Kesäkuun keskustelut

No mulla tuli itelläkin ensin mieleen et oisko se nästystä ja otin sit närästyslääkkeen ihan. Heti se ei kyllä ainakaan auttanut siis pariin tuntiin, et en nyt sitten tiedä. Torkahin siinä sitten hetken ku niin väsynyt, niin sen jälkeen ei ollut mitään kun heräsin. Harmillinen juttu Matti, ettei sulupuoli näkynyt. Se 4d on kuulemma just noita luokkia mitä edellisessä mainittiin ja jossain varmasti voi vieläkin arvokkaampi olla. Mut mäkin kyllä päätin sillon ennen rakenneultraa et jos sitä ei siellä saa selville, niin varmasti menen yksityiselle hieman myöhemmin vaik makso mitä makso.
 
Tuossa oli jollakin puhetta tuosta iskias tyyppisestä kivusta. Se johtuu varmaankin siitä kun hormoonit pehmentää ja löystää lantiota. Vihloo toiseen pakaraan tai tuntuu häntäluussa, meinaa välillä viedä jalkaa alta, paikallaan ollessa ei särje, mutta kun nousee ylös tai istuu alas tai kävelee niin sattuu. Tähän ei juurikaan särkylääkkeet auta, mutta on olemassa tukivöitä jotka auttaa. Niitä saa lainattua neuvolasta, synnytyssairaalan fysioterapeutilta tai sit ostettua itse. Kokemuksesta voin sanoa että helpottaa olemista huomattavasti ja vie kivut ajoittain täysin kokonaan pois.
Ja sitten päänsärkyyn. Kroppahan suodattaa nyt sun oman veren ja kuona-aineiden lisäksi myös vauvan vastaavat ja jos ei juo riittävästi tämä "epäpuhtaus" ilmenee jatkuvana päänsärkynä. Itse oon erottanu kyseisen päänsäryn sillä et ei lähteny kipulääkkeellä, mutta kun alkoi juoda enemmän ni säryt hävis. Esim kun huomasin että taas alkaa päätä särkeä join reilusti vettä ja jonkin ajan päästä särkyä ei ollut enää, suosittele kokeilemaan, jos auttaa niin kerro ihmeessä :)
 
Jotain sellasta se varmasti on. Tukivyö siis kokeiluun. Mut toi päänsärky juttu. Juon siis todella todella paljon vettä. Yölläkin on aina isolasi vieressä ja aamulla tyhjä kun tullut tavaksi hörppiä aina kun herää kesken unien ja sillon myös pissillä käytävä. Töissäkin kulkee vesipullo mukana. Et en uskos sen nyt johtuvan siitä. Neuvolasta neuvoivat ottamaan päänsärkyyn 2x 500mg panadolin ja yhden 400mg buranan yhtäaikaa. Se kyllä auttaa, mut musta se on aika paljon, joten välttelen niien ottoa ja lepään vain niiden lääkkeiden sijaan ja koitan kestää. Mut onneksi ei enää jokapäivästä ole, et eiköhän tästä selvitä.
 
mul oli aluks häntaluu tajuttoman kipeä pari kk, kävelkään ei veinannu onnistua, mut mulle sanottiin et oisin murtanu häntäluuni.. kaaduin kylläyhellä viikolla montakertaa ku oli lumet sulamas ja koko piha jään peitossa :D ja päänsärkyä on taas tullu melki joka pv myös täällä, mut mulla johtuu varmaanki tissejen painosta.. ennen raskautta laihdutin 15kg ja päänsäryt väheni, nyt ku on kasvanu jo sen 1 tai 2 kuppikokoa niin johan on jumissa.. jos ne tippuu imetyksen jälkeen polviin eikä pienene niin en pienennysleikkaukseen pitäis varmaan lähteä kinumaan lähetettä..
 
Niin päätähän voi särkeä monesta eri syystä, mutta mun vinkki tuli omasta kokemuksesta ja mulle neuvolasta annettiin kyseinen vinkki ja toimii. Raskaus oireisiin tosiaan kuuluu päänsärky syitähän voi olla monia kuten nuo isot tissit, jotka kuormittaa, niska hartia seudun kivut/jumitus ja myös korkea verenpaine aiheuttaa päänsäryn. Sen kanssa kannattaa olla tarkkana, koska jos kipu on jatkuvaa voi se olla pahimmillaan merkki raskausmyrkytyksestä. Eli jos ei kotikonstein katoa niin suosittelen kääntymään lääkärin puoleen.
 
Joo, niin ne neuvolassakin sillon et lekurille jos ei yhtään helpota (tais olla pääsiäinen) niin pääsiäisen jälkeen lääkäriin vaan. Mut onneksi on välillä hellittänyt :) mut välillä se tulee kyllä ja on tympee, varsinki töissä.
 
mul oli kerran 2vk putkeen, ei voinu ees nousta ylös sohvalta ja olin varma et joku veritulppa tyyliin aivoissa, niin lekuri vaan tuli huoneeseen ja tokas et sul on hartia jumi, jos ei mee viikos ohi tuu takas, ei ees koskenu mun hartioihin :D
 

Haitsu ja kivaa keskiviikkoa tännekin :)

Butterille: odotusajan KAIKKI ongelmat tuuppaa unohtumaan kun vauva syntyy ja ollut muutaman kk niin, että siltä irtoo hymy, vähän jodlausta jne <3 Sihen asti minäkin vannoin, että toista ei tuu :D Nyt toinen tulossa

Matti: 4d ultraan kannataa mennä viikoilla 22-24. Mitä myöhemmin, sen selkeämmin näkee sit muutakin. Esioiksen kanssa (meilläkään näkynyt sukupuoli) käytiin viikolla 24 ihan siksi, että silloin näkyi jo kaikki selvästi ja tyttöhän se sielä oli :)

Itelläni pahimpana odotusvaivana on jatkuva päänsärky ja tämä koomaväsymys. Hemoglobiiniarvot oli kunnossa eilen, joten raudan puutetta ei ole. On koko ajan niin "aivot narikassa" olo, ettei työnteostakaan tuu mitään :D

 
Rakenneultra takana ja kaikki näytti olevan ihan hyvin ainakin tällä hetkellä. Sydän jyskytti niin kuin pitikin ja kaikki asiat olivat omilla paikoillaan. Ihan uskomatonta miten tarkkoja kuvia ultrassa saa! Sydämestäkin kaikki osat. Pienet sormet ja pienet varpaat. Ihan kaikki! Ja tänään raskaus on puolivälissä.
 
Rakenneultra takana ja kaikki näytti olevan ihan hyvin ainakin tällä hetkellä. Sydän jyskytti niin kuin pitikin ja kaikki asiat olivat omilla paikoillaan. Ihan uskomatonta miten tarkkoja kuvia ultrassa saa! Sydämestäkin kaikki osat. Pienet sormet ja pienet varpaat. Ihan kaikki! Ja tänään raskaus on puolivälissä.
 
Mukava juttu että kaikki hyvin :) Kysyittekö että kumpi ois tulossa, vai tahotteko ees tietää? :)
 
Kysyttiin kyllä. Nihkeä ympäripyöreä vastaus tuli että kumpi voisi olla, mutta jääköön se vielä salaisuudeksi.
 
Kiva että täällä on taas vähän enemmän keskustelua. :)

Meillä oli rakenneultra keskiviikkona, ja kaikki vaikutti olevan oikein hyvin. Mulla on ollut alusta asti vahva poikaolo, ja niinhän se vaan vaistot piti paikkansa ja saatiin POIKA lupaus! :)

Mulla on kans ollut tota inhottavaa issias kipuilua, vetää vasempaan pakaraan välillä niin että hyvä kun kävelemään pääsee. Tosi pirullinen kipu.

Mites, joko olette tehneet paljon hankintoja pienokaisille?
 
Me käytiin eilen rakenneultrassa... Viikkoja nyt kasassa 20+2.
Kaikki oli kunnossa, onneksi...

Sukupuolta siinä kysäistiin ja meille annettiin tyttölupaus <3
(eipä siellä minunkaan silmään näkyny mitään ylimääräistä roikkuvan jalkovälissä)
:)

Oli vaan kauhean vilkas liikkeistään ettei kovin hyviä kuvia saatu siitä, ja mittaukset ei tahtonu heti onnistua... :D
Mukavaa oli katsoa, ku pikkuinen rapsutteli otsaa ja välillä se peukalo luiskahti suuhunkin... :)

Piippa: Ei olla vielä hankintoja tehty, on niin paljon tavaraa ja vaatetta tulossa tutuilta ja sukulaisilta. Katsoo sitten lähemmin mitä vielä tarvitsee hommailla :)

<3 LA 18.10.2012 <3
 
Tosi tympee vaiva se on kyllä :) Onnea Piipalle poikalupauksesta ja Onnea Sipe92 tyttölupauksesta :) Täälläkään ei oo hankitoja oikeen tehty. Varmaan nyt mun loman aikana tehdään suurinosa, ku käydään mun kotipaikalla Oulussa ja sieltä varmaan löytyy vaavikamaa mukavasti :) Ollaan me tietty noita isompia juttuja katseltu ja mies kun taitava käsistään niin tekee todennäkösesti sängyn pikkuiselle :)
 
Mekään ei varsinaisesti olla tehty hankintoja. Saatiin miehen siskolta sänky ja hoitopöytä, kun olivat just laittamassa pois. Ja lisäks on heiltä saatu jotain vaatteita ja kavereilta on ruvennu tippuilee melkein viikotaain jonkun näköstä vaatekappaletta, kun eivät ole malttaneet olla ostamatta. :) oon siis omassa kaveriporukassa eka jolle on vaavi tulossa, niin kaikki jaksaa ihanasti innostua! :D mut tarkotus ois kans kesälomien aikana tehä huone suurinpiirtein kuntoon, ku itsekin pystyy sitten vielä enempi auttamaan ja kiva että on sit valmiina ennen pojan syntymää.
 
Heippanen kaikille :)
Täällähän on keskustelua! Jee! :D Itse ei taas ole ehtinyt mukaan, töitä tulee painettua aika lailla kellon ympäri ja olo on sen mukainen. Hassua huomata miten tuo kasvava maha alkaa olemaan jo tiellä.. Kolottaa ja särkee joka paikkaa ja muutenkin ei kauhean nautinnollinen olo ole :( Ensimmäistä odottaessa ei ollut oikeastaan mitään vaivaa ja nyt sitten iski kaikki mahdollset jo heti alusta. Maanantaina on toinen ultra ja odotellaan innolla jos saisi vähän vihiä kumpi tulossa. Sinänsä sillä ei ole mitään muuta merkitystä kuin se että tietäisi vähän laittaako pojan kamppeet kiertoon vai tuleeko uusio käyttöä. Sen verran ollaan hankintoja tehty että käytiin vaunut tilaamassa kun esikon syntymästä on kohta 5vuotta ja vaunut tuli annettua pois.
Massu alkaa tosiaan jo näkymään, ei siinä muuta ongelmaa ole kuin se että en ihan heti olisi halunnut alkaa töissä asiakkaille selittelemään että ei en ole sairas ja voin kyllä kiitos hoitaa hommani ilman että tarvii päivitellä koko aikaa. Gollekat ei ole vissiin ihan vielä mukana menossa mutta toisaalta valtaosa on miehiä ja nehän tunnetusti on sokeita :D Yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa käymään täällä useammin. Mukava saada juttu seuraa muistakin odottajista sillä kaveripiirissä niitä ei ole :(
 
Meillä hankinnat on ihan hyvällä mallilla jo, vaatteita on tullut kavereilta ja sukulaisilta ihan riittämiin, anopilta tuli amme ja hän hankkii kuulema myös sängyn ja sitterin. Vaunut ostettiin itse ja turvaistuimet on jo valmiiks olemassa. Tuttipullot ja rintapumput ja muut vastaavat ostan sitten synnytyksen jälkeen jos on tarpeen. Niin ja Manducan olen pyytänyt vauvakutsuille lahjaksi sukulaisilta.
 
Voihan hyvää huomenta.. Olipas taas rentouttava yö. Esikko päätti puolen yön aikaan majoittautua viereen pahojen unien takia, ei muuten mutta miehellä on jalkakipsissä ja voin sanoa että sängyssä oli hiukan ahdasta :D Pojan olisi voinut nukahtamisen jälkeen viedä omaan sänkyyn mutta ku ei itsellä fysiikka riitä tällähetkellä nostamaan kerros sängyn yläsänkyyn.. No onneksi näitä kimppa nukkumisia harrastetaan harvoin. Tuntu vaan että masukkikin päätti viettää yön vetämällä sellasta rumbaa ja sambaa että oksat pois.. Olo on tosiaan mitä pirtein ja töihin pitäisi suunnata. Onneksi tänään on sellanen omallatunnolla päivä eikä tarvii kauhean pitkään kökkiää.. Illalla sitten taas yritetään nukkumaan ajoissa kun huomenna kello soi jo 04.30 että ehtii ennen ultraa muutaman ajon töissä ajella :)
Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille mammoilleemoticon
 
Moikka, joo se voipi olla ahtaampi juttu jos siellä kipsit ja kumppanit samassa sängyssä. Meillä oli joskus ennen koirat molemmilla aina ennen ku muutettiin yhteen, mut ei hyvin pitkään koiria enää sänkyyn otettukkaan kun yhteen muutettiin. Meillä kun kaks 30kg lihasklönttiä ja 120cm sänky, niin ei kiitos ja muutenkin haluan pitää makkarin ihan kokonaan koirattomana huoneena. Nyt niillä on sitten oma huone missä sängyt ja muut koira jutut eli nukkuvat siellä ja ovat aina kun ei olla kotona. On vähän turhan arat koirien pilattavaksi valkoset nahkasohvat jotka tietty oli pakko saada kun niistä niin haaveili, eli ei koiria sohvallekkaan. Saas nähä joutuuko sitä laittaan isomman sängyn ku pikkunen syntyy jos sitten myöhemmin senkin änkee viereen nukkuun. Nyt ollaan kyllä hyvin mahuttu nukkuun tässä 120 senttisessä kahdestaan mitään jättejä kun kumpikaan ei olla, paitsi mä kohta masun kans :D Ois meillä vierashuoneessa vähä isompi sänky (140 cm) mut en halua sitä ku se ei oo niin hyvä :D tää on sentään kunnon jenkki ja hyvä nukkuu :) Onkos teillä muilla muuten mitenkä lemmikkejä? Et ootteko miettiny et mitenkäs suhtautuvat sitte tulokkaaseen? Meillä tosiaan nuo kaks "possua", äiti ja tytär. Mua mietityttää ainoastaan vähän et mitenkä toi mammakoira suhtautuu vaaviin kuhan se kasvaa, vaavina se hellii sitä ihan varmasti. Mut se ei oo ollut niin paljo lasten kans tekemisissä ja kommeltanut niiden kans ja säikkyy lapsia jos yhtään tekevät äkkinäisiä liikkeitä, joita lapsilta voi oottaa paljon. Mut nuorempi on kyllä pennusta asti ollut lasten kans tekemisissä ja on todella iloinen aina lapsia nähdessään, vähän ehkä turhanki iloinen. Koira kun täyttä lihasta, niin siinä varomattomampi saattaa olla nurin ku tää tulee ja suukkii isolla kielellään. Mut mä luulen että molemmille vaavi on ok ja kun tarvittaessa saa koirat omaan huoneeseen lapsiportin taa jos meno käy hulvattomaksi tai on jotain hämminkiä. Mut tosi kilttejä ja ihmisrakkaita ovat kyllä, kaikki on heidän kavereita mielestään :) Pääasia ettei tulis mitään mustasukkaisuus kohtsuksia kun vaavi vie kuitenkin sen suurimmanosan ajasta ja huomiosta, mut eipäilen kuitenki ettei tule, mut aina ei voi olla varma.
 
Takaisin
Top