Kesäkuun höpinät

Hei, onko kellään tietoa noista yksityisten tekemistä ultrista?
Meillä 26.6. rakenneultra eikä mies pääse sinne(kään) mukaan.

Haluaisin miehelle kokemuksen ultrasta ja siitä että näkisi esikoisemme :Heartred

Katselin terveystalon ja mehiläisen hintoja mutta niissä on ns tutkimus mukana.

Eli onko mitään tai ketään joka tekisi vain ultran sen takia että myös mies näkisi vauvan?

Onhan näitä paljonkin. Missä mahdatte asua? Pääkaupunkiseudulla on useampikin paikka ja täältä muistelen lukeneeni ainakin Tampereelta ja Oulusta löytyvän. Muista en osaa itse sanoa.
Nämä on siis kätilön tekemiä ultria, jolloin hinnat jonkin verran alle 100€.
 
Me haluamme myös, että mies pääsee näkemään vauvan. Varattiin ensi viikolle Perhe-artesta aika, niin pääsee mukaan. Hinta on joku 70-80€. Helsingissä ja Lahdessa taitaa löytyä heidän vastaanotot.:)




Hei, onko kellään tietoa noista yksityisten tekemistä ultrista?
Meillä 26.6. rakenneultra eikä mies pääse sinne(kään) mukaan.

Haluaisin miehelle kokemuksen ultrasta ja siitä että näkisi esikoisemme :Heartred

Katselin terveystalon ja mehiläisen hintoja mutta niissä on ns tutkimus mukana.

Eli onko mitään tai ketään joka tekisi vain ultran sen takia että myös mies näkisi vauvan?
 
Kouvolassa vaikutetaan. Just eilen selailin terveystalon ja mehiläisen hintoja nii halvin mitä löysin 130€ mut siinä vissiin ihan tutkimus ym.
Ei ollu suoraan kummankaan sivuilla tietoa tälläsestä pelkästä kurkistamisesta.
No pitänee maanantaina soitella ja kysellä.
 
Kouvolassa vaikutetaan. Just eilen selailin terveystalon ja mehiläisen hintoja nii halvin mitä löysin 130€ mut siinä vissiin ihan tutkimus ym.
Ei ollu suoraan kummankaan sivuilla tietoa tälläsestä pelkästä kurkistamisesta.
No pitänee maanantaina soitella ja kysellä.

Näissä terveystalon ym ajanvarauksissa kannattaa sitten huomioida se, että lopullinen hinta koostuu usein sekä ultraäänitutkimuksen hinnasta että lääkärin palkkiosta. Saattaa tulla lisäksi vielä joku toimistomaksu.
 
Saako purkaa jännitystä? Mulla maanantaina neuvola, aika lääkärille ja terkalle. Kävin sokerirasituksessa ja kun kävin kannasta katsomassa vastaukset niin radi-diagnooseihin sieltä taitaa pätkähtää. Tänään kuuntelin ekaa kertaa kotidopplerilla sydänääniä, pitkään piti hakea mut sain kuulumaan, joten siltäosin vähän helpotti. Ensiviikolla tulevat myös NIPT-testin vastaukset ja myös vauvan sukupuoli selviää :dummy::dummy1:. Monta jännitettävää asiaa!
 
Mulla alkoi liikkeet tuntua joskus rv14 satunnaisesti ja rv16 tuntui kädelle, mies sai pari iltaa sitte ekat potkut kans käteen :happy: istukka edes mutta onneks ei aiva kauheasti vaikuta näköjään. Tänään 17+0.
 
Ootteko jo miettineet nimivaihtoehtoja? Olisi kiva kuulla millaisia nimiä teillä on mietinnässä:)
 
Ootteko jo miettineet nimivaihtoehtoja? Olisi kiva kuulla millaisia nimiä teillä on mietinnässä:)

Ollaan mietitty, mut lähinnä tytölle, vaikka sukupuoli saadaan tietää (ehkä) vasta viikon päästä Tytölle on jotenkin helpompi keksiä kivoja nimiä. Mies on italialainen, niin meillä saisi olla nimi, joka kuulostaa kivalta molempien äidinkielillä. Ollaan pyöritelty Gloria, Sini, Lila, Diana, Lisa, Laura.. Poikien nimistä ei tuu nyt mikään mitä oltais pyöritelty mieleen Konkretisoituu varmaankin enemmän tuo nimien miettiminen sen jälkeen, kun tiedetään kumpi tulee :)
 
Mulla olis tytölle nimi jonka olisin antanut jo esikoiselle 14vuotta sitten, jos hän olisi ollut tyttö. Mutta epäilen vahvasti että tulee kolmas poika, joten vaikeaa, vaikeaa! Muutamaa ehdotin miehelle ja hän heti tyrmäsi ne, koska mielleyhtymä joihinkin samannimisiin tyyppeihin. Tylsää.
 
Mulla ois nimi tytölle, pojalle kyl ei... Eikä mies tosiaan ole kovin innoissaan tuosta tytön nimestäkään :rolleyes: Saa nähdä, kumpi on tulossa vai paljastaako sitä edes. Mulla ru vasta parin viikon päästä 21+2.
 
Tänään 16+1 tuntui ekat liikkeet vatsan päältä. :love7Ihan selkeät kyllä, ei voinut sekoittaa ilmavaivoihin, joita olen tässä jo jonkin aikaa tunnustellut. :grin Mutta piti kyllä olla käsi sattumalta just oikeassa kohdassa eli ei kyllä ole helppoa bongata liikkeitä vielä näillä viikoilla. Voikohan sikiön liikkeet aiheuttaa kipua vatsaan, kun samaan aikaan tuntuu inhottavaa menkkamaista kipua... Pitää kysyä perjantaina neuvolassa, kun käyn kuuntelemassa sydänääniä.
 
Mulla kans kova myllerys käynyt vatsassa tänään. Vielä en ole bongannut liikkeitä mahan päältä. :dance011

Mitä muuten olette mieltä lasten kuvien jakamisesta somessa? Ollaan tätä pohdittu miehen kanssa että mitä tehdään. En ole kovin innoissaan edes ilmoittamassa raskaudesta somessa. :happy118
 
Itse en ole huudellut raskaudesta somessa lainkaan ja olen jo lähipiirille ilmoittanut, että emme halua lapsen kuvia someen. Saa sitten itse päättää haluaako kuviaan sinne, kun tulee tarpeeksi ikää :)

Sukupuoli selviää toivottavasti viikon päästä rakenneultrassa
 
Itse en ole huudellut raskaudesta somessa lainkaan ja olen jo lähipiirille ilmoittanut, että emme halua lapsen kuvia someen. Saa sitten itse päättää haluaako kuviaan sinne, kun tulee tarpeeksi ikää :)

Sukupuoli selviää toivottavasti viikon päästä rakenneultrassa


Näin meilläki tulee menee, eli ei lapsen kuvia someen, ja tätä saa molempien suku ja ystät kunnioittaa. Vielä en myöskää raskaudesta oo someen mitään laittanu, mutta varmaan myöhemmi sitte jotai laitan.
 
Mulla on yksityiset sometilit niin jaan kyllä sinne tunnistettavia kuvia ja videoita lapsistani, hyvän maun rajoissa tietenki.
 
En ajatellut jakaa lapsen kuvia somessa, enkä välttämättä edes kerro raskaudesta siellä. On liian tuoreessa muistissa se henkinen kipu, mitä muiden raskauspostaukset aiheutti, joten jos jotain aiheesta jaan, niin haluan tuoda myös ilmi, että tämä onni ei tullut helpolla.
 
Mekään ei aiota laittaa lapsesta kuvia someen, jossa tunnistaa selvästi. Ehkä jotain selkäpuolelta kuvia lomamatkoilta tai jaloista jne. Saa lapsi sitten itse päättää haluaako somee kun sen aika tulee.

Mekään ei ole somessa ilmoiteltu raskaudesta ja ehkä korkeintaa ilmoitetaan sitten kun syntyy. Täällä myös raskaus, joka ei ole tullut helpolla tai nopeasti.
 
Itse kun en laita omia kuvia someen muutenkaan, niin en tule kyllä lapsestakaan laittamaan, enkä koko raskaudesta tai syntymästä siellä ilmoita. Olen rajoittanut somen oikeastaan omille harrastuksille, enkä ole kokenut tarpeelliseksi jakaa siellä muuta. Kaikki ystävät ja lähisukulaiset ovatkin jo tietoisia raskaudesta. Taitaa olla myös ne ei niin läheiset, joille muut on kertonut uutiset. :hilarious:

Nyt olisi menossa 19+1 eikä vielä mitään selviä liikkeitä tunnu, semmoista muljahtelua enemmänkin. Mies odottaa ensimmäisiä potkuja jo ihan täpinöissään ja höpöttää mahalle päivittäin. :love017 Kyllähän tuossa vähän ylimääräistä on päällä (BMI 23), mutta pientä epäilystä terkalla ollut josko kohtu on taaksepäin kallellaan. Doplerilla löytyy aina nopeasti syke, mutta ultrassa oli kuulemma vähän kaukana. Rakenneultrassahan tuo varmaan selviää parin viikon päästä.

Nimiä olen kyllä vähän pallotellut ja haluan ehdottomasti suvusta kaikki kolme nimeä, koska näin on toimittu myös minun ja mieheni kohdalla ja tykkään tuosta perinteestä. Suvuista löytyy kyllä ihania nimiä, mutta kolmen yhdistäminen omaan korvaan sopivaksi on ollut haasteena. Jospa ensin odottasi että saisi sukupuolen selville, niin vaihtoehdotkin rajautuisivat puoleen. :grin
 
Takaisin
Top