Kesäkuun kälätykset

Anskimanski

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tämänki kuun ketju käyntii. Miten on menny? Mä oon alottanu nyt vihdoin vauvan vaatteitten pesun ja järkkäämisen. Eilen illalla rupes oikein naurattaa ku mietin että parin kuukauden päästä en taida enää nauttia pyykkäyksestä samalla tavalla :D vaa on niitä nii ihana hypistellä :')
 
Hyvä otsikko :grin Mä lusin vaan töissä ja koetan kerätä kaikki mahdolliset voimat vikojen 16 työpäivän selättämiseen.

En oo saanut aikaiseksi aloittaa vauvanvaatteiden pesua! Taitaa jäädä äitiyslomalle se homma. Kaikki kestovaipat on jo pesty, mutta vois vielä pestä toiseen kertaan imutehon parantamiseksi. Vaatteet on jo lajiteltu pikkuvauvavaatteisiin ja isompiin, nyt pitäisi enää jaksaa pestä ne ja asetella kaappeihin. Kaappitilat on tyhjennetty mutta vaatteet vaan odottelee muovikasseissa :rolleyes:

Onneks noi helteet vähän taukos! Jalat ja kädet ei oo niin palloina aina iltaisin. Muuten jaksaminen on edelleen tosi matalalla tasolla, vois vaan nukkua (päivisin) ja pyöriskellä sängyssä (öisin).
 
Minä aloitin sunnuntaina harsojen pesulla, kuivaamisella ja silityksellä. 32 kpl harsoja oli tuolloin.
Eilen jatkoin pikkupyykillä. Tänään jatkoin pikkypyykillä ja petivaatteilla. Ja löytyi lisää harsoja :| :D.
Silitys ei oo mun herkkua, joten pitää niiden silitys sitten ajoittaa siihen kun pikkupyykistä silitän ne mitkä tulee ihoa vasten. Tuskin sit jatkossa tulee silitettyä, muutenkin on käytössä allergialiiton suosittelemat hajusteettomat pesuaineet niin ei pitäisi olla mitään allergisoivaa ainakaan.

Mutta nyt vielä nautitaan, viimeinen lomaviikko menossa! Ens ke ollaankin jo varhennetulla äippälomalla :)

Pojat onkin nyt viikon isän luona ja sit loppukesä menee kahden viikon pompseissa. Saas nähdä miten menee, eilen eka virallinen kesälomapäivä heillä ja kerkesivät taistella ainakin miljuuna kertaa, vuoronperään jompikumpi itki.. Eli pitää kerätä energiaa että jaksaa heidän nahistelua kuunnella sen kaks viikkoo..
Jännä muuten että valittavat ettei oo tekemistä ja kun keksii tekemistä heille, niin ei kelpaa tai sit se on vaan niin tylsää tekemistä. Mitenhän sitä itse on aikoinaan nauttinut kesälomista?? Vai onko itse ollut penskana samanlainen? :D
 
Minäkin alotin tänään vauvan vaatteiden pesun, kun ei viitsi jättää enää myöhemmälle. Nyt kuitenkin sen verran virtaa että jaksaa vielä touhuta. Veikkaan ettei kohta enää jaksa tehä mitään :D Tosin nyt jo mun vauhti on vähän hitaampaa, koska tulee supistuksia jos höyryää liikaa.
Eilisessä neuvolassa huomattiin että lapsivesi oli vähentynyt mutta sitä kuitenkin on riittävästi. Sen jälkeen tuli jotenkin vaan semmonen olo että jaksaakohan toi meidän pikkumies asustaa masussa elokuun loppuun asti vai tuleeko jo aiemmin maailmaan.
 
Täällä kans aloitettu viikonloppuna vaatteiden pesu ja paikkojen järjestely. Tänään kävin jälleen kerran äpolilla ja tällä kertaa puheltiin jo hieman synnytyksestä kun sen vuoksi lääkityksiä täytyy muutella. Siellä hoitajakin jo kauhisteli että kun seuraavan kerran tulet kk päästä, on raskaus jo todella loppusuoralla.. hih, niin se aika menee :-) nyt onkin sit ilta kipuiltu sisätutkimuksen jäljiltä mut on kai melko normaalia että voi sattua näillä viikoilla jo.. etenkin kun oli hieman kypsymistä jo tapahtunut..
 
Me muutettiin kuun alussa ihka omaan asuntoon. Remontin keskellä asutaan, olen ihmeen rauhallinen. Raskaushormonit ovat toimineet minulla päinvastoin ja pitävät minut seesteisenä. Miestä vähän pelottaa että milloin pimahdan tähän sotkuun, pahvilaatikoitakin on vielä tyhjentämättä. Vauvan huone taitaa olla viimeisimpiä asioita jotka laitetaan kuntoon :/ odotan kovasti että sen pääsisi sisustamaan ja laittamaan ihanat pienet vaatteet järjestykseen.
 
Vitsi, te ootte ollut ahkeria! Mä en oo vielä tehnyt yhtään mitään:D esikoinen pitää kiireisenä, tuntuu että aika loppuu kesken...
 
Mulla on kauhea pesänrakennus vietti päällä nyt kun jäin lomalle. :) koko ajan huomaan että puunaan jotain nurkkaa tms. Vauvalle alkaa olla jo tavarat kasassa, jotain pientä hoitojuttua pitää hommata (amme, harsoja jne) mutta isommat hankinnat jo tehty. :) Pitäisi vielä pestä nuo tekstiilit ja laitella jotenkin järkevästi tuonne vauvan huoneeseen. Olen siirtänyt ja siirtänyt tuota pesu urakkaa kun ei toisaalta viitsi liian aikaisin pestä niitä pölyttymään. :) Jospa aika menee sutjakkaammin kun ei tee kaikkea kerralla. Energiaa kyllä riittäisi loputtomiin :D
 
Mä ajattelin jättää pesuhommat sitten äitiyslomalle.. Mutta hankintoja olen tehnyt tosi paljon, ja nyt onkin vähän suvantovaihe niidenkin kanssa, kun tuntuu että varsinkin pieniä vaatteita ja kestovaippoja alkaa olemaan jo yli omien tarpeiden :angelic:
Yhdistelmävaunut ja niihin sopiva kaukalokin on jo hankittu, ennestään on esikoiselta säästetty pinnasänky :) Mutta pesemistä tosiaan riittää, suurin osa on vielä käytettynä meille tulleita, eli pesulla ja silityksellä saa kivemman näköistä jälkeäkin.
 
Missä uni taas on??? Yön saanut rampata vessassa ja nyt ei saakaan unta :/ Mahassa liikkeet tuntuu todella selvästi, ja sekin osittain pitää hereillä.
Jos loppuaika on tätä niin en kestä. Onneksi voi ottaa aina päikkärit korjaamaan tilannetta :)

Tänään kasvukontrolli äippäpolilla. :) Pääsee moikkaa pientä (suurta?) tyttöä. :Heartred

30+6
 
Millä syillä noihin kontrolleihin pääsee? Mulle ei ultria enää heru, kun kaikki pitäis olla ok. Jotenkin vaan haluisin varmistuksen vauvan voinnista (vaikka mitään poikkeuksellista ei oo ollutkaan ) ja että vauva on oikein päin. Nyt tuntuu että sekin on vaan minun tuntemuksien ja terkkarin kopeloinnin varassa.. :-o ja pelottaa et vauva onkin liian iso vaikka sf menee ihan normisti :) oon ehkä vähän hysteerinen tuleva mamma :D
 
Mulla on ollut näitä kasvukontrolleja reuman takia.
Yleensä on ilmeisesti "vaarana" pienikokoiset vauvat, mutta meillä huidellaan yläkäyrillä. Jospa kasvu olisi tasaantunut...
 
Mä kanssa täällä ihailen teidän muiden reippautta :) Itse sain eilen haettua postista äippäpaketin kotiin, jos vkl saisi vaikka purettua sen jo pahvilaatikosta pois.. :D Kohta varmaan vois alkaa tekemään hankintoja joita pitää, katsoa missä kunnossa harsot ja petivaatteet on esikoisen jäljiltä ja siivota laatikoihin tilaa pienen tavaroille. Oon jo ennenkin sanonut, et oon niin saamaton et saatan myöhästyä omasta synnytyksestäkin. :D
 
Mua juoksutettiin kontrolleissa kohonneen maksa-arvon eli hepatoosiepäilyn takia. Lopulta syy ei liittynyt onneksi raskauteen, vaan kivut ja hillittömät kutinat olivat sappikivien aiheuttamia. Täytyy sanoa, että ei niistä ultrista osannut mitenkään nauttia, kun läsnä oli huoli vauvan hyvinvoinnista. Vaikka alkuraskaudesta tuntui ihan oudolta ja ehkä jopa epäreilulta ajatukselta, että RUn jälkeen ei ole enää ultria, niin mieluummin olisin jättänyt äitipolijuoksut väliin. Oireisiin perustuva huoli ja epävarmuus oireiden syystä on melkoisen hirveä kokemus. On ihan normaalia tietysti pohtia, onkohan kaikki hyvin, mutta luottaisin neuvolan lähettävän pienestäkin hälytysmerkistä tarkistettavaksi. Jos mitään epäilyttävää ei ole ilmaantunut, niin sehän on vain todella hienoa.
 
Täällä kans kontrolleissa kuljetaan omien sairauksien vuoksi.. Löytyi vielä aivolisäkkeestä kasvain pari kk sitten joten senkin takia joudun käymään parin viikon välein n. 500km lenkin lähimmässä yliopistollisessa sairaalassa äpolilla.. Raskasta on mutta toisaalta ei ole niin kova huoli vauvan voinnista ja omista epämääräisistä oireista kun pääsee niin usein tarkistamaan tilanteen..
 
Mä ravaan ultrissa kun virtsassa on proteiinia, joten pelkona on raskausmyrkytys, mutta eipä noita oireita muuten oikein ole näkynyt vieläkään. Enkä jaksa stressata niistä enää, tulee sitten jos on tullakseen.
 
Täällä stressin määrä on hirmuinen! Nyt on niin monta suurta asiaa menossa että tuntuu kyllä välillä ettei kapasiteetti millään riitä. Kahden vilkkaan lapsen kanssa on välillä raskasta, sit on vielä muuttoa uuteen asuntoon, remonttia pitäs tehdä, isomman lapsen päivähoitopaikan selvittämistä, kelan kanssa neuvottelua yms. Ja periaatteessa aikaa tehdä näitä on vain iltaisin! On päiviä kun kiukku puskee esiin jo aamusta.. Mut ehkä tää tästä helpottuu kun saa vauvan synnytettyä ja oman energiatasoa takaisin.. toivottavasti!
 
Mulla kasvukontrollit kun babe on kasvanut käyrien alalaidalla koko ajan. Ollut siis rakenneultran jälkeen yksi ja heinäkuussa vielä toinen. :)
 
Heippa! Täällä mietiskelin kun mielialanvaihteluita on runsaasti (enemmän negatiivisuutta) että menisin kokeilemaan vyöhyketerapiaa. Onko kukaan käynyt raskaana kyseisessä hoidossa? Sen tiedän että synnytyksen lähentyessä kannattaa kyseisessä hoidossa käydä muutaman kerran kun se helpottaa synnytystä.. :-)
 
Takaisin
Top