Kesäkuu !

Täällä on ollut niin kiireinen ettei kerennyt lukea eikä kirjoitella..
Mut yritän nyt jotakin mitä muistan kenelläkin olevan..

M20: Täällä ollaan käytetty nyt kakkosella kestoja. Ainakin ihan pikkuvauva aikana tosi helppoja..ja oon käyttäny isompanakkin paitsi nyt pahimpaan pahoinvointiaikaan en viittiny ku oksennus kurkussa muutenkin. Varmaa ainakin aluks käytän tulevallakin..kattoo nyt millasnen tapaus ja miten muuten pyykkivuoret kasvaa..

Taiqaquulle paljon voimia suureen menetykseen!! Varmasti vie pitkään ennen kuin alkaa helpottamaan. Itku pääsi puolestasi! Voimahaleja!

Joku sanoi että kun oli makaillut mahallaan niin oli tuntenut kummun vatsallaan, mulla kanssa sama homma. Ei tunnu kivalle enää vatsallaan makoilla..harmi sinänsä kun olen tavanomainen vatsallanukkuja..

Juu mutta nyt viikareille iltapalaa ja nukkumaan..tuntuu ettei tässä kerkeä muuta kuin ruokkia lapsia kokoajan..

Mulla kans tulee huomenna 12 viikkoa täyteen! Ajattelin alkuun pitää juhlat kun 12 viikkoa on täynnä, saas nähdä mitä huomenna keksin. Syytä juhlaan kuitenkin on kun jo näinkin pitkällä ollaan ;) NP-uä on maanantaina ja se on kyllä alkanut jännittää. No eipä sitä voi muuta kuin mennä suoraan taistelupaikalle ;)
Töissä on pariin otteeseen tullut dopplerilla kuunneltua sydänääniä ja  ihanasti siellä on syke kuulunut. Mulla tuli nyt vaan itselle aika sydämen uä-tutkimukseen ja toivon kovasti että siellä ei mitään ihmeellistä olisi. Kaikenlaista sitä.

Hih mikä yö! Kello läheni jo puolta kolmea, sairaaan kuuma,talo täynnä hyttysiä ja kunnon oksetus taas päällä.. Pitihän siinä sit vähä tirautella.

Nyt näillä eväillä sitten vääntämään vielä virastoihin vammaisten perusoikeuksista eli mun apuvälineiden tarpeista. Ne meinaavat opiskelupaikkakunnalla, jossa siis kirjatkin on, että koska olen nyt raskaana ja aikeissa muuttaa tänne pohjanmaalle syksyllä,heillä ei ole velvollisuutta kustantaa mulle apuvälineitä vaan pitäs odottaa syksyyn.. Joopa, 2kk siis sisätiloissa ilman sosiaalista elämää tai sit vaan kävelen ja kävelen ja revin itseni loppuun.. On se jännä kun perusterveyden ja äitiyshuoltoon on daanu maksusitoumuksen tänne mutta tähän ei meinaa sit millää irrota.

Anteeksi avautuminen, ottaa välillä vaan niin himpurasti päähän nää älyttömät menetelmät. Innolla odotan kun äitiyshommien kans saa alkaa takkuamaan KELAssa yms..

Nyt kiusaamaan virastoihmisiä ja ostamaan tuuletin ja hyttysverkkoa! Aurinkoista torstaita kaikille:)

Heissan:)

Täälä eilen tuli yhtäkkiä kuvottava olo ja sai puhua taas jotai ihmekieltä vessas hetken aikaan. ja ei ollu hetkeen ollu pahoinvointia mut yhtäkkiä alko kuvottaa ku keittiös istuskelin..

Meillä tiistaina tosiaan np-ultra ja jännittää aivan älyttömästi et löytyykö pikkusen sydänäänet ku tuntuu et mulla ei oo mitää oireita enää. paitsi toi pahoinvointi ja tuntuu et mahakaa ei oo kasvanu ja painoakaa ei oo tullu lisää. viikkoja siis ny 11+3. ääh.. no tiistaina se selviää heti aamusta onneks<3 :) ny kirpparille penkoon vauvan vaatteita <3

Hei! Uskaltaudunpas ihan juttuun mukaan :)

Olipa helpottavaa Teisku88 lukea sun teksti, kun jo vähän huolestuin, kun muut puhuu mahan kasvusta ja painonnuosusta.. ei mulla oo mitään! Oireita on ollu kyllä, pahoinvointi hellittäny kai sitten jo. Rinnat kipeenä tosin vieläkin. Mulla iltra torstaina jo oon jännänny jo tovin.. viikkoja nyt 11+6. 

Kai se vaan sitten on niin yksilöllistä, toisilla ei tuu mahaa vielä pitkään aikaan ja toiset saa sitä jo ihailla. Loppuje lopuksi ei mua haittaa, vaikka maha kasvais myöhään, jospa sitä ei niin isoksi sitten ehtisi. Mutta kyllä se nyt hermoja raastaa, kun on niin epävarma olo.

Kuulin eilen että raas ystävänikin on raskaana, se on ihanaa! Oon vaan kai niin pessimisti, että ajattelen, että toiselle kuitenkin käy jotain. Viimeksi kun sain tietää ystäväni (eri) raskaudesta, itse sain keskenmenon. Ei ollu helppoa katella  sitä masun kasvua.. 

Mutta nyt ei niin käy! Ois voispa niin vain päättää..

Kovastti olen jutustelua seurannut, mutta josko sitä itsekin uskaltautuisi kuulumisia kirjoittamaan. Meillä ensimmäinen raskaus. ultra maanantaina ja vähitellen jännittää. tuntuu tosin, että miestä jännittää enemmän kuin minua, sillä minä olen nähnyt jo ultrakuvan Vilperistämme muutama viikko sitten. Miehelle nyt ensimmäinen kerta. Miestä tosin taitaa jännittää eniten äitiyspolille tuleminen ja ultratutkimuksen näkeminen (on kuulemma ihan naisten juttu, mutta ei malta kuitenkaan poiskaan olla). Täällä ohjeistuksissa jo kerrottiin, että ultra tehdään alakautta. 
Mä taidan olla vauvan tarvikkeiden, vaatteiden ym. osalta vainoharhainen, mutta olemme päättäneet ettei mitään vauvajuttuja tule kotiimme ennen elo-syyskuuta. (laskettu aika siis joulukuussa) Myös anoppi ja oma äitini on tällä tiedolla evästetty. Sittenkin on vielä aikaa. Kai tämä on itsesuojelua siltä varalta jos jokin meneekin pieleen...
Kaikki kuitenkin tällä hetkellä hyvin, viikkoja 12+6.

Onpa se mukavaa kun on lämmin 

Vakaasti olin päättäny että mitään vauvalle ei laitella ennenkuin syksyllä ja kappas nyt olen menossa miehen veljen varastoa siivoamaan joka on siis täynnä meidän romuja ja ihan vain sen takia että valkkaan parhaimmat vauvan vaatteet kotiin ja loput kirppikselle/roskiin riippuu kuin on ottanu kosteutta.. saapa nähä pysyykö salaisuus 7 uteliaan lapsen keskuudessa siellä :)

aurinkoista päivää, tämä mamma hiljenee muutamaksi päivää, nauttii viimosista kesälomapäivistä tältä erää..

Apua kuinka paljon tänne on tullu jo tekstiä. :D Mulla ei oo tällä hetkel omaa konetta ni en pääse tänne höpöttelee. :(
Meijän muutto päivälle osu ihana ilma. +25.. Ja pojat joutu kantamaa sohvaa 5. kerroksee ku hissi on niin pieni ettei sinne mahu ees rattaat. :/ No mutta hyvin ainaki ton yhen kanssa on alas päässy. Tiiä sitte millanen ongelma tulee kahen kanssa. :D Esikoinen ku on niin vilkas että ei pysy hetkeäkää paikallaa. Hissi nappuloita pitää päästä painamaa. Ovea aukasemaa.. Huh! Onneks ei oo vielä isoa masua. :D Olis kauhee tälläsessä helteessä juosta ison masun kans ton pojan perässä. Meinaa jo nyt loppua kunto kesken välillä. :D

Ohhoh, tännehän oli tullu paljon luettavaa viikon sisällä, myös huonoja uutisia; Paljon jaksamisia Taiqaquu:lle, ihan tuli kyynel silmään, suru on varmasti valtava... :(

Koko viikko oltiin mökillä ja lämmintä riitti. Sama näyttää jatkuvan kotikulmilla, muttei passaa valittaa ku viimein tuli hyvät kelit :) Ens viikolla pääsisin minäkin lääkärineuvolaan, sitä odotellessa vois nauttia kesästä ja viedä tytär takapihalle pulikoimaan uuteen uima-altaaseen ;)

Heissan!

Olen seurannut keskusteluja melkein alusta asti ja te olette jo tulleet aika tutuiksi. Vähän osaa jo siis seurata kuka on kuka. Tosiaan nyt vasta sain kunnolla kirjauduttua sisään ja kirjoitettuakin jotain:)

Olen siis ensimmäistä odottamassa ja kaikki on ollut niin kamalan ihanaa. Nyt 14+5. Pahoinvointi on pikkuhiljaa jo väistymässä ja nykyään on oneksi paljon enemmän hyviä päiviä kuin huonoja. Alussa aina viime viikkoihin asti on tullut kyllä pönttö tutuksi...:) Onneksi nyt voi toivottavasti jo alkaa nauttimaan hyvistä keleistä ja ensi kuussa olevasta kesälomasta.

Mua vaivaa jatkuva pelko siitä ettei kaikki olisikaan hyvin. Ultrassa kaikki oli oikein hienosti, mitä nyt baby oli vähän unelias eikä juurikaan jaksanut liikkua:) Kätilö tosin sanoi, että se liikkuu juuri niin paljon kuin kuuluukin. Holi on ollut sitä luokkaa että menin ostamaan kotidopplerinkin ja nyt sitä odottelen saapuvaksi;) Onko teillä muilla kokemuksia kyseisestä? En nyt ajatellut sitä jatkuvasti alkaa käyttämään, mutta kunhan kokeilen.

Vielä Taiqaquulle: oon todella pahoillani sun puolesta ja toivottavasti kerrot jatkossakin kuulumisiasi!

-Ama Manda

Huomenta. 

Arhg lauantaina mulle iski joku vatsapöpö :/ Koko päivä meni vaan sängyssä ja oksennellessa :( No eilen oli jo ihan ok. :) Onneksi. Nyt meillä on 3kk koiranpentu hoidossa. :) Ihana hälinä täällä ku koirat on niin innoissaan toisistaan. No onneksi meijän Casper tykkää myös noista koirista. :) no tänään onneks illalla rauhottuu täällä kun koiranpentu lähtee.. 

Ja pahoinvoinnista. mä joskus valitin ku ei oo mutta nyt mulla on ollut useita viikkoja pahoinvointia :/ No kai tää helpottaa ihan just.. On niin heikko olo vaikka syökin :( 

Ja taas uusi viikko aluillaan. Huomenna onkin sitten jo 14 viikkoa täynnä. Apua! Miten nämä viikot meneekin näin nopeasti. Me ei olla vielä edes kerrottu kenellekään! Ja kohta ei tarvitse edes kertoa, kun näkee jo mahasta. :-0

Mulla etominen loppui pari viikkoa sitten. Onneksi! Esikoisesta kun ei ollut yhtään mitään oireita, niin oli sekin ihan uutta. Nyt on alkanut tuo rintavarustus kasvaa...

-S-, rahaa kyllä saa kulumaan mammavaatteisiin sun muuhun ihan määrättömästi, jos on vaan laittaa. Itse en ole yhtään sitä tyyppiä ja sinnittelin ensimmäisenkin raskauden entisillä vaatteilla. Parit mammahousut ostin kaupasta ja kirpparilta. Kamalan kalliitahan ne on, jos ostaa niitä "merkkejä". Itse selvisin parilla kympillä. Lopussa alkoi vaan ärsyttää, kun oli vaan ne muutamat housut, joita pyöritteli pesusta pitoon. Paidoissa taas on ongelmana se pituus - pitää olla pitkää mallia, että yltää mahan yli.

Sapiira, mulla olisi edessä sama urakka meidän neidin vaatteiden kanssa. Pitäisi kaivaa kaikki vaatteet esille ja lajitella käyttöön ja kierrätykseen.

Hellou mammat!

Terveisiä NP-ultrasta. Paniikki meinas iskeä odotellessa ultraan pääsyä, syke hakkas yli sadan ja rintaa puristi, alkoi niin ahdistamaan tuttu paikka. Ultrassa sentään kaikki oli hyvin, vauva liikkui hyvin ja sydän äänetkin kuultiin, turvotusta oli 1.0 ja verikokeessakin käytiin. Kuusi suttuista kuvaa saatiin mukaan reissusta. Laskettu aika siirtyi viikolla eteen päin ja nyt on viikkoja 11+5 ja pitää toi tikkerikin käydä korjaamassa kuhan joutaa.

Hurjan aktiivisia olette ja tekstiä on kyllä tullu reilusti lisää, lukemassa olen käynyt mutta kirjoittamiseen ei ole ollut aikaa, ja mitä mukavinta lisää mammoja on tullut joukkoomme mukaan.

Helteet onneksi loppuivat ja nyt on siedettävämpi keli, +14 ulkona. Ei helteitä ois kauempaa jaksanutkaan.

Terveisiä täältäkin NP-ultrasta. Oli kyllä ihana nähdä elämää kuvaruudulla ja kaikki vaikutti olevan ihan hyvin. Tosin mä heti tietenkin kiinnitin huomiota aivojen puolieroon mutta kai täytyy rauhassa odotella rakenne-ultraa, siellähän se vasta totuus selviää. MIkä siinä onkin että koko ajan odottaa että jokin menis pieleen vaikka kaikki mahdollisuudet olis onnistua. Täytyy ilmeisesti opetella iloitsemaan eikä koko ajan murehtimaan. Nyt Rv 12+5, ja tuntuu kyllä ihanalle, huolimatta kiloista mitä on jo tullut. Meille taitaa tulla vauva!!

huomenta :)

täälä heräiltii tähän aikaan jännityksestä ku 10 vaille 8 ois se np-ultra ja jännittää ni ettei nukuttua ees saa :DD pahoinvoinnit taitaa vihdoin olla mun osalta ainaki suurimmaks osaks historiaa, onneks :) mut palailen kertoon kuulumiset sit ultrailun jälkeen:)

Heii!Täälläkin käyty NP-ultrassa. Jännitin moista koko yön ja aamu kuudelta kävin pyttyä halaamassa :P. Kaikki oli kuitenkin oikein hyvin ja mun viikkolaskut oli kuten kuva-arvio antoi ymmärtää. Neuvolassa laskut on viikkoa edellä, kuten sen jo tiesinkin.
Kyllä kyyneliä tahtoi silmiin pukata sitä ruutua tuijotellessa!
 Selkäranka näkyi todella selvästi ja pientä liikettä vähän piti. Vatsan päältä ultratessa alkoi sitten liikehdintä. Ei kovin tarkkoja kuvia saatu sitten. Jos L.A pitää paikkansa, meille tulisi jouluaatonaaton lapsi.

heippa. meillä oli aika tapahtumarikas np-ultra. mentii kankaanpäähän ultraan, mies lääkäri ultras vain yhdestä kohdasta ja sanoi ettei löydä elävää sikiöö.. ei saanut ees koko sikiöö ruudulle näkymään. Pisti lähetteen poriin ja ajettii sinne, päivystyksessä ultrattii alakautte nii sielä se pikkuinen oli hereillä ja heilutteli ja potki menemään ja sydämensykekin löytyi.. sit np-ultra tehtiin porissa ja mahan päältä ja löysi myös heti vauvelin.. Viikkoja oli siis 12+2 eli laskettu aika olisi nyt sit 25.12 :) mut loppu hyvin kaikki hyvin. Pitihän siinä pelosta tietenkin muutama itkukin päästää ku pelotti lujaa et olin menettänyt tämän lapseni mutta onneksi en <3 :)

Hennas: Eli oikean ja vasemman aivolohkon eroavaisuutta mutta ei sitä tarvikaan ajatella tai tietää. Se on niiden ultraajien hommaa ;) Joskus liika tieto lisää tuskaa, eli ei kannata moisia ajatellakaan tässä vaiheessa..

Terve!!
Täällä olis yks joulumamma lisää joukkoonne jos huolitte
Laskettu aika on 12.12. ja neljäs lapsi tulossa. Ikäeroa kolmoselle ja neloselle tulee 1v7kk.
Meillä on ennestään yksi tyttö ja kaksi poikaa. Nyt on todella vahva poikaolo mutta se selviää sitten rakenneultrassa elokuussa.
Np-ultrassa kävin toukokuun lopussa ja kaikki oli hyvin, huomenna neuvolalääkäri.

Takaisin