Kesäkuun keskustelut

Rasvasin viime raskaudessa ensin Bio oililla ja sitten The Body Shopin kaakaovoilla. Eikä tullut raskausarpia! Aion jatkaa samaan malliin myös tässä raskaudessa. Aloitan ehkä joskus 4.kuulla.
 
Rasvasin viimeksi päivittäin bio oililla ja abobasella ja olin vatsasta kuin tiikeri. Nyt 2v jälkeen arvet ovat haalenneet, mutta uskompa niiden kirkuvan kohta jälleen punaisinaan. Rasvauksesta huolimatta
 
Suosittelen kokeilemaan sitä bepanthenia :)
 
Mä ainaki tahon uskoa että rasvailu auttaa ja vaikkei auttaiskaa ni hyväähän se ainaki vaan iholle tekee. Ja jos niitä arpia tulee, ni nehän vain kertoo elämästä :)
 
Rasvaus voi ainakin auttaa, jos iho kutisee/kiristää vatsan kasvaessa. Raskausarpia se ei kyllä estä, tulee jos tulee.
 
En oo rasvannu, eikä ole tullu raskausarpia. Tai no, pakarassa pari, mutta ne on tainnu tulla kyllä jo ennen raskauksia. En ees osannu ekan kohdalla pelätä mitään raskausarpia. Ja tuo alapään rasvaaminen on vielä enemmän kyseenalaista. Välilihan pituus/paksuus on yksilöllistä. Vauvan koko on yksilöllinen ja ihmisen kudostyyppi on yksilöllinen. Repeäminen siis on niin monesta tekijästä kiinni, ja kudostyyppiin ei kyllä öljyllä rasvailut vaikuta. Synnytyksen aikana esim. välilihan hierominen lämmöllä voi vaikuttaa suotuisasti. :)
 
Miten välilihan rasvaaminen kyseenalaista?? Viimeksi käytimme kyseiseen tarkoitukseen myytävää öljyä ja tosiaan puoliso öljysi ja venytti paikkoja rv 33 eteenpäin. Yhtään en revennyt ja kaikki palautui/parani nopeasti. Todellakin suosittelen!
Paikat rupeaa pehmenemään raskauden loppuvaiheessa hormonien vaikutuksesta ja öljyllä hierominen ja venytys lisää kudoksen elastisuutta. Kätilö sanoi että hyvin voi vielä synnytyssalissa ennen ponnistusvaihettakin hieroa jos ei tunnu kurjalta.
 
Esikoisen aikana öljysin välilihaa paristi joskus rv34 tjsp. Ei voinut kun kerran pari, kun Weledan tähän tarkoitettu öljy haisee niin v***n pahalta ja kädet haisi siltä viikko tolkulla :yuck: Ja alakerta samoi, ei tarvinnu paljon seksistä haaveilla.... Olis pitäny vissiin tärpätillä tai bensalla pestä, että olis hajun saanu pois :grin Mut joo, ei ainuttakaan repeämää synnytyksissä. En usko myöskään etukäteen venyttelyn ja öljyilyn auttavan. Synnytyksen aikana tosiaan lämpö tekee hyvää ja välilihan tukeminen ponnistuksen aikana. Ja se, että ponnistaa rauhassa, että väliliha ehtii mukaan. Vaikka, no, kaksi viimeistä tulleet syöksymällä alle minuutin ponnistuksilla, eikä naarmuakaan...
 
Kätilöt käyttää usein myös synnytyksessä ceridal öljyä välilihaan. Kyllä sillä varmaan jotain hyötyä on :)
 
Uskon kans et yksilöllistä on tuleeko arpia vai ei, ekassa rasvasin ja ei arpia, tokassa en niinkään rasvaillut ja edelleen ei arpia, napa mulla venähti ja jäi hassusti vähän lerpattamaan, mutta sitäkään ei rasvaamisella olis saanu estettyä.
Välilihaa en ole rasvaillut vaan luottanut että luonto hoitaa kyllä venymisen, mies kyllä varmasti tykkäis kun pääsis rasvailemaan ja venyttelemään paikkoja :hilarious:
Eka vauveli oli aikas iso yli 4kg ja silloin jouduttiin välilihaan tekemään viilto, toka oli 3.800g ja pitkän avautumisvaiheen jälkeen tuli maailmaan sutjakasti eikä repeämiä tullut. Mutta eihän rasvailuista haittaakaan ole ja kiva jos mieskin pääsee siihen osallistumaan:rolleyes:
 
Mulla ainoot arvet on tullu sekä sisä- että ulkoreisiin enkä oo rasvaillu.

Joo, ei mullakaan. Mietin vaan, et jos kaikki häipyy sille salaiselle puolelle, ni miten täällä sitten saa itellä kriteerit täyttymään :D Itsekseen täytyy varmaan pulista.
Huudellaan hya sitten keskenämme kuulumisia..

Mä en kyl edes hae sinne salaiselle puolelle. Toivottavasti tännekin tosiaan jää vilkasta keskustelua.
Sopiiko kysyä miksi et?
 
Joo, ei mullakaan. Mietin vaan, et jos kaikki häipyy sille salaiselle puolelle, ni miten täällä sitten saa itellä kriteerit täyttymään :D Itsekseen täytyy varmaan pulista.
Siellä on vielä aika hiljasta!! Mukaan ehtii hyvin myöhemminkin!!!
 
Niin en hae salaiselle puolelle, koska mua ei häiritse puhua/kertoa asioita ihan näin julkisesti.
 
Niin en hae salaiselle puolelle, koska mua ei häiritse puhua/kertoa asioita ihan näin julkisesti.
Jossain vaiheessa kun salasella on suurin osa nii. Sieltä saa hyvän vertaistuen ja vinkkejä mitä ei välttist täällä julkisella sit oo :) et kannattaa kyl tulla jos/kun keiteerit täyttyy voithan silti kirjotella myös täälläkin :) mut siel varmaan on kattavammin tietos :) sinakin edellisessä la ryhmässä oli :)
 
Mä en vielä viitsi listautua, koska en tiedä mikä la jne :D muuten vaan saankin pian viestit täyteen.

Mä käytin edellisessä raskaudessa bio oilia, mutta sain jonkin verran raskausarpia. Ei niitä kuitenkaan juuri edes näe enää, joten ei se oo niin justiinsa. Uskoisin, et iho on nyt jo valmiiksi venynyt vatsasta/rinnoista, ettei tarvii ainakaan ihan heti rasvailla. Rasvaan sit jos tuntuu, että alkaa iho kiristää :)
 
Tää ny on tämmöstä viihdettä. Ihan sama jos toisessa ryhmässä olis enemmän tietoa. Pysyin julkiryhmässä aiemman muksun kohdallakin (joulukuu2014).
 
Tää ny on tämmöstä viihdettä. Ihan sama jos toisessa ryhmässä olis enemmän tietoa. Pysyin julkiryhmässä aiemman muksun kohdallakin (joulukuu2014).
Okei :) aattelin vaan kun mulle (js oon kuullu et monelle muullekkin) esikoisen kuukauden ryhmästä oli ihan hirveesti apua ja tukea :)
 
Juu, siis eihän siitä välilihan rasvaamisesta mitään haittaa ole. Jos tykkää. Tarkotin käytännössä sitä, että jos vauva tulee "vääränlaisessa" asennossa ulos, niin todennäköisesti se väliliha repeää vaikka olisit jo pari vuotta ennen raskautta rasvannut sitä. Siihen vaikuttaa tosiaan se kudostyyppi ja vauvan asento ja koko. :)
 
Meillä ainakin kuoli yleisellä puolella keskustelut vauvojen syntymän jälkeen tuolla -14 heinäkuisissa, mut salainen puoli on vieläkin aktiivinen. Mie en ainakaan tykkää kovin julkisesti laittaa esim. lasten kuvia tai muutakaan nettiin, juurikin lasten yksityisyyden takia. Enkä muutenkaan mitään yksityis kohtaista itsestäni, sillä en kuulu edes faceen. Tuo salainen puoli siis sopii mulle paljon paremmin kuin tää julkinen, siellä on jotenkin intiimimpää se tunnelma, kun siellä ei kuka vain voi juttuja lukea :)
 
Takaisin
Top