Kesäkuun kalkatukset

Hihih, Halipossu, ei ne maksut kato enää näin yli 14vrk jälkeen oo niin suuria, ku noi ekat 2 vkoa ;) Mutta juu, huomenna passaa hyvin, ei oo yhtään mitään ohjelmaa! Lähdetään vaikka lenkkiseuraksi, jos kelpaa :)

Sanna: Laitellaan huomenna viestiä! Pitää toi karvakasa kuitenkin jossain vaiheessa käydä viemässä... Vois vaikka kärrytellä Graniin, jos ei tule vettä taivaan täydeltä. Katsellaan. Tai sitten vaan tuun teille pikavisiitille. :))))
Tai sitten olen kuolleena kotona ja sä tuut meille kaffelle...

Joo, no jos menis sitte ja kokeilis vielä pumpata, jos sattuski et se lakkoilu menis ohitte niin ainaki saattas tulla vähän maitoa... onkohan sitä maidon tuloa vielä vaikea "kiihdyttää" eli onkohan olleskaa mahollista... hmmm[8|]

Jahas jahas, vai on Elegia sitten humputellut menemään ihan kunnolla! Ja vielä meidän huudeilla ;) (tästä meiltä matkaa vain nelisen kilsaa ikealle ;))
Ikävää, että Eemelin päivä ei ollut mennyt ihan putkeen, mutta silti sanoisin, että älä surkuttele ja tunne huonoa omaatuntoa! Kuten sanoit, niin eipä se poka oo siitä rikki mennyt :) Ite oon aina lähinnä huolissani, että miten ne sen hoitajat jaksaa, jos poikaa kiukuttaa, pojalle tekee välillä ehkä ihan hyvääkin olla erossa äidistä, niin tajuaa taas oman "yksilöytensä"...

Dippadappadai. Onkos kaikki muut "lomilla", vai miks ihmeessä mä täällä yksin kieun? :)

Kiukuttaa taas heti aamusta niin pirusti!!! en oikein edes tiedä miks. Veera on pahalla päällä eikä suostunut syömään mun eilen jauhamista riisihiutaleista puuroa. oli vissiin vieläkin liian rakeista tai jotain. noh, keitin sit uuden puuron (kaura) eikä uponnu sekän. pullosta joi 20ml. komenteli ja karju vaan sitterisä. ei kelvannu lelut, ei syli ei mikään. iskin vaunuihin ja tutin suuhun. nyt sit vetelee sikeitä. pikkasen kyllä lipsuin nyt uudesta rytmistä aamupäikkäreiden suhteen, mut ihan sama. ottaa vaan kupoliin nyt kaikki eikä jaksa kuunnella huutoa.

Eilinen menikin sitte "reissatessa". ekaks kahvitukset Bunnin ja Sannan kanssa. sit pikainen käynti kotona. Kaverin luokse kylään ja siellä seiskaan asti. kotiin ja V unille. itekin kyllä simahdin jo puol ysi.

Illalla siivosin keittiön. tiskit koneeseen, tasot pyyhin puhtaaks, kaikki purkit ja purnukat järjestykseen ja ojennukseen. aamulla kun menin keittiöön niin ihan kuin pommi olis siellä räjähtäny. tyhjiä likasia lautasia vaikka kuinka monta!! haarukkaa, veistä, lusikkaa, puukkoa... tiskipöytä lillu jotain ällöä tahmeeta... mitämitämitä? mitä ihmettä toi mies täällä öisin puuhaa? okei tiedän että se syö yöllä aina "iltapalaa" ja jälkkäriks jätskiä. mut VITTU! vois siivota jälkensä perkele! *ANTEEKS* pikkasen syö tommonen... grrrr... ärrmurr... olis vaan pitäny jättää kaikki sen siivottavaks kun herää. ei vaan pysty kun joudun kuitenkin ite sen jälkeen vielä pyyhkiä kaikki uusiks kun miesten siivoominen on mitä on. imurin kanssakin käydään läpi vaan keskilattia. sängyn/sohvan-aluset ja nurkat jää täyteen pölyä. laita siis mies asialle ja tee ite perässä!!

KAUHEETA VUODATUSTA TAAAS.... SORI! [8|][:o][>:][:(][:'(][:@][&o] poistun takavasemmalle rauhottumaan...

Hyvää huomenta, arvon äidit! (NAISET)

Minäpäs tiirasin likinäköisillä taittovikaisilla silmilläni kännykän näytöstä, että kello olisi muka yli kahdeksan. Syötin tissi vartin ja ponkaisn itse iloisena suihkuun.... No, vittelis sentään... suihkusta tullessa tajusin, että eihän se ole edes seitsämää.... prrr. Olisko nyt aika ostaa oikea kello makuuhuoneeseen? Sellainen, josta unenpöpperössä SELVÄSTI näkee mitä hetkeä eletään. Sellainen, joka EI raksuta ärsyttävästi.

Täällä siis ollaan suihkunraikkaana. Ja mies nukkuu tytön kanssa peräkammarissa. Kahvi tuoksuu, aurinko tanssittaa pölyhiukkasia ja villasukat on yhä ihanat! Ei hullumpaa! :)

HEH! VOi Sinttu! Samaa oon täällä joinakin aamuina kiihkoillu, että miks ihmeessä niitä "YÖ-ILTA-HIUKO-MUKA-PIKKU-NÄLKÄ" -astioita löytyy aamulla sieltä sun täältä. Ja ne hemmetin lenkkimakkaran kuoret ei voi mennä siihen 20 senti päässä olevaan roskikseen, vaan jää pöydälle. Kuivuvat kippuraan ja ärsyttävät aamulla vielä enemmän. Ja ne JÄÄTELÖkulhot... lusikka tököttää nahkeeksi kuivuneessa kipossa ja kippo jossakin lattialla... aika lähellä telkkarin kaukosäädintä. Voiveitsi ja leivänmurut tiskipöydällä merkkinä vielä yhdestä mainoskatkosta, ennen JIMin jotakin auto-urheilu-viritys-tissi-vinkki sitäsun tätä ohjelmaa..... IHANAT RAKKAAT MIEHET, jotka tarvitsevat OMAA aikaa meidä akkojen ja pentujen kitinöiltä!!!!

Venla rassukka alkoi vasta eilen iltapäivällä saamaan takaisin omaa reipasta oloaan ja tuttua naurua ja jokeltelua. Viikonlpppu oli vissiin sillekin aika raskas. Selasin valokuvia ja huomasin sen katseissa väsymystä. Väsymys näkyi myös poskilla turvotuksena valvomisesta, itkemisestä ja jännnityksestä! Tottakai! Eilen tosiaan tuli MAHTIKAKAT ja ruokakin maistui iltaa kohden paremmin. Tultiin poikien vienti reissulta HESASTA vasta kympin jälkeen ja tuo veteli 2dl kokkareista kaurapuuroa suurella halulla. Kuuman suohkun kautta sänkyyn ja heräsi vaan yhden kerran syömään. Hm...tänään vois pitää sellaisen pesä-päivän. Katotaan, miksi tämä muodostuu!

MAIDONTUOTANTO: minä taas viisaana äitinä täällä latelen. TISSIMAITO ei lopu, jos sitä säännöllisesti pumppaa tai imettää. vrt. imettäjänaiset tuolla toisissa kulttuureissa. Elikä kun me näitä puolivuotiaita imetellään vähän harvemmin kuin kahden tunnin välein, niin luonto hoitaa sen maito-asian, niin, että koostumus ja maku muuttuu taas vauvan tarpeet täyttäväksi! Minä olen pannut merkille, että Venla nyt, saatuaan hiukan muutakin ruokaa, oikeen maistelee ja keskittyy NAUTTIMAAN tissimaidon herkullisesta mausta! :) Se on niin HUVITTAVAA. Pudottaa tissin suustaan ja maiskuttelee ja hymisee ja nappaa taksisin! Lähesisyyttä, turvaa ja nautintoa. Onneksi maitoa ei enää tule silleen kuin alussa... Mun olkapäät ei enää kestäis näiden hinkkien painoa! Nytkin on jo lommot tossa olkaimien kohdalla.

HEH... nää on varmasti sellaisert tissinpidennnys-viikot muutenkin. Että, kun imetys joskus loppuu, niin saa kääriä lerpun rullalle, pistää maalarinteipillä rullan kuriin ja kas kummaa, tulihan timmi paketti! Sitä ma vaan toivon, että pääsis edes loppukesästä uimaan. Nyt en uskalla lähteä lääräämään itselleni enää rintatulehdusta. Mutta imetys on nyt oikeestaan IHANIMMILLAAN, kun tuo pieni osaa ottaa kontaktia eritavalla ja se on vaan meidän juttu. Peiton alla, hyrinää ja rauhoittumista....muu maailma saa melskata silläaikaa ihan omiaan!

Nälkä. nälkä.nälkä.... nyt sitä kahvia. ja puuroa.

Iloa ja valoa tähänkin keskiviikkoaamuun! [;)]

Elegia se kortisoni auttaa tosi nopeasti! Helpotus, että Eemelillä on iho jo parempaan päin ja kutinakin helpottanut. [:)] Ja turha tuntea minkäänlaista syyllisyyttä siitä, että käyt hoitamassa omaa mielenterveyttäsi. Kyllä äitikin tarvitsee omaa aikaa!!! Ja kuten SannaKoo mainitsi, niin lapselle tekee hyvää olla välillä muidenkin ihmisten seurassa. Oppii siinä sen, että vaikka vanhemmat jättävät hänet hoitoon, niin he tulevat kyllä takaisin. Joku taisikin puhua napanuoran viruttamisesta... [:D]

Sinttu meillä esiintyy yöaikaan samanlaisia "ilmiöitä" kuin teillä. Vaikka illalla jättäisi paikat kuntoon, niin aamulla on lattialle ilmestynyt kasa likaisia vaatteita, ruokakippoja on siellä sun täällä ja pöydät on kuorrutettu ruuantähteillä. Miehet on ikuisia lapsia ja välillä pahempiakin! Täytyy sanoa, että nyt kun SAAN paeta aamuisin töihin, niin ei haittaa enää yhtään!!! [:)] Kotona ollessa otti kyllä hiukan pannuun. [:@] Avauduinkin miehelle aiheesta aina tasaisin väliajoin, mikä aina väliaikaisesti paransi tilannetta. Mutta niillä on NIIIIIIIN lyhyt muisti...

Kahville!

Jaahas, meidän yläkerran naapurit ovat muuttamassa pois, ja tänään on näköjään sitten se virallinen muuttopäivä. Aikamoista kolinaa ja ryminää kuuluu sieltä. Oli pikkasen hankaluuksia saada Benjiä päikkäreille, kun säpsähteli kolinaa, mutta kyllä se nyt tuntuu nukahtaneen, kun ei kuulu makkarista muuta kuin tuhinaa. Meillä meni viime yö muuten ihan kivasti, jee! Syötin jätkän kyllä viideltä aamulla, kun eiliset syömiset jäi aika niukoiksi, kun tämä mamma kävi jumppailemassa, ja Benji ei ollut suostunut syömään pullosta taaskaan. Nukuttiin siitä puoli yhdeksään saakka. :)

Sinttu, täällä kanssa samat fiilikset siivoamisen kanssa. Vaikken itsekään ole mikään siisteyden perikuva, niin kyllä aina esim. ruuanlaiton aikana/jälkeen saan ne välineet ja tarpeet laitettua takaisin paikoilleen. Mies kun kokkaa, niin tomaattimurskapurkit sun muut jää 100% varmasti siihen tasoille seikkailemaan siihen asti, että minä ne siivoan siitä pois. Ja miksi kaikki muovit ja teepussit pitää heittää tiskialtaaseen?? Ottaa päähän kerätä niitä sieltä limaisesta vedestä, kun meneehän ne vedenpoistoreiät tukkoon kaikesta siitä roskasta... Murinaa. Muuten mies on kyllä ihan ihana. [:)]

Halipossulle haleja ([:)]) imettämisen lopetuksen kanssa.

Mä tartuin Sannan tekstissä tuohon "viineriä"-sanaan. Mums. Nälkä! Kotona ei oo ku tummaa leipää ja omenoita. Mä en ala.

Elegia: jee, että Eemelin iho paranee! Hurraa! Täällä on poskissa taas isot laikut, enkä tiedä, että onko ne vieläkin muka sitä sientä vai jotain muuta ihottumaa. Pitää taas vissiin lähtä lääkäriin...
Joo hei, Ikea on kyllä sellainen mesta, että sinne saa rahansa uppoomaan aika rivakasti. Ylläristi ostosten summa on aina jotain 200 euroa, kun on tarttunut mukaan kaikkea pientä. Plus, että mä käyn sieltä ostamassa siideriä, karkkia ja rieskaa. :)

Maarinen: mulla tulee vieläkin suihkuamalla maitoa! Johtunee siitä, että Benji ei ole vieläkään kauheen täsmällisellä rytmillä, ja saattaa välillä venyttää syömistä viiteenkin tuntiin päivällä. Nyt Benji on keksinyt, että päätä ei tarvitse välttämättä kääntää pois maidon suihkutessa, vaan sitä voi suu auki juoda niinkuin hanasta. [:D]

Hei, Amppu ja PK-seutulaiset: mäkin saattaisin päästä kahvittelemaan tuolloin 24.7.! Mies kyllä varmaan tulis mukaan Helsinkiin, mutta ainahan mä voin pistää sen yksinään kaupoille...

Nyt meikkiä naamaan, jos sattuis lähtemään vielä ulkoilemaankin tänään.

Ihanaa huomenta!

Tänään väsyttää, mutta ei se haittaa. Me myös vaan muhitaan kotosalla koko päivä <3

Miehen sotkut, mä niin kans tunnistan tän jutun!! Voi ärrinmurrin! Joo ok, ei sen tarvii laittaa astioita koneeseen, kun se laittaa ne sinne ihan väärin, mutta vois huuhtasta/laittaa likoomaan ja siivota murut ja ties mitkä paketit ja muut tuolta pöydiltä pois. Olkkarin pöydälle saattaa myös jäädä kippoo ja kuppoo, mutta ei siinä, niin jää multakin ;) Ja samoin on täällä asiasta väänetty ja käännetty. Ja ihan on kyllä miehen oma vika, että joskus kun oikeesti näistä asioista ärähdän kunnolla, niin se tapahtuu just tasan tarkkaan silloin, ku oon jo kaikesta muustakin murissut ja kränkännyt. Eli jos herra sais suosiolla siivottua jälkensä, niin ehkä mä vaan kränkkäisin, enkä ärähtäis pahasti?

Ja sintulle, jotkut päivät on vaan ihan perseestä, mikään ei mee putkeen ja sillon onkin ehkä helpompi vaan "luovuttaa". Toivottavasti ei vaikuta teidän hyvin alkaneeseen rytmeilyyn! :)

Amppu, kirjaan nimesi kalenteriin! Palaillaan sit lähempänä! Ja tietysti Ailimea olis jännää treffata myös! Mun puolesta miehesi saa toki tulla mukaan, mutta voi olla "kielimuuri" ja muutenkin sille itelleen miellyttävämpää puuhata jotain ihan muuta, ku tulla kuuntelee akkain kalkatusta :P

Äsken soitettiin myös Jorvista, huomiselle on naistepolilla peruutusaika ja mä päätin sen käyttää. Jaiks! Sattu soittaa, ku olin just ihan ajatuksissani, joten en ehtinyt panikoitua ja nyt sitten en varmaan osaa olla... vaan parempi näin, ei tarvii vielä kuukauden päiviä ootella. Ehkä tästäkin äidistä saadaan taas KokoNainen! :)

Itku ja hampaiden kiristys! Väsymys ja hormonit. :/
Yö meni harvinaista kyllä ihan ok, kun sängyn päätä nostettiin "liukumäkiasentoon". Poikanen pistettiiin unille äp:n makuupussissa, niin ei päässyt liukumaan mäkeä alas asti. Kuudelta sitten ylös. Äitiä väsyttää (tätä on tullut viime aikoina hoettua). Äidin päiväunien saldo tähän mennessä 0, äidin itkujen saldo ainakin 5, äidin wc:n posliinien halailut 3 ja poikasella loputonta kitinää ja 1 x jättikakka. Mikään ei ole hyvä. Äidin pinna ei ole pitkä...mihinköhän se on hävinyt? Tässä koitan nieleskellä itkua ja näyttää lempeältä äidiltä, vaikka sisälmyksissä kiehuu. Mä haluan nukkua. Mä haluan olla virkeä ja hyväntuulinen. Mä haluan saada takaisin sosiaalisen elämän. Rakas naapurini, koita kestää niiden tavarapinojen keskellä. Ei tänäänkään jaksa, eikä kykene. :'( Vali, vali. Ehkä jouluna sitten?

Jee, SannaKoo pääsee huomenna Jorviin. Vihdoinkin! Ja hyvä, että olit hetken tilapäisessä mielenhäiriössä. Se on varmasti oikein hyvä, että käyt siellä tornitalossa näytillä...

Ihanaa, että Eemelin iho ja olo on jo paremmat! *kumartaa suurelle ja mahtavalle hydrokortisonille*

Amppu, Ailime, Sanna ja muut Mä nyt raapustin ton treffauspäivän kalenteriin. Tyhjää näytti sillä päivällä olevan, jos mies ei keksi jotain yllättävää menoa sinne. Toivottavasti oon vielä silloin hengissä, että vihdoin nähdään. Onneksi siihen on vielä pitkä aika, että ehdin tässä kerätä voimia.

Nyt koitettava taas hyysätä tota pikku ukkoa...

Ompas ollu kiva päivä [:)] Törmättiin tänään Sampon kaa oman kaupunginosan äippäjengiin ja päästään jatkossa mukaan niidenki treffailuihin. Kivaa!
Samalla reissulla käytiin ostaan Sampolle ihanat tossut [:D]

Ja jotta olisin mahdollisimman yli-inhottavan iloinen, niin kerrottakoon että meidän taloudessa mies on se siisti ja joka siivoaa [:D]

Hihih, Elegia, tuuletukset Eemelin hampinökölle!

Ja Halipossun huonolle päivälle anti-tuuletukset! Hööh, ihan mälsää! Toivottavasti sielläkin pian päästään taas nauttii sosiaalisesta elämästä ja iloisesta kesästä!

Ja Sampon uudet tossut on ihanat! Kattelin samantyyppisiä monsteritossuja itekin joskus, missähän se oli... Tosin me päätettiin tilaa sitten astetta katu-uskottavammat mustat pääkallotossut ja kokeiltavaksi myös almost-converset ;)
Ja jeet myös kaupunginosamammailulle! Vaan kai silti nähdään teitä myös keskustassa? :)

Nyt kuulostaa siltä, että Joona ehkä nukahti päikkäreille ulos. Pitkään se siellä keikku ihan hereillä, ölisi possulleen... Mä tulin jo sisään, kun tuuli niin, että meinas tukka lähteä! Seuraavaks pitäis sitten taas keskittyä tohon kotihengettären rooliin ja laittaa ruokaa... Ei jaksais, koko päivän ollu jotenkin ihan sellanen "sunnuntaiolo" eikä oikeen innostais tarttua mihkään toimeen!

Moro!

..sori jo valmiiks, nyt ei tuu muuta ku "omaa napaa", ku en ehi sen kummemmin keskittyy, että mitä ja kuka sanonu...

Neuvolassa oltiin tänään, eli Elina on venähtänyt 3,5 senttiä viimesen kuukauden aikana!!!ihan hurja vauhti, ei ihme, että paino ei oikein pysy samassa tahdissa mukana...eli siis strategiset mitat on nyt 56,5 cm ja 6390 g, hoikka tyttö, mutta ei mitään syytä huoleen!! pään ympärysmittakin oli tullu sentin isommaks..
Lisäks näytti melkein kaikki temppunsa siellä, eli pompitteli sylissä, näytti kieltä, hymyili, jutteli, päristeli, ja myös osoitti vierastamisensa...jeejee...saatiin pelkkiä kehuja neuvolan tädiltä! [:)]

Niin ja saatiin myös kolme rokotusta, joista kaksi lihakseen pistettynä...nyt on hiukka väsähtäny tyttö, varmaan vaikuttaa noi, pitääki tarkistaa lämpö ennen yöunia, että jos tarviikin antaa läkettä...

Ai hei!

Täällä ei ole tänäänollut mitenkään yhtenäisiä oloja... Harmi taas teidän väsyneiden puolesta!

Mulla sai niin hilpeän fiiliksen nuo Elegian äijän tyhjät saunaolut-pullot keskilauteella....!!! Ja se kaurapuuro tiskiharjassa, että kaikki muu murhe unohtui! Hyvä että muuallakin!

Ihanat vauvan tossut siellä vilahti. Jollakin.

... ja me lähemme nyt nuotiolle..... pikkunälkään makkaraa!

ALKUPERÄINEN: SannaKoo

Ja jeet myös kaupunginosamammailulle! Vaan kai silti nähdään teitä myös keskustassa? :)

Tottahan toki nähdään. Aina on aikaa kahville [:)]

Oon tullut siihen päätelmään, että meillä taidetaan ihan tosissaan nyt tehdä hampaita. Kolmeen päivään ei oo ruoka maistunut ja mielialanvaihtelut on nopeita kuin pms-oireisella naisella [:D] Varsinki illat on ollu kiukkuilua, nytki mentiin vähä jälkeen seiskan sänkyyn, ku mikään ei kelvannut (sinne onneks jää mielellään).
Sainpas muutes apteekissa työskentelevältä äidiltäni jotain uutta geeliä, jonka pitäis helpottaa kipuilevia ikeniä. Auttaa kuulemma myös muihinki suun haavoihin. Kaikkea ne keksii! Taitaa kyllä olla, että jätän geelin käytön omiin poskien ja kielen puremiin..

Pikahuikkaukset että meillä kanssa mies on se siistimpi osapuoli, minä sitten varmaan jätän ne makkarankuoret siihen tiskipöydälle...[;)]

Ja tsemppiä Sannalle huomiselle päivälle, toivotaan että hommat alkaa rullaamaan!

Oli tänään viimenen vauvauinti tälle keväälle. Meni hirmu hienosti viime viikkoon verrattuna (viime viikolla Kiira rupes aina itkemään kun häneltä otettiin pallo pois...) eli tänään sukelleltiin kovasti ja neiti hihkui ja polski kovasti. Sukellettiin pari kertaa niin että päästin irti sukelluksen aikana ja kaveri otti sitten tytön kiinni, oli aika jännä tunne päästää irti...tuntui kun neiti ois ite pyrkiny pintaan. Villiä![:D]

Ihanat tossut Sampolla[:D]

Maitoasiaa eli mulla kans kyllä aina välillä suihkuaa. Ja täällä on kanssa kyllä aina välillä hirmu ongelmat rinnalla kun ympärillä ois niin paljon kaikkee paljon kiinnostavampaa...mutta aamupuuro taas tänä aamuna upposi, jee!

Hienoa Eemelin iho ja hammas! Toivotaan että nyt on suunta ylöspäin!

jepjep, sepäse... siis onhan tuo typy jo 66,5 cm ...hehe...

mutta...apuva,apuva...nyt se sit nosti kuumeen, rokotukset perkule...38,4 astetta tos tunti sitte...koitin antaa nestemäistä panadolia mut tyttö oksensi heti siinä kesken annon ihan reilusti, eli ei varmasti menny yhtään...no, onneks olin ostanu myös suppoja, ei muuta ku sen laittoon...toivottavasti pysyi/pysyy kunnes on sulanu....mies lähti yövuoroon ja oon nyt sit yksin pikkuparan kanssa...mietin vaan, että koitanko viel koht mitata lämpöö vai luotanko vaan, että suppo pysy ja laskee kuumeen alas.....äääääähhhh.....

Tanttu, mä jo ihmettelin, et mitenhän hitsin pieni se teidän prinsessa on ollu syntyessään, jos nyt yhtäkkiä hujahtanutki sen 3cm ja silti noin pien.

Tohon kuumeen laskuun, niin kyllä sä huomaat, jos se suppo on tullut ulos... löytyy mössönä vaipasta. Koita nyt vaan saada tyttö juomaan, pienillä käsittääkseni laskee nopeesti kuume, eikä tuo 38.4 välttämättä oo pienelle ees ihan älytön lukema. Kertaalleen mittasin Joonalta 38.5, eikä se ollut sillon mitenkään tosi kipeen oloinen!
Tsemppiä sinne!

Takaisin