Kesäkuun keskustelut

Meillä on koira. 8vuotias vanha rouva. Yllättävän kivuttomasti meni esikon kanssa vauvan kotiin tulo koira oli tällöin 3v.. Siis koiran puolesta :D Ennemmin joutu häätämään koiraa pois vauvan luota kun olisi koko ajan pitänyt nuolla ja vahtia. Saa nyt sitten nähdä miten menee uuden tulokkaan kanssa, epäilen että sama efekti tulee tapahtumaan ja joutuu tosiaan rajoittamaan koiran pääsyä vauvan lähelle. Senkin olen taas huomannut että koira kyttää minua ihan älyttömästi lenkillä ei meinaa suostua poistumaan näköetäisyyttä pidemmälle ja jos vain mahdollista niin kulkee nenä persiissä koko ajan :D Välillä jopa hiukan ärsyttävää...
 
mul on 3 koiraa ja nuorin täyttää kohta vuoden vatsa.. joten on varmaan jtn ongelmia tiedossa.. :/ pitäis varmaan alkaa keksimään sotasuunnitelmaa tulevan varalle :DD
 
Niin meilläkin todennäkösesti ollaan vähän turhan innokkaita sitten vaavin suhteen, eli pittää yrittää alottaa rauhallisesti niien kans.. siis saapi olla toppuuttelemassa neitosia valtavista hellyydenosoituksista :) mut en voi kyllä olla yhtään varma vanhemmasta koirasta et mitä meinaa jatkossa.
 
Minä nyt sit varasin ajan sinne 4d-ultraan, Hämeenlinnan Lääkärikulmaan, viikolla 24+3, eli 20.6. Hinta-arvio oli 160€, ja se on edullisimpia täälläpäin.

Neuvolasta tulin tuossa juuri, keskisyke oli 140, kohdunpohjan korkeus 17,5. Sokerirasitukseen varattiin aika ja toiselle neuvolalääkärille.

Tunsin eilen ensimmäiset kunnon potkut! :)
 
Ah, nuo potkut. Aikaansaavat joka kerta pienen hymyn. Ovat jotenkin niin suoloisia (ja sanoja on vaikea löytää nyt). Niska-hartijumituksen takia olen käynyt osteopaatilla muutamia kertoja ja viimeksi kun se tutki lantion asentoa onnistui nyytti myllertään kunnolla ja hoitajakin tunsi ne. Kotona sitten isännän kanssa istuttiin käsi vatsalla ja eih, ei mitään... Jatketaan yrityksiä.

Viikonloppuna tunsin ensimmäistä kertaa nava yläpuolella pientä pistosta, ikään kuin (ja tämä kuulostaa sit hassulta) housun nappi ois jäänyt ihoon tai ihon alle kiinni. Kun kädellä etsin takin altaa kohtaa, tajusin että se tulee sisältä. Ties mikä oli, ehkä kohtu pukkaa sisäelimiä ylöspäin, jotka sitten protestoivat..?

Vatsaa kiristeli ikävästi reilu viikko sitten, mutta nyt on ollut rauhallisempaa. Vatsa on muuten pullahtanut sitten kunnolla esille. Nyt olen "oikean raskaan näköinen" hih.
 
mul on nyt ollu ehkä joku 5pv jo tota ärsyttävää kiristelyä välillä.. ja tuntuu et vatsalihakset ois ihan jumis ja tekis mieli venytellä kokoajan.. (mut jossian sanottiin ettei sais kurotella, ettei istukka repee :O ) ehkä tuo kiristely tästä loppuu jossain vaiheessa :)
 
Mullakin oli jonkin aika sitte sellasta masun kiristelyä, tuntu et kohta repee nahka :D mut ei onneksi. Se meni sit parissa päivässä ohi ja sillon toi masu taiskin kasvaa aika hurjasti :) Eilen taas vihlaisi aamulla alamusua aika rajusti kun yskäisin. Hyvä ettei taju lähtenyt kun koski niin kovaa. Loppupäivän pikkuinen myllertelikin minkä ehti, eli tuskin mitään vaarallista oli.
 
Mulla on ollut kanssa tuo inhottava vaiva, että joskus kun yskäisee tai nousee nopeasti ylös repäisee oikein kunnolla. Neuvolassa sanottiin tänään että se on ihan normaalia, ja että kaikenlaiset kiristykset ja nipistykset kuuluvat normaaliin raskauteen kun kohtu vaan venyy ja venyy. Sf mitta olikin jo 20cm. :) Syke 130 tienoilla koko ajan, eli tässä kohti pitää ainakin paikkansa että pojalla olisi hiukan alhaisemmat sykkeet :)
Kyllä nuo pikkuisen liikkeet saa aina hymyn huulille, nyt viime päivinä liikkeet on selvästi voimistunut ja itse tunnen ne herkemmin kuin ennen.

 
kai se loppuu josaain kohtaa.. koirat alkaa koht hyppiin seinille jos eivät pian pääse pitkille lenkeille.. mulla ilmesty jo näin tajuton maha täs muutamas päiväs :D (kuva siis otettu maatessa ) pitääköhän jtn juttuja alkaa varomaan näin ku puolväli ylitetään? ja mites onko immeisille tullu vielä raskausarpia? ite rasvailen ja öljyyn monta kertaa päivässä j vielä oon niiltä säästynyt, vaikken kyllä tiedä paljoko rasvailut loppupeileissä edes vaikuttaa :D
 
Nonih, onhan tuo kasvanut jo ihan selvästi :) söpöä. No mä olen ainaki yrittäny vältellä kaiken painavan nostelua, ku sillon tuntuu et masu repii ja useimmiten laukasee ton osakas tyyppisen vaivan, eli on jo ihan pakko rajottaa. Mulle on tullu rintoihin, ku ne on porskuttaa kavanu niin vauhilla. Rasvaillu kyllä olen pyllystä lähtien :)
 
mul ei oo viel rintoihin, mutta ne on vähän lilahtavan punaset kyllä.. kasvaneet veinaan G kuppiin jo täynnä semmosta punasta verisuonta, niinku hämähäkin seittiä tai jtn ja jos esim raapii niin tulee ihonalaisia verenpurkaumia täyteen:O toivottavasti ne palautuu normaali väriseks sit joskus.. on muuten aika törkeän näköset :D
 
näin oikein päin kuvassa ei oo niin iso, mut kiva ku alkaa pikkuhiljaa muistuttamaan vaavimasuakin :) hassua kyllä miten näytän tuossa kuvassa laihtuneelta, vaikka kiloja on tullut jo 5 :D
 
pikkuhiljaa :) vielä meen löysä huppari päällä julkisilla paikoilla, mut kyl sitä varmaan kohta kehtaa jo näyttääkkin :D
 
Aika pitkään menin mäkin kun eivät töissä tienneet. Mut oli työkaveri jo työvaatteista hokannu mun masun :D
 
Kivoja massu kuvia :) Saiskohan itsekkin aikaiseksi ottaa pari todistus aineistoa :) Onneksi muillakin on tuota kipuilua. Esikosta ei oikeastaan vaivoja ollut ja tässä sitten senkin edestä. Nyt on ilmestynyt ihana puutuminen, koko vasen puoli puutuu ja kävely menee mielenkiintoiseksi. Toinen iso ongelma on lihas jumit, istun autossa päivittäin melkein 12h ja sen kyllä tuntee. Eilen kun nousi ylös penkistä huomasi olevansa vinossa oikealle ja sai hetken venyttää että pääsi suoraksi :D Täytynee alkaa kiinnittämään huomiota enemmän tuohon istuma asentoon. Maanantaina oli ultra ja saatiin tietää että aika isolla varmuudella olisi tyttö tulossa. En oikeen vaan viitsi vielä seota ja ostella mitään pinkkejä ihanuuksia sillä eihän sitä koskaan tiiä :) Pojalta jäi sen verran hyvin vauva vaatetta että sillä mennään ens alkuun ja katsellaan sitten. Tosin itseni tuntien jos vähänkään joutuu vaatekaupan ohi menemään niin jotain mukaan tarttuu ;) Onkos kellään muuten tietoa/ kokemuksia tuosta tukivyön käytöstä?  Mietiskelin vain saisiko sillä vähän helpotusta tuohon autossa itumiseen.. Töitä kun en vielä ajatellut lopettaa, ei edes maha ole niin iso vielä että pääsisi gollekojen kaljamaha kastiin :D Jaahas jos sitä vaikka alkaisi siivoamista harrastamaan näin vapaa päivän kunniaksi :)
 

Tässä mun pötsi, kuva otettu reilu viikko sitten. Painoa tullut 57kg->68kg jo nyt
 
Meillä oli tänään eka synnytysvalmennus ja järkytyin, paikalla oli 34 ihmistä! Neuvolan täti totes että nyt on niitten koko historian suurin valmennus ryhmä. Kaikilla muilla paitsi 3 pariskunnalla oli LA lokakuussa. Noita valmennus kertoja tulee kaikkia 4 ennen synnytystä ja sit muutama synnytyksen jälkeen. Mitään mulle uutta tuolla ei ainakaan tänään puhuttu/kerrottu. Oon paljon ehtiny tietoo hankkii jo muualta ja ammatinkin pohjalta jonkin verran noista terveysjutuista tiedän :)
 
paljon sulla on odecca viikkoja? ihana masu jo! :) meilläkin oli tiistaina se, oli ehkä max 10 äitiä ja sitte tietty isät.. ens viikol on joku fysioterapia ja sit loput on joskus syksyllä kai hamassa tulevaisuudessa..
 
Takaisin
Top