Kesäkuun keskustelut

Joo meillä ainakin kolmannen syntyessä lähti yksi istuin vaihtoon ja keskimmäiselle lapselle ostettiin myös mahdollisimman kapea istuin kun kaukalo piti vapauttaa vauvalle, oli nimittäin todella leveitä kun ei sitä ekan kanssa tarvinnut miettiä ollenkaan. Olihan tuossa leveässä ymmärtääkseni todella hyvät sivutörmäyssuojat, mutta ei vaan mitenkään päin mahtunut.
 
Mulla ne kaksi onnistunutta raskautta selvisi lähipiirille tosi aikaisin, jossain rv 6-7 paikkeilla. Olisin halunnut lykätä kertomista vähän pidemmälle, mutta sattumalta jouduin molemmilla kerroilla tilanteeseen, jossa jäin kiinni viinilasista kieltäytymisestä tms.:hilarious:
Kolmannen raskauden kohdalla taas ajateltiin kertoa vasta nt-ultran jälkeen, että päästään riskiviikoilta pois eikä ”nuolaista ennen kuin tipahtaa”. No, se ei sitten mennytkään suunnitellusti. Kamalaa oli kertoa samalla kertaa niin raskaudesta kuin keskenmenostakin.:sorry:Nyt ehkä pyrin johonkin keskitiehen näiden välillä.

Mutta persoonakohtaisia juttuja nämä ja kukin tietää parhaiten, että mikä on oikea ajankohta kertoa raskaudesta. Ja kenelle, sekin vaihtelee.
 
Me ostettiin juuri uusi/käytetty auto, minä pidin tärkeänä että löytyy isofiks kiinnitys, mies oli et eihän se nyt oo nii välttämätön, jos raskaudut nii mietitään sitten uudestaan, onneksi tästä mihin päädyttiin löytyy, olis se kurja ny heti lähteä autoa vaihtamaan. Miehen on myös huonojen kokemusten takia vaikea uskoa että raskautuisin, tai että se menisi onnistuneesti loppuun.
 
Ootteko te huomanneet mielialoissa raskauden myötä muutoksia? Mä oon nyt parin viime päivän ajan ollut todella itkuherkkä. Eilen vedin kamalan itkukohtauksen, kun kana jota tein maistu pahalle ja en pystynyt syömään sitä. :grin Heittäydyin oikein dramaattisesti itkemään sängylle, että mitä nyt syön yhyy. Samoin oon huomannu, etten pysty uutisia oikein lukemaan, tulee niin paha mieli ja ahdistus kaikista surullisista uutisista.
 
Ootteko te huomanneet mielialoissa raskauden myötä muutoksia? Mä oon nyt parin viime päivän ajan ollut todella itkuherkkä. Eilen vedin kamalan itkukohtauksen, kun kana jota tein maistu pahalle ja en pystynyt syömään sitä. :grin Heittäydyin oikein dramaattisesti itkemään sängylle, että mitä nyt syön yhyy. Samoin oon huomannu, etten pysty uutisia oikein lukemaan, tulee niin paha mieli ja ahdistus kaikista surullisista uutisista.


Mä olin reilun viikon raivohulluuden partaalla :D nyt on onneks pari päivää jo ollu tasasempaa :)
 
Ootteko te huomanneet mielialoissa raskauden myötä muutoksia? Mä oon nyt parin viime päivän ajan ollut todella itkuherkkä. Eilen vedin kamalan itkukohtauksen, kun kana jota tein maistu pahalle ja en pystynyt syömään sitä. :grin Heittäydyin oikein dramaattisesti itkemään sängylle, että mitä nyt syön yhyy. Samoin oon huomannu, etten pysty uutisia oikein lukemaan, tulee niin paha mieli ja ahdistus kaikista surullisista uutisista.
Plussatessa ja siitä viikko eteenpäin olin niiiin hermokireällä. Tulistuin nollasta sataan ihan ihme asioista.
Nyt lievää ailahtelua, eli hieman tasaisempaa eloa jo.
 
Ootteko te huomanneet mielialoissa raskauden myötä muutoksia? Mä oon nyt parin viime päivän ajan ollut todella itkuherkkä. Eilen vedin kamalan itkukohtauksen, kun kana jota tein maistu pahalle ja en pystynyt syömään sitä. :grin Heittäydyin oikein dramaattisesti itkemään sängylle, että mitä nyt syön yhyy. Samoin oon huomannu, etten pysty uutisia oikein lukemaan, tulee niin paha mieli ja ahdistus kaikista surullisista uutisista.

Alkuun oli hermot kireellä ja nyt on ollu just itkuisuutta.
 
Mä ehkä liityn nyt mukaan, seuraan kirjoituksia mutta valitettavasti laiska itse kirjoittamaan, jospa innostuisi.
Toinen tulossa mutta ikää ihan kohta 40 joten km riski on jo suuri. Nyt 4+3 mutta koska maaliskuussa oli kkm vkolla 12, niin ei oikein viitsi (tai uskalla) iloita ennen kuin myöhemmin. 6+5 näkyi tuolloin aivan hyvinvoiva ja oikean kokoinen sikiö jonka sydän löi. Ja raskausoireet jatkui kunnes 2pvä ennen np ultra tuli hiukan verta ja silloin arvasin. Oli ollut kuolleena lähes 4vko, joten järkytys oli aivan kauhea. Nyt aion käydä väh heti 6+, 8+ ja 10+ ultrassa, en todellakaan halua luulla olevani raskaana neljää vkoa turhaan toista kertaa. Eli vähän kuten Seepra sinulla tuo km.

Ainoa ilo on, että raskaudun hyvin helposti ja jokainen raskaus on alkanut tasan yhdestä kerrasta. Eli ei ole tarvinnut odotella kuukausia raskautumista. Nyt pidän peukkuja itselleni, mutta vähän huahdan ja iloitsen ehkä sitten kuitenkin vasta np ultran jälkeen. Siihen asti koitan olla vain neutraali. Oireita on, ja ne alkoi jo dpo4. Pahoinvointi alkaa pienessäkin nälässä ja aamupala pyrkii ylös. Sama oli myös kahdessa edellisessä raskaudessa. Ensi vkolla alkanee väsymys :)
 
Ja piti vielä lisätä - olen aina kertonut odottamatta sen kummemmin. En vain pysty tapaamaan hyviä ystäviäni ja olemaan kertomatta. Ja sitten kun keskenmeno tuli kerroin sen heti. En toki pystynyt siitä puhumaan kaikkien kanssa heti, mutta ajan kanssa tuska helpottui.
Olen ystävä ihmisten kanssa joihin voin luottaa, hyvinä ja huonoina aikoina, enkä ole ikinä miettinyt että en kertoisi esimerkiksi surujani. Haluan avoimia ja rehellisiä ihmissuhteita ja tällöin edellytän myös itseltäni sitä. Ja sellaiset suhteet ovat minulle kaikkein antoisampia. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän sen elämän monimutkaisuudet vain huomaa :)
 
Ootteko te huomanneet mielialoissa raskauden myötä muutoksia? Mä oon nyt parin viime päivän ajan ollut todella itkuherkkä. Eilen vedin kamalan itkukohtauksen, kun kana jota tein maistu pahalle ja en pystynyt syömään sitä. :grin Heittäydyin oikein dramaattisesti itkemään sängylle, että mitä nyt syön yhyy. Samoin oon huomannu, etten pysty uutisia oikein lukemaan, tulee niin paha mieli ja ahdistus kaikista surullisista uutisista.


Mulla kans oviksen jälkeen oli pinna ihan superkireällä ja kaikki veetutti. Nyt oon mennyt herkkismoodiin. En tiedä, että oletteko seuranneet tapausta Archie Ride? Kyseessä on ravihevonen, joka on myyty kilpauran jälkeen Maltalle, joutunut huonoihin oloihin, päätynyt rescuehevoseksi ja on tänään lähtenyt kohti Suomea ja eläkekotia.:Heartred Ai kauhea, kun olen niiskuttanut tämän takia. Nytkin alkaa itkettää.:hilarious:
 
Mä oon ollu tänään niin väsyny, että päässä ihan heittää. Pistän sen osittain kyllä esikoisen yöheräilyjen piikkiin, mutta kai tällä raskaudellakin voi olla siihen osansa.
 
Kiitos! :happy: Ihanaa päästä mukaan vauvakeskusteluihin, tämä on taas niin kauhean jännää ja epäuskoistakin! Silti ei muuta pysty ajattelemaan :oops:
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Nyt aamulla sain vihdoin aikaiseksi varata sen varhaisultran 20.7 eli rv 7 + 3 ehkä sen jälkeen myös varaan neuvolan. :grin Ne on varmaan siellä sit helisemässä kun soitan niin myöhään mutta ei voi mitään. Päädyin nyt varaamaan vu:n samalle klinikalle missä mulle tehtiin hoidot vaikka olisin varmaan päässyt julkisellekin, mutta koen helpommaksi ettei tarvitse selitellä asioita sen tarkemmin. Kauheeta tää odotus!

Maistoin vklp Lidlin 0,0% olutta ja se oli yllättävän hyvää! Taidan ostaa niitä ja juoda mökillä muovimukista niin kenenkään ei tarvitse ihmetellä mun juomattomuutta. Onneksi keväällä mulla oli pieni laihdutusprojekti josta kerroin miehen äidille niin voin myös vedota siihen että en siksi juo paljoa :grin
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Nyt aamulla sain vihdoin aikaiseksi varata sen varhaisultran 20.7 eli rv 7 + 3 ehkä sen jälkeen myös varaan neuvolan. :grin Ne on varmaan siellä sit helisemässä kun soitan niin myöhään mutta ei voi mitään. Päädyin nyt varaamaan vu:n samalle klinikalle missä mulle tehtiin hoidot vaikka olisin varmaan päässyt julkisellekin, mutta koen helpommaksi ettei tarvitse selitellä asioita sen tarkemmin. Kauheeta tää odotus!

Maistoin vklp Lidlin 0,0% olutta ja se oli yllättävän hyvää! Taidan ostaa niitä ja juoda mökillä muovimukista niin kenenkään ei tarvitse ihmetellä mun juomattomuutta. Onneksi keväällä mulla oli pieni laihdutusprojekti josta kerroin miehen äidille niin voin myös vedota siihen että en siksi juo paljoa :grin

Mä oon ennen raskauttakin juonut useimmiten alkoholittomia tai 1 olutta. Tykkään oluen mausta mutten niinkään humaltumisesta. Heineken 0.0 on tähän mennessä mun lemppari holittomista.
:dance008
 
Lellu87 joo itsekin tykkään just oluen mausta ja yksi lemppari on ollut Lidlin Alkoholiton IPA mutta siinä onkin tarkemman syynin jälkeen 0,5% eli se saa nyt jäädä hyllylle. Oon juonut myös paljon cokis zeroa mutta sitäkään ei nyt kofeiinin vuoksi viitsi kitata.. pitää varmaan siirtyä Jaffaan.

Ostin myös ensimmäistä kertaa Kulta Katriinan kofeiinitonta kahvia ja se oli yllättävän hyvää!
 
Takaisin
Top