Kesäkuun keskustelut

Heipsan.. pitihän se minunkin liittyä niin voi osallistua keskusteluun :)

Raskaus sujunut mukavasti ja nyt viikkoja kasassa 25+5, ensi viikolla sokerirasitus ja se hiukan jännittää. Mekin ollaan menossa 4D-ultraan kun ei millään jakseta odottaa lokakuulle pienen näkemistä :) Paljon on puhuttu ja keskusteltu tuosta 4D-ultrasta ja toisten mielestä rahantuhlausta ja turhaa, mutta halutaan kokeilla saadaanko rahoille vastinetta vai ei.. ja kun rakenneultrassa jäi hieman epäselväksi vauvan sukupuoli niin sen haluaisimme selvittää.

Ja tavaroiden hankkimisesta sen verran, päätin alussa etten kovasti mitään hamstraisi.. mutta jotenkin väkisin sitä tulee ostettua kaikenlaista, paljon ollaan saatu ystäviltä kuten vaunut, pinnasänky ja hoitopöytä, itse ostimme turvakaukalon jota pähkäiltiinkin pitkään, mutta päädyttiin Maxi-Cosi CabrioFix kaukaloon joka näin alkutestailujen perusteella vaikuttaa kovin näppärältä.. vaunut ovat olleet kahdella muksulla, Emmaljungat näyttävät kestävän ainakin hyvin ja kankaatkin ovat kuin uudet mutta vaunuja ei voi kovin kevyiksi kehua!
 
Me käytiin miehen kanssa juurikin eilen katselemassa vaunuja. Päädyttin että ostetaan dorjan soft startit. Tuntui olevan kaikki ne ominaisuudet mitä olen itse vaunuihin halunnut. Muutenkin ollaan nyt remppailtu lapsen huonetta, joka on ollut muutosta asti (pari vuotta) hiukan erilaisissa käyttötarkoituksissa. Pinnasänky ja hoitopöytä saatiin miehen siskolta ja vaatettakin on jo kertynyt mukavasti. Itse ei olla paljoakaan vielä ostettu, mutta noihin vaunuihin ja turvaistuimeen uppoaakin sitten mukavasti rahaa. Lisäksi kaikki muut pikkutavarat kuten tuttipullot ym. on vielä hankkimatta.. Niitä ehtii (toivottavasti) ostamaan sitten kun äitiysloma vihdoin alkaa!
 
Meillä ois sama juttu edessä eli lastenhuoneen tapetointi / maalaus. Huone ollut vierashuoneena, joten sänky sieltä pitäis saada jonnekin. Erillistä hoitopöytää en ajatellut laittaa (tai harkitsen vielä), sillä kodinhoitohuoneessa olisi tilaa myös vauvan vaatteille pienellä järjestelyllä. En oo jotenki halunnu vielä ostella oikein mitään, mutta nyt ostettiin tosiaan ne vaunut ja kaukalo. Syksymmällä sit aattelin käydä muutamia pienen pieniä vaatekappaleita ostamassa, että alkuun päästään, kuten myös tutit, pullot, vaipat yms.
 
Meillä toistaiseksi sänky ja hoitopöytä ovat odottamassa käyttäjäänsä makuuhuoneessa. Toinen makkari on työ-/vierashuoneena, mutta kunhan lapsi sitten kasvaa niin muutetaan se lapsenhuoneeksi.
Tänään vein kelalle hakemukset. Paitsi äitiysavustus=tässä tapauksessa äitiyspakkaus-hakemuksen vien sitten vasta elokuun alussa.
Ihan innostuin tänään myös ostamaan vatteitakin kun on nuo alet alkaneet. Ostin bodyn ja potkupuvun. Lapsikin oli varmaan ihan innoissaan saamistaan vaatteista sillä on liikkunut koko päivän mahassa. Tai sitten se polki jalkaa kun oli vääränlaiset kuosit :D
 
Me haettiin Ikeasta lipasto vauvan tavaroille, ja sitä on tarkotus käyttää sit hoitopöytänän myös. Pomolta ostin läjän tarvikkeita: Peg Peregon matkarattaat, lämpöpussi, pinnis + lakanoita, 2 syöttötuolia + pehmusteet, itkuhälytin, muotoiltu amme, n. 20 harsoa, Ergo Baby kantoreppu, kaukalo, halpis-turvaistuin varaistuimeksi, ja jotain tilpehööriä tulee varmaan vielä. Koko roskasta maksoin 250€. Emmaljungan cerox 2.0 rattaat haettiin Espoosta, hinta 280€. Kävi ilmi, että veljen vauvalla on just samat kärryt, ja saadaan heiltä vaunukoppa lainaan. Väri on musta, jossa hopeiset tehosteet. Eipä tässä tarvi enää paljoa muuta kuin sen vauvan :)

Kelan päätöksetkin tulivat jo, äitiysloma alkaa 3.9., ja pakkaus tulee varmaan siinä n. viikon päästä.
 
Heips, minäkin liityn keskusteluun mukaan ;) Täällä käy mahoton myllerrys mahassa. Varsinkin silloin, kun yrittää tulevaa isoveljeä nukuttaa, niin pikkukakkonen tuntuu vallan villiintyvän.

Hankintoja on pikkusen tehty täälläkin, kerrossänky tuli jo ostettua tulevaisuuden varalle :) Kohtahan sitä voipi jo ruveta tuota pientä isoa miestä totuttelemaan isojen poikien sänkyyn. Tuntuu pinnis käyvän pieneksi, kun toinen on kovin pyöriväinen öisin. Muutapa ei juuri olekaan hankittu, äitiyspakkauskin otettiin rahana, kun on esikoiselta vielä kaikki tallella. Jospa sitten pääsen shoppailemaan niillä rahoilla kaikkia kivoja uusia ihanihan pikkiriikkisiä vaatteita jne. :)

Äitiysloma alkaa 5.9. ja sitä ennen kesäloma alkaa 5.7. eikä sitten tarvitsekaan enää töihin mennä, kun on sen verran kertyny niitä lomapäiviä! Jei!
 
Jahas huomenna ois neuvola; ens viikolla vasta oliki se sokerirasitus ja taitaapa olla lääkärineuvolaki parin viikon sisällä. Just täyttelin sähköisen esitietolomakkeen raskaudesta (paitsi nimet pitäs vielä keksiä hätäkasteen varalle).

Minä oon ollu kesälomalla jo jonku viikon; 8.8. jatkuis työt ja äippäloma alkaa sit 31.8. Kolmisen viikkoa pitäis siis töissä vielä tässä välissä käydä, jos vointi sen sallii. Töistä on äippäloma "anottu" ja nyt pitäis toimittaa paperit Kelalle raskaustodistuksineen. Valmiina ne tuossa pöydällä odottaa. Harmi, ettei saa ihan sitä uutta äitiyspakkausta.

Täällä tulee kyllä melkosia potkuja välillä, mutta muuten suhteellisen rauhallinen tapaus, kuten isänsä; yökukkuja ja vastaavasti aamu-uninen, kuten äitinsäkin.
 
Itselläni vk 24+1. Alkuraskaus meni tosi vähillä oireilla. Nyt sitten on alkanut vaivoja esiintyä. Alaselän särkyä, kun joudun töissä paljon seisomaan. Lisäksi tuntuu että mielialat heittelee ja on tullut taas uudelleen alkuraskaudesta vaivannut väsymys. Hb oli laskenut 136-->116. Lisäksi tänään alkanut vatsa tuntua tosi pinkeältä, niin kuin olisi syönyt liikaa, mutta pinkeys tuntuu ala- ja keskivatsalla. Tätä kestänyt nyt melkein koko päivän. En ole varsinaisesti levännyt, mutta olen kyllä rennommin ottanut illan. Syytä seurata vatsan tilannetta. Ensi vk tiistaina jo sitten neuvola-aika, niin voi ainakin siellä ottaa asian puheeksi.

Kovasti pieni vauva jo liikkuu! Liikkeitä olen tuntenut alkaen n. rv19. Mieskin jo tuntenut liikkeitä vatsalta, ja on siitä aivan haltioissaan! :)
 
Kirjoitin viimeksi viestin 3.7. Ei mennytkään kuin 2pv niin olin jo sairaalassa supisteluiden takia. Olin siinä aikaisemmassa viestissäni valitellut vatsan pinkeyttä ja niinhän se sitten oli, että supistelu sitä aiheutti. Nyt sitten olen onneksi vielä yhtenä kappaleena, kotona lepäämässä äitiysloman alkuun saakka. Oli supistelut ehtinyt jo kohdunkaulaa lyhentään puolella. Niitä supistuksia kyllä tulikin sairaalaa edeltäneenä vuorokautena ihan hirveesti. No toivotaan että saanvielä lokakuuhun asti odottaa!:)
 
Tämäkin liittyy joukkoon tummaan. Laskettu aika on mulla 4.10 ja tyttöä on povattu. Lapsia on ennestään 1 poika, joka täyttää reilun kuukauden päästä vuoden. Mulla oli edellisessä raskaudessa raskausdiabetes, raskausmyrkytys -> käynnistys-> edistymättömyys>sektio. Tässä rakudessa nyt sitte joutunu käymään kahesti sokerirasituksessa ku on tuo diabetes nii herkkä uusimaan. Lisäksi mulla alkaa verokokeet ens kuussa jolla seurataan niitä maksa-arvoja ku tuo myrkytyski on nii herkkä uusimaan. Sokereissa ei oo ainakaa ollu mitään, thank god. Maha on taas liian iso liian aikasi, niinku viimeksikki mutta jospa se tasaantuis niinku viimeksikki (siis sf-mitta). Kiloja on nyt jo tullu saman verran ku edellisessä raskaudessa yhteensä.
Loppukuusta olis pelkopolille meno keskustelemaan edellisestä synnytyksestä, tavoitteena olis että suostuisivat leikkaamaan mut tällä kertaa suoriltaa, sen verran kamalaa oli viimeksi :/
Tässä raskaudessa HUOMATTAVASTI enenmmän vaivoja,kuten pahoivointia, pääsärkyä, liitoskipuja jne...
Vähä mietityttää miten sitä kahen noin pienen kans jaksaa varsinki ku en ehtiny töihi ollenkaa (kesäloma) ja ku ukkeli joutuu töidensä takia olemaan paljon pois kotoa. Ajaa siis rekkaa ja on pois 2-3 vrk kerralla
Oon hankkinu tulevallle vauvalle iha sikana vaatteita, tuli semmonen pieni vaate-hulluus =)  Sitte on vaunut ostettu, tais olla jotku emmaljungan tuplat, käytettynä ostettiin.. Onneksi oli nii paljo kaikkia ennestää :)
 
Takaisin
Top