Kesäkuun kälätykset

Nämä kesävauvat ovat tosiaan uusvanha ilmiö. Meidän ikäluokassa on synnytty keväällä ja synttäreitä riittää lähipiirissä juurikin maalis-toukokuu akselilla. Nyt on palattu tuon uutisen mukaan satavuotta sitten olleeseen tilanteeseen ja eniten synnytään kesällä.
 
Esikoisen aikaan (24.8.2013) koko osasto oli ihan täynnä porukkaa ja osa synnytyssaleistakin oli muutettu syntyneille. Mä olin osastolla yhden yön ja pyysin päästä kotia aikasemmin (ekakertalaisille kun suositellaan kaksi yötä) niin kätilö oli vaan mielissään että osastolle saa lisää tilaa :wink Esikoinen oli itsenäisyyspäivän vauva :D Tällainen kerran kokeilu.. :p
 
Täälläkään ei suunniteltu vaan onni kävi ensi yrittämällä.. Kuitenkin jälkeenpäin ajatellen mieheni ammatin puolesta (ammatti urheilija) tämä tuleva kesä vauva on parempi kuin muina vuoden aikoina syntyvä.

Muutenkin ei tarvitse itse pukea paljoa päälle, saati sitten etsiä talvitakkia... sekä vauvan syntymän jälkeen ei tarvitse hänellekään suunnitella aina ulos lähtiessä kerrospukeutumista vaan kevyemmät vaatteet riittävät :-)

Kesällä työpäivän päätteeksi täällä riittää turvotuksiin että laitan jalat kylmään veteen ja annan olla 10min, minkä jälkeen hetken sohvalla koho asennossa. Myös compressio säärystimistä ollut apua istumatyössä turvotusten suhteen.
 
Mua on kans alkanu jännittää jos synnytys käynnistyykin aikaan, jolloin salit on täynnä ja kätilöt kiinni muissa synnytyksissä! Siinähän sitten voi olla täpärä paikka jos vauva onkin ahdingossa, eikä sitä huomata ajoissa! Apua, kaikkea huolta sitä syntyykin tässä oheistuotteena O_O

Kun poika syntyi, olin ainoa synnyttäjä pimeänä syksynä ja kaksi kätilöä oli huoneessa melkein koko ajan. Samoin osastolla saatiin olla kaksin vauvan kanssa koko aika eikä kiirehditty kotiin. Nyt toivoisin samaa ainakin synnytyksen osalta, kotiin haluaisin kyllä päästä jo mielellään seuraavana päivänä jos kaikki on vauvalla hyvin :)
 
Täällä pk-seudullahan mennään sulkujen tullessa järjestyksessä Kättäri -> Naikkari -> Jorvi -> Porvoo... paitsi Porvoo taitaa olla heinäkuussa kiinni. Tuo asia jännittää itseäni melko paljon.
 
Tämä tunne, ku unta vielä riittäis mutta sun lonkkiin särkee nii kovaa että turha unelmoida...
 
Tämä tunne, ku unta vielä riittäis mutta sun lonkkiin särkee nii kovaa että turha unelmoida...

Mulla sama. Lonkkia on jomottanut joka yö ehkä kolmen viikon ajan. Samoin harkkasupparit voimistuvat aamuyöstä. Herään noin tunnin välein kiristykseen, joka onneksi nopeasti menee ohi kyljen kääntämisellä. Epämukavuuksista huolimatta mulla on mielialat näin aamupäivisin yleensä korkealla :)
 
Täällä samaa lonkkakipua, eikä hellitä kylkeä kääntämällä kun jossain vaiheessa yötä on molemmat lonkat yhtäaikaa kipeet. Ei oikeen tiedä miten päin sitä jatkais unia...
 
Onko huolestuttavaa jos ei noita harjotus suppareita tule? :eek: Vai onko vaan niin yksilöllistä että koska tulee? Tosi moni on niistä puhunut ja en oo ite huomannu mitään tämmösiä ja ensimmäistä odotetaa ni vähän huolestuttaa :'D Kaikkea sitä tuleeki tässä loppuvaiheessa mietittyä että onko normaalia ja onko vauvalla kaikki hyvin jajajaja :'D Pitäs varmaa opetella rentoutumaan vähän tän raskauden suhteen. :D
 
Onko huolestuttavaa jos ei noita harjotus suppareita tule? :eek: Vai onko vaan niin yksilöllistä että koska tulee? Tosi moni on niistä puhunut ja en oo ite huomannu mitään tämmösiä ja ensimmäistä odotetaa ni vähän huolestuttaa :'D Kaikkea sitä tuleeki tässä loppuvaiheessa mietittyä että onko normaalia ja onko vauvalla kaikki hyvin jajajaja :'D Pitäs varmaa opetella rentoutumaan vähän tän raskauden suhteen. :D
Mulla ei ensimmäisen raskauden aikana tuntunut oikein missään. Eli ei kai mitään huolta. Maha saattoi kyllä koveta hetkeksi ihan huomaaamaatta. En oikein edes ymmärtänyt mistä harjoitussuppareista oli puhe.. nyt tiedän :p


Olo on kuin valaskalalla... valtava!
 
Onko huolestuttavaa jos ei noita harjotus suppareita tule? :eek: Vai onko vaan niin yksilöllistä että koska tulee? Tosi moni on niistä puhunut ja en oo ite huomannu mitään tämmösiä ja ensimmäistä odotetaa ni vähän huolestuttaa :'D Kaikkea sitä tuleeki tässä loppuvaiheessa mietittyä että onko normaalia ja onko vauvalla kaikki hyvin jajajaja :'D Pitäs varmaa opetella rentoutumaan vähän tän raskauden suhteen. :D

Mulla ei tullut esikoisesta yhtäkään supistusta ennen kuin lapsivedet oli mennyt rv 41+, eli multa saat ainakin äänen sille, että no hätä :) enemmänkin nauti siitä kun ei ole :D et jää mistään paitsi.
 
Täällä samaa lonkkakipua, eikä hellitä kylkeä kääntämällä kun jossain vaiheessa yötä on molemmat lonkat yhtäaikaa kipeet. Ei oikeen tiedä miten päin sitä jatkais unia...

Mulla oli just näin tänää! Väsytti kyllä ihan sikana muttaku mitenkää päin ei voinu olla :D normaalisti öisin heräilen tunnin-parin väliin vaihtaa kylkee ku sitä lonkkaa särkee minkä päällä nukun, ja sillä aikaa se kipee lonkka kerkee "parantua" kunnes sitä toista lonkkaa rupee särkee ku on kylkeä vaihtanu. Nyt vaa ei auttanu... olipa taas hassusti selitetty... :eek: no ymmärrätte jos ymmärrätte! :D
 
telluk & Naksutin0816

Okei huh hyvä et on muitaki joilla näin ollu ni vähän rauhottaa mieltä :)
 
Mullakin eilen ja edellispäivänä harjoitussuppareita +kipuja jotka säteilee reisiin asti.. laittaa kyl hetkeks pysähtyyn esikoinen synty 9 päivää yli saa nähä kuinka pikku kakkosen kans käy. Ei erityisemmin tähtäilty la elokuulle heti kun päätettiin yrittämisestä ni eka kierrolla raskauduin, onhan se kiva näin jälkikäteen aateltuna pidempi kesäloma ja esikoisen kans saa olla tän kesäajan kotona ei tarvii kesäpäivystyksistä murehtia
 
Joko ootte pakkaillu sairaalakasseja valmiiksi? Mitä aiotte pakata?


En oo vielä pakannnu, vois senki varmaa pikkuhiljaa tehä :D Sain vinkin et ponnari ja huulirasva kannattaa ottaa mukaa et ne on hyödyllisimmät? :D mut siis, omat hygieniakamat, vaihtovaatteet itelle ja pikkaselle. Ainoo vaa et mitkä otan vaaville et ku kaikki on niin kivoja ja söpöjä :'D +tietty pakolliset eli neuvolakortti!
 
Mää yritin eilen laittaa vauvalle kotiintulo vaatteita... en vaan osaa päättää että mitkä ne ois nii siellä on nyt parit vaihtoehot :D
 
Mää yritin eilen laittaa vauvalle kotiintulo vaatteita... en vaan osaa päättää että mitkä ne ois nii siellä on nyt parit vaihtoehot :D

Sama juttu ja kun en sukupuolta tiedä niin haluan välttämättä myös tyttömäisen bodyn mukaan :D ja mietln että kuinka paljon pienelle kannattaa pakata mukaan vaatetta...
Yhtään kun ei tiedä millanen ilma sillon on. Toisaalta ehkä ennemmin liikaa eikä sit vaan pue kaikkea mukana olevaa, jos onkin lämmin ilma.
 
Ääh, nyt ärsyttää.. Onkohan kellään muulla alkanu anoppi ärsyttämään ihan tosissaan raskauden aikana? Okei, ymmärrän et tää on hälle ensimmäinen ja todennäköisesti viimeinen lapsenlapsi mutta tuo sen käytös.. Joka päivä soittelee ja kyselee muka vointia niin alkaakin puhua ja muistella omaa raskauttaan ja kuinka hällä oli vaikeaa.. plus on ostanut asuntonsa täyteen kaikkea kamaa vauvalle ja aina ku mut näkee niin mahaa lääppimässä ja vauvalle lässyttämässä.. tilannetta ei yhtään helpota se että hänellä on muistin kanssa jo hieman ongelmia ja sanoo samoja asioita monta kertaa.. Ehkäpä ne on nää raskaushormonit ja joku itsesuojeluvaisto mikä tätä ärsytystä nyt tekee, toivotaan että menee ohi.. :-D
 
Takaisin
Top