Kesäkuisten mammat! <3

Mä en uskaltanut hankkia dobbleria, kun luulen et oisin koko ajan kuuntelemassa... Neuvolan täti antoi viimeksi ymmärtää, että vauva aistii ultran ja dobblerin aallot ja vaikkei niistä kai haittaa ole, ne silti jatkuvasti käytettynä häiritsee. Ootteko kuullu vastaavaa?

Oon joskus kuullut jotain tuon suuntaista! Siis että se voi just olla vauvalle stressaavaa jos jatkuvasti ultrataan tai kuunnellaan. En kyllä yhtään muista mistä luin tuosta ja kuinka luotettava lähde se oli...

Mäki muistelisin jotain tuollasta lukeneeni. Meillä harkinnassa hommataanko dopleria.

Mulla aiemmissa raskauksissa on liikkeetkin tuntunut niin aikaisin kohdun asennon vuoksi niin ehkä sillä en ole kokenut tarpeelliseksi. Doppleria siis.

Mutta parhaimmillaan tuo mielenrauhaa :-)

Tätä raskautta seurataan hyvin tarkkaan joten saan ravata ihan riittävästi kuuntelemassa sydänääniä yms.

Mulla taas dopleri on ollu kahdessa viimesessä raskaudessa järjen pelastaja, kun vauvojen liikkeitä ei meinannut tuntea, muuten kai oisin asunu neuvolassa.

Mulla sama kuin HilmaLiinalla, monta kertaa kävinkin oman kuuntelun lisäksi kuunteluttamassa neuvolassa äänet, kun en luottanut siihen että osaan itse arvioida sykkeen vaihteluja tarpeeksi hyvin. Kotona kuuntelin parin-kolmen päivän välein ääniä ja kun liikkeet alkoi kunnolla tuntua, niin parin viikon välein jos oli tuntunut hiljaiselta.

Mä kai kuvittelin mut oltiin avokin kans kattoos Oku Luukkaista ja pidin välillä käsiä mahan päällä ku tuntui käsiä vasten ikäänkuin harkkasupparin. Maha vaan kovettui pariksi sekunniksi.

Tätä raskautta ei kyl kauan pidetä salaisuutena. Mun maha näkyy jo nyt. Avokin siskon mies oli huomannu. Tarkotushan oli kertoo vasta jouluna mut ei tää kyl niin kauan pysy piilossa, kihlajaisetki 24.11 ni ihan takuulla näkyy jo sokeelleki sillon.

Täällä nyt neljättä päivää ollu huono-olo ja tänään ja eilen kunnolla. Ei maistu oikein mitään ku se olo tulee iltapäivällä ja nytkin sellainen ihan pökkyräinen merisairas olo. Tavallaan tää olo tekee psyykkisesti sellaisen olo, että nonii, raskaana ollaan..

Ens viikko olis koulua ja stressaan valitettavasti jo etukäteen, miten opiskelu sujuu tän olon kanssa. Tiedän että koulussa syöminen tulee olemaan tuskaa, ku ne paikat on täynnä hajuja noutopöytineen. On jotenkin oikeesti pelko siitä, että tehtävät ja lukeminen ei tuu etenee. Tuntuu että joulukuun puoleen väliin on enää niin vähän aikaa ja paljon tehtävää ennen joululomaa.. jouluna kyl sit pari viikkoa oon ilman koulujuttuja, ku nyt syysloma oli vaan 5 pv pe-ti.

Miten te muut, tuntuuko et raskaus vaikuttaa negatiivisesti töihin tai kouluun tai kotiäitiyteen?

Täällä nyt neljättä päivää ollu huono-olo ja tänään ja eilen kunnolla. Ei maistu oikein mitään ku se olo tulee iltapäivällä ja nytkin sellainen ihan pökkyräinen merisairas olo. Tavallaan tää olo tekee psyykkisesti sellaisen olo, että nonii, raskaana ollaan..

Ens viikko olis koulua ja stressaan valitettavasti jo etukäteen, miten opiskelu sujuu tän olon kanssa. Tiedän että koulussa syöminen tulee olemaan tuskaa, ku ne paikat on täynnä hajuja noutopöytineen. On jotenkin oikeesti pelko siitä, että tehtävät ja lukeminen ei tuu etenee. Tuntuu että joulukuun puoleen väliin on enää niin vähän aikaa ja paljon tehtävää ennen joululomaa.. jouluna kyl sit pari viikkoa oon ilman koulujuttuja, ku nyt syysloma oli vaan 5 pv pe-ti.

Miten te muut, tuntuuko et raskaus vaikuttaa negatiivisesti töihin tai kouluun tai kotiäitiyteen?
Vaikuttaa. Ei jaksais mitään ylimääräistä. Ja tää on ongelma, koska oon opettaja ja just nyt olis aika paljon korjattavaa. En ole koko viikonloppuna saanut tehtyä töitä ollenkaan, vaikka ehdottomasti olis pitänyt. Pahoinvointi mulla onneksi painottuu iltapäivään ja iltaan, joten töissä pärjään sen suhteen ok. Pitää vaan olla melkein joka välitunnilla syömässä jotain pientä :D

Kyllä se vaikuttaa ainakin tällä hetkellä, niin että ei oikein jaksa tehdä mitään ylimäärästä. Töissä tietty pakko skarpata ja tehdä tietenkin ne pakolliset hommat, mutta jos on mitään vapaaehtoista ni ei oikein jaksa vaivautua, paitsi jos on helppoa, ja on tylsää. :hilarious:

Mulla ois tiistaina pääsykokeetkin ja niihin en ole tietenkään oikein hirveästi valmistautunut. :shifty:

Täällä vaikuttaa töihin, olen tosi väsynyt ja nyt kun kanssa tuo pahoinvointi sieltä puski niin välillä jaksaminen on aikamoista. Itsellä koulu alkaa vasta tammikuussa, joten stressaan sitä sitten.

En tiedä vielä miten tulee vaikuttamaan, koska olen sairaslomalla. Torstaina pitäs mennä takas kouluun saa nähdä miten tuun pärjäämään varsinkin hajujen kanssa, opiskelen parturi-kamapaajaksi.

Ei oo töihin vielä vaikuttanu, kaikkeen muuhun kyllä ku ollu kova väsy.

Vaikuttaa kyllä, töissä oon just ja just pärjänny vielä kun pitäny skarppina olla, mutta kotona se kostautuu, mies hoitanu suurimman osan kotitöistä ja esikoisen kanssa paljon ollut kun itse ei pahalta ololta ja väsymykseltä paljoa pysty tekemään..

Heipä hei, ilmottaudun vihdoin mukaan. Useamman viikon lukenut mutta en ole vielä mitään kirjoitellut. Toinen raskaus kyseessä ja nyt meneillä rv 7+2. Hieman pelonsekaisin tuntein ollut kun alkuvuodesta plussattiin ja se ilo vaihtui myöhemmin suruksi kun meni kesken. Nyt ei jotenkin vieläkään oikein usko että raskaana on vaikka testit leffa viivoja näyttää ja oireista sen myös huomaa

Tervetuloa Mawma :)

Toivotaan että nyt silkkaa iloa edessä tämän raskauden suhteen [emoji173]️

Täällä vaikuttaa negatiivisesti ihan kaikkeen. Työhön ja vapaa-aikaan. En pysty/jaksa tehdä mitään ylimääräistä. Koko ajan paha olo ja tähän päälle iski vielä hirveä flunssa. On voimat aivan lopussa. En saa laitettua itselleni mitään syötävää vaan joudun miestä pyytämään alvariinsa. Onneksi hän tekee mielellään sen, mutta ei tunnu itseltä kivalta joutua koko ajan pyytämään apua. En tosiaan tiedä miten jaksan, jos tämä olo on tullut pidemmäksi aikaa.

Työssä tosiaan rassaa se, että koeaika edelleen päällä ja jos sairaslomia tulee paljonkin niin kuinka käy.. :(

Takaisin