Kesäkuun keskustelut

Täytyy muistaa ostaa tota kofeiinitonta, kun kahvihammasta kolottaa muulloinkin kuin aamulla, jolloin juon 1-2 kuppia normikahvia.
 
Happy Joe holiton siideri on muistaakseni hyvää. Kuusenkerkkä kuohuva on kiva jos jotain juhlaa pukkaa. Oluita on monia mitkä on kans "juotavia" eli ei nyt montaa mee, mutta sen yhen voi ottaa.
 
Happy Joe holiton siideri on muistaakseni hyvää. Kuusenkerkkä kuohuva on kiva jos jotain juhlaa pukkaa. Oluita on monia mitkä on kans "juotavia" eli ei nyt montaa mee, mutta sen yhen voi ottaa.

Mun ei oo koskaan tehny mieli mitään alkoholi juomien makusiakaan mut toi kuusenkerkkä kiinnostais.. onko suosituksia mistä löytyisi hyvää ? :)Oli taas kerran idea et nut mä teen ite mut sitten se jäi..
 
Mulla on kans kofeiinitonta kahvia, tummapaahtoa mut en ite eroa huomaa, kun laitan siihen niin paljon maitoa :grin

Neuvolaan puhelinaika varattu. Olis 3.8. Lääkärin kanssa pitäis lääkityksestä puhua. Mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja käytän mieltätasaavaa. Ei pitäisi olla haitallinen mun googletuksen mukaan, mutta annostusta pitää varmaan säätää :confused005

Ootteko/ aiotteko muuten laskea rahan menoa raskauden aikana? Paljonko kaikki hankinnat maksaa yms. Mulla menny raskaustesteihin jo 50€ laughing7 tossa tietty jo ennen plussaa ovis yms.
 
En nyt mitenkään erikoisemmin laske rahan menoa erityisesti raskausaikana.
Toki etsin mieluiten tarvittavat käytettynä (ei sitä rahaa liikaa ole tosiaan:hilarious:), mutta se mitä tarvitaan, niin hankitaan. :grin

Tilasin jo zalandon aleista mammavaatteita. Oli todella hyvissä alennuksissa viileämmille keleille sopivia.
Jos nyt huonosti kävisi, niin ehkä ne vielä joskus tulee käyttöön, tai annan eteenpäin ystäville.
 
En ole laskenut rahan menoa :bored: säästöön olen pistänyt koska haluaisin olla kotona aika pitkään ja hoitovapaa ei ole hirveän iso jolloin voisin säästöjä käyttää :happy: Aina ne rahat tililtä menee enne seuraavaa palkkaa käyttää ne raskauteen tai muuhun :hilarious:
 
Olen myös samoilla linjoilla Vaianan kanssa että kaikko mahdollinen käytettynä. Tosin kun eka lapsenlapsi tulossa ni voi olla että saataisiin rattaat ja turvakaukalo molemmilta isovanhemmilta pummattua :hilarious: Hei ootteko kattonu tän vuoden äitiyspakkauksen. Se todennäköisesti tulee meille maaliskuisille ja musta se oli tosi kiva :)
 
Mulla on kans kofeiinitonta kahvia, tummapaahtoa mut en ite eroa huomaa, kun laitan siihen niin paljon maitoa :grin

Neuvolaan puhelinaika varattu. Olis 3.8. Lääkärin kanssa pitäis lääkityksestä puhua. Mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja käytän mieltätasaavaa. Ei pitäisi olla haitallinen mun googletuksen mukaan, mutta annostusta pitää varmaan säätää :confused005

Ootteko/ aiotteko muuten laskea rahan menoa raskauden aikana? Paljonko kaikki hankinnat maksaa yms. Mulla menny raskaustesteihin jo 50€ laughing7 tossa tietty jo ennen plussaa ovis yms.

Hei, mulla on kans kaksisuuntainen! Mulla vaihdettiin lääkitys jo ennen raskautta, kun sitä edellistä lääkettä ei saanu missään tapauksessa syödä raskaana.

Ja rahan menosta, ei olla ainakaan vielä kamalasti laskettu minkään perään, mutta kyllä aiotaan ostaa käytettynä tavaraa yms. Vähän sivusilmällä vilkuillaan, ettei lähde ihan käsistä. :grin
 
Olen myös samoilla linjoilla Vaianan kanssa että kaikko mahdollinen käytettynä. Tosin kun eka lapsenlapsi tulossa ni voi olla että saataisiin rattaat ja turvakaukalo molemmilta isovanhemmilta pummattua :hilarious: Hei ootteko kattonu tän vuoden äitiyspakkauksen. Se todennäköisesti tulee meille maaliskuisille ja musta se oli tosi kiva :)
Olen katsonut! Muutamia kivoja juttuja, mutta sen verran taas sellaisia joista tiedän jo nyt ettei tulisi meillä käyttöön.
Esikoiselle otimme pakkauksen 2016 ja suurin osa jäi käyttämättä. Joko mitoitus mättäsi, tai omat lempparivaatteet meni päälle pakkauksen vaatteiden sijaan. :grin
Kakkoselle otettiin rahana ja sain sillä summalla kyllä just mitä halusin, kun ostin aleista ja käytettynä.

Varmaan siis nytkin otan rahan.. vaikka tuo makuupussi kyllä himottaisi :hilarious:
 
Mun mielestä ekan kanssa meni rahaa sekä ennen syntymää että kolmena ekana vuonna ihan tosi vähän. Tai se on suhteellista mutta jos nopeasti mietin ennen syntymää vaunut 400e, vaatteet ~50e ja sitteri 40e. Sit kantoreppu, sänky Ikeasta ja tripp trapp tuli lahjana. Sit jotain pientä sekalaista kuten puklurättejä jne joihin meni ehkä 50-100e. En periaatteessa osta mitään uutena lapselleni, oikeastaan vieläkään kun esikoinen jo 4v. Kyse ei ole siitä että ei olisi varaa sillä olemme mieheni kanssa ihan hyvätuloisia, mutta lähinnä en halua ostaa turhaa. Mun teki mieli ostaa vaikka mitä ihanaa mutta pidin kiusaukset poissa koska se on loputon suo. Ajattelen edelleen, että panostan mieluummin omiin laadukkaisiin vaatteisiin, joita käytän 5-10v, Ainakin siihen asti kunnes lapselle tulee tarkempi näkemys. Edelleenkin lähes kaikki vaatteet käytettynä, ja siis syynä nimenomaan ympäristö ja kulutuksen pienentäminen.
Nyt seuraavalle kaikki tallessa. Tosin jos tulee poika voi joutua vähän ostamaan jotain käytettyä, jostain ne mekot sinne kaappiin kaivautui
 
Mekin ostetaan mahdollisimman paljon käytettynä. Esikoiselle ostettiin melkein kaikki uutena ja niitä käytettiin 3 lapsella. Monet käytetyt tuplarattaat on myös tullut noiden kanssa hankittua. Nyt en aio toistaiseksi ainakaan ostaa uutena kuin turvakaukalon ja pinnasängyn patjan.
Vaatteita ostan edelleen lapsille paljon käytettynä vaikka olisi varaa uusiinkin. Tykkään vaan mielummin laittaa nekin rahat johonkin muuhun, kun lasten vaatteet/tarvikkeet ei ole mulle mikään intohimo
 
Olen katsonut! Muutamia kivoja juttuja, mutta sen verran taas sellaisia joista tiedän jo nyt ettei tulisi meillä käyttöön.
Esikoiselle otimme pakkauksen 2016 ja suurin osa jäi käyttämättä. Joko mitoitus mättäsi, tai omat lempparivaatteet meni päälle pakkauksen vaatteiden sijaan. :grin
Kakkoselle otettiin rahana ja sain sillä summalla kyllä just mitä halusin, kun ostin aleista ja käytettynä.

Varmaan siis nytkin otan rahan.. vaikka tuo makuupussi kyllä himottaisi :hilarious:

Rahana aiotaan ottaa todennäköisesti, koska kaksi äitiyspakkausta jo löytyy.
Mutta aion myös makuupussin ja toivottavasti jostain myös pelkän tyhjän äitiyspakkauslaatikon ( :DD ) hommata :rolleyes:
 
Tänään aamulla tein positiivisen raskaustestin, äitiyspakkausta kuitenkin katselin varmaan ensimmäisten joukossa kun se julkaistiin :D Meille otetaan se ehdottomasti. Olen äitiyspakkausfani ja esikoisen kohdalla käytettiin suurimman osan niistä hyvinkin ahkerasti. Osa jopa loppuun. Joten tulevallekin otetaan ja minusta on nyt oikein kivan näköinen pakkaus tarjollakin :) Rahaa en ole laskenut kuinka paljon on mennyt esikoisenkaan kohdalla. Olen kyllä ostanut liikkaa vaatteita niin uusina kuin käytettyinä kun en voinut vastustaa. Tarvikkeita onneksi saattiin paljon lahjoina. Rattaat appivanhemmat ostivat uusina ja niihin ostataan vain taaparoistuin lisäksi. Syöttötuoli, kylpyamme, leluja jne saattiin käytettyinä.
 
Tänään aamulla tein positiivisen raskaustestin, äitiyspakkausta kuitenkin katselin varmaan ensimmäisten joukossa kun se julkaistiin :D Meille otetaan se ehdottomasti. Olen äitiyspakkausfani ja esikoisen kohdalla käytettiin suurimman osan niistä hyvinkin ahkerasti. Osa jopa loppuun. Joten tulevallekin otetaan ja minusta on nyt oikein kivan näköinen pakkaus tarjollakin :) Rahaa en ole laskenut kuinka paljon on mennyt esikoisenkaan kohdalla. Olen kyllä ostanut liikkaa vaatteita niin uusina kuin käytettyinä kun en voinut vastustaa. Tarvikkeita onneksi saattiin paljon lahjoina. Rattaat appivanhemmat ostivat uusina ja niihin ostataan vain taaparoistuin lisäksi. Syöttötuoli, kylpyamme, leluja jne saattiin käytettyinä.

Onnea plussasta ja tervetuloa :happy::cool05
 
Kiitos - olen tosiaan uusi foorumilainen niin vähän hakusessa miten tämä toimii. En esimerkiksi ole vielä ymmärtänyt miten voisin vastata tiettyyn viestiin :D
 
Kiitos - olen tosiaan uusi foorumilainen niin vähän hakusessa miten tämä toimii. En esimerkiksi ole vielä ymmärtänyt miten voisin vastata tiettyyn viestiin :D


Tuossa viestien oikeassa alalaidassa näkyy kohta lainaus, niin siitä painamalla saa vastattua suoraan :)
 
Takaisin
Top