Kesäkuu ja positiivinen testi!

Hei kaikille, 

Plussasin reilut pari viikko sitten, ja viimeiset menkat olivat 25.5. joten raskauslaskurin mukaan laskettu aika 1.-2.3.2013. Tällä hetkellä olen ulkomailla, joten en ole päässyt vielä lääkäriin. Neuvolaan sain ajan 27.7. ja eka? ultra vasta 13.8. Mietinkin, että mitä ne siellä neuvolassa tekee, miten he saavat selville, että kaikki on ok? Vai pitäiskö mennä yksityiselle varhaisultraan? Laskujen mukaan pitäisi olla jo 7 viikkoa. Oireita ei juuri ollenkaan, väsymys ja kipeet tissit tietysti, ja illalla maha kuin ilmapallo. Mutta muuten olo on mahtava, välillä sitä miettii, että olenko ollenkaan raskaana :)
 

Heips!

Tuossa vaan kopsasin Helsingin tiedot, kun oli kysymystä, että milloin neuvolaan. Nuo seulontatutkimukset tarkoittanevat siis ultria?

Terveydenhoitajan vastaanotot äitiysneuvolassa

Käynti-
kerta
E = ensisynnyttäjä
U = uudelleen-
synnyttäjä
Raskaus-
viikot
1. E, U 7—10
2. E 18
3. laaja terveystarkastus E, U 22—24
4. E, U 30—32
5. E 34
6. E 37
7. E, U 38
8. E 39
9. E, U 40
10. E, U 41
11. kotikäynti E, U synnytyksen jälkeen
14. jälkitarkastus E, U 4—6 viikkoa synnytyksen jälkeen
Sikiön seulontatutkimukset E, U 10—12
19—20+6

Lääkärin vastaanotot äitiysneuvolassa

Käynti-
kerta
E = ensisynnyttäjä
U = uudelleen-
synnyttäjä
Raskaus-
viikot
1. laaja terveystarkastus E, U 26—28
2. E, U 36
3. jälkitarkastus E, U 5—12 viikkoa synnytyksen jälkeen
 
Didi: tuun tasan päivän sun perässä eli vm oli 26.5 ja la 2.3. Mulla on neuvola 25.7 ja Ultra 14.8. Jos sulla ei oo mitään alapään infektio-oireita eikä poikkeuksellisen kovia vatsakipuja, niin eipä siellä neuvolassa oikein mitään pystytä tekemään vaikka kaikki ei olisikaan kunnossa. Eli sinänsä se varhaisultra on vaan kohdundisäisen raskauden todentamista. Ja siinä tapauksessa, että kyseessä olis kaksoset niin toi varhaisultra on tarkempi. Mut vasta tuolloin noin 11 viikolla ultralla pystyy näkemään sikiön elimet jne katsomaan että kaikki on kunnossa. Onnea raskaudesta ja tervetuloa mukaan! P.s me käytiin omakustanteisesti varhaisultrassa, kun haluttiin varmistaa raskaus
 
Mulla viimeisten kuukautisten alkamispäivä oli myös 25.5. eli maaliskuun alussa sen mukaan laskettu aika. Mutta koska kuukautiset on olleet epäsäännölliset ja nuo viimeisetkin alkoivat ilmeisesti muutama päivä aiemmin kuin tuo aika, sillä oli pientä tiputtelua ja koska tiesin hedelmöityspäivän, niin neukku aikaisti laskettua aikaa 25.2. Sittenhän ultrassa se varmistuu mikä on. Ultran pitäisi olla kuun vaihteessa, mutta odottelen kirjettä tulevaksi, että milloin se sitten on. Ongelmaa aiheuttaa se, että lapsi pitäisi saada siksi aikaa jollekkin hoitoon, ja kun en halua raskaudesta puhua mitään kellekkään ennenkuin lapsivesinäyte on otettu ja tulos varma, niin mitähän ihmettä teen.
Vanhemmille pitäisi lähteä ensi viikolla kyläilemään, ja voi olla että asia paljastuu siellä, varsinkin kun tää mun olotila on ETO aamusta iltaan ja jopa yöllä. Eilen oksensin kaksi kertaa hampaanpesun yhteydessä ja se helpotti oloa, mutta kun ei ihan ehdoin tahdoin halua käydä oksulla. Vaikka kuinka se helpottaa oloa. Tänään kun en ole oksentanut, niin sitten koko päivä on ollut silkkaa kärsimystä. Lapsikin vältteli minua kun olin niin ärtynyt:(. On tää kamalaa tää vointi, ei voi muuta sanoa. Milloinhan se oli, 10 viikon jälkeen mahdollista, että olotila parantuisi? Viimeksi oksensin viikolla 15 viimeisen kerran... Aikaa siihen on siis...
 
Anemone: Kiitos ja onnea teillekin :) Joo, ajattelin mennä varhaisultraan yksityiselle, koska en millään jaksaa odottaa kun pääse ekan kerran ultraan. Ja haluan olla varma, että kaikki on siellä kunnossa. Mulla on kohdussa myös myooma, joten siitäkin syystä haluaisin saada varmuutta, että kaikki on niinkuin pitää. Odottajan aika on pitkä :)
 
Didi, kysy ihmeessä terkkarilta et voitko päästä julkiselle puolelle. Meillä mä oon päässyt joka kerta ihan neuvolaan ultraan, kun oon sanonu menkkojeni olevan epäsäännölliset enkä ole satavarma koska raskaus on alkanut. Tällä tavoin pääsee siihen tsekkiin, kun jos ois ns. väärät viikot, kun menee np-ultraan, sitä ei voida tehdä. Kriittistä se on siinä vaiheessa, jos raskaus onkin luultua pidemmällä...
 
Didi, kysy ihmeessä terkkarilta et voitko päästä julkiselle puolelle. Meillä mä oon päässyt joka kerta ihan neuvolaan ultraan, kun oon sanonu menkkojeni olevan epäsäännölliset enkä ole satavarma koska raskaus on alkanut. Tällä tavoin pääsee siihen tsekkiin, kun jos ois ns. väärät viikot, kun menee np-ultraan, sitä ei voida tehdä. Kriittistä se on siinä vaiheessa, jos raskaus onkin luultua pidemmällä...
 
Didi, kysy ihmeessä terkkarilta et voitko päästä julkiselle puolelle. Meillä mä oon päässyt joka kerta ihan neuvolaan ultraan, kun oon sanonu menkkojeni olevan epäsäännölliset enkä ole satavarma koska raskaus on alkanut. Tällä tavoin pääsee siihen tsekkiin, kun jos ois ns. väärät viikot, kun menee np-ultraan, sitä ei voida tehdä. Kriittistä se on siinä vaiheessa, jos raskaus onkin luultua pidemmällä...
 
Neuvolassahan ne ei tiedäkkää onko kaikki ok jos ei sitä ultrauslaitetta ole,sen näkee sitten vasta siinä rv 12 ultrassa :/  ole vaan onnellinen ettei oo vaivoja tuon enempää.. ;) miulla jo sen verran että kuolen varmaan jo puol välissä.. :D
 
olipas aikasessa tuo miun viesti täällä kun kolmos sivun kysymykseen vastasin.. :D
 
6+1 oli eilen ja oksensin aamulla ekaa kertaa,sama homma tänään eli nytkö se sitten alko..poikaa oottaessa oksensin kerran päivään jonnekkin rv 22 asti..muina oireina nyt ollu rintojen arkuus/turvotus ja ajoittaiset alavatsakivut.ja armoton väsymyslaiskuus kehtuutus olla jo pari viikkoa.. -_- mut pitää jaksaa pojan kanssa :P päikkäreitä vaan ja aikasemmin nukkumaan,lisäx sanoin miehelle että saa hommata tiskikoneen,tää mamma ei enää jaksa tiskata jokatoinen päivä kauheeta tiskivuorta(miten sitä kertyykin!).
mites teillä muilla olot?  miulla oli edellisessä raskaudessa viimeset 5kk semmonen ongelma kun kohtu paino nivusen hermoa ni tuntu niinko ois puukko siellä törröttäny eli olin aika invalidi ei kyljenkään kääntäminen onnistunu älähtämättä.pelottaa että nyt tulee sama vaiva,hemmetin hankalaa lapsen kanssa sitten..ja hulluus iskee kun ei kävelylle kykene,ja ne tuskat...  :/ toivon tosiaan että tää raskaus ois helpompi!
 
ai tälläkin puolella jutellaan vielä :) En ole yhtään tätä seurannut, kun ajattelin juttelun siirtyvän heinäkuun koittaessa tuohon heinäkuun ketjuun... pöllö minä ehkä :D Täytyykin tätäkin lueskella :)
 
näköjään jjoo.. :D en kyl tiijä missä se sitten ois se oikee keskustelu?noihin oireisiin täytyy viel lisätä että ärsyynnyn tosi helposti,oon tosi kärsimätön ja kaikki asiat saa tipan linssiin :P ihanaa...
 
niin ja eihän sillä tietty ole mitään väliä, mihin tänne kirjoittelee :) Täällä on ainakin kuoriutumassa sen sortin nipottaja, että mies parka! :D
 
Takaisin
Top