Kesäkuun kotkotukset :)

Meillä kans päristellään :) Tosin se on nyt jääny jo vähän vähemmälle kun oppi sen jo aikasemmin. Nyt on tullut tilalle tavut! Vauvauvau papapapa mammammam tättä :) Ihana! 

Ja juu, kiljutaan niin että korvia särkee ja ihmeellistä ärinää ja siis niin lujaa että naama on punasena ja silmät suurina kun murisee/kiljuu niin lujaa ku vaan ääntä lähtee :D 

Meillä varmaan kans tulee lisää hampaita..ehkä.. Ei tosin ikenet näytä yhtään samalta kun siitä missä jo on hammas...mutta tuntuu että ois kumminki turvoksissa ja ainakin huuto on sen mukaista....viime yönäkin ihan selvästi tyttö hankas ikeniä ja hirvee itku... Tosi kiva ku ei tiä johtuuko esim puurosta(syöty illalla) vai hampaista vai onko vaikka korvatulehdus.....ääh... Toivottavasti tuleva yö nukutaan paremmin..... 

Huomena nautitaan helteestä :) Mä ainakin laitan tytölle vaan mekon päälle ja vaippa. Tietysti varjossa ollaan. Samoin vaunuihin laitan vain noin vähän vaatetta ettei tulis liian kuuma.. Torstaina pääsen katteleen jotain varjoa tms vaunuihin. 

 
Hauskoja noi päristelyt ja ääntelyt. Meillä ei oo päristelty. Muistin et poika harjotteli sitä mallista pitkän aikaa, mutta ei sitten onnistunut kunnolla. Nyt se löysi eilen naksuttelun eli kielellä kitalakea vasten ja tänään aamulla oli maino tilanne, kun kesken imetyksen se päästi irti ja kokeili miten se naksuminen nyt menikään. Sitten poika ilahtui siitä ihan suunnattomasti ja jatkoi taas syömistä. Aivan kuin kesken kaiken olis tullut sellainen "ainiin, se uus juttu!!" :D Kiljumisvaihe meillä menikin ohi (onneksi) ja nyt on noi eri tavut käytössä.
 
Mun mies opetti Ninnille sen syntymästää asti miten päristellää ja tosi aikasee Ninni yritti alkaa matkimaan.Ja voi että kuinka sulonen hymy neidilt pääskään kun osas ekan kerran päristää.Ja nykyää Ninni päristelee isukinkaa vuoron perää :) Mä kyl toivon että meil menis toi kiljuminen ohi ku meinaa korvat mennä lukkoo :s
 
Meillä edelleen jatkuu Aleksilla kauhea yskä. Limaa tulee myös tosi paljon. Eikä yhtään helpota nää helteet, eli koko ajan ollaan hiki päässä ja taas vastaavasti autossa sitten ilmastointi pauhaa viileetä ilmaa. Tänään Aleksi oksensi kaikki ruuat ja juomat sänkyyn. Ja siis todella oksensi ei puklannut. Koskakohan tää tauti oikein helpottaa....?
Kävin tänään ostaa kesäkukkia ja muutamia yrttejä ja tomaatteja. Huomenna pitäisi sitten ne istutella kauheessa helteessä. On muuten ihan hirveen hintaisia noi kesäkukat! Niihin saa menemään uskomattoman paljon rahaa.
Mua on muuten alkanut ärsyttämään mun painon nousu. Heti kun lopetti imettämisen, paino on alkanut nousemaan. Muutamassa viikossa on tullut kolme kiloa lisää eikä loppua näy. Ja kaikki ylimääräinen tulee tietenkin vatsaan :(. Ei todellakaan kiva...
 

Mä oon niin väsyny.... päässä ei liiku enää mitään ja kauhulla odotan ensi yötä. Viime yö oli vielä pahempi ku edelliset. Tunnin tai puolen tunnin välein herättiin ja ainakin kaks kertaa tuli ihan hirvee huuto eikä auttanu mikään muu kun nousta ylös. Mä oon niin silmät ristissä.... Ja mua harmittaa ja ärsyttää että oikeesti siinä väkisinkin hermostuu ite. :(  Ihan paska fiilis ja tunnen syyllisyyttä että oon hermostunu ku eihän se nyt huvikseen huuda.... 

Mä en enää tiä mitä tekisin.. Mä oon edelleen viikot yksin ku mies on reissussa ja päivälläkään en voi ees nukkua ku meillä nukutaan vain puolen tunnin tirsoja kaks tai kolme kertaa päivässä. Voi kumpa tää menis ohi...... Oon joka päivä yrittäny kurkkia suuhun että tuleeko niitä hampaita mutta en tiä. Viime yönä saattoi kuumuuskin tehdä osansa ja nyt laitoinkin si  ilmalämpöpumpun puhaltaan viileetä. Saa nähdä. Puuronkin vaihdoin riisipuuroon vaikkei se siitä varmaan ole ku eilenkään ei sit syöty puuroo ollenkaan.. huokaus.... 

Mutta aivan ihana päivä muuten, lämpöä ja aurinkoa :) Oltiin pihalla koko päivä ja teki kyllä mieli ite olla auringossa mutta varjossa sit kumminkin oltiin yhdessä. 

Ootteko muuten aatellu järvessä käydä vauvojen kanssa? 

 

Voi mikä morkkis....... Jätin tytön nukkuun sisälle ja lähdin kasteleen kukkia...eikös siihen tupsahtanu naapuri joka vaan puhui ja puhui ja puhui.....en kehdannu sanoo et nyt pitää mennä...Sit kun tulin sisälle nin täälä oli ihan mieletön huuto! Oikein sellanen paniikki itku... en tiedä kuinka kauan ehti huutaan, taisin olla puolikin tuntia ulkona..... :( 

Vaikka tiedän ettei se siitä rikki mee niin kyllä on paha mieli...... :( 

 
Iines, tosi kurja tilanne teillä. Tiedän todella miltä tuntuu valvoa, mutta vielä se, että olet yksin viikot on varmasti tosi raskasta. Oletko kokeillut antaa illalla särkylääkettä? Jos se rauhoittaa yötä, on vauvalla varmaankin jotain kipuja. Meillä kun meni nuo yöt ihan hulinaksi ja lopultahan sitten Aleksilla oli molemmissa korvissa paha korvatulehdus. Hän ei millään muotoa siihen tulehdukseen reagoinut päivisin eikä yölläkään muuta kuin levottomuutena. Ei siis huutoa eikä muutakaan kitinää. Tiedä kuinka kauan noi korvat ovatkaan vaivanneet pientä. Ja meillä kyllä yöhulinat loppuivat tasan siihen kun lopetin myös imetyksen. Ilmeisesti se tottuminen yösyömiseen ja maidon jatkuva tuoksu lähellä jotenkin provosoi niitä unen vaiheita, kun ei olla niin syvässä unessa. En siis tiedä kumpi meillä lopulta toi rauhan öihin, imetyksen lopetus vain se, että saatiin korvat kuntoon. Mutta sinuna kokeilisin ensin särkylääkettä ja jos helpottaa edes vähän, kannattaa viedä vauva lekurille tutkittavaks. Imetykseen en ota kantaa, koska se on jokaisen oma asia, kuinka pitkään imettää. Mulla oli tarkoitus imettää vuoden osittain, mutta nyt en kyllä enää edes harkitse asiaa, jos se vaikuttaa meillä noihin öihin näin radikaalisti.
Jaahas, nyt täytyy taas suoriutua. Tänään pitää siivota ja istuttaa kesäkukkaset, tomaatit ja yritit :)
 
Jaksamisia iines! On varmasti raskasta, ja jos päivälläkään et voi nukkua :( Mua vähän mietityttää samat jutut...alkanu yöt menee taas huonommiks ja huonommiks. Välissä oli jo parempia öitä, jopa kaksi yötä, jolloin ei herätty ennen kuutta. Nyt oo joutunut ottamaan pojan viereen aamuyöllä, ku en jaksa nousta ylös rauhoittelee. Viime yönä herättiin puolen tunnin/tunnin välein koko yö. Tissiä en oo antanu eikä oo pyytänytkään...muuta rauhattomuutta.
Kulmahampaat on kyllä tulossa ylös, mut toinen on jo puhjennut kunnolla eikä alahampaat ainakaan hirveesti vaivanneet. Yläetuhampaita ei viel oo. Räkää tulee nenästä edelleen, flunssan alkamisesta kohta kolme viikkoa. Kaks viikkoa sit ku käytettiin lääkärissä, käski tulla uudelleen parin viikon kuluttua, jos oireet pahenee tai tulee uusia oireita...mut poika ei oo muuten yhtään kipeän oloinen. Inhottavaa, ku ei tiiä, mkä vaivaa :(
 
täälläkin yöt menny melko rauhattomiksi. pinnasängyssä käy monta monituista kertaa yön aikana hirvee mylläkkä. poika potkii, kääntyilee, viuhtoo, itkeskelee.. ja kaikki tämä unissaan! heti kyllä rauhottuu ku korjaan asennon ja laitan tutin suuhun. kuuluisko jotenki tähän ikään (7kk) ??
joko muilla vauvat liikkuu lattialla kopvasti? meillä mennään taaksepäin mutta ei vielä eteen. poika menee konttaus asentoon välillä mutta hetrken jaksaa siinä vaan olla. navan ympäri pyörii väkkärää ja istuu lähestulkoon itsekseen lattiallakin. :)

ihanaa,kun tuli kesähelteet! on tätä ootettukki! mahtava ku ei tartte poikaakaan sen kummemmin pukia ku pipo päähän ja arskat silmille ü

me ollaan lähdössä 15.päivä tukholmaan sukuloimaan. meijän perheen ensimmäinen pitempi reissu. mukaan lähtee siskon perhe jolla on saman ikänen tyttö ku benjamin. kivaa!
täältä raahesta ajellaan ke-to yön turkuun ja sitte siitä laivalla loppumatka.. :)

se taitaaki olla ainut reissu mikä voidaan yhdessä tehdä.. nooh, mä sitte benjaminin ja masuasukin kans reissaan ku mies ei oo kotona. nyt ollaan saatu jo vähän esimakua millasta on olla kaksin pojan kans ku mies urakkahommissa toisella paikkakunnalla perjantaihin asti.

iinekselle paljon jaksamisia! ja tietysti meille kaikille! nautitaan kesästä ja amppareista ja sääskistä :D
 
Meillä ei myöskään sen enempää liikuskella. Edelleen mennään pakittaen ja navan ympäri, mutta eteenpäin ei vielä mennä.
Vielä piti noista korvista sanoa, että meillä esikoisella alkoi 1,3 vuotiaana räkätauti, mikä välillä laantui ja välillä taas paheni, mutta ei meinannu loppua ollenkaan. Käytiin viidellä lekurilla tutkituttamassa korvat eikä kukaan huomannut mitään tulehdusta tms. Viimein päädyttiin sitten kitarisan leikkaukseen ja lähetteeseen kirjoitettiin että korvat putkitetaan tarvittaessa. No siellä leikkauksessa sitten korvalääkäri huomasi korvan olevan kupera ja puhkaisussa molemmista korvista valui limaa. Eli liimakorvat olivat molemma, vaikka mitään korvaoireita tai tulehduksia ollutkaan. Joten jos flussa pitkittyy, kandee mennä kyllä näyttää niitä korvia.
Meillä ei tosiaan oon muuta kesälomareissua suunniteilla kuin tuo Turun ja Naanatalin reissu muumimaahan. On sen verran tyyristä tää Suomessa matkustaminen, että ei hirveesti huvita. Mies lähtee risteilylle ja mä sitten elokuussa viikonlopuksi niille kursseille sinne Tampereelle. Ai niin ja onhan meillä se parin yön hääpäiväkeikka :)). No onhan siinä jo tarpeeksi ohjelmaa. Onkos teillä jotain juhannussuunnitelmia?
 
Meillä on kans ihan sama juttu, että eteenpäin ei vielä mennä mutta peruutetaan sekä mahalla että selällä ollessa, pyöritään ja kieritäänkin. Varaa tosi hyvin jaloilleen kans. konttausasentoon on mennyt ihan satunnaisesti, mutta käytännössä pysyy napa vielä maassa:) tosin käsien varaan nousee hyvin. tyttö keksi täs yks päivä hauskan "tanssin" ja oon arvellut että se keikuttelu puolelta toiselle on jotain harjottelua ryömintää ajatellen. sitä pitää tehdä lattialla, sylissä, syöttärissä jne:D oon ottanut syöttäristäkin pois välillä kun tuntuu et se heiluu liikaa selän kannalta. osaa siis istua hyvinkin siinä ja rauhassa mut välillä on aika villi meno. istumaan ei oo kyllä vielä pyrkinyt lattialla.

iines: tosi paljon tsemppiä, tiedän kans miltä tuntuu valvoa paljon öitä, meillä koliikkivaihe oli tosi raskas! onneksi se on nyt ohi mutten olis kyllä yksin siitäkään selvinnyt kun valvoin paljon raskauden loppuvaiiheessakin. nykyisin herään pari kertaa syöttään ja sit tuttia laitan muutaman kerran. varmaan tosiaan ikäänkin sopivaa pyörimistä ja hyörimistä. meilläkin typy itkeskeli välillä unissaan paljon mut nyt mennyt ohitse. ja täytyy myöntää et oon kans pari kertaa hermpstunut(murahtanut) ja ollut morkkiksessa jälkeen päin.

yritetään olla mahd. paljonkotona kesällä, mutta menoja kertynyt kyl aika paljon, tuttujen luona käydään n.4 eri paikkakunnalla ja sit on yhet häät ja isovanhempien luo heinäkuussa. juhannuksena ollaan kotosalla ja tuttava perhe tulee kylään.

fjansku joskus puhui et olis aurinkorasvaa tän ikäsillekin.. törmäsin ite kans samaan., ostin yliopiston apteekista sellasta sinkki/titaanipohjasta aurinkoraskaa, jossa lukee et 6kk eteenpäin lapsille...aika jankkia kyl on mut oon käyttänyt aurinkoisella säällä vaikka muutenkin suojaan hyvin.
 

Aaaaah...Viime yö nukuttiin paremmin. Ei hyvin mutta paljon paremmin :) Puolen yön jälkeen kävin kai kaksi kertaa vähän hyssytteleen, tai kerran, en ees muista... Ja seiskan aikaan sitten herättiin syömään. En sitten tiedä oliko sen ansiota että huoneilma oli viileempää -kiitos ilmalämpöpumpun- vai siinä että puuroksi oli riisipuuroo, vaiko kenties se että mä ite nukuin sohvalla eli en ollu ihan vieressä "haisemassa maidolle" :)

Meillä ei oo suunnitelmia kesäksi. Paitsi tytön kummitädin kanssa lähdetään varmaan tukholmaan päiväksi. Tosin se ois huomattavan paljon helpompaa jos tuo meidän neiti istuis rattaissa...Vielä se ei oikein ole valmis siihen. Mutta muuten taidetaan pysytellä ihan lähi ympäristössä. Juhannuksena ehkä mennään mökille. Sielä tosin on vesi ja vessat yms systeemit. 

Myttö siis onko teillä tullut/tulossa kulmahampaat ennen etuhampaita? Mä luulin että etuhampaat tulee aina ensin :D Mutta tosiaan luulen et meilläki tulee noi alakulmahampaat ennen yläetuhampaita. Ehkä. 

Pitäs varmaan tosiaan käydä tarkistuttaan noi korvat. Täälä on vaan niin surkea lääkäri että se ei kertakaikkiaan osaa katsoo lasten korvia.. No, taidan soittaa aamulla neuvolaan. 

Mutta, toivotaan että tämäkin yö menis hyvin. Nyt pitäs taas lähtee kasteleen sitä kasvimaata... =/ 

 
Iines, peukut ja varpaat täältä, että nyt teillä nukuttais jatkossa paremmin :). Ei sitä pidemmän päälle jaksa, jos unet jää vähiin.
Meillä on tullut hampaat ihan normijärjestyksessä, eli ensin alas kakas sitten ylös kaks. Nyt alkaa kulmahampaat pilkistämään.
Mulla meni eilen selkä ihan jumiin. Aamulla kun heräs, ei meinannut päästä ylös ollenkaan. Aivan järkkyä! Onneks mulla on seuraavat jumpanvedot vasta ensi viikon tiistaina. Nyt pitää vain itse näyttää kipukoukkua tonne keskiselkään ja toivoa, että selän paranemaan.
Meillä alkaa Aleksin räkätauti taittua. Yskä helpottaa ja limaa tulee nyt solkenaan.
Mä aloitin nyt tiukan linjan painonnousua vastaan. Alkaa ärsyttää, kun paino vain nousee ja nousee. Nyt hiilarit minimiin ja herkut muutenkin pois. Kahvin kanssa sallin tummaa 80% suklaata 1-2 palaa. Jos tällä sitten sais keskivartalon kuosiin ja ilmapallofiiliksen iltaisin pois.
 
Joo, meillä tulee tosiaan kulmahampaat ylös ennen etuhampaita :) Kamalan kuulosta, ku poika välillä narskuttelee hampaita, ottaa ihan itellä hampaista...nopeesti täytyy törkätä jotain suuhun. Ikenet vaikuttais nyt aika kipeiltä, ihan erilailla ku alaetuhampaista. Täytyy käydä ostamassa pehmeä lusikka, ku tähän asti oon syöttänyt tavallisella pikkulusikalla. Voi olla, että hampaat on häirinny öitä. Tosi hitaasti näyttäis noi kulmahampaat nousevan.
Viime yö oli vaihteeks parempi. Poika pysyi omassa sängyssä viiteen asti enkä muista nousseeni ylös kertaakaan yöllä. Heräsin kyllä pieniin itkahduksiin muutaman kerran. Mihin aikaan te meette ite nukkumaan? Mä en kertakaikkiaan saa enää unta ennen klo 23 vaikka oisin päivällä ihan väsynyt. Johtuisko kesästä. On kiva valvoo pari tuntia pojan nukahdettua, mut ois kyl kätevää saada enemmän unta itekin.
Kiva kuulla Miimi, että teilläkin alkaa tauti talttua. Tälleen helteellä vielä inhottavampaa sairastaa.
Mä en oo jaksanut käydä salilla nyt helteillä. Ahdistaa saamattomuus, mut toisaalta on kyllä käyty kävelyllä lähes päivittäin. Aikamoista puurtamista sekin helteellä :)
 
Ihanaa lueskella kuinka lapsille alkaa hampaita tulemaan.Täällä ei oo vielä mitään hampaita eikä tuloillaan :s Ninnil tuntuu olevan vähän välii kuuma vaikka onki ilman vaatteit sisäl.Iltasin ennen nukkumaamenoo käytetää se kylvys jotta sen olo vähäsen viilenis ja jos se malttaa päiväl vähä nukkuu ni tuuletint oon pitän päällä että neidil olis viileää.Viimeyönä tääl pompattiin jo 3 aikaa ylös ja kauhea kiljuminen ja meuhkaaminen päällä.sit se nukahti vähäks aikaa ja ennen 6 taas ylös.nukuttii sit kummatkin 10 asti ku otin Ninnin viereen nukkumaan.Heräsin siihe ku neiti oli kääntyn sillee et potki suoraa naamaa :( Pitäs itekin jossain vaiheessa käydä ostamas Ninnille aurinkorasvaa jos tulee jonnekkin rannalle lähdettyä.
 
minkälaisia oireita ja kuinka kauan teijän lapsosilla on hampaista ollut?
meillä on mun arvailun mukaan kans hampaita tulossa, mun mielestä näkyy alutkin siinä alhaalla keskellä, muttei ikenet kyllä punota siitä mitenkään. ikenet on kulmahampaiden kohdalta välillä vähän punottavat ja turpeat muttei muualta. kylmä purulelu välillä rauhottaa, ja lisäks tyttö vähän niinku maiskuttaa huulia, muttei oo nälkänen mitenkään. välillä ollut ihan kauheen itkunen eik'ä saa nukutuksi, ja mikään ei auta...
 
Meillä ei kokemusta vielä hampaiden tulosta.siskolla vähä päälle 6kk vanha tyttö niin sillä hampaat oireili siten että oli koko aika huonolla päällä ja eikä meinannut millään nukkua.koko aika kamalan kiukkunen :s Kiukuttelu loppui heti kun hampaat olivat puhjenneet.Alko vähän keittämään äsken facebookissa kun anoppi oli julkaissut Ninnistä ilman lupaani kuvan ja siinä luki että mamin pikku murmeli.Mielestäni olisi kohteliasta että lupaa kysytään toisten lasten kuvien julkaisemiseen ja toisekseen ottaa päähän kun hän haluaa että häntä kutsutaan mamiksu ym..
 
Meillä näkyvin merkki hampaiden puhkeamisesta oli järjetön kuolaaminen. Body oli aina napaa myöden märkä ja nyrkki oli koko ajan suussa. Näin oli sekä ala- että ylähampaiden kohdalla. Nyt kun kulmahampaat pullottaa, ei Aleksi enää kuolaa niin paljon. Mutta yöt ovat silloin olleet myös levottomammat. Ei niinkään itkua vaan yleistä levottomuutta.

Kyllä on tuskaa näillä helteillä vaunuilla. Tuntuu, että oli Aleksilla mitä tahansa päällä, hiki virtaa solkenaan pojalla. Meillä on vielä ruskeat vaunut, joten kuuma niissä on taatusti. Nyt onneks meillä maistuu edes jotenkuten vesi, joten voi sitten pitää vaunuissa koko ajan vettä mukana.

Meillä ei oo mitään juhannussuunnitelmia. Ollaan vain kotona ja syödään hyvin. Onneks toi grillaaminen ei vie hirveesti aikaa ja toivottavasti säät suosii. Voi hitsi, tajusin just, että tänä vuonna onkin haaste mennä rannalle, kun on kaksi vahdittavaa. Viime vuonna oli ihana istua rantavedessä ja uittaa Onnia. Nyt kun on Aleksikin mukana, ei voi jättää kumpaakaan vahtimatta. Eli rantakausi on meillä varmaan tosi lyhyt :(.
 

Mä en oo vielä rannalle lähteny ollenkaan kun tuntuu että tää kuumuus on vauvalle aika tuskaista. Oishan se tosi kiva mennä mut pitää olla sit varjoisa ranta. Tai silleen et ois jonkunlainen suoja että saa edes vauvan varjoon...mutta MIKÄ suoja???? Meillä näyttää naapurilla olevan sellanen pikkunen puhallettava allas missä on kiinni sellanen kuomu et tulee niinku puolipallo siihen päälle varjoks reunasta. Sellanen vois olla ihan näppärä. 

Meillä vaan kitistään ja itketään...voi olla hampaita mutta luulen että tää kuumuuskin tekee. Ainakin on koko ajan pää ihan kuuma ja mikään ei oo hyvä. Raskasta... Mutta jotain hyvääkin, meillä on nyt yöt nukuttu hyvin!! Tyttö nukkuu yksin meiän makkarissa omassa sängyssään ja mä oon nukkunu sohvalla :) Eli luulenpa että se on se maidon haju mikä sit on herättäny öisin. Ajattelin et jos tää nyt jatkuu näin niin saa tytsy muuttaa omaan huoneeseen nukkumaan :) 

Meillä hampaiden puhkeeminen (siis ne kaksi) näkyi silleen et oli koko ajan sormet/nyrkki suussa. Ja varmaan sillon kun ne hampaat alkoi nousta ylöspäin niin sillon oli kyllä kärttyisyyttä! Nyt sinne suuhun ei juurikaan saa katsottua, ei ees hammaspesun yhteydessä ku laittaa heti suun suppuun.. 

Mä muuten oon nyt pitäny vaunujen sitä ratasosaa käytössä enkä vaunukoppaa, on jotenkin viileempi ju tuuli pääsee puhaltaan. Harsoo oon pitäny roikkumassa silleen et aurinko ei pääse polttaan. 

Myttö mä meen yleensä nykyään nukkuun joskus yhdentoista aikaan vaikka oisin ehkä väsynytkin...Mut jotenki pakko vaan saada vähän sitä omaakin aikaa, eli se pari tuntia iltasin. Tosin senkin ajan vois käyttää järkevämmin!! Mä sit yleensä vaan jämähdän sohvalle ja pyörin netissä.. Oikeesti pitäs sillon vaikka siivota edes sen päivän sotkut.. Tai hyvin vois laittaa valokuvia, kirjottaa vauvakirjaa tms.....mut ei, ku tässä vaan istun ku tatti :D 

 
Ja mistähän alottais. :D
Kuuma on ollut, ite tykkään kyllä, mutta Amelia ei näytä niin nauttivan. Raukka on kova muutenkin hikoilemaan, niin nyt sitten varsinkin. Pitääpä testata tuota pyyhevinkkiä esim. turvakaukaloon ja rattaisiin.

Muuallakin päristellään ja naksutellaan :) Nuo kaks on ollut tytön lempipuuhaa pari viimeistä kuukautta. Nyt Amsu osaa päristellä jo kolmella eri tavalla :D Välillä tosi ärsyttävääkin, varsinkin syöttötilanteissa, kun loppujen lopuks mun päällä on enemmän ruokaa kun Amsun suussa.. :D
Välillä Amelian mielestä on myös mahtava tunkee ruokailun ohessa varpaat suuhun. Kiva sitten niitä pieniä varpaita pestä kaiken maailman soseista.. :D Muutenkin nuo varpaat alkanut olemaan kovasti suussa.

Täällä on alettu kirkua/karjua/kiljua. Kuulostaa tosi kamalalta, niinku sikaa tapettais. Korvat kärsii, naapureita unohtamatta :D Tyttö vaan tykkää niin hirveesti, että ei malta olla hiljaa... Myös muriseminen on tullut kuvioihin :D
Kovasti myös tavuja höpistään. "ta-ta-ta." "da-da-daa." "ätä-ätä." "ba-ba-ba" yms. :D Ihanan kuulosta. Ihan tosissaan se selittelee aina :)

Amelia oppi viimeviikolla istumaan, ei siis itse mene vielä siihen istuma-asentoon, vaikka ei kaukana ole, mutta istuu huojumatta ja tukee käsillään jos meinaa horjahtaa :) Nopeeta vauhtia kyllä tuo liikkuminen ja koordinaatio kehittyy. Eilenillalla tyttö oppi konttaamaan!! Aika hitaasti se eteenpäin menee, mutta konttaa nyt kumminkin. :) Koko aika kylläkin pahat mielessä. Nytkin yrittää kurottaa käsiään digiboxin luo, varmasti olis ihana repiä se alas tuolta.. :D Oikein vartavasten sinne konttas. Hohhoh, se niistä rennoista päivistä, nyt saa olla silmät selässä koko aika :D

Tuosta neuvolalääkärihommasta. Taitaa olla siis ihan normaali käytäntö että 7kk neuvolaa ei ole? Meilläkin seuraava neuvola(lääkäri) vasta ensi kuussa.

Mutta nyt ulos, vielä kun tämä päivä on ainakin lämmintä <3 Hyvää kesäkuuta :)
 
Takaisin
Top