Kesäkuu !

Hepsan vaan, täällä hirvee synderumba meneillään :)

Esikoinen täyttää 7v ja on kaverisyntttärii ja sukulaisille omat ( kun ei millään voi kaikki tulla samana päivänä :/ ) mutta onhan se helpompi että tulevat erikseen ;)
tuntuu että tarjoilen kakkua ja tiskaan 24/7 :)

Minäkin miettinyt tuota äitiyspakkausta, että jättäiskö tänä vuonna välistä.. voisi sitten sillä rahalla ostaa just niin mieleistä vaatetta kuin haluaa. On kuiteski 2 pakkausta sisältöineen jo olemassa...

Maajo kyllä sano hyvin asian, se mikä toimii meidän perheessä ei välttämättä toimi teillä ja toisin päin. Ei muuta kun rohkeasti omien vaistojen vietäväksi, kyllä se luonto tikan pojan puuhun ajaa!
Pikainen visiitti eilen lääkärissä ja hiivatulehdushan se oli riivaamassaemoticon ja kesä kuumat vasta tulossa. Pahoinvoinnit on kyllä loppunu kokonaan, mut väsymys vaan pysyy. Turhauttaa niin pirusti,varsinkin kun ei jaksa kunnolla touhuta esikoisen kanssa. Isä on saanu leikkiä tytön kanssa sitten senkin edestä, mut jotenkin toi lapsen tasolla leikkiminen sopii miehelle
Hämmentävää mutta totta, harjoitus supparit on jo alkanut. Esikoiselta alkoi joskus 18 viikon paikkeilla, ja nyt tuntuu selkeesti pieniä supistuksia, varsinkin kun joudun nostelemaan ja kumartelemaan tytön kanssa. Kunhan eivät kipujen kanssa tule niin kaikki on hyvin

Mun mielestä ne kietaisuvaatteet oli ihan kauheita :D Niin vaikeita laittaa vaaville :D En tajua miten jotkut sanoo että ne on HELPOMPIA =D Tai sit oon vaan tyhmä .mulla meni vaan hermot :D No me saatiin niin paljon vaatteita mun kaverilta kun sillä oli kaksospojat että en ostellut paljon mitään vaatteita poitsulle ;) No nyt oon ostanut jotain 50-56cm vaaville kippikseltä.. Mä käyn viikottain lastenvaatekirppiksillä. Ja aina tarttuu jottain mukaan. :) En ees raaski enään ostella kaupoista vaatteita :D Nytkin mietin jotain shortseja jotka makso 10euroa että en raaski ostaa :D No eihän ne meekkään ku tän kesän.. No onneks on täällä Helsingissä niin paljon ja ihania lastenvaatekirppiksiä :) Mut ei tosiaan tarvii ku parit vaikka 56cm housut ja odyt.. Tai ehkä kolmet ;)  Tää mamma lähtee tänään miehen kanssa ekaks kuuntelee bluesia ja sieltä keilaamaan :) Ja meijän Casper poitsu menee mummolaan yöks. ihanaa kahenkeskeistä aikaa <3

Hola hola!
Täällä vedetään kunnon uraputkea! Selkä moittii jo nyt parin työvuoron jälkeen oloa (on sitten kankeita sekavia mummuja osasto täynnä :( ..) ja nukuttaisi kovasti! Parin tunnin päikkärit ei ole olleskaan vaikea toteuttaa, mutta yöt tällä hetkellä levottomia. Aamupahoinvointia on edelleen, mutta hellittää heti, kun vain väkiste jotakin juomaa saan kurkusta alas.

Oi, mitä vaateneuvoja, pitää joku kerta lukea ajatuksen kanssa.. Vielä en uskalla hankkia mitään, vaikka monenmoista vaatetta tullut silmäiltyä.

Hello! Terveisien soittokellojen ihmeellisestä maailmasta!
On melko rauhallinen iltavuoro, mutta mammaa nukuttaa vietävästi.
Eilen töiden päätteeksi lupauduin miittaamaan ystävääni kaupungilla.
Lähdettiin ulos syömään. Isäntä soittelee hetken päästä perään: appiukolla on yllärisynttärit ja meidän pitäisi lähteä heti!
Pakko oli kuitenkin ystävä nähdä, kerta oli luvattu, joten reilun tunnin päästä olin kotona pähkimässä, mitä helkkarissa pukisin päälleni. Mekot ei enää istu ja housut puristaa liikaa.
Ei muuta kuin kauppaan sovittelemaan vaatteita. Miehekkeellä on onneksi silmää vaatteiden kanssa niin hän kantoi sovitettavia vaatteita sovitukseen.
Lopulta löytyi mukavaa kesähepenettä ja kukkaro keveni huomattavasti
Synttäreillä oli tietenkin boolia ja sain, ylläriylläri, kuskin roolin. Vatsani ei vieraille eikä appiukollekaan paljastunut. Ollaan nähty niin vähän, ettei mun nykyvatsa vielä mitään vieraammille paljastaisikaan ;)
Kello oli 2:00 päälle, kun lopulta sain laittaa silmät kiinni!
Nyt tulitikut silmillä yritän hymyillä hurmaaville potilailleni,jotka koettelevat himpusti tän sisar hento valkoisen hermokynnystä... :D
Toiv. teillä on ollut vähempi työntäyteinen viikonloppu!

Hirmuisesti tullut tekstiä viikossa, olette superaktiivisia naiset!! :)
Vaatevinkit oli näin esikoista odottavalle tosi hyviä, paljon tietoa josta ei harmainta hajuakaan voi olla vaikka kuinka on muiden vauvojenhoidosta ja vaatetuksesta kokemusta..

Tätä neitokaista on kyllä pahoinvoinnin kanssa piinattu koko odotusaika. Nyt luulin kahtena vapaapäivänä sen jo helpottavan, mutta eikös se tänään alkanu uudelleen.. :/ Lisäks mua vaivaa jatkuva päänsärky, onko sitä muilla?? Ja jos on, niin mikä luonnollinen siihen auttaa, muu kuin juominen ja ulkoilu? Alkaa olla vinkit vähissä, jollei oo pää pöntössä, niin sitten se on tyynyllä, ja jollei tyynyllä, niin sitten sitä vaan jomottaa :D

Soittokelloista ja potilaista oli muutamatkin jutellu, täällä siis muitakin hoitoalan ihmisiä :) Mun on takana kahdeksan päivän putki ja edessä vapaiden jälkeen kuuden päivän työputki, paljon saa tehdä hommia, että saa juhannuksen vapaaksi :)

Toivottavasti kaikkien pahat olot alkaa jo helpottaan ja kaikki saa ihania  uutisia tulevista ultrista, me itse jänskätetään palleron näkemistä 16. päivään asti.. <3

Onkos moni jo lomalla, ensi viikolla on lupailtu melkoisia helteitä. Voi kurjuus, kun oliskin lomalla. Onkos tietoa äitiysrahasta? jos hakee viimeisten 6 kk:n ajalta. Olen nimittäin saanut vakipaikan mutta aattelin pitää pari viikkoa palkatonta ja mietityttää vaikuttaako se sitten äitiysrahaan jatkossa. Jos siis muuten kuukausitulot ovat säännölliset. Sen vuoksi mietin tällasia, kun loma pitäisi pitää heinäkuussa ja aikaa siihen ei enää paljon ole..

Täällä viikonloppu on mennyt mökkeillessä... Mökillä sitten alkoi eilen illalla rusehtava valkovuoto ja aluksi osasin suhtautua siihen aika rennosti, että sieltä nyt vaan joku limakalvo vähän vuotaa. No, tänään illalla tuota vuotoa on sitten tullu taas vähän reilummin: paksua limaa, joka on punaruskean veren sekaista. Pikkusen alaselkää juilii samalla, mut varsinaisesti kipuja ei ole. OYSiin soitin ja sanoivat, että turhaan lähden sinne yöksi istumaan. Aamulla pitäisi neuvolaan soittaa ja kysyä, ottavatko minkäänlaisiin tutkimuksiin kun ultrakin ois tiistaina. Huolestuttaa vaan niin paljon, että tuskin yöllä uni tulee. Ulkomaille lähtökin ois keskiviikkona, niin hyvä ois asiaan saada selvyys sitä ennen.

Yritän tässä vain parasrta toivoa. Stressiä on nyt ollu muutenkin aivan tarpeeksi, vaikka vähän helpottamaan päin mennytkin... Ei vaan kaipais enää mitään ylimääräistä huolen aihetta. Mutta toivottavasti huomenna olisin asian suhteen vähän edes viisaampi.

Tulen tässä huomisen tai tiistain aikana takaisin raportoimaan kuulumisia...

taiqaquu: Mullakin ku tuli vuotoa niin otti selästä. Sen takia olin ihan allapäin että nyt tuli keskenmeno. :/ Kun mulla noi supistukset tuntuu selässä niinku monilla. Mutta kaikki olikin hyvin. Toivotaan että sulla sama. Voisko sulla olla kuukautiset tähän aikaan.. ? JAKSAMISIA emoticon

taiqaquu: toivotaan todella että kaikki olisi hyvin, voimia ja ilmoittelehan itsestäsi:)

Meillä juuri eka ultra takana! <3 pikkuinen oli niin vilkas heti aamusta, haluaa vissii pistää vähä vipinää mammaan ja pappaan heti alkumetreillä:D 5 päivää pienempi ku odotettiin mut la pysyy.. siinähän sitten joulua kerrakseen!:) Ultrakuvatkin saatiin,joista toinen näyttää kyllä ihan makkaralta. Ja sieltä löytyi (onneksi) vain yksi ötökkä, suvussa niin paljon kaksosia, ja itsellakin edesmennyt, että alkoi vähän pelottaan että kuin sitä pärjäis jos siel oliski 2.. asennekysymys:)
Nyt koiran kanssa ulos ja päätä selvittämään!
Ihanaa viikonalkua!

UskoTOivo: Täällä ollaan hoitovapaalla eli käytännössä lomalla ;) Mua kauhistuttaa noi ilmat.. Viime kesä oli niin kamala olla viimeisillään raskaana niissä helteissä :O Toivon ettei tänä vuonna tule niin kuuma. Ihan pikkuvauvojen&vanhuksienkin takia. :/ 

Amusia: Oih onnea <3 No onneksi siellä oli vaan yksi. Meilläkin peloteltiin ku mun masu pomppas esiin niin nopeasti että tuolta on pakko tulla kaksoset. Mutta ei onneksi ;) Mikä koira teillä muuten on? :) 

no tää mamma menee tekemään ruokaa.. _nyt siellä oli vähän tuulinen ilma. :/ Höh. Meijän poitsu ei nimittäin tykkää tuulesta. Tai se ei pysty nukkuu tuulessa :D No joo mä meen nyt.. Alan höpöttelee jotain ihan omia kohta... Moikka! :) 

Uskotoivo: Ehdottomasti kannattee soittaa suoraan kelalle ja kysyä noista mammalomarahoista. Ne kyllä neuvoo ja selittää mitä kannattee ja mitä ei kannate tehdä. Ja voihan sinne laittaa sähköpostillakin asiasta. Kysyminen ei maksa mitään, mut sit jos tekee "väärän liikkeen" niin voipi tulla rahallisesti kalliiksi.
Tohon jatkuvaan pään särkyyn en oo löytäny muuta apua kuin et mies hieroo iltasin mun jalkapohjiaKylmää otsalle ja lepoa, eipä siihen muu oikein auta. Mulla on nyt viikon verran ollu joka päivä hirvee pään särky, vaan josko tääkin kohta helpottais ja siirryttäis jo seuraaviin oireisiinemoticon
Minä kans odotan kauhulla kesän helteitä, esikoista odotin kuukauden jäljessä ku tätä, mut kyl se silti koville otti. Pöytätuuletin puhalsi yöpöydällä talvellakin, niin kyllä se oli kesällä tukala olla. Muutenkaan en pidä kovin kuumista ilmoista! Onneksi näillä leveyspiireillä ei ihan päästä samoihin lukemiin kuin etelässä. Mut meilläpä on hyttysiä! Ja hyttysmyrkythän on MYRKKYÄ joten en käytä niitä. Ei mahda paljoa tarvita mökkeillä tänä kesänäemoticon
taiqaquu: Toivottavasti kaikki menee hyvin ja on hyvin. Minä lähetän kaiken voiman ja hyvän tahdon Sinulle!!!

Moikka vaan kaikille! Täällä ollaan oltu torstaista saakka siskon talonvahtina kera 5 lasta plus omat..hieman riittää täällä vipinää..onneks kolme jo teini ikäisiä. Mut kaks pienempiä 3ja puol ja kaks vee..Vitamiinitki jäi kotiin ni tuntuu et viimonenki puhti poikessa. Ja yölläki saa ravata millon kenenkäki luona..huh..nyt meidän nti ja siskon pienin nukkuu ni saa hieman huokasta..
PAhoinvointia ei varsinaisesti oo mut kaikki ajatukset jostain ällöttävästä ja hajut saavat melkein laattaamaan. Miekkonen käy tänään kotona josko olisi lähete np-ultraan tullut postitse..Jotenki välillä niin epätodellinen olo et ois ees raskaana..

Meillä kans omien lisäksi riehuu miehen veljen poika, joka keksii tekemistä 3 lapsen eestä :/ järetön meno ja korvia ei kellään... *huoh*

itselläkin illalla hiipi epäilys että olenkohan raskaana olleskaa, mutta illan päälle repäisevät "kasvukivut" kyllä palautti taas ajantasalle :)

ja aamulla mietin kun ei pahoinvointiakaan oo enää ollenkaan ja tietty kahvilla menin pitkälle päivään, niin sittenpä sitä nälän yllättäessä halailtiinkin jo pöntön reunuksia..mutta paremmalla mallilla jo kun muistaa vain syödä ;)

Kiitos kaikille tsempanneille!

Täällä on tilanne vielä vähän auki. Päivällä kävin tk:ssa yleislääkärillä, joka teki sisätutkimuksen ja tunnusteli kohtua. Vuoto näytti tulevan kohdunkaulasta, joka tosin oli kiinni. Kohtu oli kokonsa puolesta oikean kokoinen viikkoihin verrattuna. Sydänääniä yritettiin dopplerilla kuunnella, mutta ei saatu kuulemaan. Lääkäri paineli dopplerilla mahaa kyllä niin paljon, että välillä tuntui jo epämukavalta. Muutamaan otteeseen laitteella saatiin kuitenkin sykelukemat 140-150, mutta ääniä ei tosiaan kuultu.

Nyt tuon tutkimuksen jälkeen vuoto on entisestään lisääntynyt ja kivutkin hieman. Nyt tulee jo kirkkaampaa verta ja ihan siteeseen asti, kun aiemmin vuotoa tuli lähinnä pyyhkiessä. Huomenna vasta iltapäivällä olisi ultrakäynti, jossa pitäisi sitten selvitä pikkuisen tilanne hieman paremmin. Toivotaan täällä, että kyse olisi vaan jostain selittämättömästä vuodosta, jotka yltyivät tutkimusten seurauksena... Tunnit tuntuu tässä vaiheessa vuorokausilta.

Henrietta: Mulla nämä kivut alkaa olemaan yhä enemmän kuukautiskipujen alkuvaiheen kaltaisia, eli juurikin tuo alaselän kivut ja nyt sitten tutkimusten jälkeen myös tuo alavatsa juilii hieman. En ole hoksannut laskea, osuisiko menkat normikierrolla tähän ajankohtaan. Mulla vuoto oli loppuvaiheesta vähän epäsäännöllistä pillereistä huolimatta.

-S-: Täällä myös päänsäryt tuottaneet vaivaa noin viikon verran. Ihan levolla ja ohimojen hieronnalla olen yrittänyt hoitaa, särkylääkkeiden syöntiä olen vältellyt.

Vaikka panadolit on ns turvallisia raskausaikana, niin kyllä mie oon sinnitelly aina viimeiseen asti ilman. Ei vara venettä kaada
Taiqaquu: Ettei olis niin yksinkertaisesta asiasta kyse kuin et kohdun suulla on vain joku pieni nirhauma, eihän se välillä vaadi kuin hieman kiihkeämpää seksiä tai jos on hiivatulehdus iskemässä. Mulla tuli haavaumia kun iski hiiva. Jos jotain sykkeen tapaista on löytyny niin elä vielä kovin kovasti murehdi! Tunti tunnilta se huominen tulee, ja sitten saat varmuuden!

Odotusajan vauvavakuutuksen terveyskysely on nyt postissa, tällä kertaa muistin ajoissaEikä ollut niin kallis mitä luulin! 
Tietäiskö kukaan näppärää kirjaa millä vauvan tuloa vois sitten aikanaa valottaa esikoiselle??? Netistä katselin "vallaton vauva valtaa valtsan"- kirjaa, mut siittä on viimeisin painos loppunu,enkä löytäny mitään korvaavaa. Kun nimenomaan haluaisin sellaisen missä on kurkistusluukut.

Tsemppiä kovasti Taikaquulle! Kuullostaa pelottavalta, toivottavasti kyseessä on väärä hälytys. Pystyy kovasti samaistumaan sun tilanteeseen, vaikka sulla onkin viikko enemmän raskautta. Mä olisin ihan kauhuissani, mutta varmasti tilannetta helpottaa kun pääset ultraan. Onko dopplerilla aiemmin äänet kuulunut? Istukan paikkahan vaikuttaa varsinkin alussa kuuluvuuteen. Hengessä mukana!!

Tsemppiä ja voimia sinulle kovasti taikaquu ja toivottavasti saat tänään hyviä uutisia!

Onnea amusia hienoista uutisista! Minulla on kahella kaverilla kaksoset ja hyvin he ovat pärjänneet kahden kanssa, sanoivat että helpointa oli aina tehdä kaikki liukuhihnalta eli vaipan vaihdot peräjälkeen, syöttäminen samaan aikaan yms. Kyllä varmasti miuaki pelottas jos ois sanottu että kaksi, mutta se on aika epätodennäköistä kun suvussa ei ole kaksosia.

uskotoivo: miun mielestä Kela laskee viimeisen 6kk keskiansion mukaan sen äitiysrahan eli 6kk yhteelasketut tulot jaettuna kuudella ja siitä sitten ansionmukainen äitiysraha, mutta kannattaa kysellä Kelalta tarkemmin tuossta kuten -S- neuvoikin.

Mie kanssa olen hoitoalan ihminen, mutta en ole valmistumisen jälkeen töitä tehnyt ko esikko ilmoitti tulostaan ja eihän kukaan ottanu raskaana olevaan töihin ja nytten olen sitten kodinhoidontuella kotona hoitamassa esikkoa ja aion myös tän kakkosen synnyttyä olla sitten kotona hoitamassa lapsia.

Vauvan odotuksesta kertovia kirjoja:
Andreae: Äidin vatsassa on talo
Bourgeois: Franklin ja Harriet
Cole: Kun äiti muni
Fine: Aamu ilman äitiä
Gliori: Karhuherra ja uusi vauva
Gliori: Mistä tuo vauva tulla tupsahti?
Hansson: Meille syntyy vauva
Hill: Puppe saa pikkusiskon
Holabird: Anniina ja pikkusisko
Janosch: Äiti, mistä lapset tulevat?
Kallio: Meidän oma Nuppulotta

En itse tiedä sisällöstä mitään, mutta googlettamalla löysin nuo. Vois käydä kirjastossa katsomassa että löytyykö mitään noista kirjoista täältä, tosin tuo taapero on sitten vähän reilu 2v ku vauva syntyy että en tiedä ymmärtääkö hän. Nyt kun puhuu vauvasta ni taapero tuumaa että tätillä vauva niin kuin tädillä on, sitten ku sanoo että äidin masussa on vauva ni taapero kahtoo mua ilmeellä "mitänäänyoikeinhöpiset".

Täällä jännitetään ens viikon NP-ultraa jo kovasti, siinä mielessä jännittää että ko on noita kummia pelkotiloja että onko siellä enää elämää vai ei vaikka on jo 2 kertaa sykkeet nähty. Jos silloin on kaikki hyvin niin jospa sitä sitten osais ottaa rennommin raskauden suhteen. Esikkoa odottaessa kaikki oli jotenkin helpompaa kun ei tienny mistää mitään. Mie kanssa oon epäilly että oonkohan mie raskaana vai en ko ei juurikaan ole oireita, jos tissit ei ois kasvanu ja ne ei ois kipeät niin en varmaan tiedostais raskautta olleskaan.

Päänsärkyä mulla oli alkuraskaudessa jatkuvasti mutta meni onneksi ohitse, nyt on ajoittain mutta asettuu levolla, särkylääkkeitä miekään en mielellään ota. Riittää se kun joudun allergialääkkeen ottamaan ko en ilman pärjää enkä halua koko kesää olla tukossa, onneksi allergiälääke on sellainen mikä sopii raskaanaolevalle, sain sen edellisen raskauden aikana.

Me oltiin viikonloppu pohjoisessa mun vanhempien luona kyläilemässä, oli oikein hyvät kelit "lomailla" siellä ja sai itekki hieman hengähtää ko äippä hoiti pojua.

Mä olin viimeksi kesähelteillä viimeisellä kolmanneksella raskaana ja tukalaa oli, nytten onneksi on toinen kolmannes menossa ko kesä ja helteet on, ainakaan nyt ei ole vielä tuntunut tukalalle nää lämpimät ilmat. Mie en muutenkaa tykkää helteistä, sellainen +20 on oikeinki hyvä lämpötila.

Huh tulipas  taas romaani kirjoitettua, mutta nautitaan helteistä, tiedä vaikka ne ois tän kesän ainoat helteet.

voi taiqaquu: hirmuisesti voimia ja toivotaan et kaikki on hyvin masussa <3 voin kuvitella sun tilanteen koska itellä yks keskenmeno takana :(

Täälä mennää tänää käymäs "pika" käynnillä neuvolas hakees np-ultraan lähete :) ja ens tiistaina ois se kauan ootettu ultra :)  paljo oli taas tullu tekstiä :) Me tosiaan muutettii ny Karviaan ja yritin mennä puutarhalle töihin siks aikaa ku äippäloma alkais mut ei siä kuumuudes pystyny olla. Vesiki tuli pihalle kuumuuden takia :( et ny sit vaan ollaan kotona ku tää on ni pieni paikkaki et täältä on tosi vaikee löytää töitä eikä varmaan raskaana olevaa oteta helpolla töihin.. Mut nyt aamupalaa ennen ku pahoinvointi hiipii esiin :) Moikkamoi :)  

emoticon   KESÄLOMA!   emoticon  

Tänään oltiin np-ultrassa, voi tätä onnea! Siellä vauva potkiskeli, pienet sormetkin nähtiin... 4pv pienempi kuin kuukautisista lasketut viikot, mutta LA pysyi nyt kuitenkin samana. Hassuahan se on että sitä on huolissaan alussa kaikista tuntemuksista, nyt kun pahoinvointi ja vatsan nippailut on loppunu niin sitten on huolissaan tuntemusten puutteesta - rauhoittaa kyllä mieltä käydä lukemassa täällä teidän muiden mietteitä, kun huomaa etten ole ainoa joka pohtii näitä juttuja.

Mulla muuten ultrattiin eka sisäkautta, tosi selkeää kuvaa saatiin. Sitten ultrattiin vielä vatsan päältä, mutta ei kyllä nähnyt piirteitä samalla tavalla. Voi olla että mulla vaikuttaa tuo vatsan rasvakerros päällä, mutta ihana juttu että katsottiin kuitenkin sisäkautta koska muuten olisi jäänyt kaikki pikkusormet, vilkuttelut ja potkut näkemättä...

Kesäloma alkoi ja samaa aikaa remppa uudessa kämpässä, nyt ilmat olleet niin kivat etten ole malttanut keskittyä kittaamiseen ja seinien hiomiseen vaan oon kuopsuttanu uutta ihanaa puutarhaa vaan kaikki päivät! Mutta lastenhuoneen sisustusta kovasti jo suunnittelen, vaikka käytännössä ollaan ajateltu ne hankinnat jättää syksyyn.

Taiqaquu: tsemppiä! Alkuraskaudesta mulla oli vuotoa ja vaikka oltiin niin alussa silloin vielä niin silti kyllä sydäntä puristi kun joutui 1,5 viikkoa odottamaan seuraavaa ultra-aikaa ja varmistusta siitä ollaanko siellä vielä elossa. Toivottavasti kuullaan pian sun kuulumisia!

Ihanaa lämpöistä kesäkuuta kaikille!

Takaisin