Kesäkuun ketju

Meillä menee kesäkuu lomaillessa. Mitään suunnitelmia ei ole tehty ja fiiliksen mukaan mennään. Naimisiin mentiin kaksi vuotta sitten, kun sitä ennen mieheni sai poikani huoltajuuden. Pojan biologinen isä ei halunnut poikaa, eikä vastustellut adoptiota yhtään, joten siinä mielessä meni sujuvasti. Samalla, kun mun sukunimi vaihtui vaihdoimme myös poikani sukunimen, joten ulkopuolisten ei tarvitse ihmetellä miksi pojalla on eri sukunimi. Jotenkin tuntuu, että vasta tämän toisen lapsen myötä meistä tulee kunnolla perhe, kun mieskin pääsee kokemaan kaiken mitä vauva aikaan kuuluu, vaikka onkin tosi hyvä isä pojalle ollut jo melkein 5 vuoden ajan.
 
Tää on vähän höntti juttu, mutta hankin juuri uuden passin ja mietin siksi, etten varmaan ottaisi miehen nimeä kuin vasta joskus myöhemmin, jos nyt naimisiin mentäisiinkin. Esimerkiksi seuraavan passin vaihdon yhteydessä voisi sitten uusia muutkin henkkarit ja kortit. Olen ymmärtänyt, että nimen voi vaihtaa myöhemmässäkin vaiheessa avioliittoa.

Ennen olin enemmän ehdoton siinä, että pidän oman nimeni naimisiin mennessä. Jotenkin olen raskauden myötä kuitenkin pohtinut, että lapselle tulisi miehen sukunimi ja olisihan se kivaa, että itsellä on sama nimi kuin omalla lapsellaan. Mies ei varmasti mun nimeä ota.

Toisaalta, ei tuo nyt niin suuri asia ole, kun ollaan kuitenkin kaksi itsenäistä ihmistä yhdessä. Saa ukko ihan itte kosia, jos tahtoo tehdä musta kunniallisen naisen. :D

* *

Neuvolasta soitettiin ja saatiin varattua mulle vihdoin se eka neuvolalääkäriaika. Se on vasta 22.7. mutta täytynee seuraavalla neuvolakäynnillä (18.6.) kysellä, jos sitä saisi jo aikaisemmaksi. Terkkari sanoi, että lääkäri on yleensä viikoilla 16-18 ja tuo 22.7. on jo viikkoa 19, joten hieman myöhään. Tiedä sitten, onko sillä niin väliä, jos tässä samalla lailla olo pysyy hyvänä.
 
Sain varattua mein perheelle kesälomareissun. Jee! Tuli niin hyvä mieli, kun on varattu ja maksettu, niin nyt voi vaan odotella lomaa :)
Huomenna 12+6 ja np-ultra.
Jostain syystä ei jännitä. Varmaan ihan senkään takia, kun kukaan ei edelleenkään tiedä tästä raskaudesta. Joten kävi miten kävi, niin ei tarvitse selitellä kenellekään.
Huomenna alkaa helteet ihanaa! Ja mein uudet puput pitäisi alkaa totuttaa valjaisiin..
Huomasin että herneet, pavut ja maissit kasvaa jo täyttä häkää, samoin tomaatit ja kesäkurpitsat.
On kyllä niin kivaa kun on kesä :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hanskimus: Yleensä vasta noin myöhään? Miula on jo neuvolalääkäri huomenna ja viikkoja on kasassa 12+4
 
Pari päivää töitä nyt takana... Huikeasti vähentynyt tämä koneellaroikkumisaika vuorokaudessa!! :p

Kihisin maanantaiaamuna kiukusta kun meidän tiimivastaava ihan ensimmäisenä asiana kuulutti pukuhuoneessa kaikille läsnäoleville kuinka olen raskaana. Ja hän oli tätä tietoa siis jakanut jo aikaisemminkin, esimerkiksi pomolle. Mua harmitti ihan vietävästi!! Hänelle olin listojen tekemistä varten paljastanut, mutta saatesanoille että näin sinulle tiedoksi. Sain eilen sitten sanottua, että olen harmissani kun hän on jo kertonut kaikille...

Muuten ei taida olla uutta kesäkuussa... Ruokahalut on hyvät, kävin seulaverikokeessa nyt aamulla, autoilu väsyttää jo nyt... Eli normiarkea kai?
 
Puapru, mahtaako olla hormonit, mutta mua rupes ärsyttämään ihan hemmetisti sun puolestas ..kele tommosta !

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Ehkä noissa lääkäreissä on kaupunkikohtaisis eroja. Täällä on lääkärit rv 8-10, rv 24-26 ja rv 35


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Eikös työpaikalla sido vaitiolovelvollisuus??!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Näinhän sitä ajattelisi, että saisi itse kertoa omaan elämäänsä liittyvistä asioista, vaan ei. No,eihän siinä nyt sinänsä mitään vahinkoa sattunut... Mutta periaate. Sekin harmitti, että pomo tuli sitten heti maanantaina kyselemään että koskas tämä seuraava äitiysloma sitten tulee loppumaan. Olin ihan että häh, enhän mä tiedä edes vielä koska se edes alkaa, kun en ole selvittänyt. Eikähän sitä alkupäivääkään tarvitse vielä moneen kuukauteen kertoa työnantajalle, niin miten hitossa sitten loppupäivämäärääkään??

Meillä on muuten karsittu noita lääkäriköyntejä, eikä ole kuin alku- ja loppuraskauden lääkäri, jos vaivaa ei ole. Keskiraskauden lääkäri on jätetty säästösyistä pois.
 
Jos olet esimiehelle sanonut luottamuksellisesti, tällöin häntä sitoo vaitiolovelvollisuus. Voisit mainita asiasta luottamusmiehelle.
 
Olipas Puapru tosiaan kökköä toimintaa :sad001 Ihan siis noin periaatteestakin. Miltäs työnteko muuten tuntui? :)

Mulla Eka neuvolalääkäri on rv 13+4
 
iha uskomatonta toimintaa kyllä puapru sun työpaikalla esimieheltä ja pomolta. miten sä muka nyt jo pystyt tietää millo äippäloma loppuu ku ei ol ees alkan ja sä saat ilmottaa sit ku haluut.
 
Jospas minäkin kantaisin korteni kekoon ja taas vähän kirjottelisin... olen kyllä lukenut ahkerasti teidän kuulumisia. Meillä on perjantaina nt-ultra ja nyt on vähän alkanut jännittää. Pahoinvointi on alkanut hellittää, enää iltaisin tai väsyneenä tai nälkäisenä alkaa heikottaa. Väsymystä on edelleen. Viimeksi kun olin 7 vuotta sitten edellisen kerran raskaana, niin olin melkein koko raskauden ilman mitään oireita. Jumppasin koko raskauden, lenkkeilin ja kävin salillakin vielä kuukautta ennen synnytystä. Ehkä olen tullut vanhaksi, kun ottaa näin kunnon päälle...

Onneksi alkoi kesäloma. Se ei vaan tunnu ihan lomalta, kun joutuu siivoamaan ja laittamaan ruokaa.. lapset kiukuttelee tai riitelee. Olis ihanaa päästä joskus yksin lomalle. Onneksi aina välillä ollaan miehen kanssa reissattu kaksin. Nyt kun vauva tulee, niin vähän pelottaa senkin, että kaikki alkaa alusta ja omaa aikaa ei ole kunnolla muutamaan vuoteen. Olipas nyt vähän negatiivisesti ajateltu, hyi mua. :oops:
 
Mä ymmärrän sun fiiliksen täysin. Kaikki lapset alkaa olla omatoimisia, pieninkin pukee ja syö ja nukkuu yöt, käy itse vessassa yms, niin miksi pitää kainki aloittaa alusta??! Just kun aletaan vähän saada omaa aikaa, niin sama rumba alusta.
Ja voi luoja, miten paljon nuo välillä tappelee!! Ja kitisee!
Meillä kun ei lapset juuri koskaan ole edes yökylässä. Muutaman kerran vuodessa ja aina VAIN yhden yön.
Välillä on ihan pikkuisen kateellinen niille, joiden lapset on viikon mökillä tai viikonlopum mummolassa. Meidän kohta 8v ei ole koskaan ollut 2 yötä missään.
Meillä on muutot/remontit/ talonmaalaukset yms. aina hoidettu lasten kanssa. Ei niitä kukaan hae mihinkään, että saisi tehdä rauhassa.
Mutta en valita! (Ehkä siinä se vika just onkin:wink) Mä nautin pääasiassa tästä elämänvaiheesta täysillä, koska sekin päivä tulee, että saa ihan rauhassa tehdä mitä lystää aamusta iltaan.
Mä olen melko varma siitä, että elämän parasta aikaa on se, kun lapset on pieniä :Heartred
Tsemppiä meille kaikille!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hanskimus: Yleensä vasta noin myöhään? Miula on jo neuvolalääkäri huomenna ja viikkoja on kasassa 12+4
Saattaa olla paikkakuntakohtaista. Itse olen kyllä koko ajan ihmetellyt, miksi kaikki tapahtuu niin myöhään... En nyt löytänyt mitään listaa siitä, kuinka paljon Helsingissä tehdään mitäkin tutkimuksia. Heinäkuussahan lääkärit tuntuvat karkaavan kesälomille ihan joka erikoisalalla, joten en ihmettele, että on ollut vaikea saada tuota aikaa. :p

Novisiina olen kyllä luullut, että joka paikassa nämä neuvola-asiat menisi edes suunnilleen samalla tavalla mutta näköjään onkin paljon vaihtelua käytännöissä.

Muokkaus: Tuolta löytyy ne Helsingin äitiysneuvolamäärät ja millä viikolla mitäkin: http://www.hel.fi/hki/terke/fi/terveyspalvelut/neuvolapalvelut/_itiysneuvolapalvelut
 
Tää henkilö joka raskaudesta on puhunut työkavereille, on ihan samanarvoinen työntekijä kuin minäkin, lisänä vaan että hän suunnittelee työvuorot. Annoin hänelle tosiaa palautetta, hän ei ollut tullut ajatelleeksi ollenkaan etten halua vielä julkistaa tietoa, kun uutinen oli hänen mielestään niin hyvä ja hieno ja ihana. No, anti mennä, tän kerran.

Esimiehen toiminnasta olen jonkin verran näreissäni kyllä, tosiaan, eihän mun tarvitse kuin 2 kk ennen äitiysloman alkua siitä ilmoittaa. Häneltä tuli jotain muutakin pientä piikkiä, mutta tänään oli taas asiallinen oma itsensä. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin!
 
Vaihtelee aika paljon paikkakunnittain toi neuvolalääkärillä ravaaminen. Mä oon nähny jo lääkärin, ja nään sen ens viikolla uudestaan ultran jälkeen.

Nyt mä oon niin valmis menee hakee itelleni subista sapuskaa.... Grillattu kananrinta, omm..... :p
 
Heiii, mihin se helle nyt hävis??!! Eikös sen yli viikon pitänyt kestää??!
Just sanoin naapurille, että tällasta +28 saisi mun puolesta olla koko kesän. Yslvella ehtii taas palelemaan..
Mutta turha toivo.
Suututtaa..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top