilla varalta korvat tarkistuttaan..

Päivisin jos en oo näköetäisyydellä, huutaa.. jos oon näköetäisyydellä, huutaa, vaatii syliin. Sit kun otan syliin, alkaa veivata ja vaikeroida, ihan ku ei haluais olla siinä. Ottaappa siitä sitte selvää mitä poika tahtoo :D Selvästi eroahdistusta alkaa olla ilmassa. Jos ollaan kaksistaan pojan kans ja meen esim vessaan, alkaa parku... Vierastusta on vielä joitain ihmisiä kohtaan, esim joitain tätejä ja setiä vierastaa tosi paljon. Saapa nähä miten menee mummun kans ku lähetään miehen kans vähän kärkkäistä kierteleen ja Benjamin jää mummulaan hoitoon muutamaksi tunniksi. Ihana päästä tuulettuun! Joskus tuntuu,  että pää räjähtää täällä kotona... Millon lie oon käyny yksin missään kauppareissua pidemmällä. En muista kyllä.. Varsinki näinä kiukutteluaikoina ottaa koville, kun kaupanpäälle itellä väsyttää ja on pää kipiänä ja kaikenmaailman huolet pienestä vauvasta joka mahassa kasvaa. Tunsin muuten ekat liikkeet viime yönä <3 (rv 15+6)
 
Onnea Melela potkujen tuntemisesta :). Välillä iskee haikeus, kun ei enää ite saa tuntea potkuja omassa masussa. No, nyt pitää sitten yrittää nauttia näistä kehitysvaiheista.
Me käytiin torstaina korvakontrollissa ja korvat vihdoin terveet. Yskää Aleksilla on vieläkin, mutta räkätauti helpottaa. Lekuri tutki Aleksin suun ja sanoi, että neljä hammasta on pukkaamassa samaan aikaan eli ylös ja alas kulmahampaat.
Meillä ei eroahdistusta oo ainakaan vielä. Esikoisella ei sellaista aikaa ollutkaan. Täytyy sanoa, että toisesta lapsesta on siinä mielessä hyötyä, että Aleksin mieli puuhaan on seurata isoveljeään, joten mä pääsen välillä tosi helpolla. En hirveesti edes joudu pitää Aleksia sylissä.
Meillä opittiin juhannusaamuna ryömimään. Vielä mennään vain muutama metri eteenpäin, mutta pikkuhiljaa. Aleksi täyttääkin sitten huomenna 7kk.  Me vietettiin juhannus ihan kotona ja käytiin tuttavien mökillä syömässä. Muutama lasi punkkua ja siideriä tuli itellä nautittua, mutta viimeistään olin yheltätoista nukkumassa. Ei siis mitkään järkyt bileet :). Itseasiassa olin juhannuspäivän aamuna ysiltä jo salilla :). Sai treenata ihan yksin, yllätys. Tällasita tänne. Viikko vielä töitä ja sitten meillä on viikko yhteistä lomaa ja muumimaailma kutsuu.
 
Takaisin
Top