Kesäkuun kälätykset

Voi että kun ois jo elokuu! Mulla on niin ikävä mahallaan nukkumista että meinasin illalla itkua vääntää :D Kylellään nukkuminen ei vaan yhtään oo mun juttu. Muutenkin oon pari päivää ollu tosi herkillä, kaikki itkettää. Jopa kaupan pihalla nähty koira meinasi saada mut itkemään, kun näytti niiiiin söpöltä :D Oonkohan seonnu kokonaan...
 
Miimar, kuulostaa erittäin tutulta :-) oon aina tykänny nukkua puoliksi mahallaan ja nyt ihan tosissaan jo ahdistaa kun pitää vaan kyljellään yrittää nukkua.. ja joka ikinen yö herään vessaan klo 2-3 ja 5-6.. Ja toi herkkyys, huhhuh.. Itken ja raivoan vuoronperään.. Miehestä on tullu maailman rasittavin henkilö :-D
 
Ouhi, mä myös herään tosi monesti yöllä vessaan. Aamulla itkin ja raivosin yksin kun huomasin että mies oli jättänyt maitopurkin pöydälle töihin lähtiessään. Miehen onni ettei ollut kotona... :D
 
Heippa! Täällä mietiskelin kun mielialanvaihteluita on runsaasti (enemmän negatiivisuutta) että menisin kokeilemaan vyöhyketerapiaa. Onko kukaan käynyt raskaana kyseisessä hoidossa? Sen tiedän että synnytyksen lähentyessä kannattaa kyseisessä hoidossa käydä muutaman kerran kun se helpottaa synnytystä.. :)

Helmiella, mä olen käynyt vyöhyketerapiassa kolme kertaa viimeisen kuukauden aikana hakemassa helpotusta tukalaan oloon, sekä fyysiseen (supistukset, liikkumisen vaikeus) että henkiseen (ahdistuneisuus, pelot) . Hoito on rentouttanut kovasti ja toimittanut tärkeää itsensä arvostus & -hemmotteluvirkaa :)
 
Aamulla itkin ja raivosin yksin kun huomasin että mies oli jättänyt maitopurkin pöydälle töihin lähtiessään. Miehen onni ettei ollut kotona... :D
Mä sain eilen itkuraivarit kun tulin töistä kotiin ja siippa oli syönyt kaiken jääkaapissa olleen ruuan. Siinä kiukuttelin ja vollotin aikani ja tein itselleni ruokaa, ja sitten kun hän tuli kotiin niin olinkin jo rauhoittunut. Ihan hyvä varmaan, että oli kaupungilla :p

Hän kävi kaupungilla ostamassa jumppapallon :) Sitä on tarkoitus hyödyntää mm. synnytyksen alkaessa rentoutumiseen ja sitten vauvaa voi kans hyssytellä pallon päällä. Ja ehkä joskus ensi vuonna myös lihaskuntoliikkeiden apuna :wink
 
Heippa! Täällä mietiskelin kun mielialanvaihteluita on runsaasti (enemmän negatiivisuutta) että menisin kokeilemaan vyöhyketerapiaa. Onko kukaan käynyt raskaana kyseisessä hoidossa? Sen tiedän että synnytyksen lähentyessä kannattaa kyseisessä hoidossa käydä muutaman kerran kun se helpottaa synnytystä.. :-)


Itseäkin alkoi nyt kiinnostaa tuo vyöhyketerapia. Kuulisin mielelläni siitä lisää :) Miehelle voi sitten selittää faktoja, miksi olisi hyvä sellaisessa käydä rentoutumassa :D
 
Hän kävi kaupungilla ostamassa jumppapallon :) Sitä on tarkoitus hyödyntää mm. synnytyksen alkaessa rentoutumiseen ja sitten vauvaa voi kans hyssytellä pallon päällä. Ja ehkä joskus ensi vuonna myös lihaskuntoliikkeiden apuna :wink
Mulla on ollut jumppapallo käytössä jo pari kuukautta, "jumppaan" sillä joka ilta samalla kun kattoo telkkaria, kaikellaisia lantion pyörityksiä ja venytyksiä. Tulee jotenkin helpommin tehtyä niitä liikkeitä kun pelkästään maton päällä. Tarkotus olis käyttää myöskin synnytyksen jälkeen.
 
Oivoi, tänään juhlittiin esikoisen 2v. synttäreitä. Eilinen meni seisoskellessa, kun leivoin lähes koko päivän. 11 aikaan aloitin ja 12 yöllä lopetin. Välissä oli yks 2 tunnin lepohetki ja yks tunnin puhelu äitin kans. Tänään sitte jatku seisoskelu, kun tarjottavat piti koristella ja laittaa esille yms. Niin kyllä nyt tuntee, että jalkojen päällä on oltu ihan kiitettävästi. Nilkat turvoksissa ja todella väsyneen oloset. Ja nyt kun saanu vähä rauhotuttua, niin neiti myllää kahen päivän eestä mahasa. :grin ja vähä jo hirvittää, ku tietää että sama rumba eessä sitte ristiäisiin...
 
En muista onko kysytty jo, mutta kysynpäs uudelleen :D

Mitä suunnitelmia mammoilla on juhannukseksi????

Minä ja pojat mennään mun porukoille koska mies on juhannuksen töissä, yövuorossa. Ja äitikin on yksin kun iskäkin on töissä juhannuksen. Niin ompahan seuraa ja pojille enemmän tekemistä siellä maalla kuin täällä kaupungissa. :) grillataan ja saunotaan sekä poltetaan kokko. Siinähän sitä onkin ihan tarpeeksi :)
 
http://yle.fi/uutiset/maaliskuu_havisi_vauvakisan__nykyaan_synnytaan_keskikesalla/8972125

Trenditietoisia nämä meidän pikkuiset. Heinä- ja elokuussa oli viime vuonna tilastollisesti eniten syntyviä vauvoja. Ihan mielenkiintoista spekulaatiota, mikä keskikesän buumiin vaikuttaa, vaikka jääkin täysin hatusta heitetyiksi syiden arvailuiksi. Onko elovauva teillä ihan sattuman kauppaa vai onko joku peräti onnistunut laskelmoimaan? Me emme ainakaan pohtineet yhtään mahdollista laskettua aikaa, ja 10kk yrittämisellä ei taktikoinnista olisi mitään tullutkaan.
 
Meilläkin tärppäsi vasta 8 kk päästä yrittämisen aloituksesta. Eli ei mitenkään laskelmoitu juttu. Tätä on toivottu ja kovasti :Heartred
 
Meillä kahden vuoden yrityksen jälkeen tärppäs joten aika yllärinä tuli, ei laskelmoitu :-)
 
Meilläkin oli 8kk yritystä.. eipä ois voinu laskeskella.
 
Me ei kyllä kertaakaan kalenteria katsottu, kun annettiin toiselle lapselle lupa tulla, jos on tullakseen. Juuri vuoden täyttävä vauva/taapero ja miehen kolmivuorotyö arkisin piti kyllä huolen siitä, että niitä kaksinhetkisiä aikoja ei ollut kuin viikonloppuisin, kun miehellä oli vapaata. Kuitenkin jo toisesta kierrosta plussa tuli.

Mutta silloin kun odotin esikoista kesällä 2014, luin jostain juuri tuosta heinä-elokuun buumista synnyttää. Ihmiset haluavat ns pitkät lomat, jolloin toinen vanhempikin pystyy olemaan pidempään kotona. Ensiksi pidetään kesälomaa 4vk siinä la:n tuntumassa ja siihen päälle sitten vielä isyysloma 3vk. Samoin odottava äiti voi pitää ennen äitiysloman alkua kesälomansa, jolloin pääsee irtautumaan työelämästä hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää ja nauttia loppuraskaudesta.
 
Oon aatellu et nyt kävi vaan tuuri kun saa pitkän kesäloman.. mutta toisaalta esikon la oli maaliskuun alussa, ja äippäloma alko tammikuun lopulla. Pidin sillon pitkän joululoman 3vko ja melkein koko tammikuun olinki sairaslomalla (poskiontelotulehdus). Jos itse vois päättää, niin ehkä mielummin ottasin talvivauvan.. vähemmän turvotti, ja ainakin itelle helteet tekee vielä extra-huonon olon.
 
Ei suunniteltu. Ryhdyttiin hommiin heti kun päätös oli tehty ja ajateltiin, että yrityksessä menis enemmänkin aikaa, kun ikääkin on. Mutta tulin sitten raskaaksi ekasta kierrosta. Ehkä olisin valinnut mieluummin kesäkuun, mutta ihan hyvä tää elokuun loppukin on.
 
Ei suunniteltu, aateltiin että tulee kun on tullakseen. Tosin nyt raskauden aikana ollaan mietitty että tosi hyvään aikaan vauva saapuu :) Koulun, töiden ja lomienkin osalta ja ylipäätänsä elämäntilanteen vuoksi :)
 
No ei mekään yhtään suunniteltu :P lapsikiintiö oli "täysi" ja tulin alkusyksystä vahingossa raskaaksi. Se päättyi keskenmenoon, mutta jätti haaveen ja ilman ehkäisyä niin 3kk päästä uus plussa :) Ihana kokea tämäkin, tunnen olevani niin onnekas! Edelliset raskaudet on sydäntalven ja pimeän loppusyksyn vauvoja :)

Mä olen lukenut joskus aiemmin että eniten vauvoja syntyy keväällä.... Että olisi niitä kesän ilottelujen tuloksia :P Mutta ehkä trendi on sitten muuttunut. Omaan lähipiiriin kuuluu todella paljon ihmisiä joilla synttärit maalis-toukokuussa ja kesäkuun alussa niin on tukenut tuota teoriaa :P
 
Muistan hyvin, kun yläasteella monella oli synttärit siinä maalis-huhtikuun vaihteessa. Myös kahdella läheisellä ystävällänikin osuu synttärit tuohon sumaan. Oli pakko laskurilla katsoa, että milloin olisi juhannuksena siitetyllä vauvalla laskettu aika ja maaliskuun puolivälin jälkeen se osuu.
 
Takaisin
Top