Kesäkuu !

Kätilön mukaan kuulun niiden ihmisten joukkoon, joilla on raskauden aikana valekuukautiset. Ai kun kiva! Mullakin tulee rusehtavaa vuotoa aina silloin, kun pitäisi olla kuukautiset. Silloin 6+-viikoilla sellaista kirkasta verta tuli vaan ihan hulahtamalla niin, että koko käsi oli aina ihan veressä. Ei ollut hauskaa ei.

Huomiseen pitäisi jännäillä ultran kanssa. Näkee, onko siellä kohdussa kaikki hyvin. Ja noita epäilyjä ja stressaamista on varmaan jokaisella.

Muuten vauvavakuutuksesta, kun joku siitä mainitsi. Kannattaa tehdä vertailut hyvissä ajoin, koska jos sitä meinaa hakea, pitää se tehdä kolme kuukautta ennen laskettua aikaa. Ihan tiedoksi vaan...

Kävin kurkkimasta uusinta äippäpakkausta Kelan sivuilla. Ei ollut oikein miun makkuun...

Onpas aika mennyt siivillä.. huomasin tuossa kalenteria selaillessani, etä huomenna olisi lri-neuvola aika :)) pääsee taas pienenpientä kurkistelemmaan :D

aurinkoista hellepäivää olen odotellut ja nyt varjossa 25 astetta, tuntuu että eipä kehtaa olla ulkona ;) mikkään kelpaa.. mutta häätyy nyt nauttia kun viikon päästä hikoillaan jo töissä, ja meän asukkaita taho saaha kirveelläkään nauttimaan kesäilmoista.. 

taiqaquu:lle ja pikkuiselle voimia!!

Sen kyllä huomasin et noissa vauva- ja lapsivakuutuksissa on hinnoissa hirveet haitarit!! Ja siinäkin oli eroja et mitä korvaa ja kuinka paljon. Onneksi mulla on kaikki mahdolliset vakuutukset ifillä niin sain keskittäjän alennukset jne. Esikoiselta unohtui ottaa, sen voi ottaa kun on käynyt rv9 jälkeen ultrassa ja tosiaan viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa, nyt vahingosta viisastuneena otin heti kun oli mahdollista. Lapsivakuutuksen kun yleensä saa vasta kun lapsi on täyttänyt 3kk, ja esikoisellani todettiin atooppinen iho juurikin 3kk neuvolassa. Vakuutusyhtiöhän sitten sulki vakuutuksesta kaikki ihoon liittyvät pois, eli en saa tytön rasvoja vakuutuksen piikkiinemoticon Nyt tää vauvavakuutus sitten muuttuu suoraan lapsivakuutukseski kunhan vaan muistan ilmoittaa kahden kuukauden sisällä vauvan syntymästä hetun ja nimen vakuutusyhtiölle.
Kyllä on kuuma!! Ei saa valittaa, mut kunhan nyt totesinSisällä +27 vaikka kaikki ovet ja ikkunat on auki. auringossa näky olevan +36. Esikoinen oli ihan ÄLYTTÖMÄN helppo saada nukahtamaan päiväunilleemoticon Noh, meneehän tää kesä ens talven pakkasia odotellessa

-S-, meillä on tytöllä just sellainen vauvavakuutus, joka jatkuu automaattisesti lapsi- ja nuorisovakuutuksena aina 20 vuotiaaksi asti. Meilläkin tytöllä atooppinen iho, joten ollaan saatu kaikki rasvat vakuutukseen. Tältä vuodelta onkin jo omavastuu maksettu, joten kaikki loppu vuoden lääkärikäynnit, rasvat yms. tuleekin sitten suoraan hyvityksenä...  Ja mitä noita hintoja katselin, niin vaihtelee parista sadasta yli viiteen sataan! Joten tosiaan haitaria löytyy...

Niin siinä sitten kävi, että meidän joulutontusta tulikin pieni enkeli. Ultrassa näkyi sydämen kohdalla pelkkä tyhjää, ja samalta tuntuu tällä hetkellä oman sydämenkin paikalla... Ilmeisesti sikiön kehitys oli loppunut n. rv 10+0 paikkeille.

Eilen illalla siis käytiin runsaiden vuotojen ja kipujen vuoksi OYSin päivystyksessä, jossa ei selvinnyt mitään. Saatiin kuitenkin aika naistentautien polille, jossa aamulla käytiin tutkimuksissa.

Olo on aivan kamala. Vaikka vauva tulikin meille yllätyksenä, oli raskaus silti parasta, mitä meille on pitkään aikaan tapahtunut. Nyt olo on siis kirjaimellisesti tyhjää täynnä. Kyyneleille ei näy loppua. Onneksi on kuitenkin ihmisiä tukena. Nyt on aika sitten surutyölle. Surut täytyy surra pois, eihän siinä mikään auta. Onneksi pystyn itkemään ja elämään tunteet täysillä, ettei ne patoudu... Uusi yritys alkaa meillä, kun on päästy yli tästä pahimmasta.

Tulen varmasti taustailemaan ja seurailemaan teidän matkaanne. Toivon teille kaikille paljon hyvää ja onnellista raskautta ja vauva-aikaa. Täällä on oikein hyvä ryhmä koossa ja itse ainakin koin saavani täältä paljon tukea ja apua. Kiitos kuuluu siis teille kaikille.

Mä annan sut pois
Mä päästän sut pois
Vaikka sattuu

Voi ei taikaquu, surullisia uutisia sitten saitte, suru on varmasti suunnaton tällä hetkellä. Voimia ja jaksamisia teille oikein paljon! Kauniisti kirjoitit meille kaikille, kiitos sinulle!

"Älä äiti itke,
sillä minun aikani ei ollut vielä.
Kävin vain katsomassa,
mutta tulen myöhemmin uudelleen.

Äiti, pyyhi jo kyyneleet,
Tiedän, sun on ikävä,
mutta minä olen tässä,
vierelläsi, vaikka et minua näkisikään.

Äiti, katso ulos.
Olen poutapilven hattarassa,
tuulessa kosketan hiuksiasi.
Sadepisarassa annan suukon poskellesi.
Auringon säteessä tunnet lämpöni.
Linnun laulussa helkkää nauruni.
Tähtien tuike on minun silmäniskuni.

Olen joka hetkessä,
jokaisessa askeleessasi.
Äiti, en ole mennyt minnekään.
Olen tässä, ikuisesti, sydämessä."

Taiqaquu: Minä olen vilpittömästi ja kovasti pahoillani teidän puolesta! Anna surun tulla ja olla, ajan kanssa se hieman helpottaa.. Se on hienoa että rohkeasti yritätte heti uutta kun keho on toipunut, minusta ainakin olisi äärimmäisen mukavaa jos silti jaksaisit seurailla meitä, olisi mukavaa kuulla mitä Sinulle kuuluu ja koska uusi tulokas on sitten tulossa. Jos yhtään lohtua tuo, niin ota kiinn siittä ajatuksesta että nyt te kuitenkin tiedätte että voitte saada vauvoja. Lämmin halaus minulta Sinulle!! Ja kovasti voimia ja jaksamista!!

Taiqaquulle suuret ja lämpöiset voimahalaukset sekä kasa pehmeitä nenäliinoja! Olen todella todella pahoillani menetyksestänne! Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen ja että asukki olisi tarrasukkainen asukki!

Tyyni pinta jää
Sisimmissäni
Suuri hirmumyrsky
Pyöritti sydäntäni kyynelin
heitteli tunteeni kattojen tavoin
irti tukirakenteista

Viikkojen jälkeen
tuuli tyyntyy
Jäljellä vain hirmumyrskyn jälkeinen

Sotku ja
Sanattomuus>

-Poutis 25.11.2010

Pitää jatkaa höpinöitä hiukan eri asiasta, mitä ylläoleva.
Eksyin nettishoppailemaan ja ostin pinkin bola-korun ja pinkin masutopin. Nettipankin kautta ennalta maksettu eli nyt vain odotellaan paketin saapumista!
Eilen kävin Huvikummussa, missä olisi varmasti ollut molempia ostamiani saatavilla, ainakin tuo bolakoru oli siellä (ja vähän halvempana... , mutta euro sinne tänne).

Muutoin pissajuoksut on vähentynyt ja massua kinnailee varsinkin äkkinäisissä liikkeissä tulee muistutusta, että rauhallisemminkin saisi mennä. Uni tosin maistuu edelleen joka välissä. Toivottavasti tämä väsy pian loppuu. Muuten kesä menee nukkumatille.

Minäkin haluan semmosetn pinkin bolakorun ;) Pitää pyytää mieheltä ;D 

Ahh ihanaa kun mies pääs töihin niin alkaa tulee sitä rahaakin. 4kk oli työttömänä. Sanon että ei ollut kiva mennä sossuun hakemaan rahaa. :( mutta minkäs teet. mun huimalla 400euron kotihoidontuella ei elätetä 2aikuista yhtä vauvaa ja koiraa. :/ No oppii ainakin arvostamaan rahaa jos ei muuta. :) 

Mä niin haluisin jo mennä ostelemaan kaikkea vaaville. ja jos se ois tyttö <3 Meillä poika ennestään niin ois ihanaa saada tyttö jota voisi pukea vaaleanpunaisiin vaatteisiin jne.. :) No mutta jos olisi poitsu niin olisi ainakin kaikki valmiina.. =) No toivottavasti 28.7 saadaan tietää ;)  Tai sitten meen kyllä sen jälkeen yksityiseen ultraan kun on pakko saada tietää <3 Haluun valmiiksi ostella mekkoja jne... :)

Mä nauroin ennen äideille jotka on fanaattisia lasten tavaroille jne.. Ja kas kummaa olen nykyään semmoinen. :) No en nyt kauhean paha.. mutta monia ihmejuttuja on pakko saada kun ovat niin "tarpeellisia" :D

nyt on jotenkin ihanaa kun aurinko paistaa ja mies töissä. Ja miettiä että masussa on se tuleva vaavi <3 Kaikki tuntuu jotenkin niin.. Täydelliseltä. Mitä elämä oli ennen lapsia? Tylsää =D Merkityksetöntä..

No voisin tästää lähteä kävelylle postiin hakemaan vauvantarvikkeita ;D Hyvää päivänjatkoa kaikille. 

taiqaquu: Voimia <3 Mä en edes osaa kuvitella miltä tuntuu nyt. Mutta voimia paljon. ja ilmottele itsestäsi meille sitten kun on toinen pikkunen matkassa mukana  emoticon

Taiqaquu: hirmuisen paljon osanottoja ja paljon rutistushaleja teille sinne <3 mä tiedän miltä tuo tuntuu itelläki se kirpaisi niin syvältä silloin :'( mutta ihanaa ku jaksat meitä käydä seurailemas täälä ja käy kertoilemas tosiaan teidän kuulumisia. Poruhan täälä itelläki pääs ku luin että pieni enkeli teille oli tullu 

"Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee? 
Miksi isällä on niin raskaat askeleet? 

Minäkö heille olen surua tuottanut, 
kun vain katselen täältä kaukaa. 
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti, 
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan. 

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa, 
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois? 
Voitko isän olkaa taputtaa, 
ettei niin kumarassa hän ois? 

Kerro heille, Taivaan Isä, 
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan. 
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on 
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois. 

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen 
lennän perhosena ikkunaan. 
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana 
hänen poskeaan silittää saan. 

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa 
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea. 
Ja kun vihdoin kohtaamme, 
löytää tarkoituksensa pettymys."

Noista vauvan tarvikkeiden hankinnoista. Jos suinkin mahdollista niin kannattee etsiä putiikkia missä saa jotain "bonusta" kerättyä. Itse olen ostanu ja tilannu lähes kaiken baby stylesta. Sinne kun saa kanta-asiakaskortin jolle saa kerrytettyä rahaa minkä taas voi sitten käyttää ostoksiin. Eihän se mikään päätä huimaava ole, mut varsinkin esikoiselle joutuu hankkimaan paljon tykötarpeita niin kaikkihan on kotia päin mitä saa "ilmaiseksi" saa. Sieltä voi tilata, ja muutamissa kaupungeissa on niiden liikekkin. Sähköpostilla vaan viestiä ja lähettävät kortin. Itse olin juuri jäänyt ensimmäisen kerran elämässäni työttömäksi hieman ennen kuin aloin esikoista odottamaan. 11v samassa firmassa ja sitten tuli uhka talouden taantumisesta ja meitä hyvä palkkaisia päälliköitä sitten harvennettiin oikein isolla kädelläemoticonainoa hyvä asia oli se että liitonpäivärahat oli ihan kohtuulliset, samoin mammalomarahat. Mut hiljalleen kun joka kuukausi osti jotain niin ei tullu kerralla kalliiksi lompakolle. Ja kyllähän minä sanon että onhan se kumma jos vielä mennään lapsilisiä leikkaamaan pienemmäksi!! Muutenkin välillä joutuu elämään kädestä suuhun! Meidänkö velvollisuus se on juosta siellä sossussa kerjäämässä rahaa?! Menkööt noi arkaadian mäen tyypit välillä sinne

Taiqaquulle voimahaleja, ja onnea uuteen yritykseen. Tammikuussa itse koin saman ja mielessä kummittelee joka päivä :/

Tänään oli lri-nvla ja dopplerilla ei kuulunukkaa sydän ääniä vaikka kuinka haki, mutta sitten kattovat ultralla niin siellähän se pikku kaveri kättä heilutteli ja sydän sykki <3
mies näytti siltä kuin ois itku tulossa, raukka niin säikähti :`)

mutta nyt on 12 vkoa täynnä ja uskallan alkaa oikeasti odottamaan jo ja uusia hankintoja suunnittelemaan :)) 
ensiviikolla onkin taas uusi varhaisultra :)

Taiqaquulle suuri lohdutushalaus! Itselläni myöskin takana keskenmeno... Kyllä sitä monta viikkoa tuli itkettyä, vaikka raskaus tuli meillekin yllätyksenä. Kyyneleitä täällä pyyhin, kun silloiset tuntemukset palasivat mieleen... Suru on surtava ja sen jälkeen avoimin purjein kohti uusia tuulia!

Ultrassa käyty! Silloin 6+-viikon ylimääräisessä ultrassa tätskä epäili, että vaavi olisi noin viikkoa nuorempi, mutta ihan olikin kalenterista lasketun kokoinen. Eli viikkoja 13+2. LA ei sitten muutukaan, vaan pysyy tuossa 12.12. :-) Kovasti oli liikkuvainen tapaus - huitoi ja potki. Näytti varmaan jotain käsimerkkejä, kun täti tuuppi mahaa, että vaihtaisi asentoa. Sitten rupesikin nukkumaan ja laittoi kädet kasvojen päälle. Odotettiin varmaan kymmenen minuuttia, kunnes suostui vaihtamaan asentoa, että sai iän määritettyä. NP-turvotustulos lähti veriseulan liitteeksi ja ilmoittavat viikon sisällä, jos niissä on jotain ristiriitaisuutta.

Mulla on kuulemma kohtu ihan tooooosi kallellaan taakse päin, joten sen takia mahaakaan ei vielä näy. Hiukan alkaa jo housut kiristää, mutta vielä ei ole tarvinnut siirtyä mammamallisiin. Oletteko muuten hankkineet paljon mammavaatteita? Itselläni on edellisestä raskaudesta ohuemmat puuvillahousut, jotka käy hyvin kesäksi ja yhdet farkut sekä yksi hame ja kahdet suorat housut töissä käytettäväksi. Tekisi mieli käydä jotkut kesäshortsit ja vaikka hame, että ei tarvitsisi koko kesää mennä pitkillä housuilla...

Täällä kärsitään päänsärystä toista viikkoa...ilmeisesti sain niskaani liikaa vetoa viime viikolla ja vieläkin särkee. Normaalisti vetäisis naamaa pari ibuprofeenia ja niskaan kipugeeliä, mut nyt ei saa, ja parasetamoli ei auta paskan vertaa.  Eilen lääkäri antoi Panacodia ja lähetteen fysioterapiaan, kävinkin juuri ekassa hieronnassa, mutta se vaan kovensi särkyä, kun avasi jumiutuneita lihaksia.

sapiira, mikä ihme on iri-neuvola, valaise taas tyhmää?

taikaquulle voimia, en itse pysty kuvittelemaankaan miten kamalaa tuo on, kun enemmän olen joutunut kamppailemaan lapsettomuuden kanssa.

Sapiira tarkoitti lki- neuvolaa, eli lääkärineuvolaa.
Mulla on kans kohtu täysin taaksepäin kallellaan, esikoiselta maha nousi vasta 18 viikolla, eikä mikään älyttömän iso ollu viimeisenä päivänäkään. Nyt näyttäis ja tuntuis olevan iiiiiihan eri tahti! Ei mene enää tukevan keskivartalon piikkiin tää maha Tuskaista yrittää näillä keleillä mahduttaa itseään kesähousuihin, viime raskaudelta kun tarvitsin mammahousuja lähinnä loppu kesästä ja talvesta. Kyllähän tuota joutuu nyt hankkimaan kesäksi hameen ja toppeja, jos tämmöset kelit jatkuu koko kesän.
Huomenna on toinen neuvola käynti. Harmi kun mies ei pääse mukaan, jotenkin tympeetä käydä yksinemoticon 

Takaisin