Kesäkuiset odottajat 2011

Heipä hei taas, ja lämmintä aurinkoista tiistaita! (vai onko jossain oikeesti muka tullut lunta niinkuin väittävät? [:D])

Kaele:
Oireet ovat lupaavat, toivotaan että testi positiiviseksi muuttuu! [:)]

johc.jc: Ihanan lähellä sulla tuo ultra jo on! [:)] hui! Tosiaan ei ehkä tarvi testiä tehdä sen takia, varsinkin jos oireita kiitettävästi [;)]

Minnuska89: Mä täällä jännityksellä odotan et mitä testi näytti! Toivon niin paljon että tänne pääset mukaan! [:)]

Bamboo: JEEE! Hienoa, varmaan kyllä mieltä helpotti [;)]
Voi että, muistelenkin et kerroit kesällä noista koiran leikkauksista, toivotaan ettei nyt enää leikkausta tarvitsisi, kurja juttu [&o]

Äni: Lämpimästi tervetuloa mukaan ja paljon onnea plussasta! [:)]

Lahdessa kyllä sato ihan oikeeta lunta koko aamun [:D][:D] Ei se maahan asti jäänyt, mutta selkeitä hiutaleita ne kuitenkin oli.
Jee, talvi! Ja Joulu!![:)] En mä tästä kylmyydestä tykkää, mutta musta on ihanaa, kun lumi kuorruttaa puut ja maan!

Koiran jalka oli venähtänyt (ainakin todennäkösesti), joten tällä kertaa selvittiin kortisonikuurilla. Antibioottia toi hauva jo syökin [8|]
Noh, jospa me vaikka ens vuonna päästäis lääkkeistä eroon [;)] Nyt vaan toivotaan, että polvien kierukat kestää!

Missä on Minnuska??[:D] Mä oon koko päivän oottanu kuumeisesti sitä testitulosta!! Vahvistuko se viiva?!

Mä käyn myös koko ajan kurkkimassa et missäs Minnuska!? Jänskättää! [:)]

Ja hei, tiiättekö onko normaalia, kun mulla eilen ja varsinkin tänään on vihlonut kipeesti oikeen puolen munasarjan kohdalta? Aika lailla jatkuvaa kipua ollut tänään. Oon liikaa kuukkeloinut kohdunulkoisesta ja nyt ihan paniikki päällä [&:]

Tulen huomenna aamulla kertomaan tuloksen kun en tänään uskaltanut vielä testailla [:)]

YK9

KP 22/23-27

Mulla manque vihloo myös (tosin mulla vaihtelee puolet, välillä tuntuu, että vihloo oikee puoli ja välillä vasen)!! Ja välillä vihloo niin kovasti, että oon melkein kaksinkerroin.
Mä oon selittänyt ittelleni, että vihlonta johtuu kohdun kasvamisesta/valmistautumisesta urakkaan [:D]

Voitte laskea peukut, täällä nimittäin aamulla testattiin ihan pudas.....nega.... Viiva ei siitä sitten tummunutkaan ja tullut paremmin näkösälle mutta jotenkin niin tuttua jo tuo negojen testaaminen että ei tässä enään sureta edes. Eli YK10 lähtee käyntiin sitten kun täti tänne saapuu. Ja ihan hyvillä mielillä mennään eteenpäin 

Heipsan!

Liitympä minäkin mielelläni joukkoon mukaaan.[:)]
tänä aamuna tein testin ja se oli positiivinen![:D] kerkesin jo miettiä et kuvittelenko vaan olojani, kun maanantainen testi näytti negaa. LA ois ton laskurin mukaan 15.6, jos nyt kaikki vaan menee hyvin.

ikää itselläni on 24 ja esikoispoika täytti viime viikolla vuoden, eli ihan mukavan sopiva ikäero tulee sisaruksille.[:)]

Onnea kaikille muillekkin plussanneille![:)]

Voi höh, Minnuska! Noh, heinäkuisiin sitten [;)]

Tervetuloa tiltunen! Meitä on täällä vielä yllättävän vähän, mukava saada vahvistusta! Jospa täälläkin käynnistyis pikkuhiljaa ihan kunnon keskustelut [:)]

Onko teillä mitään raskausoireita? Mulla on ihan jäätävä väsymys!!!! Siis sitä luokkaa, että pistän iltasin kuuden seiskan aikaan pään tyynyyn ja nukun tyytyväisenä seuraavaan aamuun. Ja silti haukotuttaa koko päivän!! Muistan kyllä, että edellisessäkin raskaudessa oli sama homma!

Mistäs päin porukka muuten on?
Ite kirjottelen Lahdesta ja jotenkin mulla on sellanen muistikuva, että manque on jostain päin pääkaupunkiseutua..?[:D] Mistäs muut?

Tervetuloa tiltunen! Eiköhän me jo kohta aleta saamaan vilkasta keskustelua aikaiseksi, lisää vaan porukkaa mukaan! [:D]

Mä esittelinkin mun raskausoireita jo tuolla, mutta päivitystä niihin sen verran, että toi väsymys on ollu ihan järkyttävää edelleen, ja pahoinvointia ei ole enää koko ajan, mutta kun se tulee, niin oksentaminen on tosi lähellä. Ja sit yksi uusi oire tohon pahoinvointiin liittyen: ruoka ei tunnu menevän MILLÄÄN alas. Heti tulee huono olo, kun yrittää syödä vähän reilummin. [:'(] Olen joutunut heittämään töissäkin osan ruoasta roskiin, kun ei vaan pysty syömään. Syön sit kotona jotain pientä vähän useammin, sillai onnistuu. Mutta että kokonainen lounasannos menisi alas - eheeei!

Niin, ja sitten on myös sellainen lievä unettomuus, että saatan herätä keskellä yötä, eikä uni tule millään takaisin tuntiin tai pariin ja siinähän sitten pyöritään. Onneksi tuota ei käy joka yö, sentään.

Mä lueskelin juuri netin uumenista tilastoja keskenmenoista.. alkaa varmaan se ensi viikon ultra jännittämään jo siihen malliin, että miettii kaikenlaista. Olin jotenkin tuudittautunut siihen uskoon, että jos siellä varhaisultrassa löytyy se sydämensyke ja kaikki ok, riski on jo selvästi pienempi. Mutta kai se vieläkin on jonkinmoinen sinne 12 viikolle asti tai jotain? Missä välissä tässä nyt uskaltaa sitten kertoa vanhemmille ja ystäville? En ainakaan ennen sitä ekaa ultraa, jos onkin tuulimuna tms.

Niin ja tosiaan, majailen täällä pääkaupunkiseudulla. [:)]

Voi harmi Minnuska [&o], mukava et mieli kuitenkin hyvä, eikun matkalle heinäkuisiin [:)]

Tervetuloa mukaan tiltunen! Mukava kun tulee uusia, ois mukava saada tänne kunnon lössi kasaan [:)]

Muistit Bamboo oikein, tosiaan Helsingissä asustelen [:)]
Täällä on myös tuo väsymys ihan järkyttävä, aina kun vähänkin aikaa joutuu olemaan paikallaan istumassa, on nukahtaminen lähellä. Palelee myös aika usein, varsinkin iltaisin. Pahoinvointia ei vielä ilmassa, mut oon huomannut et jotenkin hajuaisti sen verran herkillä, et rasvaset hajut sekä tupakka pistää hiukan etomaan. Tuo oikea munasarja ei oo tänään ainakaan pahemmin oireillut, ehkä vähän ylireagoin kun pelästyin niin kovin sitä kipua [:)]

Mä oon myös sortunut noita keskenmenotilastoja kyttäilemään. Aika ristiriitaista tietoa löytyy, mut ilmeisesti tuo rv12 on joidenkin lähteiden mukaan jo vähän vanhentunut raja?  Että esim. jos jo varhaisultrassa nähdään sydämen syke, niin riski laskee huomattavasti (?). Ainahan sitä tietty voi missä vaiheessa vain käydä kurjasti, liikaa esimerkkeihin tälläkin foorumilla törmännyt [&:] Siitä huolimatta, mun tekis kyllä niin mieli huutaa koko maailmalle että oon raskaana [:D] Jos nyt odottelis ainakin sinne ekaan ultraan, ja jos jaksaa niin kenties tuohon rv 12 kun siitä niin paljon puhutaan...

Ainiin, nyt on eka neuvolakin varattu! Oisin saanut jo kohtuullisen lähelle sen ajan, mut halusin mennä vasta ultran jälkeen. Eli ultra 3.11 (rv 7+5) ja neuvola 9.11 (rv 8+4)

Tuli vaan tossa mieleen et saako ton varhaisultran automaattisesti vai pitääkö hakeutua johonkin yksityiselle tms.?
ku kattelin tota edellistä äitiyskorttia ja siinä eka ultra oli vasta viikolla 12+4.. muutenkii tuntuu et täällä pääkaupunkiseudulla on ihan liian harvoin noi neuvola käynnit.. ensimmäinen oli edellisellä kerralla rv7+6 ja seuraava siitä vasta 22+0 [:-] ...

Miulla kans noita oireita alkaa ilmestyy (paleltaa varsinki iltasin, väsymys ja sit kaikki hajut tuntuu TOSI vahvoilta) ..onneks ei kuitenkaan tarvii mitään ihmeempiä päivisin tehdä kun oon kotihoitovapaalla, eikä näköjään tarvii töitä ruveta miettimäänkään[:)] ja mikä mukavinta, ei tarvitse viiä tuota esikoista vielä minnekkään hoitoon![:D] 

Mie kans asustelen helsingin suunnalla...lappeenrannasta oon alunperin kotosin, mut nyt täällä 3vuotta viihtyny[:)]

Tiltunen mun ymmärtääkseni varhaisulta-aikaa ei kunnalliselta saa ilman hyvää syytä (esim. useampi keskenmeno takana)!
Mä oon varaamassa yksityiselle aikaa, Lahdessa se maksaa n. 80e.

Mulla on takana keskenmeno keväältä 9. viikolla. Sillon tuli selviteltyä paljonkin aineistoa keskenmenoon liittyen ja lääkärinkin kanssa pääsin juttelemaan. Ilmeisesti varhaisten keskenmenojen jälkeen kriittisimmät viikot on juuri 8-9.
Kun sydämen syke on havaittu (yleensä 6. raskausviikon jälkeen) on raskaudella kuitenkin 90 % todennäköisyys jatkua normaalisti.
Eli sitä ultraa jännitellessä [:D]

Me kerettiin viimeksi kertomaan useammalle perheenjäsenelle ja ystävälle ennen keskenmenoa. Ja vaikka niiltä läheisitä saikin tukea, oli asian läpikäyminen jokaisen kanssa erikseen mulle melko rankkaa. Sen takia ollaan päätetty, että kerrotaan raskaudesta vasta lähempänä 12 viikkoa. Mieluusti vaikka vasta sen jälkeen. Kärsimättömänä ihmisenä on mulle vaan melko vaikeeta pitää tällasta tietoa itellään! Mä haluaisin myös huutaa koko maailmalle tästä raskaudesta [:)]
Tänään töissä mun työkaveri tosin kysy suoraan, että oonko raskaana!![:D] Tehdään töitä se 5 pvää viikossa yhdessä, joten hän oli jo viime viikolla huomannut mun olemuksessa jotain erilaista ja viikon aikana oli tunne raskaudesta vahvistunut.. Spuukia [:)]
Noh, mitä sitä kiistämään, onpa töissä sit ainakin joku, jonka kanssa voi tästä puhua [:)]

Bamboo, kai se on sitä raskauden hehkua joka sut paljasti [:D]

Ootteko te muuten kuinka tarkkaan katselleet mitä nyt syötte ja juotte? Kun mulla meinaa pää hajota kun tuntuu et ei paljon mitään sais syödä tai juoda. Pakasteet on mulla olleet jo kauan ahkerassa käytössä ilman kunnon kuumentelemisia, marjat menee jäisenäkin, kahvia oon aina kitannut pari pannullista päivässä jne. jne. Joutunut ihan uusiksi miettiin et mitä sitä söisi.  Nyt sit kun oon viikon sisään ihan rakastunut alkoholittomiin siiderimehujuomiin, niin huomasin äsken et E954 on siellä makeutusaineena, eli sakariini, joka kuulemma epämuodostumia yms. aiheuttaa.

ÄRHM! En ole koskaan ikinä ennen joutunut hetkeäkään miettimään et voinko jotain suuhuni pistää. Monesti kuulee sanottavan et riittää et on maalaisjärki matkassa, mut ruuan suhteen mulla ei sitä maalaisjärkeä löydy juurikaan niin siksi koitan opiskella [:D]

Heh, joo! Todellista hehkua, mustat silmänaluset ja silmäpussit [:D][:D][:D] Tää väsymys ei oo näköjään lähössä mihinkään!

Mun sisko oli n. vuos sit raskaana ollessaan lähes hysteerinen noitten ruokajuttujen kanssa ja jo sillon muistan miettineeni, et eihän sitä saa sit mitään syödä.. Ja hyvin on kyllä jäänyt niistä sen listoista mieleen ruokia, mitä pitäis nyt sit välttää. Tietty ei haluu missään nimessä mitään sellasta syödä, mikä vois ees teoreettisesti vahingoittaa sikiötä, mutta mä luulen, että monissa tapauksissa pätee varmaan "kohtuus kaikessa!"- sanonta!
Mä oon kans kahvin suurkuluttaja ja sen vähentäminen tulee kyllä olemaan haaste! Mä oon nyt juonu sen pari (isohkoa) kuppia päivässä, se taitaa olla ihan ok määrä. Ja marjat on myös ollut kovassa käytössä suoraan pakkasesta. Ne oon korvannut nyt sit jäätelöllä [:D][:D] Vaikka ei kai tota makeetakaan sais ihan mahottomasti syödä.
Tänään selvittelin kalatiskillä lohen alkuperää - Norjastapa nuo taitaa suurimmaks osaks tulla, ei siis Itämerestä.
Mulla vaikeutu myös töissä ruokailu, kun huomasin, että moni sellanen ruoka, mitä oon ennen syönyt, ei enää käykkään.
Nevolasta saa onneks sit sen kiellettyjen ruokien listan, niin eipähän tarvi sit pähkäillä että mitä saa syödä ja mitä ei.

Mitkä noista työpaikan ruuista on sellaisia, ettei ne ehkä käviskään? Itsekin olen miettinyt, että onko teollisissa työpaikkaruokalan valmisruuissa jotain, jota ei voi syödä, mutta en ole keksinyt vielä muuta kun pakasteherneet yms. salaateissa.

Noista varsinaisista työpaikkaruokaloiden ruuista en tiedä sen tarkemmin.
Mä oon töissä ravintolassa/kahvilassa, ja meillä ainakin noi monet kastikkeet esim leipien välissä sisältää majoneesia, jotka taas saattaa sisältää raakaa kananmunaa.
Lisäks juusto piti selvittää jenkeistä asti, että onko siinä pastöroitua maitoa [8|]

Onnea plussanneet! Piti tulla lurkkaamaan kesäkuun odottajia.
Samalla sai fiilistellä omia vielä hyvin muistissa olevia tuntemuksia.
:)

Hyvä kun otitte aiheeks tuon et mitää ruokia ei kannattas enää hirmusesti syödä!
ei kyl tullu nimittäin mieleenkään tänään kaupassa koko asia...ostinpa sitten suht ison köntin graavilohta (kun halvalla sai[:D]), mut taitaapi mennä aamulla jonku muun ruisleivän päälle ku miun[8|]..
homejuustoa ja salmiakkia voi ehkä tulla pieni ikävä tän 9kk aikana.. tosin maistelin kyl niitä pikkusen ykköstäkin odottaessa[;)]

Yhen jutun minkä kans muistin just tänään oli se, et pitää muistaa olla puuttumatta (ainakin näin alussa) kissanhiekkalaatikkoon... eli pitääkin pistää mies huomenna siivoomaan se[:D] (ei haittaa kyllä yhtään[;)]).

Onks teillä muilla mielialavaihteluja? siis tää päivä oli ihan kauhee, tuntu et kävin ihan ylikierroksilla, huusin ja raivosin ihan turhasta ja sit koht olinkii, et ei täs enää mitään ongelmaa oo..onneks toi miekkonen on tosi ymmärtäväinen ja osaa pistää miun kiukkuilut (ainakii suurimman osan) hormoonien piikkiin[:D].

Me kans yritetään pitää hetki vielä sukulaisilta ja kavereilta tää raskaus salassa, mut VAIKEETA TÄÄ ON..tekis mieli vaan soitella ympäriinsä ja kertoo!![:)] jos yrittäis malttaa ainakii sinne ensimmäisee neuvolaan asti, kun pääsee kuuntelee ekaa kertaa sydänäänet <3
ens viikolla aattelin neuvolaan soitella ja varmaan menee pitkälle marraskuuta ennen ku ajan saan[:-].

Syksyistä viikonloppua teille kaikille![:)]

Ainiin kaikki ihanat juustot! Ikävä iski heti. Mulla jouluun on kuulunut aina suuri juustopöytä, kun jouluruuista en niin välitä. Suppenee valikoima tulevana jouluna aika tavalla [:D]

Mulla myös mieliala on kyllä mennyt aika vuoristorataa. Hetkessä kaikki on niin huonosti kuin voi olla ja miehellekin oon raivonnut ihan turhasta. Sit taas kuluu vielä pienempi hetki niin kaikki on loistavasti [:D]

Täälläkin on kissanhiekkalaatikko annettu miehen hoitavaksi [:D] Tuon toisen kissan kanssa vain on ollut aina se ongelma, et tekee tarpeensa vain wc:n lavuaariin. Kaikkea on yritetty et oppisi käymään laatikolla ammattilaistenkin opastuksella, mut mikään ei auta. Joten se on vähän kurjempi juttu, jos ei itse saa siivota heti, jos mies vaikka töissä. Onneksi on kaksi wc:tä, ja kissa ominut vain toisen.

Ja kuten arvelinkin, tarttuihan se kolmaskin digitesti eilen apteekista matkaan. Nyt lupaan etten testaa enää! Mut pakkohan se oli vielä nähdä se "Raskaana 3+" tekstikin, niin on nyt kaikki tulokset saatu ja luottavaisuus hieman taas kasvoi [;)]
Eli tänään rv 5+1 [:)]

Vältettävistä ruoka-aineista olen kyllä lueskellut, mutta arvatkaapa muistanko niitä katsoa sillä silmällä sitten esim. työpaikkaruokalassa... Pitäisi ehkä alkaa vähän tarkemmaksi tämän ruoan kanssa. Eniten tulee ehkä ikävä joulun graavilohta, nyyh! [:(] Homejuustojakin kyllä vähän.

Mä en ole saanut (vielä) mitään raivareita tms, mutta itku on tullut pari kertaa ihan mitättömistä asioista. Normaalisti en juuri itkeskele, siis.

Mulle muuten kanssa sanoi yksi kaveri, kun kuuli että perheenlisäystä on tulossa, että hän meinasi kysyä jo aikaa sitten, olenko raskaana. Ja se oli ollut kuulemma jo pari päivää ennen, kuin itsekään tiesin asiasta! Samoin yksi työkaveri arvasi muutama päivä sitten, vaikka en kovin paljon ole hänen kanssaan edes työskennellyt. Että kai se jostain paistaa läpi, sitten. [:)]

Takaisin