Kesäkuu ja positiivinen testi!

pikkutonttu
Joo, tehään lista. Ja esittely olis tosiaan kanssa kiva :) Voishan noi topicit jo nyt alottaa!

Mä tein tuon digitaalisen jo kieropäivänä 25 (mun kierto on keskimäärin 28) ja en ees tosiaan aamupissasta. Ne on vissiin niin herkkiä, et mihin vuorokauden aikaan tahansa voi tehä.
 
Minä voisin ilmoittautua myös mukaan eli näillä näkymin meillekin olisi tulossa perheenlisäystä ja lasketun ajan pitäisi olla kuukautisista laskettuna 1.3.2013. :) Haamulainen ilmestyi testiin kp 27/26 ja muutama päivä sitten viiva oli jo ihan tosi tumma. Ennen esikoista tuli keskenmeno rv 9, joten ihan hirveästi tässä ei vielä uskalla iloita, mutta toivotaan nyt, että pieni kyytiläinen jaksaa pysyä mukana.

Kannatan myös ehdottomasti listaa ja esittelyjä!
 
Hei,

ja tervetuloa kaikki uudet maaliskuiset! Esittelylista kuulostaa hyvältä. Joku konkarimpi keskustelija voinee kertoa, miten sellainen kätevimmin perustetaan. Ja jokainen kertoo itsestään sen verran kuin haluaa.

Itselle nää keskustelupalstat on tosi ihana henkireikä, kun sukulaisille/ ystäville ei halua vielä km riskin vuoksi kertoa mitään, mutta pakkohan tätä onnea on hehkuttaa jossain! Mies on paljon varovaisempi, mutta oon sanonut, että anna mun nauttia nyt kun on näin pitkään tätä odotettu. Ajattelen tällä hetkellä, että vaikka tää raskaus menis kesken, on plussa silti tosi hyvä asia ja haluan nauttia siitä. Meillä oli kuitenkin jo syksylle aika varattuna infertiliteettipoliklinikalle ja nyt toivoa vauvasta on aivan valtavasti. Toisaalta en itse ole koskaan km kokenut, joten ajatukset olis varmaan aika lailla erilaiset, jos ois sellainen kokemus taustalla. Toivottavasti mun toiveikkuus ei myöskään loukkaa niitä, joilla on ikävämpiä kokemuksia.

Ajattelin aloittaa noista hankinnoista uuden ketjun. Jos ne vaikka jaottelis kuukausittain/ raskauskolmannesten mukaan, niin ei paisuis aivan ylettömästi =)
 
Heippa kaikille!

Anemone@: Kiva kun perustit hankinta ryhmän. :) Musta tuntuu, et tuo keskenmenon vaara piilee kaikilla, vaikka uskon et sen kokeneena sitä jännittää pikkasen enemmän. Sulla on hyvä hyvä suhtautuminen siihen. :) Vaikka se on jotain niin kauheeta, et pysykööt meistä kaikista kaukana. <3 ite oon kertonut jo muutamalle läheiselle ytävälle ja siskolle kun ovat tietäneet yrityksestä, koska viimeksi ei kerrottu kenelleekkään ja kun olin niin rikki km:n jälkeen niin puhuin siitä oikeastaan kaikille. Noh, nyt en jauha siitä sen enemmäpää.

Mutina: sulla näkykin jo aikasin et 2-3 vk, aattelin et tekisin muutaman päivän päästä uuden ja toivon et viikot olis nousseet. Kun tein digin niin mulla oli vasta 3+6 niin siihen täsmää se 1-2, mut voiskohan jo 4+4 näkyä jo 2-3 vk. Mä saisin kyllä ison mielenrauhan jos mulla se viikko määrä nousis. :) Vaikka taitaa se hormonin määrän nousu olla aika yksilöllistä, mut sithän jos se ei nouse lainkaan niin kaikki ei kylä ole hyvin. :/

Täällä alamasun nippailut on vähentyneet, mutta viime yönä kun olin töissä niin masu kyllä eli ihan omaa elämää. :) Onko teillä muilla valkovuotoa? Mulla välillä tuntuu, et menkat olis alkanut ja kiirehdin vessaan ja se onkin valkovuotoa. Viimeks en muista, et mul olis ollut ainakaan ihan näin paljon.Luin kyllä, et on normaalia mut ihmetyttää silti. Voi kun viikot menis nopsaan.

Mä voin yrittää perustaa sellanen esittely palstan ja kaikki voi tosiaan kertoa itsestään mitä haluaa muiden kanssa jakaa. :)
 
Viime viikon to sain clearbluen digitaalisella raskaana 1-2 ja tänään 2-3! Nyt taidan oikeasti uskoa että jotain siellä on <3
 
Ihanaa Lindas, jokohan itekkin huomenna uskaltas tehdä digin uudelleen, oliskohan lauantaista noussut jo hormonipitoisuus sen verran, et saisin 2-3 vk. :)
 
Kiitos pikkutonttu! Kyllä se vois sullakin jo alkaa näyttämään 2-3 viikkoa. Ite huomasin että siihen tuli melkein 10 sekunnin jälkeen jo raskaana (kun viimeksi meni minuutti pari) ja sen jälkeen se vielä täsmensi sitä viikkoa aika kauan.. :) 
 
Huomenta!

Niinpäs se testi näyttinkin, oli siis pakko testata. <3 ja ekalla kerralla kun katoin oli heti teksti raskaana just niinkuin lindas sanoit ja viikot 2-3. <3 Ihana tunne. Laitoin miehelle viestin kun  oli jo töihin lähtenyt, et siellä se meen murumuu on <3. Huolestuttaa vaan välillä kun masussa niin painaa ja väillä jomottaa, mut kai ne kuuluu asiaan. :)
 
taidan minäkin kallistua digitaalisen testin puoleen. Tein nimittäin varmistustestin jollain halpiksella ja olo sen jälkeen ei ole ainakaan yhtään varmempi. Se testi käyttäytyi jotenkin kummallisesti, kesti tosi pitkään että siihen tuli edes sitä kontrolliviivaa ja kun se tuli, niin se oli jotenkin hailakka ja laikukas. Testiviivakin oli kirjava, ikäänkuin liukuvärjätty, toisesta reunasta ihan tumma ja toisesta hailakka. Ja välillä siihen viivojen väliinkin ilmeistyi jokin pallero, joka kyllä häipyi siitä. Mitähän myrkkyä minä sille testiparalle oikein juotin ;)

En kovin monesti ole elämäni aikana r-testejä tehnyt, mutta ainakin se kontrolliviiva on joka ikinen kerta tullut nopeasti ja selkeästi näkyviin. Nyt kun rupean tätä minun testailua miettimään, niin mitenkäs minä nyt tällä tavalla olen hurahtanut tähän, esikoista odottaessa tein yhden ainoan testin ja se oli siinä. Mutta hienoa, että te toiset olette saaneet ihan selkeitä tuloksia! Pikkutonttu, jomotukset yms. tuntemukset on ihan asiaan kuuluvia, ei pitäisi olla mitään hätää :) Itsekin odottelen, että alkaisi enempi tuntumaan :)
 
Heippa kaikille! Siirryn tuolta toista vauvaa kuumeillen ketkusta tänne :) Lyhyesti minusta(kirjoitan enemmän tuonne toiseen ketjuun). Eli olen 25v ja Tampereelta, toinen lapsi olisi tulossa, esikois poikamme on nyt 1v11kkemoticon
Ehdittiin yrittää toista muutaman kierron verran, vaikka pelkäsin että pitkään menee kun esikoista yritettiin yli vuosi. 
Toivotaan että kaikki menee hyvin, teilläkin! 

Niin ja sen verran piti sanoa vielä tuosta jomotuksesta. Itsellä on ollut jo useamman päivän alavatsa ja selkä tosi kipeät, ei mitään pientä vihlontaa. Heti luonnollisesti alkaa pelkäämään että kaikki ei olekaan hyvin(kohdun ulkoinen raskaus?) vaikka vatsakivut kuuluvatkin alkuraskauteen. Soittelen jossain kohtaa neuvolaan, vaikka tiedänkin että sanovat kipujen kuuluvan asiaan. 
 
Hienoo, kun teidän testeissä viikot lisääntyneet! Mä olen niin nuuka, etten raaski ostaa useampaa tollasta kallista testiä. Täytyy kärsivällisesti jaksaa odottaa siihen rakenneultraan. Ja siihen on niiiiiin pitkä aika!! Mä olin alkuun muka niin rennoin mielin hah haa Mullakin alavatsaa jomottelee ja vihloo välillä kovastikin. Just tuo kohdunulkoinen tuli heti mieleen. Kyllä sitä nainen on hölmö, kun stressaa itseään niin kauheesti miettimällä kaikkia huonoja juttuja. Sattuu selkäänkin välillä just niinku menkat alkais. Valkovuotoo tulee ihan hirveesti ja aina kuvittelen, et nonni nyt ne kuukautiset sit alko.
 
Onnea pikkutontulle lisääntyneistä viikoista!

Mulla on vähän samoja oireita Mutinan kanssa, vessassa tulee ravattua kun kuvittelen että menkat alkoi, mut onneks se on ollu vaan valkovuotoa. Vielä 8 päivää ja sitten neuvolaan, ja pari viikkoa varhaisultraan, pitäis varmaan varailla aikaa sinne.. :)
 
No huh-huh ja heipä-hei kaikille!
Aloin eilen epäilemään, että mitenkähän se on tämän laita, kun alkoi tuntua, että edellisistä kuukautisista on pitkä aika, lisäksi eto-oloa, lämpöilyä, jatkuvaa pissauksen tarvetta, muutenkin "kumma olo". Viime viikolla tuli vähän vuotoa, mutta eipä sitten kuukautiset alkaneetkaan. Monta kertaa on tässä tapahtunut, että kuukautiset olleet "myöhässä", sitten ollut tiputtelua ja lopulta runsasta, lisäksi ollut alkavia oireita. No, eilen löysin selityksen asialle: kemiallinen raskaus, niitähän minulla on ollut! Tai sitten ei. Joka tapauksessa kuukautiset on olleet niin epäsäännölliset, etten ole merkinnyt niitä ylös juurikaan, ainoa merkintä löytyi maaliskuulta!!! Sen muistin, että reilu kuukausi sitten oltiin reissussa ja silloin oli taas tiputtelua, sitten normi vuotoa, elikkä ne siis viimeiset.
Eilen tein clearbluen testin ja olipa kumma tulos: testi-ikkunaan tuli pelkkä vahva pystyviiva ja kontrolli-ikkunaan se vaakaviiva. En löytänyt mistään, mitä tuo tarkoittaa, siis kun ei tullut plussaa eikä miinusta vain pystyviiva :O. Sitten kävin hakemassa kaupan 3 egen liuskat ja testasin ne ja molemmat päräytti kaksi viivaa. Tänään kävin aamulla vielä hakemassa clearbluen digitaalisen, ja sillä tuli tulos 3+. Eli onkohan tuo sitten niin, että edellisistä kuukautisista tuon mukaan olisi yli 5 viikkoa ja siitä laskettuna la. 1.3. ? Eli sitten ei olisi ainakaan kemiallinen raskaus kyseessä.
Tää nyt tuntuu kyllä aika hurjalta ajatus, että olisi tulossa toinen, tyttö siis on 2v2kk vanha. Olin ajatellut, että riittäisi tämä yksikin lapsi... Tän kierron aikana ei ole edes tullut puputeltua kuin yhden ainoan kerran!!! Mutta niinhän kyllä kävi tuon ekan lapsenkin kanssa: tulin raskaaksi heti, kun miehen olin tavannut.
Ainiin, ja esittelyä: ikää "tarpeeksi", eli kun viimeksikin täällä palstalla olin seniori, niin miksipä se muuttuisi;). Tiedossa siis taas kaikki tutkimukset, kun viimeksi jo oli vahva (ja rankka) epäilys, että lapsella olisi joku kehityshäiriö. Asustelen Hgissä ja viimeksi käytiin Kättärillä synnyttämässä. Semmoista. Eli kattellaan, mihin tää johtaa.
 
Vihdoinkin plussaa!!! Tätä on niin odotettu <3
Minulle tehtiin laparoskopia 8.6  eli viidentenä kiertopäivänä.
Nyt sitten plussasin kp 24 .
Testasin senkin kolmesti, kun en voinut uskoa silmiäni
Lääkäri sanoi, että on kolmisen kuukautta todella hyvää aikaa tulla raskaaksi, mutten sentään odottanut olevani jo parin päivän päästä salaa onnellisesti hedelmöittynyt.

Ja nyt toivotaan, että paikat on kuitenkin leikkauksen jäljiltä kunnossa ja raskaus jatkuu..
 
Täältä tullaan! Plussa tuli tänään niin nopeesti ja selkeesti testiin, että kylläpä helpottaa =) Arvoini mukaan LA on jossain maaliskuun alkupuolella, kierto hieman mysteeri, joten varhaisultraan käypi tie. Meillä on esikoinen jo juuri 1v täyttänyt, ihana touhukas pikkuneiti, ja tätä toista ehdittiin yrittää muutaman kierron ajan, edellisellä kierrolla varhainen km. Orivedellä ollaan, ja mies opiskelee vielä vikan vuoden Treella, mä varmaan nyt oon kotosalla sitten näillä kelan kärvistelytuilla, kun ei kannata tähän väliin hakea mitään liiketilaa tms. 

Niin ja ikää on kohta 28, miehellä 31 =)
 
Pikku hiljaa alkaa tulemaan porukkaa lisää :) 
Karmea väsymys jatkuu edelleen. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta joten veikkaan et arvot on nyt raskauden takia hieman pielessä(?) joten huomenna jos muistaisi soitella neuvolaan. 
Kaikenlisäksi ollaan koko perhe kipeänä:/ Mulla nokka vuotaa ihan kokoajan ja olo on tosi kurja. Poikakin nukkuu huonosti kun on ihan tukkonen, joten olen aamulla niin väsynyt etten meinaa päästä sängystä ylös. 
Suunnittelin myös että olis toisaalta kiva mennä käymään varhaisultrassa:) Täytyy varmaan ensiviikolla soitella ja kysellä hintoja. Kuka muu meinaa mennä?
 
Täälläkin aikamoinen väsymys päällä. Niin suuri turvotus mahassa, että alan jo epäillä kaksosia (äiti kaksonen, sen mummo ja sen mummo...). Saa nähdä, mulla on neuvola ens torstaina ja varhaisultra reilun viikon päästä tiistaina. Luulen että mua ainakin helpottaa nähdä ihan konkreettisesti mitä tuolla mahassa tapahtuu! Hinnasta en osaa sanoa, varasin ajan vakkari-gynelle.. :)

Onnea kaikille uusille plussainneille!
 
Mukavaa kun uusia plussanneita alkaa ilmestyä..:) Täällä on festari vkonloppu takana ja huhhuh kun olen ihan poikki. Päätä särkenyt joka päivä vähän väliä ja kyllä väsy on tämän typyn vallannut. Sitten huomaan kun on väsynyt niin mieli menee maahan ja on jotenkin kamalan herkkä. Yhtenä' yönä näin unta, että sain taas keskenmenon, kyllä oli hirvee uni, mutta onneksi vain unta. :) Reilun viikon päästä mullakin varhaisultra 12.7. Odotan kyl niin kovasti, et saisin tietäää, et pikkusella kaikki hyvin. :)
 
Heippatirallaa!

Minäkin kannan korteni kekoon, vaikken kyllä tiedä, osuuko laskettu aikamme helmikuulle vai maaliskuulle:) Menkoista kun on hankala päätellä kun ne tulevat hyvin harvoin ja miten sattuu.

Täällä(kin) tehtiin raskaustesti juhannusperjantaina varmistuaksemme, että kärsiikö juhannusruuan kaveriksi ottaa lasin viiniä. Ihanaksi yllätykseksemme testiin piirtyikin kaksi viivaa!! Olin vajaata viikkoa aiemmin tehnyt negatiivisen testin (sellaisen varhain toteavan), joten oli kyllä yllätys (tämä oli tavan testi). Lapsi on meille toinen. Kotoa löytyy myös poika 1v 9kk.

Eka terkkari on 19.7. ja lääkäri 23.7. Pitkä aika odottaa!! Haluaisin tietää millä viikolla mennään, mutta tyydyn arvaamaan että viikolla 5, vaikka nuo raskausviikkosivut kyllä antavat suuntia että pidemmällä oltaisiin. Neuvolasta sanoivat, että LA olisi 16.2., mutta hedelmöittymismahdollisuuksista päätellen ollaan korkeintaan viikolla 5 (helppo laskea näin 11 vuoden yhdessä olon jälkeen, "väliaikaisessa" kaksiossa vauvan ja "uteliaan" koiran kanssa asuen, if you know what I mean...;) (ovulaationkin olen tunnistanut helposti ekan raskauden jälkeen).

Onko kenelläkään toista lasta odottavalla syyllisiä fiiliksiä ekaa lasta kohtaan nyt kun odottaa uutta vauvaa? Itsellä tällaisia tunteita on (kaikkien muiden kivojen tunteiden ohella), vaikka ei siinä varmaan ole mitään järkeä. Eka on kyllä ollut niin meidän silmäterä, että huolettaa, onnistuuko rakkauden ja huomion jakaminen tasapuolisesti kahden kesken?

Oireita ei ole ollut kyllä juurikaan. Välillä tuntuu, että nälkä on koko ajan ja juhannuksen tienoilla oli hieman huono olokin ohimenevästi (viikon 4 pahoinvointi?). Rinnat ovat olleet arat. Ekassa raskaudessa oksensin viikot 7-21, sitten alkoi supistelut ja lopuksi raskausmyrkytys (ja koliikkivauva). Ynnäilin, että tässä on pari viikkoa aikaa tehdä valintoja selkein ajatuksin huomenna alkavaan taloprojektiimme ennen kuin tauti alkaa. Toivottavasti pääsen tällä kertaa helpommalla! Silti raskausajasta on ihanat muistot enkä malta odottaa mahan kasvamista!!:) Ja on se vauvakin sitten ihan kiva;)
 
Ai niin, ja selkein raskausoirehan minulla on ollut molemmissa raskauksissa nuha! Siitä aloin epäillä raskautta alun perin. Onko muilla ollut vastaavaa? Vähän outo oire, mutta kuulemma limakalvot "toimivat jotenkin eri tavalla" raskausaikaan... :)
 
Takaisin
Top