KESÄ(kuu) 2011

HENNAS!!!!

Elä elä elä... ei ole jätetty yksin! Minun silmät ei meinaa oikeen aueta! Kattokaas, kun olemme nukkuneet puoli kymmeneen!!!!!! Puuro tuossa vasta hautuu hupun alla pöydässä ja sade norottaa katolta alas..tekee lammikoita JA KASTELEE NURMIKKOA! JA MARJAPENSAITA!

Venla nukahti eilen EKAA KERTAA itse ja yksin. Oli vissiin liian väsynyt :) Vein sen saunan jälkeen kirjan kanssa sänkyyn. JÄtin sinne ja sanoin käyväni vielä keittiössä juomassa, että kuuntelee tyttö tarkkaan! HEtken perästä olin menossa nukuttamaan, niin siellä se jo veteli sikeitä kylkiasennossa peiton alla! JA nukkuin koko yön omassa sängyssä PEITON ALLA! Siis tuohan potkii peiton AINA pois! On muuten itselläkin hiukan levännyt olo!

ja nyt siis syömme sitä puuroa. Aamupuuro klo 10.30! Ja kahvia ja raparperipiirakkaa!
 
Noniin noniin, mäkin oon taas täällä! Et sä Hennas ihan yksinäs saa koko palstaa vallata ;)

Hei oispa hauskaa, jos Maarinen ja Taku pääsis treffeille! :)
Mä itse tosiaan täällä etelässä vaikutan, niin en sinne hämeen nurkille oikein treffeille pääse ;)

Ja jotenkin hassua aatella, että Maarisen esikoinen on tosiaan mun ikäinen, tai puol vuotta nuorempi! :O Ehkä siks ootkin niin ihanan turvallisen kuuloinen, äidikäs! :)

Tuo Aleksinkin rokotusreissu kuulosti ihan hirveältä! Ja meillä raukoilla se on edessä ens maanantaina... o-ou ja jaiks! Isi saa pitää, äiti taitaa karata huoneesta! :D
Sitä ennen ois vielä se piiiiiiiitkä kaavakekin juteltava miehen kanssa läpi, kysymyksiä lapsen- ja kodinhoidosta ja parisuhteesta ja ties mistä... Halipossu ei tunnustanut saaneensa samanlaista, saitteko te muut? Ja jostain hölmöstä syystä meillä on tällä kertaa ensin neuvola nyt maanantaina ja vasta se neuvolantäti katsoo uuden ajan sitten x-viikon/päivän päähän tapaamaan lääkäriä!! Ei meillä aiemmin näin oo ollut, vaan ihan peräjälkeen! :O

Hennas, no tuota juu... vauvantaimi ois tervetullut hiljaksiin kai itämäänkin, mutta muistaakseni se vaatii sen yhdynnän ja se kun ei edelleenkään oikein onnistu... pitäis olla tarkasti ajoitettua hommaa, kun ehkä kerran 1-2kk ajassa sitä uskaltaa ees yrittää. Maanantaina yritettiin ja edelleen sattuu alapäähän ihan helvetin paljon pelkästään istuminen väärässä asennossa. Että ihan vaan sen takia pidän tän pienen haaveeni Joonan mahdollisesta sisaruksesta ihan vaan omissa oloissaan... Noh, ehkä se vielä joskus onnistuu. Ja onhan sit adoptiokin olemassa, mutta kyllä mulla nyt enempi ois ihan ikävä sitä vauvantekohommaa ;)

Kun nyt ootte siellä kaikki kertoilleet, että mitä kaikkea herkkua ootte syöneet, niin ehkä sitten mäkin! Meillä on Kanadan vieraita (perhetuttujen lapsista mun ikäinen tyttö, miehensä ja poikansa, Xavier 10kk) käymässä ja oltiin mökkeilemässä. Avotulella kypsyi possut ja kasvikset, nautittiin uusien pottujen kanssa. Tänään oli broileria ja kasviksia, kera riisin. Molempina päivinä jälkkäriksi muurikkalettuja aidon kanadalaisen vaahterasiirapin kera, nom! Mä en oo koskaan aiemmin syönyt vaahterasiirappia, mutta nom, sehän oli hyvää! Tuo miespuolinen kanukki perheineen tekee sitä ihan myytäväksi asti kotitilallaan, joten oli laatukamaa kyllä ja vähän niinku lähiruokaa ;) (Mitä nyt oli tietysti lentokoneessa tänne saakka rahdattu :D)

On myös saunottu ja uitu, eilen vaan aikuisten kesken, mutta tänään päivällä kun Joonan isi tuli meitä kotio hakemaan, niin laitettiin sauna päälle ja käytiin tekemässä ihan vihdatkin. Nauroinkin, että onneksi ei oo Xavier vielä päiväkodissa, ois tädeillä ihmettelemistä kun lapsi kertoo lomamatkallaan joutuneensa kuumaan huoneeseen ja sitten äiti ja isi hakkasi häntä oksilla. Mökkeily on sitten ihanaa! Ja vaikka tuo Xavierin äiti on (puoliksi siis suomalainen) käynyt täällä jo kymmenkuntakertaa, niin kokipa hänkin vähän extremeä; istui huussissa isommilla tarpeillaan ja dataili mun kännykällä facebookissa! :D Se oli hälle jotenkin ihan huippukokemus, mun mielestä se oli lähinnä supersymppistä, että se hehkutteli sitä :)

Maariselle vielä hurraat hyvinnukutusta yöstä! Eikö olekin ihana tunne syödä "sunnuntaiaamuaikaan" aamupalaa, ihan näin arkenakin! Tosin meidän yöunet sitten tais tulla sinne teille, koska Joona kieppui ja pyöri sängyssään koko yön, vähän ennen kuutta tuli mun kainaloon, muttei silti nukkunut, vaan osoitteli ulos, että ois jo valoisaa... Itsehän torkahtelin siinä pojan touhutessa, kerran heräsin siihen, että se oli kaivanut mun hammasharjan pöydältä ja oli tunkemassa sitä mun suuhun! :D Ehkä se meinas, että laitetaan äitin aamutoimiin vähän vauhtia! Vaan tylsä äiti ei todellakaan suostunut herätä vielä siihen aikaan, joten Joonakin on todennut parhaaksi tulla jossain välissä takas sänkyyn... Seuraavaksi nimittäin heräsin siihen, että se makas mun pään päällä, vatsa suoraan peittäen nenän ja suun ja pää ja kädet roikotti mun selän yli. Sain siirryttyä sen verran, että unet onneksi vielä jatkui ja vasta ysiltä noustiin lopulta ylös.

Nyt kyllä väsyttää, on puuhattu ulkoilmassa liki koko päivä, sateesta huolimatta!
 
I'm back!!

Tulin tänne ihan ekana ilmoittautumaan, että elossa ollaan, ja nyt jo sen verran levänneenä, että jaksan tulla tänne taas turinoimaan. Oli ihan kauhean raskaat nuo vikat pari viikkoa koulua, enkä vaan pystynyt tulemaan tänne kirjoittelemaan. Mutta nyt siis iiiiiihanan pitkä kesäloma: kolme kuukautta vapautta!

Mutta nyt alan lueskelemaan teidän juttujanne, juttelemisiin!

ps. Benjin eiliset neuvolamitat: 83cm ja 13.1kg!!! emoticon
 
Moit ja halit kaimalleni! Tervetuloa vaan takasin! :) Toivottavasti muistat meitä ahkerasti lomalla!

Joko teillä oli sitä Suomen reissua buukattuna? Elokuussako se oli?

Ampulle muuten vinkkinä, että Bunnin kanssa juttelin vauvan syntymän jälkeen ja sanoi, että kun vauva on nyt maailmassa jne. niin voidaan oikein hyvin mennä sitten heille parin viikon päästä treffailemaan! Oliko sulla Bunnin numeroa, että voisit ajo-ohjeita pyytää? Tai mäki voin sen osoitteen sulle tekstaa, mutta itsekään en oo vielä siis siellä koskaan käynyt, niin sen kummempia ajo-ohjeita ei löydy ;)

Ja Ailime, hienot mitat Benjillä! Meillä pituus oli sama silloin 6kk sitten, tällä hetkellä en tiiä yhtään, et missä mitoissa mennään, mutta painossa veikkaan että ollaan kyllä jopa Benjiäkin suuremmissa lukemissa. Jättiläisapina <3 Maanantaina sitten kerron, että millaisella käsipainolla täällä treenataan nykyisin :)
(Vaan täytyy sanoa, että luojan kiitos tuo nykyisin kävelee ja se sylissä kanniskeluvaihe on ohi! Aamulla kun tuon käy pinnasängystä noukkimassa ja itellä selkä on vielä jotenkin unessa yön jäljiltä, niin kyllä kirpasee!)

Meillä on tänään alusasukutsut, taisinkin niistä aiemmin jotain mainita. Kohta pitäis leipoa vähän kasvispitsaa ja savulohipitsaa tarjottavaksi, nams! Isi ja apina saavat luvan poistua jaloista, jotta me akat saadaan turista ja shoppailla rauhassa ;)
 
Maiskis, kasvis- ja savulohipitsaa... Minun ruokahalulla ei ole enää mitään rajoja! Ihan nolottaa... Rippijuhlissakin notkuin ruokapöydän ääressä vähän väliä lautasta täyttämässä. Mieskin välillä kommentoi täysinäistä lautasta, mutta tämä mamma vähät välitti ja pisteli vaan poskeensa...

Ailimelle vilkutukset. Mukava kuulla kuulumisia sieltäkin suunnalta. Ja iso poika löytyy sieltäkin. Meidän neidin mitat olivat sopivan pyöreät 80 cm ja 10 kg. Kasvu menee kuin viivottimella piirrettynä. Tätskäkin tälle naureskeli. Joonan "tuloksissa" päästäänkin varmaan sitten jo lähemmäs metriä...

 
No niin, täällähän minä taas! 

Ooo, ihan ekaks pitää hehkuttaa, että hitsi kun oon itsestäni  ylpeä: kävin tänään ekalla ajotunnilla, ja meni ihan hurjan hyvin! En ajanut yhdenkään mummon yli! emoticon  Ajelin pokkana motarilla satasta, eikä ees hulluna pelottanut. Ja mikä parasta, mun ei tarvitse kuulemma ottaa mitään pakettia -tyyliin 25 ajotuntia- vaan saan ottaa "irrallisia" tunteja, ja ei tarvitse ottaa kuin muutama ekstra tunti! Woo! (Mulla siis on aikanaan ollut Suomessa ajettu kortti, mutta se meni vanhaksi, kun en koskaan mennyt siihen kakkosvaiheeseen, minä älykääpiö...) Teoria pitää tietty tehdä, se maksaa näköjään 69 euroa. Ja yks ajotunti on aina 39 euroa, että kyllä tuosta kuitenkin jonkun verran saa pulittaa. Ajokoe on 230 euroa. Pitää mieheltä kinuta rahnaa, HALUAN sen kortin äkkiä! 

Ja sitten muuta kuin omaa napaa:

Bunnia olenkin onnitellut feissarin kautta jo, mutta tätäkin kautta sitten vielä hihkun onnea koko teidän perheellenne!

Mmmm, Sannan savulohipizza kuulostaa aika hyvältä. Mulla ois jääkaapissa n. 100 g vielä kylmäsavulohta, eilen tein meinaan kylmäsavulohipastaa (laitan kohta reseptin jakoon tuonne resepteihin)... Taitaa olla meidän ruokalistalla tänään siis pizzaa... :) Mums!

Hehe, Hennas, täällä ihan samanlaiset ruokahimot, vaikken kasvattelekaan vyötärönseudulla muuta kuin ihan vaan omaa vararengasta... ;) Käytiin viime viikolla kavereiden häissä, ja minä siellä noutopöydän luona kanssa ramppasin kanssa alvariinsa. 

Sain eilen kauheen hornotuskohtauksen, kun luin tuota yhtä Maarisen juttua: "mä sönkötän tätä joka päivä" :DD Yksinäni sohvalla pidättelin naama punaisena naurua, ja mies katteli alta kulmain ihmeissään. Ja sit kun yrittää selittää että mikä naurattaa, niin kuulostaa ihan dorkalta. :DD

Hmm, Amppu, mietin tuota turvotusta... Mulla ei kyllä muistaakseni sen kummemmin turvotellut imettäessä. En osaa kyllä sanoa muuta kuin tuon minkä Maarinenkin, eli paljon paljon vettä vaan! Ja jos ei vettä, niin sitten vaikka sitä ihanaa/inhaa Rooibos-teetä. Mä join sitä varmaan litran päivässä aina. Toivottavasti helpottaa!

Jaahas, mä taidan mennä laittamaan sitä pizzataikinaa nyt sitten. :) Lupaan tulla pian taas takas!

 
Hennas, ei meillä onneks ihan metriin vielä mennä, mä veikkaisin jotain ehkä 87cm ja kaippa 13.5kg. Katotaan kuinka metsään mennään! Pituutta en usko tulleen kauheesti, koska nuo kaverit ovat ottaneet selkeesti Joonaa kiinni, eikä esimerkiksi Sampoon tai Aleksiin verrattuna pituusero oo enää mitenkään niin huomattava!

Noms, Ailimen savulohipasta kuulostaa hyvältä! Mulla kans ylijäämä kalat, etenkin savustetut, päätyy aina lillumaan oiiiiikein kermaiseen pastakastikkeeseen, mmmm! Ruokafanaatikko siis täälläkin, ja sen kyllä huomaa :D
Laittelin tonne reseptipinoon noi mun tän päivästen pitsojen täytteet, voin kyllä erittäin lämpöisästi suositella! Kaks pellillistä hävis kuuteen naiseen!!

Tosta autokoulusta piti Ailimelle vielä huikata, että tsemppiä vaan! Itelläkin ois se tosiaan eessä, koska ei täällä Espoossa voi kortitta olla - tai voi, mutta näemmä näin perheellisenä sekin on huomattavasti hankalampaa... Ai että kun kiukutti miehen ollessa reissussa ja auto seisoi tuossa pihalla; jos mulla ois ollut kortti, niin oltais voitu huristella ympäriinsä!
Että vähän sama meininki, heti ku on rahaa, niin kortti hankitaan! Oon luvannut itselleni sen valmistujaislahjaksi, siihen on kiva pyytää sitten sukulaisiltakin sponssia lahjana :)
 
Huomenta!

Ailimelle tsemppiä autokouluun! Itse suoritin ajokortin vasta vajaa neljä vuotta sitten. Silloinkin menin autokouluun vain, koska mies osti minulle auton. Siis osti auton kortittomalle. :-O Päätti kuulemma vauhdittaa sitä autokoulun käymistä. Hetkeäkään en ole sitä katunut! Ensimmäisenä vuonna taisinkin sitten jo huristella noin 50 000 kilometriä, kun olin töissä 350 kilometrin päässä kotoa...

Sannallekin potku persauksiin ja autokouluun! ;-) Hyvä suunnitelma tuo ajokortti valmistujaislahjaksi.

Pitää vähän hehkuttaa, että pääsin elämäni ensimmäistä kertaa buzzaamaan tuotetta - pizzaa. Sopivasti ollaankin menossa mökille viikonlopuksi, joten meillä onkin sitten tiedossa pitsakestit. Hauskaa testata tätäkin. Olisin halunnut mukaan niihin kampanjoihin, joissa testattiin lapsille tarkoitettuja pillijuomia, mutta eihän minua siihen hyväksytty... :-(
 
Lapseni ei suostu nukkumaan päikkäreitä!! Argh! Taisin tehdä virheen, kun siirsin Benjin nukkuvana kärryistä sänkyyn. Tietenkin se heräs samantien kun laskin sänkyynsä. Eli on siis nukkunut 5 minuutin päikkärit tänään. Nyt kuuluu vaan mölinää tuolta oven takaa. 

Sanna, mä sitten innostuin eilen tosiaan tekemään sitä savulohipizzaa myöskin. :D Oli muuten ihan hyvää, mutta mun koheltama ruispizzapohja olis saanut olla vähän maukkaampaa... Äsken vetelin lounaaksi sen pastan jämän, ja oli vieläkin ihan sairaan hyvää! ;) Täällä kanssa yks ruokafriikki ilmoittautuu. Olispa mulla vaan enemmän taitoa.... Harjoittelua, harjoittelua!

Ajokortista: puhuttiin eilen miehen kanssa, että ainakaan tässä kesällä ei ole meillä vielä rahaa maksaa noita summia, eli munkin ajamiset siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Sannan idea valmistujaislahjasta oli oikein hyvä! Munhan olis tarkoitus valmistua helmikuussa... Pienikin pesämuna olis iso apu. Mies lupas kustantaa 500 euroa mun kortista. :)

Mulle on lähetelty nyt tosi paljon noita buzzauskutsuja, mutta en oo viitsinyt osallistua, kun mun äiti joutuis kuitenkin buzzailemaan mun puolesta... Harmi, että täällä ei ole Buzzauksesta innostuttu!

Hmmm.. Mitä mä teen tuon lapsen kanssa? Ei se kyllä itke tuolla huoneessaan, vaan juttelee vissiin nalle-kaverillensa. Jätänkö sinne vaan vielä, ja toivon että se nukahtaa jossain vaiheessa?

 
Terve!
Ihana hälinä täällä ruudulla! Kiitos kiitos... :)
BUZZAUKSESTA. Mun kutsut tuli ja vissiin meni... Taidetaan asua niin korpikuusen alla niitten mielestä, että tänne ei tarvi testejä lähetellä! Sit kattelin totoa "ranking"-listaa,että aika hulvattomia pisteitä siellä jotkut vetää, että taitavat ihan työkseen buzzailla! Tai jotai....

AUTOKUOLUUN siis kaikki ketkä vielä on ilman korttia! Minäkin ajoin sen "vasta" kun oli kaksi lasta kainalossa. Pelotti ja kiinnosti, joo. Mutta kannatti! Ekana talvena pääsin itse lähikaupoilla ja toisena jo uskalsin Itäkeskukseen... sittemmin työssä joutui ajelee noita satasia pitkin Suomea! Nyt ei tulis mitään, ellei olis ajokorttia!

RUOKAFRIIKIT, tekijät ja syöjät!!!! Onkos tuo savulohi ollut jotenkin erikoisen edullista näihin aikoihin? Meinaan meilläkin sitä on filerattu suoraan paketista, muodossa jos toisessa. Isännän tutun tuttu savustelee sitä Rautalammilla.. Saatiin taas ne kolme vonkaletta, niin eipä siitä pakkaseen jääny kuin yhden pikkunen pyrstöpala...

VAUVAKUUMEESTA. Tulee ja menee. Nyt enimmäkseen menee. Haikeutta ja itkua ilmassa, luopumista... Niin niin. onhan tätä maata jo meikäläinen täyttänyt omalta osaltaan! Tälle kylälle näyttäs syntyvän ilman meikäläisen panostustakin, taas uusia vauvoja! Saadaan vissiin pitää kyläkoulu!!!! Syksyllä syntyy pari uutta! Niin ja täältä talosta on unohuksissa se vauvanteko tapa.. miteköhän sitä pantiin????

Ja tiiättekö mitä? Juhannus on ensi viikolla!!!!! Kävin aamupäivällä ostamassa "uudet" matot mummon kirppikseltä. Eteiseen ja keittiöön suloiset raidalliset räsymatot 0,50€ kpl. Aika halpaa. Venlalle samalla reissulla huuliharppu 1€ ja minulle hassu kynttilänjalka keittiön pöydälle 2€. Aika kivaa... Jotku uudet verhot haluaisin juhannukseksi vielä tuvan ikkunoiohin heilumaan.... IKEA?

TAKU, mietitään vaan sitä IDEAPARKKI-reissua, kunhan tässä saa nämä kesä ruttiinit järjestymään. Meillä siis alkaa taas huomena tuo puodin kesätori. Eli muurikka-lettuja paistellaan turisteille ja kitaraa soitellaan. Joka (hiton) lauantai, elokuun alkuun saakka. Kunnon maalais romantiikkaa. Mun pitäs vissiin joku kiva essun tapanen ommella itelle...

Semmosta.
 
Joo, ajokortti tuntuu olevan nyt sitten kuitenkin niin tarpeellinen, kun joutui muuttamaan pois sieltä, missä kaikki oli helppoa julkisilla, eikä autopaikkaakaan oikeastaan kannattanut maksaa... nyt sitten täällä se on tarpeen, joten suoritettava se tosiaan on. Enkä mä koskaan oikeastaan aktiivisesti sillain ees aatellut sitä jättää ajamattakaan, mutta silloin ku itellä tuli se 18v mittariin niin oli tällain loppuvuodestasyntyjänä sitten ylppärijuttuja ja miljoona muuta asiaa mielen päällä, niin se on sit vaan rehellisesti jäänyt. Myös meillä taitaa tuo mies olla se, joka suuremmalla innolla odottaa mun korttiani ja siihen painostaa :D On luvannut puolet jopa maksaakin...

Savulohi on vaan kyllä hyvää, kaikissa muodoissa (koska saatoin särpiä sitä eiliseltä jäänyttä leipäni päälle, niin siitä ei riittänytkään pastaan tälle päivää vaan jouduin tekemään uuden pitsan :D)! Mä en sen alennuksista tällä erää tiiä, isi oli lähettänyt mökillä vierailleen pikkusiskoni mukana erään Myrskyläläisen kalastajan savustaman kalan mullekin (hihih, teki mieli kirjoittaa "lempparityttärelleen" :DD No mut niinhän mä oon, isin tyttö ;) Ei kerrota systerille ;)). Samalta kalastajalta ois tuolla pakkasessa joko graavia tai kylmäsavustettua siikaa vielä yks filee, joka jäi joululta yli. Pitäis syyä, ettei mee pilalle! Eiks kaloissa oo pakastusaika puolisen vuotta?

Ailime mäkin heittelin vähän mitäsattuu jauhoja tuolta kaapista siihen pitsapohjaan! Ja mies vielä ihmettelee, että mihin sitä muka voi tarvita noin montaa eri jauholaatua, että eikö perus sunnuntain vehnät riitä... No juu ei todellakaan, ei etenkään leipää tehdessä! Joko tyyppasit muuten sitä yrttireseptiä koneelle?

Ai Hennaskin on tuosta buzzailusta nyt innostunut! :) Mulla on ollut testauksessa ne pillismoothiet ja jogurtit, hammastahnat ja siihen nivea-hommeliinkin lähdin tuotepaketin toivossa ;) Tuolle pitsajutulle en lämmennyt, koska meillä sen verran harvoin mitään kutsuja pidetään... toki eilenhän se ois ollut vallan näppärää ;)
Ja niistä buzzaaja-rankingeista, niin totta tosiaan, ihan älyttömiä pisteitä joillakin! Mä oon rankingissa sijalla 31. tai 41. muistaakseni, ja mulla on ihan vaan murto-osa niiden joidenkin pisteistä! :O

Niin ja Ailimelle vielä, että meillä ainakin ipanan annetaan rauhassa kölliä sängyssään höpöttelemässä, jos periaatteessa ois vielä uniaika. Itkusta tai kutsuhuudoista vasta haetaan pois ;)
 
Heiiiii, tietokone tuli eilen takaisin huollosta. Kyllä mä muuten olisin käynyt viikolla helssaamassa. Pitkät pätkät tekstiä, täytyy rauhassa lukea. Jotaki buzzailua ilmassa, pussailun mäki tiiän :P
Sannak, sopii oikke hyvin ne treffit silloin, laitetaan viestiä lähemmin. Joku 14 meille hyvä! ....jos viet viestiä eteenpäin. :) KIVA nähdä!!
Oltiin just kyläpahasemme markkinoilla, pojalle hiekkasetti (íncluding poikkeuksellisesti myös pieni kastelukannu ja pieni harava!) ja kotia leipää ja pullaa. Kerrottakoon taas, että musta on tullut nyt kotiäitinä aivan mahdoton hiilarihiiri, pullaa ja kahvia, joka päivä. Ihanaa! Viis karkeista ja jädestä, paha tuuli ja vieroitusoireet tulee jos ei saa päiväkaffilla jotakin supervalkoisista jauhoista tehtyä ;) I <3 coffee!
Meidän lapset heräsi molemmat tänään 9:30!!! Molemmat nukkui kellon ympäri ja pieni tankkasi viideltä. Meille on tullut pieni probleema kun poika nukkuu nykyään 7-8 sijaan 9-10 välille, koskas sitten on päiväuniaika??? Eilen nukahti päiväunille puoli kolme, ei kiva, piti herättää pikkukakkoselle...... Onkohan jollakin samanlaista meininkiä, mites Joona-unikeon rytmi?
JESTAS miten vauhti kasvaa vain joka päivä. Meillä opetellaan pitämään kädestä ryysiksessä, sujuuko se jossakin taloudessa jo?? Meillä pitää pitää vielä ranteesta (siis ei retuuttaa :) tai muuten pienet sormet luiskahtaa heti ja juostaan johonki.

Nyt jauhelihakeitto kiehuu ja sitte se sitruunapulla..... aaah
 
Tervehdys täältäkin!
Elo lapsosten kanssa on alkanut yllättävän hyvin. Vauva on kova poika syömään ja nukkumaan ja kakkaamaan :) Yölläkään ei turhia heräillä, vaan sujuvasti tarpeen vaatiessa siirrytään tissiltä toiselle ja jatketaan unia ja aamulla heräillään koko porukka siinä kasin maissa.
Sampo ois kauheen innokas auttaan vauvan hoidossa, mutta sillä meinaa otteet olla vielä turhan rajut :) Uhmakin sopivasti alkoi, joten välillä kärsivällisyyttä ei oo yhtään, mutta eiköhän sekin ajan kanssa ohi mene. Saas nähdä kuin mun käy, ku iskä palaa ens tiistaina töihin :)

Sanna, Amppu & Possunen, klo 14 treffit sopii hyvin. Sannalla ja Possusella mun osoite taitaa ollakin, joten Amppu saat varmaan sen Sannalta? Varautukaa siihen, että jos on kuuma päivä, niin meidän piha on silloin tosi kuuma. Vaunut saa kyllä ulkona varjoon ja jos kauhean tukalaa tulee, niin voidaan olla myös sisällä ilmalämpöpumpun hellässä huomassa :D
 
Heii

Piti vartavasten tulla ja kirjautua tuon buzzadorjutun takia tänne kirjottamaan. (Empä miekää muute päässy siihe pitsakampanjaa vaikka toista kertaa ilmottauduin, höh.)
Nauroin oikee äänee ku mietitte noita ranking-tilastoja. Ykkösenä siellä sattuu nimittäi olemaan miu sisko emoticon  Hahah!
Hää on ollu hirmu kaua siin mukana ja semmosena sosiaalisena tyyppinä on vissii aika paljo saanu värvättyä sinne ihmisiä ni tainnu niistä saaha pisteitä. En kyl tajuu miekää mite hää niitä pisteitä on saanu nii paljo.. Kohta 7 vuotta kotiäitinä ollu ni aika paljo noita kaikkia hommaillu siinä ajassa. Ei hää ainakaa siis työksee sitä tee :DDD hihhih..

Joo. eipä täs muuta kerkeekkää. Pitää tuota Veetiä ruveta laittamaa yöunille..
 
Jee, täällähän on viikonloppuelämää! :)

Jahas, vai että paljastui se buzzaajakärki! Kerrohan Tuiks siskolles, että täällä nää alottelevat kaverit ottais vinkkiä vastaan ;) Tosin tosta pitsakamppiksesta täytyy vielä sanoa, et mä luulin sen tulleen uusiks sen takia, että kukaan muukaan ei ollut siitä kiinnostunut, tai piti sitä liian vaivalloisena.
Ja palaahan itse kertomaan teidän kuulumisia! Noin se vaan sullakin varmaan alkaa pallomaha olla aika kookas?

Amppu, no tuossahan tuo Bunni pääs itsekin huikkaamaan. Laitellaan juu viestiä, saat multa sen osoitteen txtarilla! Meillekin tuollainen klo 14 ois aika passeli.

Tosiaan, tää meidän unikeko on sitten välillä vähän ongelmissa päikkäreidensä kanssa... Jos ollaan ihan vaan rauhassa kotona aamupäivä, niin silloin päikkärit yleensä on tossa klo 13-> enää ei nuku kuin tunnin-pari maksimissaan. Reissussa oon pyrkinyt, että yrittäis nukuttaa rattaisiin viimeistään klo 15, sillon se nukkuu aika tarkkaan tunnin. Joskus tohelluskohelluspäivinä reissun päällä uni ei sitten tuukaan, viimeistään sitten kotimatkalla simahtaa, mutta silloin en anna nukkua kuin 15-30min (jos siis nukahtaa esim. klo 18), eli just sen verran, että pahin väsy menee pois ja päästään pitämään iltauniajasta kiinni. Tällasta tää siis nykyään on, kovin rytmitöntä! :O Meille tulee kova homma tottua ns. päiväkotirytmiin, kun sekin aika tossa syksyllä kuiteskin sit koittaa!
Tosin jostain syystä nyt viimeset 4 yötä Joona on nukkunut vaan 12h, eli meillä on herätty jo kasin-puol ysin aikaan! Ja näinä päivinä on sitten ollut helppo päästä päikkäreillekin silloin klo 12-13... Mutta edes näinä päivinä ei oo toivoakaan saada tuota syömään lounasta ennen päiväunia, vaan aamupuuro on n. 1-1.5h heräämisestä, just ennen päikkäreitä jotain jugurttia/hedelmää ja maitoa, kun ei ruoka vaan uppoa (ellei äitikin syö samaa, mikä ei yleensä oo mahdollista, kun ei mulla vaan vielä oo sillon nälkä...).

Noh, katsotaan. Josko tuo yöuni asettuis tohon klo 20-08 ja saatais taas parempi rytmi; haastavaa aiemmin oli, kun herätys oli joskus 08-10 väliin, niin se parin tunnin heitto vaikutti sit koko päiväänkin!
Tai sit tuo ipana on samaa puuta äitinsä kanssa, että kesällä riittää helposti lyhyet yöunet (ite nukun 6h kesällä, talvella tarviin vähintään 9h, mieluusti jopa 10h!) ja syksyn tullen ollaan sitten lirissä, kun unentarve kasvaa!

Pullanhimoon täytyy kyllä sanoa, että valitettavasti tässä kotona ollessa huomaa, että homma vaan ryöstäytyy käsistä! Napostelua ja napostelua ja napostelua... sillä päivä etenee. Illalla on myös ihanaa sitten napata jotain mukavaa syötävää, kun on saanut ipanan unille ja istahtaa sohvalle/koneen ääreen. Hrrrh, onneks ei oo painossa näkynyt, mutta ei kyllä edesauta ton eturöllykän hävittämisessä! Noh, ehkä se häviää siitä itekseen ;)

Käsikädessä kulkemisesta oon oikeastaan aika ylpeä! Aika hyvin tuo itsekin jo tietää, että esim. parkkihallissa pidetään kädestä kiinni. Samoin suojatien eteen pysähdytään, joskin usein kävellessä tuo siis työntää mielellään rattaita, eli ei oo tarvetta pitää kädestä kiinni... Myös vesi on sellainen elementti, että oon saanut tuon ymmärtämään, että vesirajaan ei ole asiaa ilman äitiä/isää! Joskus saattaa unohtaa, mutta huuto perään on riittänyt! Sitten palaa takaisin, ottaa kädestä kiinni ja lähtee kuljettamaan takas sinne rantaan. Hyvä näin, vaikka en siis tietenkään luottaisi siihen, että tää oikeasti toimii näin unelmaisesti, vaan oon itse aina "säntäysvalmiina". Muutenkin kävellessä Joona aika kiltisti seuraa perässä, tai viimeistään käskystä lähtee seuraamaan - ja ihan viimeinen oljenkorsi on tää perinteinen ja kiistelty "No hyvä on, heihei, äiti lähtee nyt!" ja silloin tulee huuto ja poika juoksee perään.

Noniin, oisko siinä nyt ylpeää äiteilyä riittämiin! Huomenna taas varmasti saadaan hakata päätä seinään, kun ipana kiukkuaa... multa lähti jo 3pvää sitten nahkat vasemman jalan pottuvarpaan sivusta, eli ei oo paljoo asiaa pitkille lenkeille tai muuallekaan, kun jo ihan pelkkä kauppareissukin sattuu ja hiertää nahkaa koko aika lisää ja lisää auki. Ja syy tähän on ihan vaan komeasti hyttysenpurema :D Yöllä sitä hinkkailin kai unissani ja aamulla huomasin, että oh shit, tää varvashan luo nahkansa!
 
Oi, Leidit!
Mulla on ihanaa! Mies laitto kynttilät. Meni ite saunaan (kitaran kanssa) ja sano mulle, että ota viiniä! Ja minähän otin. Venla nukkuu autuaasti päivän riennoista väsyneenä, rytmit vinksallaan. Mimosa pälättää juorujaan puhelimessa puutarhassa ja minä SIIS itse, yksin, tässä omassa laatuajassani - teidän kanssanne, arvon naiset!

Ilta on tyyntynyt ja sumu nousee peltojen ylle. Peittää näkymän ja tekee pihapiiristä aavemaisen! Tekisi mieli nuotiolle...

Tuli mieleeni ne viimekesän höpötykset meidän palstan kesäjuhlista... Pitäskös mun laittaa tuo kyläbussi sinne Espoon Ikean kulmille teitä hakeen???? Vaikka ees rapujuhlat? Tuli vaan mieleen.

KASIKÄDESSÄ. Niin tuota just taannoin teiltä kyselin kanssa, että miten nuo parkkipaikka ym. tori aukeat mennään. Rattaissa ei aina ole mahdollista ja tosiaan yksivuotiaan kanssa käsikäödessä on .. kuka se sanoikaan.. melkoista rimpuilia! Rimpuilua, siis. Tänään ihan vasite jäätiin torilla kattomaan kuinka kauaksi tuo neiti ite uskaltaa mennä meistä. Semmonen kymmenen metriä on aika hyvä matka, väenpaljoudessa. Sitten se kääntyy ihmettelemään ja pinkoo pika pikaa äitin ja isin helmoihin. Tosi KAIKKI muut ihmiset katelee hätääntyneenä ympärilleen, kun pieni ihminen viipottaa raitilla yksin! Silti kukaan- ei kukaan, pysähdy katsomaan, että tuleeko sitä lasta joku hakemaan, että onko sillä vanhemmpia! Aika välinpitämättömiä ovat ihmiset. Oikeasti!

BUZZZ.. aika hassua! Melkeen tuttuja siellä ranking kärjessä!!!! Kotiäideistä on siis moneksi! Ryhdyn sellaiseksi! :D

...jahaaa... mun Mimosani tuli tupaan! Parannamme maailmaa, joiltain osin! Moi!



 
Pitää vielä lisätä, tuosta Maarisen kokeesta kun tuli mieleen, että kyllähän nuo pikkuihmiset haaveissaan saattavat kauaskin "karata". Mä en oo vielä uskaltanut kokeilla, että noinkohan tuo äitiä oottaa ihmisvilinässä - täälläpäin kun se vilinä tarkoittaa helposti jo sitä, että siinä hukkaa aikuisenkin. Mutta tuolta Sellosta kun kävellään kotiin rauhallista metsätietä, niin siellä annan Joonan tulla rauhassa menojaan, välillä käännyn oottamaan, että pienet jalat ehtii vipeltää mukana. Ja jos Joonan äiti on tällanen foodie, niin samaa puuta se tuokin lapsi on; sillon ihan ekalla kertaa, kun Joona sai yksin kävellä tollain "vapaasti" tuota kotimatkaa, niin annoin sille karjalanpiirakan kauppakassista käteen ja sen avulla se jotenkin tuli ripeämmin eteenpäin, eikä koittanut juosta minne sattuu ja poimia kaikkea muuta käsiinsä :D Joona on siis täysin lahjottavissa, ruoalla! (Eilenkin isomummia taas vierastettiin niin pirusti, mutta heti kun mummi antoi uuden sadon raparperipiirasta, niin johan mummi olikin aika ihana!)

Kesäjuhlat tosiaan viime vuodelta jäi! Jos muita innostuneita löytyy, niin mua nyt ei oo kovin vaikea ylipuhua ;) Tosin mitenhän näiden minien kanssa uskaltaa minibussitella ilman turvaistuimia noilla isoilla teillä...?
 
Huomenet,

Bunni, kiva että ollaan tervetulleita, Sannak laittaa osoitteen niin yritetään navigoida paikalle. ....Mä sitten tarvin tuon pojan kanssa kurinpitoapua todennäköisesti jos vauva tarvii mamia, mutta onneksi te tunnette sen tän palstan kautta melkein yhtä hyvin kuin minä ;;) Tosin tuskin Bunninkaan asunnossa on mitään 1800 luvun posliinia alle metrin tasolla :) Kiva kun poika näkee ikätovereita ja vielä poikia! ...Tässä meidän kotipihassa on muuten eskarilainen Niklas joka aina leikittää poikaa.... Heittää palloa ja hakee hienoja autoja hiekkalaatikolle, sillä niitä on pikkkkkkaasen enemmän. Herttaista!

Naapureista tulee mieleen sekin, että tuossa päädyssä asuu melko juoppoa sakkia, isäntä käy kyllä töissä, mutta ei ikinä autolla. Joka ilta juodaan (ja pihalla turhia häpeilemättä) ja siinä pyörii lapset ja lapsenlapset jaloissa. Jotenki epäsuomalaista touhua, porukka tulee ja menee, terassilla aina paljon enemmän porukkaa kuin mahtuu ja lapset juoksee paljain jaloin ympäri pihaa ja usein on useampi koirakin sidottu pihapuihin. Jotenki liikuttavaa yhteisöllisyyttä, ovet on aina auki ja kaikille, pihan poikki huudetaan kaikki kaljalle, myös minun miestä on kosiskeltu sinne monesti ;) Ne on kuin kreikkalaisia, kaikki yhtä suurta perhettä ja aivan ruskeita kuin pavut kun ovat aina pihalla...... Harmi että tuo kaikki on viinan siivittämää touhua, muuten se olisi oikein suloista. Vaikka välillä tekis mieli työntää iltaisin tenavat sisälle jo nukkumaan.

Virkistävää sunnuntaita ja osalle teistä, nähdään pian!
 
Maanantaita!

Tuosta buzzauksesta vielä... Minä olen mukana aika monessa kuluttajakysely-hommassa, joten tuo on yksi niistä. Sanna, tuossa kampanjassahan oli toisella kierroksella eri tuotteet testattavana. Ajattelin, että jos osallistun, niin on paremmat mahkut saada jatkossa kampanjoita. Saas nähdä!

Käsi kädessä... Meidän neiti pitää kyllä yleensä tiukasti kiinni kädestä, jos liikutaan esim. kadulla tai kaupan pihalla. Jos liikutaan ostoskärrin tai rattaiden kanssa, niin yleensä työntää niitä. Välillä saa tietysti juosta perässä, kun päättää karata esim. jossain isossa marketissa. Viimeksi perjantaina juoksin Prismassa hiki päässä tytön perässä, kannoin sylissä ja yritin yhdellä kädellä saada kassalla maksettua. Johan oli operaatio!

Tulikin nyt mieleeni, että kannattaa katsella alennusmyynneistä lapsille ulkokamppeita syksyksi ja talveksi - saa aika halvallakin. Itse ostin tytölle marketista parilla eurolla LassieTecin rukkaset. Talvihattujakin oli noin vitosella - ovh 30-40 €. Syys- ja talvihaalarit meillä jo onkin...

Nukkumisessa meillä on sellainen kaava, että yöunet on tytöllä 12 h. Tämän lisäksi nukkuu yhdet päiväunet noin 1,5-3 tuntia. Menee nukkumaan 19.30-20 ja heräilee noin kahdeksan aikaan. Ensimmäiset ynähtelyt on kuuden jälkeen, mutta nukahtaa itsekseen uudelleen. Jos tässä vaiheessa nostaa pois sängystä, on väsynyt jo yhdentoista aikoihin ja päiväunet menee ihan sekaisin. Eilinen oli sellainen päivä, kun tyttö oli mummon luona yökylässä ja mummo ei tiennyt "käytäntöä" ;-).
 
Takaisin
Top