Kesäkuu ja positiivinen testi!

Mutinta

Satasella mukana keskusteluissa
Moikka! Uskaltaudun ilmottautua ensimmäiseksi maaliskuiseksi :) Positiivisen testin tein vasta pari päivää sitten ja nyt toivotaan vaan, että kaveri pysyy matkassa mukana. On vielä tosi epätodellinen olo tästä raskaudesta. Meillä on huhtikuussa yks vee täyttänyt tyttö ja tätä kakkosta ei ehitty yrittää kuin yhden kierron verran ja johan tärppäs (samoin kävi muuten ekan kanssa). Mulla oli edellinen raskaus suoraan sanottuna ihan helvetillinen, joten nyt toivon todella, ettei tulis niin karmeeta oloa. Nyt vaan vähän väsyttäis ja on hiukan sellasta etovaa oloa (tooooodella vähän). Jännittää aloittaa tämä matka taas alusta. Onnesta taidan olla sekaisin :)
 
Heipähei! Täytyi heti laittaa viestiä, koska tilanteesi on niin samanlainen kuin itselläni :). Pari päivää sitten tein positiivisen raskaustestin ja nyt vain sitten innolla odotellaan miten jatkuu. Meillä on myös vähän yli vuoden ikäinen lapsi (maaliskuu 2011) ja miltei ensi yrittämällä tämäkin raskaus sai alkunsa. Ensimmäinen raskaus oli todella helppo; ei juuri mitään vaivoja ollut, joten toivotaan että tämä menisi saman kaavan mukaan. Tosin tämän ensimmäisen vuoden aikana selkä on ollut tosi kipeänä. Se on käynyt mielessä, että miten selkä reagoi kasvavaan masuun. Niin, ja meillä myös la 1.3.2013.
 
Moi,

minäkin ilmoittaudun. Juhannuksen vuoksi tein testin aattona (hyvissä ajoin) ja onnekseni siellä olikin plussa! Oli uskomattoman ihanaa lähteä aattona ostamaan juhannusjuomaksi itselle tuoremehua ja vissyä. Meillä on laskettu aika 2.3.2012 ja tulossa on ensimmäinen lapsi, jota ollaan jo vuosi odoteltu. Kävin pääsiäisenä leikkauksessa, jossa poistettiin kohdusta polyyppi (mikä on aiemmin etänyt raskauden). Eli aika nopeasti onnistuttiin sitten leikkauksen jälkeen. Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin! Ja hehkutetaan täällä keskustelupalstalla =).

Mukavaa odotusaikaa muillekin maalisvauvaa odottaville!
 
Moikka!

Minäkin rohkeasti ilmoittaudun maaliskuiseksi, eli laskettu aika olisi 3.3.2013. Rakaustestin tein jo viime keskiviikkona kun tiistaina oli kummallisia mahakipuja ja iloiseksi yllätykseksi vaalea viiva testiin piirtyi, nyt on sitten sen jälkeen joka päivä testailtu ja viiva on vahvistunut ja eilen tein digitestin ja raskaana 1-2 vk se näytti. <3 Ollaan jo ehditty välillä luopua toivosta kun 1 v 3 kk ollaan kuumeiltu. Joulukuussa saatiin plussa joka meni sitten uutena vuotena kesken. Nyt vaan kovasti toivotaan, että tämä pysyisi kyydissä. <3

anemone@: Hienoa, että teillä tärppäsi noin pian operin jälkeen. <3

Täällä oireita on huomattavasti enemmän kuin viime plussan aikaan. Eli mulla on ihan jatkuva jano jonka seurauksena hypin sitten vessassa. Sitten nälkä mulla olis kans koko ajan ja jos en syö 3-4 h tunnin välein alkaa pää ikävästi särkeä. Väsymystä on myös. Onko teillä muilla ollut mahan nippailua, mulla oli koko lauantain ikävää nipistelyä alamasussa ja sitten vetistä valkovuotoa tulee reilusti, vähän väliä pitää käydä tarkistamassa vessassa ettei menkat ole alkanut. Huomenna ajattelin soittaa neuvola aikaa ja kysyä samalla jos pääsisin verikokeille ja tietäisin, että raskaushormoni on lähtenyt hyvin nousuun. Oon hieman turhan tressaavaa tyyppiä tuon aiemman km:n takia. :/

Oikein ihanaa odotus aikaa meille kaikillle! :)
 
Kiitos pikkutonttu positiivisesta kommentista. Mulla on kans ollu pientä nipistelyä alavatsassa nyt parin päivän ajan ajoittain. Yöllä jo luulin, että nyt se km tuli, kun vihlaisi vähän kovemmin, mutta onneksi minkäänlaista vuotoa ei ole ollut. Neuvolaan ajattelin minäkin ottaa heti ma yhteyttä ja pyyttää mm pissatulehduksen varalta kokeet, kun niihin tulehduksiin on taipumusta. Raskausoireina on mullakin ollut vessassa juoksemista ja lievää pahoinvointia. Ja ilmeisesti jonkin sortin hajuherkkyyttä: sain juhannuspäivänä kauhean oksentelukohtauksen, kun meidän konetiskitableteista tuli k a u h e a petrolimainen sivuhaju. Olin ihan tyytyväinen, kun tuo pahoinvointihan on kai hyvä merkki siitä, että raskaushormonit kohoaa.. Toivottavasti saat pikkutonttu lähetteen verikokeeseen niin ettei tarvi huolehtia! Mukavaa odotusaikaa!
 
Ihanaa, kun tänne on ilmaantunut muitankin!

Uskon pikkutonttu, että stressaa jos on yksi km ollut.

Mullakin alavatsaa nippailee ja nivusia vihloskelee. Valkovuotoo tulee runsaasti ja mäkin välillä luulen, et noni nyt ne menkat alkoi sittenkin! Syön myös enemmän jo nyt. Mulla on nyt tosi hyvä fiilis ja haluan uskoa, ettei tulis niin karmee olo, ku viimeks. Viimeks alkoi viikolla 7 ja jatkuikin sitten armaaseen loppuun saakka.. Vähän jännittää. Nyt oon katellu jo jotain kivoja raskausvaatteita, ku viimeks kuljon vaan ihan masentuneena ihan kaameissa rytkyissä. Pakko nauttia tästä raskaudesta, edes vähän!! Kivat vaatteet voi helpottaa sitä :)
 
anemone@: Mullakin on jotenkin sellainen olo, että kun on oireita niin tuntuu siltä,et kaikki on hyvin. Viimeks olin lähes oireeton alusta asti ja kesmeno tuli 6+4.

Mutina: Ite kans oon sortunut jo kattelemaan raskausvaatteita vaikka eihän niitä taideta tarvita vielä pariin hetkeen. :) odotan kyllä niin hirmusti, et masukasvaa ja saa ylpeenä esitellä sitä. :) Toivotaan, et sulla olis tässä raskaudessa vähempi oireita kuin viimeks ja saisit nauttiakin olosta. :)

Ootteko kukaan aatellut mennä yksityiselle varhaisultraan. Minä kun olen hieman murehtija tyyppiä aattelin tilata ultran 7 vk:n alkuun niin kuulis sydänäänet sillon. <3
 
Me käytiin viimeks varhaisultrassa, kun stressasin kanssa ihan hermona. Mulla tuli veristä vuotoa sillon, ni olin ihan varma et kaikki ei oo ok. Rauhoitti kyllä kummasti se käynti! Nyt ei ajateltu mennä. Oon ihan rennoin mielin, niin uskon jaksavani odottaa siihen rakenneultraan :)

Ootteko jo varannu neuvola-aikaa?? Mä ajattelin ens viikolla soitella neuvolaan.
 
Tein viime torstaina positiivisen testin, mutta laskettu aika on jossain 28.2-3.3 välillä riippuen kierrosta, jonka pituudesta mulla ei ole mitään tietoa, sillä tää oli toka yritys e-pillereiden jälkeen. Saas nähdä! Kyllä jänskättää!!!!

Tää on mun ensimmäinen raskaus ja kaikki on ihan uutta, mut täältä on aika kiva lueskella minkälaisia tuntemuksia teillä on! Ens tiistaina mulla on kuormanpurkuvuoro (ensimmäinen ja viimeinen ikinä) ja vähän mietityttää se raskaiden esineiden nosteleminen. Toivottavasti siitä ei ole haittaa.. :)
 
Heipparallaa! Täällä yksi hätähousu testasi haamujen haamun viime torstaina ja eilen tuli jo vähän vahvempi plussa! Nyt jos malttaisi mielensä ja tekisi vielä varmistustestin vähän myöhemmin, mutta jos hyvin menee, niin laskettu aika olisi noin 4.3.

Neuvolaan ajattelin soitella aikaisintaan parin viikon päästä. Toista lasta odottelen, niin on nuo neuvolakuviot jo tuttuja, mitä nyt muistan parin vuoden takaisesta. Mutta joo, tänne maaliskuisiin tahdon kuulua kovasti!
 
Muistatko Puuha-Pirkko, millon se eka neuvola oli? Mä en muista yhtään kyllä ja hätähousuna haluisin jo varata aikaa, että tuntuis jotenkin todellisemmalta tää :D
.....vaikka viime raskaudessa muistan, miten pänni raahustaa sinne neuvolaan vaan ottaa painoo ja verenpainetta..
 
Heippa kaikille!

Lindas: Kyllä alkuraskaudessa mielestäni saa nostella, mutta itse aattelen et mittari on se että kuuntelee itseään. Mikä tuntuu pahalta en tee..:) Kiva että on kuitenkin vika tuollainen vuoro. :)

Puuha-Pirkko:
Se on ihanan jännittävää kun tulee vaalea haamu ja sitten saat odottaa, et lähteekö tummumaan. Ite kans testasin kp 25, vaikka mekkojen piti alkaa vast kp 28 ja vaalea viiva piirty ja kyllä en housuissa meinannut pysyä kun odotin niin seuraavaa aamua.

Mutina: Mä soitin jo tänään neuvolaan kun viimeksi soitin pikkasen myöhemmin sain neuvola-ajan vasta 9 viikolle kun ei heillä ollut vapaita aikoja. Tänään terkkari soittaa ja katotaan aika. Toivon, et pääsisin pikkasen aiemmin kun kaikki on niin uutta ja ihanaa sekä kun jännittää kuitenkin ettei vaan mene kesken niin jotenkin rauhottais. :)

Ultran varasin yksityiselle reilun parin viikon päähän ja 6+4 olis sillon päiviä. Niin odotan, et pääsisin kuulemaan pikkusen sykkeen. <3 Rauhottas kummasti. :) Tein tänäänkin testin varuiksi ja vahvaa plussaa näytti. :)
 
eka neuvola tais olla viikolla 7+. Ja sehän oli lähinnä sitä esitteiden jakamista, punnausta, ekan lääkärin ja ultra-ajan varausta jne. Meidän neuvolaan saa ihan hyvin aikoja, joten senkin puolesta ajattelin, ettei ole kiirettä soitella...tosin lomat ne pyörii sielläkin heinäkuussa, joten soittelisinko sittenkin piakkoin ;) Niin tosiaan, jotenkin saisi tästä odotuksesta "todellisemman", kun olisi neuvolan kirjoilla taas ja olisi jokin päivä mitä odotella.

Mitään oireitahan minulla ei ole vielä ollut. Ehkä hetkittäin on ollut lievää mahan vihlontaa ja pari kuvotuskohtausta oli pari päivää sitten. Eka raskaus meni myös hyvin vähillä oireilla, katsotaan miten nyt käy.
 
Kannatan itsensä kuuntelemista pikkutonttu, jos ei muuta niin soitan miehen tekemään vuoron loppuun :D Soittelin tänään neuvolaan ja antoivat ajan 5.7, eli ens viikolla jo! Mulla tosiaan eka raskaus niin varmaan osittain siksikin.. :)

Kyllä se varhaisultra kiehtoisi hirmuisasti, voi olla että malttamattomana haluan jotain elämän merkkejä nähdä, että onko siellä oikeesti jotain!!? 

Mukavaa kesäpäivää kaikille B-)
 
Lindas: Sä saitkin ajoissa neuvolan. :) Mut voit ollakkin jo vähän pidemmällä. :)
Mä sain ekan neuvola ajan 19.7 eli sillon on 7+4. Onpahan mitä odottaa. :D

Mulla oli tänään soittoaika, et lääkäri soittaa ja kertoo tuloksia, kun oltiin aloittamassa jo lapsettomuus tutkimuksia.Samalla kysyin hältä voisiko ottaa verikokeet varuiksi, että näklisin hormoniarvon lähteneen nousuun, mut hän meinasi, et jos on jo useampi positiivinen raskaustesti tehtynä niin siihen ei ole tarvetta. No toisaalta onhän oikeassakin. Oli mukava sanoa lääkärille kun hän aloitti ja kertoi verikoe tulokset ja papa vast., että kun mitään selittävää ei löydy niin tehdään lähete naistentaudeille jatkotutkimuksiin, että minäpä en taida tarvita tutkimuksia lisään kun nyt vihdoin on plussa tullut. :) Tuntuu mukavalta. :)
 
Pikkutonttu: Kiva kuulla että enempää tutkimuksia ei tarvittukaan! Joskus asiat menee näinkin kivasti! 

Olis kyllä kiva tietää että missä kohtaa raskautta mennään, kun tosiaan siitä kierrosta ei oo niinkään tietoa. Viimeiset menkat 22.5.. Mutta eiköhän sekin selviä.. :)
 
pikkutonttu: jänniä päiviä on ollut tosiaan! Ekassa testissä oli kyllä haamuistakin haamuisempi haamu vaikka ihan herkimmällä testillä tein sen, mutta ihmekös tuo, taisi viikoissa olla vasta 3+3 silloin. Eilinen testi oli jo sitten luokkaa "ei niin herkkä" ja kuitenkin ihan selkeän plussan sain! Mutta silti vielä testailen joku päivä, toivotaan että tummuu viivat edelleen.
 
Mäki testasin hätähousuna jo tosi ajoissa. Meillä oli kaapissa noita Prismasta ostettuja halpistestiliuskoja kaks. Sain niistä molemmista haalean viivan. Sit soitin miehelle töihin, että tuo ClearBluen digitaalisen, ettei tartte viivoja tihrustaa. Heti revin sen auki, ku mies tui töistä ja raskaana 2-3 siinä seisoi :)
 
Mutina: Koskas teit digitaalisen? kun mä tein lauantaina ja sain 1-2 vk raskaana niin mietin, et koska voisin tehdä uuden et saisin sen 2-3 vk raskaana? Mulle tulis niin paljon helpottuneempi olo kun näkisin, et hormooni määrä nousee. :) ja onhan se tietty niin yksilöllistäkin. :)

Tehdään sitten sellanen lista missä on kaikkien lasketut ajat ja kuinka mones lapsi ja sitten synnytys sairaala kun tulee pikkasen enemmän odottajia tähän meen ryhmään. :) Niin ja olis tietty kiva tehdä sellanenkin missä kaikki vois esitellä ittensä, et minkä ikäsiä ollaan yms. Tai sitten mä oon vaan niin hurahtanut näihin foorumeihin, et haluun vaan et on mihin kirjotella. :)
 
Takaisin
Top