Tsemppiä ja voimia sinulle kovasti taikaquu ja toivottavasti saat tänään hyviä uutisia!
Onnea amusia hienoista uutisista! Minulla on kahella kaverilla kaksoset ja hyvin he ovat pärjänneet kahden kanssa, sanoivat että helpointa oli aina tehdä kaikki liukuhihnalta eli vaipan vaihdot peräjälkeen, syöttäminen samaan aikaan yms. Kyllä varmasti miuaki pelottas jos ois sanottu että kaksi, mutta se on aika epätodennäköistä kun suvussa ei ole kaksosia.
uskotoivo: miun mielestä Kela laskee viimeisen 6kk keskiansion mukaan sen äitiysrahan eli 6kk yhteelasketut tulot jaettuna kuudella ja siitä sitten ansionmukainen äitiysraha, mutta kannattaa kysellä Kelalta tarkemmin tuossta kuten -S- neuvoikin.
Mie kanssa olen hoitoalan ihminen, mutta en ole valmistumisen jälkeen töitä tehnyt ko esikko ilmoitti tulostaan ja eihän kukaan ottanu raskaana olevaan töihin ja nytten olen sitten kodinhoidontuella kotona hoitamassa esikkoa ja aion myös tän kakkosen synnyttyä olla sitten kotona hoitamassa lapsia.
Vauvan odotuksesta kertovia kirjoja:
Andreae: Äidin vatsassa on talo
Bourgeois: Franklin ja Harriet
Cole: Kun äiti muni
Fine: Aamu ilman äitiä
Gliori: Karhuherra ja uusi vauva
Gliori: Mistä tuo vauva tulla tupsahti?
Hansson: Meille syntyy vauva
Hill: Puppe saa pikkusiskon
Holabird: Anniina ja pikkusisko
Janosch: Äiti, mistä lapset tulevat?
Kallio: Meidän oma Nuppulotta
En itse tiedä sisällöstä mitään, mutta googlettamalla löysin nuo. Vois käydä kirjastossa katsomassa että löytyykö mitään noista kirjoista täältä, tosin tuo taapero on sitten vähän reilu 2v ku vauva syntyy että en tiedä ymmärtääkö hän. Nyt kun puhuu vauvasta ni taapero tuumaa että tätillä vauva niin kuin tädillä on, sitten ku sanoo että äidin masussa on vauva ni taapero kahtoo mua ilmeellä "mitänäänyoikeinhöpiset".
Täällä jännitetään ens viikon NP-ultraa jo kovasti, siinä mielessä jännittää että ko on noita kummia pelkotiloja että onko siellä enää elämää vai ei vaikka on jo 2 kertaa sykkeet nähty. Jos silloin on kaikki hyvin niin jospa sitä sitten osais ottaa rennommin raskauden suhteen. Esikkoa odottaessa kaikki oli jotenkin helpompaa kun ei tienny mistää mitään. Mie kanssa oon epäilly että oonkohan mie raskaana vai en ko ei juurikaan
ole oireita, jos tissit ei ois kasvanu ja ne ei ois kipeät niin en
varmaan tiedostais raskautta olleskaan.
Päänsärkyä mulla oli alkuraskaudessa jatkuvasti mutta meni onneksi ohitse, nyt on ajoittain mutta asettuu levolla, särkylääkkeitä miekään en mielellään ota. Riittää se kun joudun allergialääkkeen ottamaan ko en ilman pärjää enkä halua koko kesää olla tukossa, onneksi allergiälääke on sellainen mikä sopii raskaanaolevalle, sain sen edellisen raskauden aikana.
Me oltiin viikonloppu pohjoisessa mun vanhempien luona kyläilemässä, oli oikein hyvät kelit "lomailla" siellä ja sai itekki hieman hengähtää ko äippä hoiti pojua.
Mä olin viimeksi kesähelteillä viimeisellä kolmanneksella raskaana ja tukalaa oli, nytten onneksi on toinen kolmannes menossa ko kesä ja helteet on, ainakaan nyt ei ole vielä tuntunut tukalalle nää lämpimät ilmat. Mie en muutenkaa tykkää helteistä, sellainen +20 on oikeinki hyvä lämpötila.
Huh tulipas taas romaani kirjoitettua, mutta nautitaan helteistä, tiedä vaikka ne ois tän kesän ainoat helteet.