Kesäkuun kisa :)

Tämäkin hellepäivä mennyt vaan rauhakseen ollessa, aamusta ulkoiltu ja kohta taas mennään. Lupasin hakea esikoisen kesäkerhosta ja viedä jätskikiskalle, koska ei eilen lähtenyt mukaan kun oli kaverillaan. Taapero nukkuu huonosti, johtuisko keleistä vai hampaista, päikkäreitäkin vaan 30min. Mulla olisi kans villitystä siivoilla kaappeja, liekö raskaudesta johtuvaa pesänrakennusta vai joka keväistä/kesäistä sisustusvillitystä. Tavaraa pitäisi karsia, kun ja jos rempataan ensi kesänä kämppää uudelleen.
 
Hellepäivä alkoi aamu-ulkoilulla uimarannalla. Kotiin tullessa leivoin kakun viikonlopulle ja kohta tulee jätskivieraita. Lapsi nukkuu päiväunet saunassa, kun siellä on viileää.
 
Täälläkin on hellepäivä ja on ulkoiltu paljon. On niin ihanan helppo mennä ulos, kun ei tarvite pukea niin paljoa. Joskin aurinkorasvan levitys on aina pieni taistelu. Viileää nukkumapaikkaa ei ole lapselle löytynyt ja päiväunet onkin jääneet lyhyiksi.
 
Täällä ei käsittääkseni helleraja ylittynyt, mut ihanan lämmin, just mulle sopiva, keli oli! Käytiin tytön ja mun tädin kans kaupungilla ja sit mentiin lounaalle mun toisen tädin luo. Ostin itselleni uuden huulipunan ja kynsilakkaa. Tyttö nukkui huonosti päikkäreitä, mut siit huolimatta söi pitkästä aikaa syötettynä lusikalla iltapuuroa ja oli hyvän tuulinen koko illan. Nukahti vielä tosi nopeaan yöunille :)
 
Mukavan lämmintä oli jo heti aamusta. Käytiin tytön ja siskon kanssa koiranpentuja katsomassa. Tyttö oli hyväntuulinen koko päivän mutta kotimatkalla alkoi kiukututtaa. Oltiin normaalia myöhemmin kotona ja nukahtamisessa kesti aikaa.
 
Täälläkin ihanan lämmin helle. Rannalle menossa just. Eilen yritin kiivetä uimahallissa nopeasti ison patjan päälle lasten kanssa touhutessa uimakoulussa. Patja löi aika ikävästi vatsaan. Säikähdin kamalasti ja kävin tänä aamuna tarkistuttamassa tk:ssa sydänäänet. Onneksi kaikki vaikutti olevan kunnossa ja hyvät sykkeet löyty :Heartred
 
Me käytiin myös rannalla tänään, ekaa kertaa tänä kesänä. Lapset (ja aikuisetkin) nautti, vaikka esikoista sai vähän patistaa mukaan. Olisi ollut mieluummin kavereiden kanssa. Itse en vielä talviturkkia heittänyt, ehkä ensi kuussa tai ensi kesänä sitten :hilarious: vedet saa olla hyvin lämpimiä, että minä niihin uskaltaudun uimaan.
 
Olisin halunnut mennä tänään uimaan, mutta en ole vieläkään saanut aikaiseksi asentaa fillariin tarakkaa ja lastenistuinta, joten uintiretki jäi haaveeksi. Harmittaa, kun meidän takapihaa ei ole aidattu ja poika karkailee siitä ihan koko ajan. En ymmärrä, miten hän jaksaa juosta tuntitolkulla 30 asteen helteessä. Olisipa itselläni yhtä paljon energiaa!
 
Itsellä vähän pakko yrittää löytää virtaa jostain. Muutto lähenee ja tavaroita täytyy pakkailla ja laittaa myyntiin ja lahjoittaa pois. Hirveä työmaa kyllä.
 
Tänään oli ihan hyvin virtaa, kuumasta kelistä huolimatta! Melkein kaks tuntia puuhailin kukkapenkeissä :) Tytöllä oli joku imemislakko tänään, mut onneksi söi ruokaa normaalisti ja joi sitten vastaavasti vähän normaalia enemmän vettä. Pissavaippoja tuli hyvin, niin en isommin murehtinu tätä. Yöunille mennessä imetys kelpasi taas :)
 
Ihanan viileä päivä, joten virtaa riitti. Kitkin rikkaruohoja kivikkoistutuksesta. Koko perheen voimin haettiin pihaprojektiin reunuskiviä. Miesväki imuroi autot. Itse tyydyin seuraamaan sivusta.
 
Me imuroitiin tänään hyttysiä, joita oli pelmahtanut sisälle kymmenittäin. Pojalla on pään alueella melkein 30 paukamaa, omiani en jaksa laskea. On ollut hankalaa suojautua itikoilta tässä helteessä, mutta kohta viilenee ja pystyy laittamaan takkia ja huppua suojaksi. Mökille ei uskalleta edes mennä, se se vasta hyttyspuska on.
 
Hyh hyttysiä. Kerrostaloasumisen hyviä puolia, kun harvemmin eksyvät sisälle vaikka toisessa kerroksessa asutaan. Eilen käytiin rannalla, mutta oli niin mahdottoman hirmuinen tuuli ettei ollut kovin nautinnollista. Olen niin onnellinen kun helteet vähän helpotti, tämä 20 astetta on oikein sopiva lämpötila. :happy:
 
Onneks ei oo hyttysiä näkynyt, itikoita kylläkin. Kerrostalossa onneksi ei oo mutta mökillä niitä on senkin edestä. Eilen tultiin mökillä ja ihana tuuli hieman viilensi.
 
On kyllä huojentavaa muuttaa kerrostaloon keskelle kaupunkia, koska tämä hyttysinvaasio alkaa ihan tosissaan käydä hermoille.
Tänään olen saanut tehtyä vähän muuttosiivousta sillä välin kun pojat kävivät leikkipuistossa. Jynssäsin kaakeleiden saumoja suihkussa samalla kun annoin hoitoaineen vaikuttaa, kätevää!
 
Täällä myös siivoiltu ja tavaraa pyritään vähentämään :grin Lapset auttaneet kotitöissä myös :happy: Lapset ovat ulkoilleet, itse en ole ehtinyt. Illalla tarkoitus katsoa joku leffa tai sarja nyt, kun pääsin yin joogasta kotiin :joyful: Ihanaa myös, että sai nukkua päiväunet!

Munkin pitäis putsata suihkutilan kaakeleita, kun me järjestetään juhannusbileet täällä kotona eikä oo suihkua siivottu hetkeen :grin Meillä siis palju, niin väki pääsee saunomaan ja lillumaan :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Tänään siivoiltu uuden pöydän pakettijätettä pois alta, ja siistitty kotia. Ihanaa kun saatiin uusi pöytäryhmä, nyt koti näyttää vieläkin paremmalta!
Jouduin töistä kotiin aikaisemmin rajujen ibs oireiden takia, ja illasta piti ottaa "päikkärit", nyt vain sängyssä maannut kun ei muuhun kykene. Jospa huomiseen mennessä helpottaa.
Tuleva juhannus tulee olemaan yksinäinen kun mies lähtee kotipaikalle juhannusta viettämään ja itse olen töissä toisella paikkakunnalla, koko juhannuksen. Jospa ensi juhannuksena saisimme sen viettää perheenä:wink
 
Me käytiin tänään uimassa ja ollaan suunniteltu babyshowereita. Ne menee melkein juhannusbileistä kun on vain vähän juhannuksen jälkeen. Onneks ei pidetä meillä niin ei tarvitse täällä siivota ihmeemmin :wink Valitettavasti siellä pääsee lillumaan vaan kilpikonna, jolla on pieni piha-allas käytössä :cat:
 
Minäkin kävin tänään uimassa, vasta ekaa kertaa tälle kesälle! Vaunulenkkeiltiin meidän mökille hyvän ystävän kanssa. Olipa kaikkinensa kiva päivä! Vauva myös nukahti huomattavasti paremmin, kun kodin sisälämpötila laskenut lähemmäksi normaalia. :)
 
Oli todellakin kiva päivä. Kävin lapsen kanssa töissä ja hän nukahti paluumatkalla autoon, oli todella lyhyt vaunulenkki ja ihanan viileässä säässä lapsi nukkui pitkään. Illalla kävin vielä kahvilla kavereiden kanssa.
 
Takaisin
Top