Kesäkuun kalkatukset

äh.. tuo yrittää heräillä, niin nopeet asiat, mitkä muistan:

LISÄMAITOA mä annan tolle lasista. TIssimaito, joskus, toisinaan, mutta aina lasista. VETTÄ se juo nokkamukista. Alati, joka ruokailussa.

GRAHAMISTA voi tehä puuroa, velliä.

EI VELLIÄ meillä.Kun en jaksa lusikoida ja puuro on kerta hyvää.

SAUMURI löytyy kaapista, mutta pitäisi huoltaa. SE kurttaa kankaan sinne alle ja teräkin on vissiin tylsä... Mutta ompelemine on taas IN, kun on KESÄ!!!!

LIIKKUMINEN. Meillä on niin paljon tuota muuta ihmettä, että ei varmaan lähde pitkään aikaan minnekään. Ja sitten kun lähtee niin varmasti kävelee saman tien. Ja KOVAA!

ELEGIAN NILKKA: Voi harmi, kuulosti nivelsiteiden venähdykseltä. Paraneen tosi kauan. TUe hyvin!

AMPUN uus koti! Näin jo sieluni silmin sinne hirsiseinäiselle ulakolle. Ihanaa! Onneksi olkoon!

JA JOTAKIN MUUTA VIELÄ; MUTTA.....?
_____________________-----

ps. sori to mutsi purnaus.. Mutta se oli siivonnu meidän posti-pinotkin piiloon! Järjestelly laskut ja lehdet esikseen.....grrrr. Etsin yhtä juttua ja ihmettelin ääneen, että missä hel'''issä NEKIN NYT ON? (mummun ja vaarin nukkumishuoneen tuolin alla kauniissa pinossa.siellä.. mitä?)

Moi!

Pitää nyt kirjotella, ku kerta ehtii kun E nukkuu taas "epänormaalin" pitkiä päikkäreitä, eli siis menny yli tunti..eilen nukku aamupäivän päikkärit 3,5 tuntia, eipä oo pitkään aikaan nukkunu niin pitkii päikkäreitä, yleensä ne on olleet semmosta puolta tuntia-kolme varttia..

Hienoo, että Sintun anoppi on mukava tyyppi! Oisko Veeran vähäinen nukkuminen ollu siitä, että kun teillä siellä vieras ja ehkä äitiä vähän jännittäny?? meillä ainaki Elina vaistoaa äidin mielialat, eli jos mua jännittää jokin, ni on tyttökin paljon levottomampi..ja onnittelut hyvin nukutusta yöstä!!!

Onneks näyttäis olevan muitaki, jotka ei oo kiinnostuneita velleistä..niin ja Sannalle, Elina ei oo syöny pullosta ku ehkä viis kertaa ja niistäki joku kolme sillon ihan pienenä..jossaa olikin siitä, että velli kannattais tarjota hörpyttämällä tai lusikalla..mut ei siis olla kokeiltu...mutta voipi olla, ettei kokeillakaan nyt sitten, ku saa jo puurojakin tarjota...niin ja nokkamukia on kokeiltu veden juottamiseen, mut ainaki toistaseks suurin osa vedestä tulee heti ulos, sylkee sen ja hymyilee perään [:D] ihmettelee vissii, et mitähän tääkin on..

Ailime: iskänsä kanssa Elina on ainaki tähän asti pärjänny ihan hyvin, eivät tosin oo olleet mitään pitkiä aikoja keskenään..yleensä niin, että mä oon kyl kotoon, mut teen jotaa omii juttui, ompelen, siivoon, maalaan tms...ja pari kertaa niin et oon käyny lähikaupas iteksee..mutta siis E on oikein innostunu yleensä ku iskä tulee töistä ja rupee pelleilemään sen kanssa [:D] ..ja toivottavasti iskän vierastaminen jää välistä täälläkin!!!
Mieki mietin tossa jo joku aika sitte tota pistorasia-asiaa, mut ei mun tarttekaan sitä niin enää miettii, ku meilhän on uus talo, ni ne on kaikki sellasta turvamallia valmiiksi..huh..

Tässä Pranametrille ja Sannakoolle, ja miksei muillekin, löytyy osoitteesta http://valohoito.com/vauvanruoka/category/puurot/ (sieltä löytyy muitakin puuroja vauvalle)..nii, googlasin vaa ton äskön, että varmaan tuolta netin uumenista löytyy paljon muitaki saitteja..

GRAHAMJAUHOPUURO (2–4 ANNOSTA)
½ l vettä
1¾ dl grahamjauhoja
1. Kuumenna vesi kiehuvaksi.
2. Lisää jauhot hyvin vatkaten. Anna puuron kypsyä noin 20 minuuttia hiljaa hautuen kannen
alla. Sekoita välillä.
3. Nosta kattila levyltä vähäksi aikaa jäähtymään. Pehmennä puuroa halutessasi rintamaidolla
tai äidinmaidonkorvikkeella.
Valmista vesipuuroa voit säilyttää jääkaapissa pari päivää. Lisää rintamaito tai äidinmaidonkorvike
aina vasta lämmittämisen jälkeen kerta-annokseen

Ja kannattaa olla tyytyväinen ja onnellinen siitä, että isovanhemmat asuu lähellä!!!..ei ehi lapsi vieraantuu heistä..meillä miehen vanhemmat asuu kyl tässä lähistöllä, mutta heistä ei oo noin pienen vahtijoiksi omien sairauksien takia..mun porukat sit asuuki kuka missäkin kaukana...

--------
Edit: ...niin ja joissain tapauksissa on kyllä hyvä juttu sekin, että isovanhemmat asuu kaukana, jos niitten kaa ei nimittäin tuu juttuun, ymmärrän hyvin tuon Maarisen ja äitinsä kähinän, meil on ollu mun äidin kanssa joskus semmosta, onneks se ei nyt oo ollu tommonen, menis hermo...joskus siis en oo kestäny sitä edes päivääkään, ku se on ollu ärsyttävä..
--------

Tiihulin ruokalöytöön sanoisin että HUI!!! tommonen vois olla karmee kapistus ison ihmisen sisuskaluissa, saati sitte ihan pienen!!!![>:] ..mulla ainaki ois palanu päreet, jos olisin tommosen löytäny ja heti saanu kiinni kyseisen puljun kuluttajaneuvonnan tyypin..tuntuu, että pienemmästäkin palaa päreet välillä ihan totaalisesti (esim kun meillä ollu ongelmia aamulehden tulon kanssa, oon saanu soitella sen sata kertaa sekä lehden asiakaspalveluun, että ihanaiseen postin asiakaspalveluun, seuraavan ongelman esille tullessa perun koko lehden tilauksen...mur)..

..Ja tässä kirjotellessa ja lueskellessa kuluki taas vaikka kuinka kauan ja kävin välissä vilauttamassa tissiä tolle tytölle ja hän sit päätti viel jatkaa unia..kaks tuntii jo!![;)]

Aargh. Vittu noita vuvuzeloja! Ihan jees että Hollanti pelaa hyvin ja silleen, mutta ei oo kivaa asua vauvan kanssa sporttibaarin vieressä näin MM-kisojen aikaan... Oon yrittänyt saada Benjiä nukkumaan päikkäreitä, ja aina kun se saa unen päästä kiinni, niin ne hemmetin torvet törisee taas... Grr!

No joo..

Maarinen: kiva, että juhlat onnistuivat, vaikka vähän kärhämää olikin äitisi kanssa.

Amppu: on toi mun Mulppis olkamallia, mutta tosi pieni. Sain sen entisen Au Pair-perheeni äidiltä lahjaksi monta vuotta sitten, ja se on kyllä vieläkin mun melkeinpä rakkain aarre. :) Benjiä ei lasketa tähän. Mä en oo myöskään isojen logojen kannattaja. Täällä näkee niitä suurilogoisia DG/Armani/LV-vaatteita kaikkien päällä. Hrr...

Hmm. Mulla taitaa olla nälkä, kun tuollaisen grahamjauhopuuron reseptin näkeminen sai mun vatsan kurnahtamaan... Missä mun suklaat?

Moi!

Ihanaa, että Venlan juhlat onnistuivat! Tunnelmoin täällä mukananne lukiessa! Kuvia ootellessa! Kivoja kuvia oli myös eksynyt teidän kyläjuhlailuista! Jännää tuo pienen pitäjän elämä :) Mä voisin olla kesäasukkina tollasessa yhteisössä, mut muuten tykkään kyllä kaupungin kylmäkiskoisuudesta... Oon iteki vähän tällanen juro ja epäsosiaalinen ;)

sinttukin se on saanut taas nukuttua, hyvä hyvä! Vauvanaskelin kohti parempaa unta, upea alku teillä jo on, ja yllättävän kivuttoman kuuloinen, vaikka väliin onkin mahtunut pari huonompaa yötä.
Ja ooooo! Taas juttua hauvavauvoista! Mä en kestä! Mulla on ihan järkyttävä hauvakuume, eikä nää uutiset auta asiaa nyt sit yhtään! Ääh! Etenki ku mies sai tyynnytettyä autokuumeensa, ja käydään huomenna se uus auto hakemassa ja myydään vanha pois, niin musta ois vähintään reilua, et mä saisin kans jotain uutta; eli hauvan. Mutta järki on onneks jo voittanut, ei hauvavauvaa nyt sit kuitenkaan just tähän tilanteeseen!

hennas jakoi hyviä vinkkejä unikoululaisille. Juu-u, kuulostaa järkeenkäyvältä! Toi johdonmukaisuus taitaa kyllä olla tärkein muutenkin näiden nappuloiden kanssa! Meillä on nyt kolme päivää menty ihan miten sattuu, rytmeistä ei olla saatu pidettyä kiinni ja johan sit väsyttää. Onneks tänään on koittanut paluu arkeen... Tosin käytiin ostamassa Joonalle uus lelu Prismasta, ihan älytön pakkomielle oli taas saada sille jotain kivaa, kun se oli niin reippaana poikana ollut mummilassakin. Hah, lellijä-äiti ;)

Ja hui yök mikä ylläri Tiihulin jauhelihassa! Apua! Onneksi tosiaan ei Jussin, tai Siirin, hampaisiin oo joutunu!
Tiihulille, että muokkaatko sä kuvat paintilla vai millä? Varmaan kaikissa painteissa, ja yleensäkin kuvankäsittelyohjelmissa, saa sitä "taustalakanaa" pienennettyä, kun vetelee sieltä kulmista reunat kuvanrajausten mukaisesti :) En tiiä, et auttaako tää, mut kokeilepa! Itellä ainakin meni aikaa, ennenku tajusin, että siellä ON sellanen "taustalakana", olin kuvitellut, että se vaan avaa kuvan ikkunaan ja that's it. Vaan eipä ollut ei!

Ja tää kyl kans joutuu tunnustautumaan Ailimen ja Ampun tavoin laukkuhöpsöksi... Mäkin kyllä rakastan noiden merkkilaukkujen materiaaleja ja laatua, mutta en silti tarvii mainostaa asiaa ihan mielettömillä logoilla... Eri asia, jos ilmaseks sais ;) Onneks mulla on niin hehtaarikanoottijalka, ettei tarvii olla kenkäfriikki, niin voin sitten laittaa nekin rahat laukkuihin <3 Mulla on noita muutamankympin laukkuja vaatekaapin alaosa pullollaan, ja sitten muutamat ihanat rakkaat laukut! Nyt pitäis löytää kans sellanen (mustavalkonen) kaunis hoitolaukku matkarattaiden seuraks. Ja hei, loistavuutta! Tajusin just, et mehän mennään kesällä sinne häihin, matkarattaat tulee tietysti mukaan, joten mulla on PAKKO olla joku hyvännäkönen hoitolaukku sit sinne! Jee, kiitos! Onneks mun kesäjuhlapuku on myös mustavalkonen, niin mä voin sommitella tästä teeman ja piristää sitä vähän vaikka kirkkaan pinkillä! <3

Tanttu, mun on nyt pakko udella... mistäpäin sä oot? Kun sulla on nimimerkki sellainen, mitä yhen ystävän duunikaveri käyttää lempinimenään ja sekin on kuulemma saanut tuossa vuodenvaihteessa beiben... Ja siis JOS oot se, niin sittenhän me ollaan itseasiassa tavattukin paristi ihan livenä ja kerran oltu yhessä risteilylläkin ;)

Ja kiitokset puurolinkistä! Tää äiti vaan tykkää tosta mikropuurottelusta... tai no jos kerran vesi-puuro säilyis kaapissa pari päivää, niin ehkä sitäkin vois sit kokeilla jauhoista keittää. Mut tosiaan joka aamu en jaksa alkaa hauduttelee, eikä varmaan kyllä Joonallakaan riittäis pinna ootella :P

Täällä ukot nukkuu, joten mulla on hyvää aikaa mutustella suklaakeksejä ja tuijottaa hoopona telkkua <3

Hei, oon unohtanut sanoa: B nukkui eilen ekaa kertaa teltassa päikkärit! Nukahti sinne helposti, ja herättyään ei ollut peloissaan, vaan ihan rauhallisena ja iloisena tutkiskeli jalkojaan kuulemma, kun mies hänet sieltä kävi hakemassa pois. Hyvä ostos. Suosittelen!

Ailime, noniin, eli pakkohan se on sellanen teltta saada! Se on varmasti mukavan vilpoisa tossa pihalla päikkäreille, eikä tarvii hyttysistä välittää. Ja niin kätsän kokoinenkin! Muistelen, et Tallinnassa noita oli ihan parilla kympillä siellä Rocca Al Maaressa, et täytyy varmaan lähteä joku päivä lounasreissulle sinne.

Voi Elegia kun sulla on ollu kurja päivä, ihan paha mieli tulee...Voin kuvitella että yöllä kaikki tuntuu vielä entistä hirveemmältä ja varmasti haluis ottaa siltä omalta rakkaalta pikku-ihmiseltä kaikki vaivat ja kivut vaikka itselleen...Toivotaan että teillä helpottaa ja syy Eemelin ihottumaan selviää! Ja nyt puhaltelen sinne voimia ja lähetän vielä perään rutistuksen, yritä jaksaa sisko!

Maarisen juhlat kuulosti aivan ihanille ja kuvat oli tosi ihania. ja ymmärrän niin tuon sun äitiprobleeman, mulla on aina hermot kireellä anopin kanssa...Hän päästelee aina suustaan ihan mitä sattuu. Kerran mm. kysyi että tarvitaanko ruokaa johon sanoin että ei tarvita kun oon tehny broileripyörykkäkastiketta. Meni sitten vähän aikaa kunnes anoppi totes että hällä ois ollu lihapullia, ja ne ois ihan kotonatehtyjä eikä mitään kaupan valmisruokaa...vittu että meinasin kuristaa sen.

Huomasin muuten tänään että meidän neitinirsoilija ei ollutkaan enää nirsoilija kun syötin syöttötuolissa, suu vaan aukes kun pienellä linnunpojalla. Eli siis syy onkin ollu huono asento...tyhmä äiti! Ja siis Sannalle piti sanoo tuosta aamupuurosta että ei mekään olla heti syötetty ja tuntuu että just siksi se ei sitten oikein enää uppoo kun on saanu ensihätiin tissiä...kumpikohan ois aamulla tärkeempää puuro vai tissi?

Maarisella kuulosti olevan kivat sukuunottojuhlat =) ja nuo äitit, huh huh, omani ymmärtää olla sekaantumatta mutta ymmärrän hyvin kyllä tän asetelman...

Pitäsköhän munki alakaa puuroja nyt syöttään, kokeiltiin kerran kaurapuuroo mut ei oikeen uponnu.
Ja niisk! Kun neiti on nyt sitten hokannu kui helposti tosiaan pullosta saa ruokansa niin , [:o] ilmeisesti mun imetys loppuu nyt sitten tähän kun ei se tänäänkään suostunu kertaakaan tissille, oon koittanu pumpata ja antanu sit sen pullosta mutta aika huonosti tulee, pah. Joku aika sitten tuli oikeen suihkuumalla vielä... [&o]

Liikkumiset, neiti koittaa pikkasen koukistaa jalkojaan konttausasentoon ja on taas alkanu viihtyyn paremmin lattialla... aina kun neiti innostuu niin jalat alkaa vispaamaan oikeen toden teolla, nostaa jo itteään myös suorille käsille, ei paljoo mutta kuitenki ja jotenki jännästi keinuttelee itteään ympäriinsä... iskän tyttö edelleen...

Elegia, oot kyl niin oikeessa... täällä tosiaan tiedetään, miltä tuntuu surra oman pienen puolesta... Joten avaudu vaan! JA ONNEKSI teillä on ihanan oloinen neuvolatäti! Toivottavasti alkaa Eemelin iho-oireet parantua ja selviäis, että kyse on jostain muusta, ku koira-allergiasta. Ihan sydäntä kylmää ajatella, että niistä joutuisitte luopumaan :(
Ja eiköhän se huominen mummolareissukin pojilta suju. Viimeistään isoveikan ilmaantuminen näköpiiriin saanee pikkumiehenkin suupielet kääntyy ylöspäin! Vierastaminen on ikävää, mutta väittäisinpä, että enempi se muutaman tunnin ero sattuu siihen rakastavaan äitiin, kuin vähän itkua tuhrustavaan poikaan. Onpahan ainakin hyvässä hoidossa! Toivottavasti saat nautittua shoppailureissusta!

Saparo, en mä ainakaan kovasti stressais, jos se puuro ei tytölle vielä aamusella maistu. Tissistä saa kuitenkin vielä paljon tärkeitä ravinteita ja sitä läheisyyttä! Jos välttis haluat puuron viljojen ja kuitujen takia ruokavalioon, niin voihan sitä antaa esim. "lounaana"? Sit vaikka iltapäivästä hedelmää ja päivällisaikaan kasvis/lihasosetta. Ja eikös Kiirakin sitä puuroa iltasella sit taas saanu..? Niin tai näin, mutta komppaan myös, että tuo hyvä asento (syöttötuoli) on varmasti monelle sellainen helpotus tohon ruokailuhommaan! Tai jos ei syöttötuolissa vielä osaa olla, niin voihan sitä pitää ihan vaan sylissään toisella polvella ja sitten saa kuitenkin istuma-asennossa syötettyä (ei siis nyt koske Kiiraa, jos hän syöttiksessä nätisti napottaa, mutta noin niinku muita aatellen)

Ja Rinkkua pakko vielä lohduttaa... Teidän neiti on saanut puol vuotta rintamaitoa! Siis kuusi ihanaa, pitkää kuukautta! Sillä päästään jo listojen kärkipäähän, suosituksiinkin! Se on hieno saavutus se, saat halata itseäsi jo siitä! Jos nyt sun reipas isopikkuvauva on sitä mieltä, että hän tissistä omaehtoisesti luopuu, niin sitten se on niin. Pumppailuakaan ei kannata jatkaa, jos se itseä turhauttaa, kovin kauaa sieltä tuskin pelkällä pumppaamisella enää ees heruu suuria määriä... Mutta siis tuuletuksia sinne PITKÄLLE imettämiselle! :)

Nyt tää lähtis unille.. huomenna toivottavasti treffataan taas Veeraa, Aleksia ja Sampoa?! :)

Elegia - eiköhän nuo itkut ollut rokotteista johtuvaa... mietis.. pari piikkiä ja veemäinen ihottuma vielä, tekee varmaan olon kurjaksi. [&:] Nyt vaan säännöllisesti cortisonia ihoon, niin jo helepottaa! Voin itse näin atoopikkona sanoa, että ihottuma on kauheeta... se kirvelee/kutisee/polttelee/sattuu/vituttaa!! Ja kun sipasen cortisonia käsiin, niin aah sitä tunnetta, kun nuo kaikki häipyy. [:)]

Reissusta selvitty ja eilinen päivä menikin pääosin palautumiseen, Sampolle ei ruoka maistunut, mutta uni sitäkin enemmän. Tai sit sille ei enää kelpaa mun mikrotetut pöperöt mummun gourmetluomusoseden ja puurojen jälkeen [:D] (Meillä muutes kaurapuuro on syöty aina (nyt 2 vk) ihan puurona enkä hiutaleitakaan oo koskaan hienontanut ja hyvin on uponnut.)
Meilläkin ois varmaan jonkun sortin unikoulu edessä. Sampo on alkanut nukkuun tosi levottomasti ja maitoa menee öisin tosi paljon. Heräily ei oo mitään kunnon heräilyä vaan unissaan pyörii ja kitisee. Maitopullolla uni tulee heti takas, mutta ei kai sekään pitemmän päälle hyvä ratkaisu oo. Ja kun maitoa menee paljon, on aamulla vaippa ihan täynnä pissaa. Ei tästä nyt onneks oo vielä meille vanhemmille mitään suurempaa haittaa ollu, ku sen verran vaan tarvii herätä että käyttää pulloa pojan suussa, mutta ehkä nyt ois hyvä aika tehdä jotain ennen kuin valvotaan kaikki.

Toivottavasti elegian pojan iho saadaan kuntoon. Siskon tytöllä (nyt 9v) on pienestä asti ollut todella huono iho ja kaiken maailman allergiatestit on tehty eikä mitään kunnon selvyyttä asiaan oo saatu. On kyllä sydäntäsärkevää vierestä katsoa, kun pieni lapsi kärsii eikä mitenkään pysty auttamaan [:(] Iho on onneksi saatu nyt hieman paremmaksi, kun yksi lääkäri hoksasi kertoa, että tuollaiseen ihoon pitää rasvaa laittaa senttien kerros eikä vaan sen verran että ihottuma peittyy.

Mutta onneks täällä on tapahtunut kivojakin asioita. maarisen juhlat, Ampun taloprojekti, Ailimen telttasänky ja SannaKoon treffit jne [:D]

Nyt suihkuun ja päivällä kahvitteleen. Kivaa!!

Voi että Elegiaa!! paljon voimia ja haleja!!!! tuntuu taas kaikki omat "ongelmat" niin pieniltä... varmasti päivä mummilassa menee hyvin. meillä ainakin oon huomannu että Veera vierastaa paljon vähemmän silloin kun en ite ole paikalla. eli ei näe minua niin ei niin osaa sitten kaivata syliinkään ja äidin hoivaan.

SannaKoo: tänään nähdään! me ollaan tulossa Veeran kanssa! toivottavasti muitakin pääsee paikalle!! [:)]

Tossa heti aamutuimaan jauhoin riisihiutaleita jauhoksi. Huomasin että paketin kyljessä oli parasta ennen päiväys 15.8. ehkä just keretään käyttämään pois ettei tarvii roskiin heittää. (ihan kun olis jotain merkitystä! maksaahan se paketti varmaan ainakin kaks euroo.. heh) oli näköjään joulusta jääny ihan avaamaton paketti kaappiin roikkumaan. riisipuuro kun on parasta ihan kunnon puuroriisistä tehtynä eik mistään hiutaleista. nooh, Veeralle varmasti kelpaa. Tosin just toi joka aamuinen puuron keitto/hauduttelu ei hirveesti nappaa. mut ehkä mä kestän [;)] noi valmiit jauheet ja vedenkeitin on vaan niin näppäriä [;)]

Maarisella oli ihania kuvia galleriassa. ja se mansikkakakku. NAMNAMNAM :)

Muutama koneellinen pyykkiä ja suihkuun... mukavaa päivää!!

Huomenia!

Elegialle jaksamista! Jokainen varmaan ottaisi itselleen lapsensa kivut ja säryt, jos vain voisi. [&o] Olen monesti itkenyt tytön kanssa, kun hänellä on ollut maha todella kipeänä, viimeksi nyt oksennustaudissa. Ja tiedän miltä tuntuu katsoa pienen raapimista ja kiemurtelua, kun kutittaa. Välillä on todella turhautunut olo! [:@]

Kateus, kun pääsette tapaamaan toisianne. [:'(] Mutta tuolta kuvagalleriasta saa tosiaan kasvot edes joillekin foorumilaisille...

Ihanat juhlat Maarisella! Minäkin haluan! Voi että, jos olisi joku lato tai vastaava, niin varmasti laittaisin kesäjuhlat pystyyn! Mutta mites noita juhlia pitää paritalon pienellä pihamaalla, jossa ei ole edes katosta, jonka alle menisi sadetta suojaan... [X(] Pitänee hankkia Ampun tavoin joku tupa tai vastaava - ihan vaan juhlien viettoa varten! [:D]

Ja olen ilmeisesti ihan käsi tietokoneen kanssa, koska en saa kuvia kuvagalleriaan. Olen pienentänyt ja tallentanut ja rajannut ja tallentanut ja tarkistanut ja tallentanut... Ei onnistu! Pitänee yrittää uudelleen, kunhan pulssi hiukan tasaantuu... [>:]

Huuh. Benji oli viime yönä taas hereillä neljästä viiteen. Itkua itkua itkua. Vaihdoin vaipan, kun se oli ihan täynnä, mutta ei auttanut. En nostanut sängystä pois, vaan koitin tassutella. Ei auttanut. Lopuksi paniikissa tunnin huudon jälkeen laitoin oman naamani pojan naaman eteen, ja tällä tavalla hän sitten rauhoittui. Lähdin siitä omaan sänkyyn nukkumaan, ja Benji oli vielä hereillä, vaan ei itkenyt enää. Nukahti itsekseen vähän ajan päästä. En tiiä saako noin tehdä kaikkien "sääntöjen" mukaan? Aargh. En kyllä syöttänyt silloin yöllä, vaan eka aamusyöttö tapahtui vasta seitsemän jälkeen. Tissi oli kyllä piukeena ja yöpaita märkänä aamulla.

Joo, Sanna, mä kanssa ajattelin, että tuo telttasänky vois olla kätsä meilläkin tuolla terassilla, jos Benji haluaa siellä esim. pikku nokoset ottaa. :) Amazonista voi noita kanssa tilata. Hakuun vaan baby travel cot. Sieltä löytyy telttaa ja sänkyä.

Voi Elegia. Musta tuntuu, että sä olet tosiaan pienen vauvavapaan tarpeessa. Hali! Tsemppiä Eemilin ihottumien kanssa. Meidän Benjin mysteeri-ihottumahan paljastui lopulta sieneksi, ja nyt ollaan jo onneksi voiton puolella! Benji tuntuu raapivan enää tavan vuoksi. Arvet jäi muuten meille molemmille. Siis ihan konkreettiset arvet, ei sieluun. ;)

Saparo: jee, nirsoilut loppumassa! Meillä ei oo vieläkään syöttötuolia, joten kiinteitä ei olla päästy aloittamaan. Nyt tein kyllä tarjouksen, kun joku myy käytettyä tuoliaan kympillä netissä. Ei oo enää paha hinta. Ja sitten kesällä saadaan serkulta ostaa tosi hieno Svan-merkkinen syöttis. Jee.

Rinkku, olin tulossa sanomaan samaa kuin Sannakin, että kuuden kuukauden imetys on kyllä jo hatunnoston ansaitseva suoritus. Toisaalta, ymmärrän kyllä haikean mielesi, sillä meillä vielä myös imetetään. Varmasti olisi vaikeaa lopettaa imetys nyt. Meillä taas on niin päin, että Benji ei meinaa suostua juomaan muusta kuin tissistä, eli meillä alkaa pulloharjoittelu ihan piakkoin.

Oi, Ampulle paljon pitkää pinnaa flunssaisen pojan kanssa, ja pojalle tietenkin pikaisia paranemisia!

-----
Välikommentti: miksi päikkäreille meno on nykyään niin hankalaa? Huutoa, itkua, mölinää.... Toinen kuitenkin ihan tiltissä tuolla sängyssään, muttei suostu nukkumaan...
----

Bunni, toivottavasti teilläkin unikoulu toimii sitten, kun siihen alatte. Rankkaa on, mutta jaksan uskoa ja toivoa, että se auttaa, kun vaan sinnikkäästi sitä jatkaa.

Nyt on pakko mennä hyssyttelemään, ei tuo itku vaan lopu...

Hei!

nopeesti. TAAS. Kiitos kaikille kehuista ja kommenteista juhlien sekä kuvien suhteen.

TOIVOTTAVASTI ei ole koira-allergiaa siellä Elegian perheessä!

PUUROHOMMAt. Täytynee täälläkin kokeilla pikkuhiljaa jotain muutakin puuroa kuin kauraa. Minä oon tykänny tehä sitä puuroo jääkaappiin aina parin/kolmen annoksen verran ja sitten vaan mikro+vedenkeitin yhdistelmän kautta pöytään. En edelleenkään jaksa aamulla lapsen kiireisiin haudutella ruokaa. Oma nälkä jaksaa kyllä sen 20min. puuronhaudutusta...

ahaa. mies huutaa SYÖMäÄÄÄÄÄN! meen sinne, ennekuin tarjoilu loppuu.

Täällähän on tapahtunut parissa päivässä taas vaikka mitä!

Venlan juhlat: Ihanaa, että kaikki meni nappiin, vaikka Maarisen äitimuori olikin "vähän jäärä". Voi kuinka ihanasti kuvailitkaan tuota juhlaa ja sitä auringon paisteista hetkeä, jolloin Venla siunattiin. <3 Täydellistä!

Tiihulin jauheliha: Voi tsiisus! Kaikkea sitä voikaan ruoastaan löytää. Aivan käsittämätöntä... Onneksi suurilta onnettomuuksilta vältyttiin. Huh.

Hennasin unikouluvinkit olivat niiiiin asiaa. Tänä aamuna heräsin ja avasin silmät. Aleksi tuijotti mua "sivuvaunustaan", jolloin pistin silmäni nopeasti takaisin kiinni ja ajttelin, että kun se on noin rauhallisesti itsekseen, niin jatketaan unia. Myöhäistä! Aleksi päätti sillä samaisella sekunnilla, että nyt sitten seurustellaan...ja pakkohan se oli nousta aamupalan laittoon.

--
Meillä on yöt menneet ihan perseelleen. Ei jaksa enää! Nyt olen totuttanut Aleksia unille sen soivan pehmopupun kanssa, jonka korvaa se hypistelee ja maistelee. Eilen otettiin ekaa kertaa käyttöön (täällä saaduista vinkeistä koottu) "iltaunille siirtymisrutiini". Kaikki sujui niin loistavasti ja Aleksi nukahti alta puolen tunnin siitä, kun menin sen kanssa iltapesuille ja yöpuvun vaihtoon. Olin niin onnesta soikeena.

Puolilta öin se sitten taas alkoi. Nenä tukossa - korinaa ja rohinaa- ilma ei kulje. Ei auttanut kuin tyhjennellä röörejä ja pullottaa lapsukainen takaisin uneen. Puoli kahden aikaan tuli poikaselle uni. Jes! Mutta siitä se sitten alkoi...taas nenä täynnä räkää... Mä valvoi itsekseni siis ilman unia johonkin aamu neljään. Koko ajan oli toinen silmä auki, kun piti seurata, ettei pikku ukko tukehdu limoihinsa. Aamuyöllä olin niin puhki, että ei auttanut kuin herättää mies jatkamaan. Äidille tuli itku, kun oli niin pirun väsynyt. Mies sai taltutettua poikasen unille pullolla...ja taas jatkui äidin vahtivuoro. Väsy, väsy, väsy, VÄSY!
--
Eilen olitiin neuvolassa. Poikanen oli 5kk ja viikko päälle. Strategiset mitat: 67cm 8010g. Ilmankos alkavat 68:n vaatteet olla nafteja. Keskikäyrällä mennään oikein kauniisti. Ja sitten tuli rotaa ja yhdistelmärokotusta. Kaikki otettiin vastaan hymyillen. Jee. Koska Aleksi ei vielä käänny selältä vatsalleen niin sain ohjeen jumpata sitä sillai jaloista kääntämällä/ avittamalla, jotta se "hiffais" ton kääntymisen. Joo...ei kai se nyt halua kääntyä, kun se inhoaa masulla olemista. Itsekin olin pienenä peppukiitäjä, joten enpä nyt niin hirmuisesti jaksa ottaa tuosta kääntymisestä stressiä, kun kaveri jo melkein istuu itsekseen ja on seissyt tuettuna jo vaikka ties kuinka pitkään... Ja äidillä oli samalla kertaa eka äitiysneuvola...taas se alkaa. Ja äidillä haikea olo: eipä poikaselle enää tissi maistu. Kaipa se maitotuotanto on nyt sitten vaan ajettava alas. Haikeaa.
--

Elegialle paljon jaksamista!!! Ihana neuvolan täti teillä, kun antoi oikein rasvat mukaan ja soittelee vielä perään. Tuollaisia välittäviä tätejä kaivataan paljon lisää. Onneksi teillä on käynyt sen suhteen tuuri. Kaikki kun eivät tunnu ottavan huolia ja murheita ihan tosissaan. Toivotaan, että rasvaukset auttavat pian ihoon ja vointiin muutenkin.
Siellä teilläkin noita valvomisia ja 5 kk-neuvolaa. Jotenkin koskettaa syvältä, kun ollaan niin samalla viivalla pienokaisten iän kanssa. Toivottavasti sait viettää mukavan shoppailupäivän Ikeassa!

Bunni: Meillä myös öisin maitoa kuluu vaikka kuinka ja paljon. Toivottavasti saadaan pientä helpotusta, kun alan saamaan tolle poikaselle puuroa sisuksiin.

Nyt jos vielä ehtis galleriaan kurkkimaan uusimmat kuvat...paitsi, että päiväunet sitten näköjään oli ja meni.

EDIT: Oi ihanuus, mitä kuvia tonne galleriaan oli tullut! <3

ALKUPERÄINEN: Halipossu

Bunni: Meillä myös öisin maitoa kuluu vaikka kuinka ja paljon. Toivottavasti saadaan pientä helpotusta, kun alan saamaan tolle poikaselle puuroa sisuksiin.

Toivotaan että teillä auttaa. Meillä auttoi vaan sen verran, että uni tulee paremmin ja ekat 3-4h nukutaan sikeästi, mutta sitten taas alkaa heräily ja maidonkittaus.

Moro taas!

Tyttö kipattu pikkupäikkäreille (tai siis ite nukahti tonne sänkyyn tutin kera, jeejee, ei nimittäin tapahdu vielä automaattisesti tuollanen)...

Sanna: En usko että oon se Tanttu, koska mua ei kutsu siksi kukaan muu ku mun mies enkä oo ollu risteilyllä sitten -90 luvun... [:D] lukuunottamatta tota viimeviikkosta tallinnan reissua..[:D] ..ja siis oon aiemmin ollu tuolla suuressa Kouvolassa (sitä ennen Kotkassa koko pienen lapsuus- ja nuoruusikäni) ja nyt siirtynyt tänne Itä-Uudellemaalle..ja täällä siis ollu töissä jo monta vuotta..

Elina maisteli tänään ekaa puuroannostaan (ihan Semperin riisipuurojauhe..on muuten maidoton, jos joku vielä kaipaili semmosii..), ei oikein vielä napannu, paremmin meni se lisukkeena ollu päärynäsose [;)] mutta kestäähän se tottua uusiin makuihin ja kun söin loput sitte siitä annoksesta, ni mustaki se tuntu suussa erilaiselle, ku noi aiemmat tarjoilut, mitä oon tytölle antanu!! Niin ja mietin tossa, kun moni puhunu, ettei jaksa/ehdi aamulla haudutteleen puuroja, ni mikseipä tekis/hauduttais sen puuron iltaa kohti, ottais osan iltapuuroks ja jättäis puolet aamuks jääkaappiin, kun kerta näköjään säilyy ohjeitten mukaan...lämmittäis sitte vaa...

Elegialle tsempitykset täältäkin!! Voimia!! ..milloinkohan "Kotkan mammat" tapaa seuraavaksi? jos vaikka uskaltais mukaan...viimeinkin...

Rinkku: Hienosti oot kuitenki saanu pitkään imetettyy!! onhan tyttö yli puol vuotias!! Sillon ku meil oli imemislakkoiluhommelit, ni luin, että myös toi 6 kk rajapyykki on herkkää aikaa lakkoilulle...että saattaa helpottaa vielä, mut saattaa myös vieroittuu tissistä kokonaan...

Monilla ollu tässä ongelmaa nukkumisten kanssa...ei liity sinänsä niihin, mutta tyttö oli aamulla (kun heräsin sen höpinään), ni ihan väärin päin sängyssään, siis jalat siinä kohtaa mihin pääpuolen olin laittanu neljän jälkeen kun söi sen ainoon yösyömisensä ja nukahti...

Halipossu: Kuinka mul on mielessä, että raskaus muuttais maidon makuu niin, että pieni saattaa ruveta hyljeksii sitä, ja eikös se oo toisaalta ihan hyvä, että itekseen luopuu siitä, ku että joutusit pakolla vierottaa jossaa myöhemmäs vaihees, ettei sit tarttis kahta eri ikästä imettää???.. tai toisen parkuu sit vieres, ku pienempää imetetään...ja tosta kääntymisestä: kaikki etenee omalla tavallaan ja ajallaan, meilläkin käännytään kyllä selältä mahalleen, mutta harvakseltaan...varmaan ku laitan valmiiksi mahalleen niin usein, ettei tarvii kääntyy ja sit toisaalt ei vältsist kiinnosta aina kääntyy...tosiaan muuten on kyllä niin jäntevä ja tekee kaikenlaisii temppuja, että ei tartte olla huolissaan, että olis jälkeenjääny...

no, se on moro taas!

Heimoi!

Onpahan ollu taas touhua tää päivä täynnä! Joona ei oo oikeen tajunnut taas nukkua päikkäreitä aiemmin (tais nukkua joku vajaa puol timmaa tossa kahveille mennessä), niin nyt se sitten kuorsaa tuolla tähän aikaan... Huoh. Pitäis taas kai palauttaa rytmit käytäntöön! Päivällä siis käytiin kahvittelemassa Bunnin ja sintun kanssa, sieltä juostiin junalle ja kotiin, vaihdettiin vankkurikyyti autoon ja lähdettiin ruuhkia pakoon Nummelaan. Ukko kävi vaihtamassa auton ja me istuttiin kahvittelemassa Joonan kummisedän kanssa, siellä oli myös pari muuta kaveria kylässä. Joona pääs ulkoilemaan kummisetänsä kanssa, kun se toinen kaveri nappas kummiperheen poitsun toisiin rattaisiin ja sitten ne meni ulos ihmettelemään. Tää toinen poika on vuoden ikäinen, joten oli sekä mulle että sen äidille ihan omituinen fiilis, kun nappulat lähti ukkojen kanssa (tai siis Joonan isähän oli autokaupalla, että ihan "vieraiden" setien kanssa 5min turinoinnin jälkeen Joona lähti, eikä ees kiukunnu vastaan) pihalle, ja me äidit jäätiin juomaan rauhassa kahvia ja mutustelemaan viineriä. Ja äsken vasta tultiin kotiin...

Ampun ja Halipossun poitsuille nyt vaan kovasti paranemisia!! Ei oo kivaa, kun nokka on tukossa, eikä saa henkeä kunnolla... ihmekään, jos yöllä kiukuttaa. Aleksi parkakin jo useemman päivän ollu siellä kipeenä!

Niin ja Amppu, kiitos kysymästä, parisuhdeilta meni täydellisen ihanasti! Hyvää ruokaa, hömppäilyä ja leffa. Muista koska viimeks oisin saanu kiehnätä ukon kainalossa junassa ja tuijotella pimeän kesäyön valoja kauniissa Helsingissä <3
Ja totta maar kahvitellaan!! Joko on päivää tiedossa, että saan kalenteriin? Me ollaan menossa yksiin häihin tossa 16.-18.7. mutta muuten mun kalenterissa vielä on tilaa. Maksimissaan mökille siis ollaan menossa, ja nekin on helppo sopia, kun kummallekin mökille ajaa vaan reilun tunnin, niin ei tarvii laskelmoida niin paljon.

Ailime, kiitos amazon vinkistä! Tosin ite oon vähän huono noista nettikaupoista tilailemaan, etenkään Suomen ulkopuolelta, mutta voishan sitä sieltäkin zuumailla. Se vaan, että jos sen hakee Tallinnasta, niin tullee todennäköisesti halvemmaks ja saanpahan päivän Omaa Aikaa, Joonalla kun ei oo passia ;) (tai noh... eipä noi Tallinnan reissut tuu koskaan kovin halvaks, kun menee sit aina kaikkeen muuhunkin rahaa :D)

Halipossu, jos haluut, niin voin piipahtaa tuomassa sen riisipuurojauheen? Pääsette sitten kokeilee! Tai jos sä/miehes ootte hauvan kanssa ulkoilemassa, niin saa sen tästä meiltäkin tulla nappaamaan. Täällä on kohta jo säkillinen teillepäin tulossa olevaa sälää (se lelu, Ampun tuliainen, puurot..)

Tanttu, juu no sit se et kyllä oo sinä se kaverin kaveri ;)

Jahas... kai se pitäis vielä ruveta ruoanlaittoon, että saa ukko sitten jotain evääkskin... Tosin mies ite lähti uudella kiesillään nyt rullaamaan ja aivan takuuvarmasti Joona herää tuolta just sit sillon, ku mulla on joku kriittinen hetki tuolla keittiössä :S

Tanttu: Joo, niinhän se kuulemma menee, että hormonit vaikuttavat maidon makuun -> lapsi ei halua enää tissitellä. Ihme, että näin pitkään oon jaksanut sinnitellä ton tissittelyn kanssa, kun alusta asti meillä kuitenkin oli korvikkeetkin käytössä. Meidän poika on ollut koko ikänsä sekakäyttäjä. [:D]

Sanna: Täytynee nyt katsella lähipäivinä jos vaikka kärräisin hauvaa lenkittäessä teidän nurkille. Täytyyhän mun tulla hakemaan omaisuuteni sieltä pois, koska muuten sä alat veloittaa multa jotain varastointimaksuja. [;)] Millainen päivä sulla on huomenna tiedossa? Ootko kotosalla?

Takaisin