Kesäkuun keskustelut

Siis, kun mulla loppuu työsopimus syyskuussa kun äitiysloma päättyy. Olen ajatellu ainakin vuoden loppuun olla kotona tytön kans, niin voiko tässä tapauksessa hakea ansiosidonnaista kotihoidontuen lisäksi? o_O
 
Siis, kun mulla loppuu työsopimus syyskuussa kun äitiysloma päättyy. Olen ajatellu ainakin vuoden loppuun olla kotona tytön kans, niin voiko tässä tapauksessa hakea ansiosidonnaista kotihoidontuen lisäksi? o_O

Kyllä voit, kirjautua siis te-toimistoon työnhakijaksi josta lähettävät lausunnon liittoosi. Sen perusteella sitten saat liitosta rahaa (toki liitto haluaa muitakin papereita mm. Palkkatodistuksen) näin ainakin mulla tähän saakka asia hoitunut. Ja sitten jos sulle töitä tarjotaan ni saat karenssia (jollet ota työtä vastaan) mutta saat kodinhoidontuen sitten kuitenki.
Näin olen ite tekemässä syyskuun alusta alkaen.


Edit. Tämähän siis ei ole mikään ns. oikea tapa hoitaa asioita että valmiiksi jo tietää ettei ota työtä vastaan..:-D itse meinasin siis kuitenkin katsella töitä jo syksyllä mutta yritän aloituksen sopia sitten vuoden alkuun.
 
Käytiin tässä yksi ilta keikalla, joka kesti yli puolen yön. Pieni rakas vauvamme oli sen aikaa hoitotädin kanssa kotona. Imetin lähtiessä ja jätin maitopulloja jääkaappiin. Poika ei ollut syönyt pullosta yhtään mutta oli kuitenkin nukahtanut vaunuihin melko nopeasti ja nukkui siellä kolme tuntia, kunnes palattiin. Huh! Pelkäsin että ois huutanut sen koko 5h mitä olin poissa :D Oli kuulemma vaan känissyt jonkun verran kun hoitotäti oli yrittänyt nukuttaa syliin ja tarjota pulloa, mut kun oli siirtänyt vaunuihin, niin oli nukahtanut melkein heti. Ihme kyllä että multa otti syöttötuolissa edellisenä iltana tuttipullosta maitoa kun kokeilin ja isänsä kanssa joi siitä loput (yht 30ml).
Mukavaa että kutakuinkin onnistuu nuo hoitohommat mutta ittee stressaa niin paljon, että päätin mennä seuraavalle myöhäisillan keikalle vasta sitten kun en enää imetä tai pikkuvauvamme syönti- ja unitottumukset on muuttuneet :D
 
Itse jännitän, että tuleeko kuinka voimakas vierastusvaihe pojalla ja kuin paljon se rajoittaa hoitoon jättämistä.
 
Me oltiin viime yö mummolassa ja nyt ensimmäistä kertaa tyttö vierasti aluksi mummia. En tiedä vaikuttiko se, että siellä oli muutama tytölle vieras ihminen.. ei se kuitenkaan kauaa kestänyt, ensin pienet itkut ja varmaan tunnin päästä siitä oli jo kaveria.. tyttö viikon päästä 6kk.
 
Uuh me lähdetään heinäkuussa sukuloimaan! Ihan mahtavaa. Meillä poika ei vielä vierasta onneks mut toisaalta eipä meillä oo ketää joka voi hoitaa poikaa..

Tässä oon ite ruvennu miettimään että millon pitäis yrittää uutta raskautta. Niin paljon vaan kokoajan kaikkea. Pitäis kyllä saada kämppä kuntoon ennen ku tuo poika oppii ryömimään.
 
Hei! Onko täällä turkulaisia mammoja? Olemme tulossa Turun suuntaan Paavo Nurmi maratonin aikaan. Kyselisinkin vinkkejä, että missä on keskustan alueella hyviä hoitohuoneita ja imetyspaikkoja, kun vauvan kanssa liikkuu?
 
Ootteko huomannu itkun eri sävyjä eri tilanteissa? Tuntuu et kaikelle on omanlainen itku mut hauskin on tuo säikähdysitku, kun pää kopahtaa tai joku ääni säikäyttää. On niin hyytävän surullinen whäääääääää. ei voi mitään mut kuulostaa niin hauskalta.
 
Joo, on selkeästi erilaiset itkut eri tilanteissa.. tavallaan helppo, kun tietää mitä itkee niin vastata vauvan tarpeisiin ilman sen suurempia arpomisia.
 
Täällä kans hyvin tunnistettavat itkut, vierastusitku on kaikkein kovaäänisin.
Meidän pojalla on nyt joku kukkumisvaihe meneillään. Ei meinaa kelvata unet päivällä eikä yöllä. Viime yönä heilui ja hekotteli 23-01, eikä yhtään haitannu pikkumiestä, ettei kukaan hänelle pidä seuraa. Esitin vieressä nukkuvaa ja ketutti niin paljon.. Alkaa tää väsymys syödä naista aina välillä..
 
Hyvin kyllä tunnistaa eri itkut!
Meillä kanssa selkeästi nukutaan vähemmän päivisin kuin ennen ja öisin valvotaan ja halutaan olla seuraneitejä.. mutta onneksi nukkuu aamulla yleensä pitkään niin äitikin saa univelkoja kiinni :grin
 
Tääläkin päikkärit on usein vaan puol tuntii... Muutto viikonpäästä ja pakatakki pitäis pystyy.. huhhuijaa!
 
Meillä on ollu jo jonkin aikaa joissain määrin. Vähän vireystilasta riippuu. Ja jos mä olen lähellä, niin saattaa uskaltautuakin syliin, mutta auta armias jos katoan hetkeks näköpiiristä, varma itku! Ja miehiä vierastaa herkemmin kuin naisia.
 
Täälki vierastusta! Muistan esikoisenki vierastaneen niin paljon, et siihen ku joku vieras (varsinki mies) kattoki ni jo rääky :D
 
Meillä viihtyy vieraan sylissä jos äitiä ja isää eikä niiden ääniä kuulu. Jos kuuluu edes isin ääni niin alahuuli alkaa väpättämään... eli just päinvastoin kukn musicrolla :D
 
Selvittäisköhän meillä ilman :-o tällä hetkellä ei mitään viitteitä. Välillä jotkut on epäilleet sitä mutta kyllä ne tilanteet on useammin sitä että vauva haluaa toimintaa, syliin, istumaan, seisomaan yms
 
Meillä ollut ihan muutaman kerran vierastamista, mutta ei ainakaan vielä ole yleistynyt. Välillä mietin että vierastaako liian vähän, sekään ei kai ole hyvä asia, mutta meillä mies kyllä osallistuu tosi paljon ja jostain luin että lapset joilla isä on alusta asti osallistunut paljon hoitoon vierastaisivat vähemmän. En sitten tiedä. :wideyed:
 
Meidän poju ei vierasta toistaiseksi. Hyvä vaan.

Ainainen ihottuma kiusaa taas... maidoton ruoka+kortisonikuuri auttoi. Nyt kun kortisonista tauko niin ihottuma noussut taas. On tämä tympeetä kun ei tiedä mistä moinen tulee :banghead:
 
Takaisin
Top