Kesäkuun jutut

Wii

Näppärä viestien naputtelija
Ihanaa kesän alkua mammat!

Mulla toimii ihan normaalisti foorumi. Täälläkin olisi mukava jutella. On jutut jotenkin paremmin "järjestyksessä" kuin facebookissa.
 
Hyvä Wii! emoticon

Pihatuomi on kukassa, voikukat rehottaa nurmikolla, kesäsade ripsii...Ihana käpsiä tuolla pihalla tytön kanssa ihmettelemässä kukkia ja kaikkea. Siis sillon kun ei sada :) Kovasti olis pihalla kyllä kaikenlaista tekemistä. Lupailen itselleni, että sitten kyllä kun tästä flunssasta paranen, sitten rupean hommiin. Tyttö vaan sitteriin ja ulos äipän kanssa tekemään kukkapenkkejä. Mutta mitenkähän pystyy pitämään ne ampparit sun muut kaukana vauvasta?...

Muistelkaapa millasta oli vuosi sitten kesäkuun koittaessa, mä ainaki odottelin ensimmäistä neuvolaa ihan jännässä... :D 
 
HiHii, mä olin vuosi sitten ihan mietteissäni, kun neuvolassa ei kuunneltu edes sydänääniä, ja olisi itse halunnut saada "varmuuden" raskaudestani, jotenkin ainoastaan omatekemä raskaustesti ei vakuuttanut... Tulossa oli tuolloin pitkä työmatkaputki pitkin Eurooppaa, höystettynä kaikenlaisilla alkoholipitoisilla illanistujaisilla, ja mietin tuolloin kertoako jo vai ei. Päätin itseasiassa sitten kuitenkin heti kertoa töissä, ja mitäs sitä salailemaan.. :)
Aika outoa ajatella, että tässä on oltu jo puoli vuotta kotosalla! Aika menee älytöntä vauhtia.. ja tuo kultapienikin kasvaa hurjaa vauhtia. :)
 
Ekaksi saiko Sadepilvi viestin? :)
Ja vuos takaperin mulla olis ollu huomen neuvola. Aika jännää se oli. Silloin kuunneltii sydänäänet  jos vaik olis kuulunu ja kuuluhan ne. Sit sain iiiison pinon erilaisia lappuja ja olin ihmeissäni, ensin noudatin pari päivää kaikkea mitä siel sanottii ja otin maalaisjärjen käyttöö ja terve lapsi synty. :)
Muutettii omakotitaloo pari viikkoa sitte ja meillä on ulkona kiva kotilo-ongelma. Ei siinä siis sillai mitää haittaa ole mut niit on joka puolella ja ne on isoja ja oksettavia! :D
 
Viime vuonna tähän aikan oli tosiaan jännää aikaa (ja onhan se jännee nytteki). Vietin viime vuonna 30-vuotissynttäreitä aika hillityissä merkeissä ja taitaa mennä nämä 31-synttärit samoissa merkeissä. Ystäväni pienu täyttää tänään 1-vuotta ja lähdemme juhlimaan sinne. Meniskö ne omatkin synttärit sitte sillä samalla kakulla? Illalla kyllä syön karkkia, kun pieni on mennyt untenmaille ja hellu lähtny töihin. Villejä nämä kotiäitien juhlat, eikö? Sunnuntaina lähden ystävän kanssa syömään ulos ja saatetaan jopa juokasta viinilasit, hih
 
Citronella: Sun pitää tulla mun FB kaveriksi ja sitten saan sut kutsuttua ryhmään, kun olet liittynyt niin poistan kavereista. Laita mulle siis kaveripyyntö, löydät mut osoitteella komulainen.katri(AT)gmail.com 

Ryhmäjutut on muuttuneet eikä siis enää voi kutsua kuin omalta kaverilistalta, ainakaan tämmöiseen salaiseen ryhmään. 

Kun laitat kaveripyynnön (myös muut halukkaat!) niin laita siihen viestiksi vaikka vau tai jotain niin tiedän mistä kyse
 
Ja tosiaan vuosi sitten oli 5.6 eka neuvola. Ei siellä edes yritetty kuunnella sydänääniä (vaikka minäkin oisin halunnu) eikä varmaan ois kuulunutkaan kun ei lääkäri saanut niitä kuulumaan vielä kuukaudenkaan päästä. Huh miten sitä olikaan paha olo
 
Laura: sori,huomasin viestin tulleen vasta nyt mutta olitkin jo päässyt ryhmään :)

Käytiinpä taas mummua ja pappaa hurmaamassa "täyden palvelun talossa". Samalta reissulta tarttui mukaan muutamat kesäkukat, pitäs vissiin lähteä ne istuttamaan... Mutta lorvikatarri iskee...

Niin ja huomenna meillä lähtee kiinteisiin tutustuminen käyntiin, jippii.

Jahs, pienokainen kutsuu vaipanvaihto-operaatioon...
 

Ihanaa ja aurinkoista kesäkuuta kaikille!

Laitoin äsken rozielle kaveripyynnön fb:n ryhmään, mutta mielellään jatkaisin keskustelua tälläkin puolella. Täällä kun on myös kaikki "historiatieto" odotuksen ajalta.

Vuosi sitten olikin tosiaan jännät paikat tähän aikaan. Meilläkään ei ensimmäisessä neuvolassa  kuunneltu sydänääniä, kunhan höpöteltiin yleistä ja saatiin iso nippu papereita mukaan. Kävin sitten yksityisellä varmistamassa, että pikkuneiti on tosiaan matkassa ja oikeassa paikassa. Muistan ikuisesti sen fiiliksen, kun näin ensimmäisen kerran sen pienen pienen sykkivän pisteen, kun pikkuneidin sydän sykki. Itkuhan siinä tuli. Oli se niin mahtava tunne. :)

 
Tämähän muuttuu yhtäkyytiä, mutta jospa nyt toimisi vähän paremmin kuin ennen, hyvältä ainakin näyttää. :)
Voih meillä oli toukokuun viimesellä viikolla eka neuvola ja saatiin kasa lappuja. Ihan hurjaa! Ens viikolla rakas onki jo 5kk. Apua! <3
Kovasti typy kehittyy: ryömitään jo ja noustaan konttaus asentoon. :)
Ens viikolla pitääki laittaa sitten hoitopaikka hakemukset vetämään. Ite on pakko palata töihin vanhempainvapaan jälkeen, ihan tosi kurjaa laittaa pieni hoitoon. :( Mutta meijän alueella kuulemma hyvin perhepäivähoitopaikkoja niin semmoseen haluan pienen.
No mutta itteäni yritän lohduttaa, en varmasti ole ainoa äiti joka joutuu tekee tämmösen ratkaisun. Tulee ainakin sosiaalinen tyttö meille. :)

 
Bofink et taatusti ole ainoa joka palaa töihin vapaiden loputtua! älä tunne huonoa omatuntoa siitä :) Toivotaan että saat paikan perhepäikystä, peukkuja!

Hurrjat synttärikemut siellä Wiillä ollut ;-) onnea vielä tätäkin kautta vanhenemisen ja ennenkaikkea viisastumisen johdosta :)

LauraT: kotiloita?? iu iu, iu! Pääsettekö te niistä mitenkään eroon?? Siis ne on vissiin semmosia isompia kuin perus-etanat mitä meiän pihalla on (niillä ei oo kotiloa, ne on vaan semmosia limasia suikeroita yäk)? Hyi olkoon, etanat on kamalia. Mun entisessä asunnossa niitä yhtenä vuonna oli pihalla ihan hirveesti, mansikkapenkit ja raparperit ihan täynnänsä ja meikäläinen listi niitä inhon ja raivon vimmalla puutarhasaksilla kahtia - hyyyiii..... Painajainen olisi, jos ne valtavat espanjansiruetanat rantautuisi näille main.


Tuli tuosta synttäreistä vielä mieleen. Lapsien kasvusta kyllä huomaa ajan kulun ja miten ite vanhenee. Mä aina nuorena aattelin että kolmekymppisenä on lapset jo tehty. Mun äitini sai mun isoveljen ollessaan 25 v., mutta ite en ollu siinä iässä alkuunkaan vielä valmis mihinkään. Eikä kyllä ollu oikea mieskään elämässä, että eipä sen puoleen. Luojan kiitos ei niitä lapsia siunaantunu aiemmin. Nyt sitten ei ookaan enää aikaa kuin semmonen 10 vuotta "loppujen" lapsien tekoon. :)

Ihanaa helleviikkoa naiset! Me lähtään huomenna mummulaan pariks päivää lellittäväksi. Nam, pääsee rantasaunaankin :D
 
Joo, huisit kemut oli :) Kiitos Sadepilvi (hauskaa mummulareissua!)! Sain kuitenki viettää synttärit rakkaitten kans. Siinä on sitä synttäriä tarpeeksi.
Ihanaa, kesä on tullu ihan oikeesti. Kello on jo yli kymmenen ja just tultiin takapihalta sisälle (nukkuun). Shortseissa tarkenee. Kesä!

Nyt kuitenkin alkaa haastava aika vauvan kanssa, jos oikeesti tulee helteet Ouluunkin. Mitä laitat vauvalle päälle ja missä saa vauvan nukkumaan ja saako tarpeeksi nestettä jne jne?
Meillä onneksi Ii juo vettä todella mieluusti. Soseitten jälkeen oon aina tarjonnu, jos maito ei maistu.

Me tehtiin tänään vaunuista rattaat, että saa tarvittaessa vähän kohotettua päätä. Helpompi sitte esim. kaupungillakin, voi syöttää suoraan vaunuun eikä tarvi kuumalla enää lisää hiostaa lasta sylissä. Voi ei, isot tytöt istuu rattaissa. Missä mun vastasyntynyt pienu on?

Minen muuten nää Vauvan eväät - pinon viimestä sivua. Näkeekö muut?
 
Kiitos tuesta. Me miehen kanssa puhuttiin tästä töihin paluu asiasta ja nyt molemmilla on oikein hyvä fiilis sen suhteen. Nyt vaan toivotaan että kiva pph paikka löytyy missä Nella viihtyy. :)

Joo meilläki on noita kotiloita.
Sadepilvi ne on isoja etanoita joilla on kotilo selässä. Ne on tosi ällöttäviä. Metästän niitä pakaste rasiaan jossa on suolavettä että kuoliintuvat. Löysin kukkupenkin juuresta kotilomuna läjän niitä oli varamaan 30-40 valkoista munaa. Onneksi löysin olis ollut taas muutama jos ne olis kuoriutunut. Tällä alueella ollut vissiin monta vuotta ongelmana.

Wiille myöhästyneet synttärionnittelut! :)

En mäkään nää tuota Vauvan eväät viimeistä sivua, enkä toukokuun jutteluitten viimeistä sivua. Jumiaa vieläkin vähän tää vaun foorumi.

Äh meillä on alettu aamukukkujaksi. Taas tänään herätys klo.6 aikaan, kun toinen kuikuttelee ja päristelee vieressä "äiti herää mua en enää nukuta". :D Ennen ollaan herätty kasin aikoihin. No ei maha mitään. :)

Tänään onkin meillä jyväskylän mametsuilla treffit. Tosi kiva nähä pitkästä aikaa basuraa ja Jonna. ja vauveleita. Upeeta keliäkin luvannut nytten. :)
 
Varmasti kyllä monet äidit palaa töihin heti vanhempainvapaan loputtua. Monet ihan siitä ilosta, että pääsee töihin, toiset taas taloudellisista syistä. Itse asiassa itselläkin on vielä mietinnässä mitä teen töihin paluun kanssa, pitäisi käydä pomon kanssa juttelemessa nyt kesäkuussa. Jos töihin meinaan palaisi marraskuussa, pitää hoitopaikka hakea sitten heinäkuussa.

Haaveissa toki on paluu vasta vuoden vaihteessa -tai ehkä mieluummin ensi kesänä. Mutta pitää toki miettiä miten se vaikuttaisi työkuvioihini. Olen kuitenkin semmoisessa ammatissa, että on pakko ajatella vähän työtäkin. Vaikka sydän kyllä sanoo, että ihan pelkkää vauvaa ajatellaan -töitä ehtii tehdä myöhemminkin.

Ihanaa kun on kesä!! Kiva lähteä vaunuilemaankin, kun ei tarvitse tytölle laittaa kun hellehattu päähän, ja tietysti varmistaa että on suojattuna aurinhgolta.

Nesteytystäkään ei tarvitse sen enempää vielä miettiä,  kun on täysimetyksellä. Paitsi toki ekaa kertaa eilen maistoi perunaa, ja oli muuten tosi pahaa vaikka rintamaidolla laimensinkin. :-p
 
Sitten kun lähtee (joutuu) töihin takaisin, miäkin haluaisin Ii:n mielellään perhepäivähoitajalle. Bofink, uskoisin että äitin mieltä vielä helpottaa, kun käy tutustumassa hoitopaikkaan ja näkee, kuinka lapsi viihtyy.

Oulussa on ihanan lämmin. Ollaan aamupäivä lenkkeilty ja hengailtu takapihalla. Meillä alkaa terassille paistaan aurinko vasta puolen päivän jälkeen joten tässä on mukava pienun kanssa oleskella ennen sitä.
 
Tää on kyllä nyt ihanaa aikaa ku vauvat vähän isompia ja ihana kesä aluillaan. Saa nauttia täysin siemauksin vielä kotona olosta ennen ku syksyllä sitten työt kutsuu.
Tänään juttelin entisen luokkalaisen kanssa niin sanoi että ei kannata potee mitään oloja että niin hänkin laittoi pojan aikanaan hoitoon kun töihin piti mennä. Sanoi myös eikä kannata ottaa itteensä kun osa tuomitsee että laitetaan näin pieniä hoitoon. Itelle tuli niin paljon parempi mieli.
Nyt vaan nautitaan näistä hetkistä. :)
Huomenna tuleekin Nellan kummitäti lasten kanssa käymään(miun kummipoika toinen 1,5vk vanhempi ku Nella) niin nautitaan takapihalla keleistä. Laitetaan ystävän  isommalle tytölle amme takapihalle niin saa lätkyttää siellä ja pienet viltille maahan. Kyllä kelpaa! :)

Nukutaanko muilla nyt miten näillä helteillä?
Meillä on tänään nukuttu tosi huonosti päivällä. Ja kun yöunille laitettiin lyhythihasessa yökkärissä niin ei tullut mitään, sitten ku riisuttiin vaippasilleen niin simahti heti. Toisella oli kuuma. :)
 
Meillä taas tänään nukuttiin kahdet pitkät päikkärit (JEI!!!!) ja sippasi heti kun laitoin yöunille. Monta viikkoa mennyt 1-3 30 min päikkäreillä ja illat olleet sitten kiukkusia. 

Yövaatetukseksi laitoin lyhythihaisen bodyn ja ohuimman unipussin. Mietinin että missä kuteissa alkais yöt pitämään mutta taidan siitä jatkaa keskustelua FB:n puolella kun tää tökkii... 
 
röllykkä: Tervetuloa mukaan! Nyttemmin aktiivisin keskustelu on siellä FB:n puolella kun se useimmiten toimii. Ryhmä on salainen eli sitä eikä sinne kirjoitettuja kommentteja tai edes sitä että kuuluu ryhmään ei näy kenellekkään muulle kuin itselle ja ryhmän jäsenille. Jos kuitenkin päätät tulla mukaan niin laita mulle kaveripyyntö, lisään sut ryhmään ja poistan sitten heti kavereista niin ei yksityisyyskään kärsi :) Jos siis olet FB:ssa :D 

Koitetaan toki jutella vielä täälläkin mutta tämä on toiminut viime aikoina niin huonosti etten ainakaan itse jaksa kovin usein edes käydä yrittämässä tätä,,, 
 
Takaisin
Top