Heippa,
Täällä kans yksi uusi ilmoittautuu, ehkä tästä näin tulee hiukan todellisempaa, ei oikein ole asia sisäistynyt vielä :) Kolmatta odotan, laskettu aika näyttäisi olevan 13.3/14.3. Esikoinen on 10 v. ja kuopus 6 v. Kolmatta olen toivonut jo useamman vuoden mutta miehen suostuttelu ei käynyt ihan hetkessä. Siitä huolimatta että asiasta kauan puhuttiin ja vuosi vuodelta varomattomampia ihan tarkoituksella oltiin, niin miehellä on mennyt tässä nyt nämä pari viikkoa asiaa sulatellessa, enkä sitten itsekään ole vielä voinut asiasta täysillä iloita.
Onko kellään ollut samantapaista tilannetta? Minä olin siis selkeästi se kumpi enemmän vauvaa halusi, miehelle "olisi riittänyt kaksikin" mutta ei asiaa vastustanutkaan. Siitä asti kun sitten tein positiivisen testin, hän on ollut välillä enemmän välillä vähemmän etäinen, sanoo, että häntä pelottaa, raskausaika,vauva-aika, lisävastuut ym, että kaikenlaiset ajatukset risteilee ja hän tarvii vain hiukan kauemmin aikaa asian sisäistämiseen ja sulatteluun. Itse olin jo ihan murtunut ja pelkäsin ettei hän haluakaan tätä, mutta sanoo ettei tietenkään niin ole, että häntä vaan pelottaa. Toivottavasti tämä tästä pian, ei ole niin kamalan helppoa jäädä tavallaan yksin asian kanssa, varsinkaan tässä tunteiden mylleryksessä. Molemmista aikaisemmista lapsista hän on "alkushokin" jälkeen "toipunut" nopeasti ja iloinnut asiasta yhdessä minun kanssa.
Mulla alkoi oireita oikeastaan silloin heti. Ihan pari kolme päivää ovulaatiosta tuli alaselkä ja alavatsa kipeäksi, ne ovat nyt vähentyneet mut vatsa on etenkin iltaisin turvonnut. Tuntuu myös et sitä ei saa enää vedettyä sisään ollenkaan :) Epämääräisiä etovia oloja, järkyttävä nälkä (öisinkin herään ihan rehelliseen nälkään) jatkuvasti. Lisäksi mulla on tämmöinen erikoinen oire, et en pysty nukkua, pari-kolme viikkoa nyt jatkunut, ja erikoisinta on ehkä se ettei mua yhtään myöskään väsytä! Tää voi johtua kyllä ihan stressistäkin, lomakin alkoi juuri, eli toivotaan että tilanne korjaantuu.
Tällainen vuodatus näin tässä unta odotellessa, kaunista odotusta kaikille!