KESÄ(kuu) 2011

Pikaiset kuulumiset
klo 22 eilen illalla meni vedet
3.30 tultiin synnärille
9.54 kovan puserruksen jälkeen poika (3470g, 51 cm) näki päivänvalon imukupin avustuksella

Urhoollisuusmitalin oon kuulemma ansainnut :D
 
 Kirjoitin tämän jo muutama tunti sitten, mutta tää sivusto kaatui?!?! Toivottavasti nyt pelittäis!
------------

Aurinkoista päivää arvon mammat! <3

Vielä mun tunnukset toimii, jee! Kiireitä on todellakin ollut tällä suunnalla. Harvoin nuo pienokaiset suvaitsevat nukkua samaan aikaan...yleensä kun toinen nukahtaa niin muutamassa minuutissa toinen on jo hereillä. Kaikki virta menee tähän arjen pyörittämiseen. Sitten on vielä sellaisia ihania öitä (kuten viime yö), että yhtään täyttä tuntia en ehtinyt nukkua vaan koko ajan piti hyssyttää tuota pienempää. Aleksi on sentään oppinut nukkumisen jalon taidon (muutamia poikkeusöitä lukuun ottamatta). Onneksi edes näin.

Tänään on käyty 1,5v neuvolassa, tosin tänään Aleksilla on "vasta" eloa takana 1v5kk. Mittaa oli tullut 84cm ja painoa hitusen reilut 12kg. Ihan hyvissä mitoissa mennään. MPR-rokotus tuli ja lekuri sanoi myös laittavansa lähetteen kirurgille, joka saa tutkia tuon poikasen napatyrän. Tämä neuvolan lääkäri sanoi, että se saatetaan joutua leikkaamaan. Jännää, että kun tuosta asiasta olen aiemmin monelta taholta kysellyt, niin mulle on aina vastattu, että asiaa katsotaan sitten 3-4 -vuoden iässä. Katsellaan, mitä tuleman pitää...

Ei täällä sen kummempaa...tämä mamma voi pulskasti, eikä mikään vaate istu. Onneksi tukka sentään on hyvin. ;)

Joskus täällä käyn kuulumisia edelleen lukemassa, mutta välillä parikin viikkoa sujahtaa mallikkaasti ohi, enkä ole ehtinyt edes suurimpia uutisia käydä kurkkimassa saati huhuilemassa onnentoivotuksia. Että PALJON ONNEA vaan vauvautuneille -> lue: Ampulle <3 ja tämän päivän myötä myös Bunnille <3 ! Uusia pallomahojakin ollaan saatu. Jee! Onnea myös näille asianosaisille! :)))

Ampulle vielä hatunnosto siitä, että jaksat tänne käydä skriivailemassa kuulumisia, vaikka teilläkin arki on kahden pienen täyttämää. Toisilla riittää virtaa, mulla ei. Mulla on "ehkä" pientä masennustakin ollut ilmassa...mitään en tunnusta. :) Ja sitten täällä on menkat myöhässä...jep, jep...ne alkoivat taas, mutta ilmeisesti elämäni ekaa kertaa nyt epäsäännöllisinä, koska niinkin moneen tikkuun kun olen kauhuissani pissinyt niin yhtä ihan ohutta haamuviivaa lukuun ottamatta testit näyttävät yhä edelleen - onneksi - negaa. Meillähän tästä asiasta tuli jo perheriita, kun mä olen sitä mieltä, että "mitä luonto tarjoaa, niin se otetaan vastaan". Mies olisi raahannut mut varmasti väkisin sairaalaan. :O

Mutta joo, hengissä yhä edelleen k-i-t-u-u-t-e-t-a-a-n ja nyt on ihan oikeasti kesä! Mä olen varmaan ainoa mamma, joka ihan tyytyväisenä hyrisee täällä pesäkolossaan aurinkoa paossa. ;) Mulla on teitä ollut ikävä ja joskus Sannan kautta olen teille terveisiä huhuillut. Toivottavasti ovat tulleet perille. lämmöllä teitä kaikkia ajattelen ja kaipailen. Jaksamista arkeen ja ihania hetkiä niiden pienien hurmaavien ihmisten kanssa! Mä olen täällä, vaikkei mua enää hirveesti nurkilla näykään... (Nykyään mun oma aika alkaa joskus 22 jälkeen iltaisin, kun lapset saadaan nukkumaan...miehelle tuntuu olevan silloinin jskus ylivoimaista se, että mä haluan juoda rauhassa edes yhden kupin teetä ja lukea päivän uutiset koneelta... *huoh*)

-Possunen

Ps. Eipä tähänkään ajatuksen virtaan kauaa mennyt. Toivottavasti jaksan taas pian tulla hakemaan täältä sitä lisävirtaa. Te olette yhä ihan huippuja! Ei muuta tällä erää...se on moi! :)


 
Bunnille ja perheelle vielä tätäkin kautta onnea! Mulla oli koko eilisillan ihan kylmät väreet ja jännäilin, että koskahan saadaan tietoja :) Teidän tuorein olikin sitten hyvinkin samankokoinen kuin meillä ipana syntyessään, jee (Joona oli 5gr painavampi ;))! Ihanaa, että nyt teitäkin on jo neljä! :) Toipumisia ja nautinnollisia hetkiä <3 PS. Ehtikö mummo paikalle?

Hennasin flunssaa surkuttelen minäkin, kurjaa, kuinka se kiusaa! Toivottavasti tuo tärykalvontulehdus tosiaan sit korjautuu itekseen, ja pikaisestikin! Etkö siis saanut ees sairaslomaa? :O

Joona oli eilen ekaa kertaa lyhythihaisella ulkosalla, mutta ei tosiaan kärtsännyt. Tänään lähdettiin pitkillä lahkeilla, mutta koska kaveritkin oli lyhkäsissään, niin mä sitten vaihdoin tuolle kanssa mukaan nappaamani shortsit... Ihan hyvä niin! Jostain yhdestä viiteen oltiin pihalla, vähän varjossa välillä mutta myös auringossa, eikä tuo onneks kärtsännyt :) Arskarasvaa vaan ja hyvällä imeytyksellä, kuten Maarinenkin muistutteli.

Meillä iskä lähti tänään sitten Ruotsiin festarireissulle, palaa vasta ens maanantaina... Nyyh. Se vei meidät tuonne kavereille leikkimään, koska oisin kuitenkin vaan itkeä tihrustanut täällä kotona ikävääni :D Huomenna lähdetään sitten toisaalle evakkoon ja nautiskelee seurasta, niin eiköhän tää viikko pian hurahda! :)

Halipossulle tiedoksi, että kiltisti mä oon yrittänyt muistaa terkkuja välittää ;)
 
BUNNI ONNEA!! <3 Päästäänköhän näkemään prinssiä pian.

Halipossu, kiva kun kävit. Toivottavasti pikkuhiljaa unimäärä kasvaa siellä ja kasvaahan se. Koita jaksaa. Oma uni on kaikki kaikessa ainakin minulle ja olen huomannut todella tarvitsevani paljon unta. Huonommilla unilla olen aivan vetämätön ja mikään ei huvita, päivät on pelkkää selviämistä täälläkin jos niin käy. Meillä nukutaan hyvin mutta oon toki saanut maistaa niitä huonojakin öitä, ensi yönä mies on taas töissä ja ne yöt on mulle huonoimpia vaikka lapset nukkuisikin ok. Mä itse oon levoton ja kyttään kumpaakin. Väsyneenä yöllä ei järki juokse ja hipsin niitä vahtaamassa jostain syystä.
Mun henkireikä: Jos mies on illalla kotona niin mä yritän repiä itseni yksin lenkille. Siis ilman vaunuja tai mitään!! Tämä onnistuu muutaman kerran viikossa ja ne on huippureissuja mun jaksamisen kannalta. Mies ei tätä aluksi ymmärtänyt, mutta nyt se ei yritä enää tuputtaa kumpaakaan vaunuissa mukaan. Ehkä sieltä lenkiltä on tullut kivempi vaimo takasin :) Ja kyllä mä tosiaan oon käynyt vähän shoppaamas ja kahvittelemas ilman lapsiakin, mutta ne reissut pitää kiireiseltä mieheltä ajoissa anoa ;)

Tänään nukuin aamu-unia 8-10 kun olin herännyt neidin kanssa viideltä ylös. Neiti oli pikkasen pirteä kun kävi nukkumaan edellisenä iltana 17 jälkeen, nukahti joskus pikkukakkosen aikana ja nukkui 12 tuntia yhtä soittoa! Voin kertoa että juttua riitti aamuviideltä!! Ja ruokahalu on ollut sitten koko päivän kohdillaan...
Voisiko joku pitkän linjan imettäjä kertoa kuuluuko tämä turvotus asiaan niinkauan kuin imettää? Nyt siis tyttö 2kk2vk ja sormukset ei mene sormiin ja nilkoissa on sukkien kuvat ja aurinkolasienkin jälkeen on poskissa isot lommot, siis naamaakin turvottaa.

Nyt viimein iltapalalle!
 
Moi!

Onnen pöläytykset BUNNIN-torpaan täältäkin! Hyvin tehty! Ja komea poika tuli!

AMPULLE: minä luulen, että sinun pitäisi nyt alkaa syömään MANGNESIUMIA ja JUOMAAN VETTÄ! Vettä ihan hirmuisesti! Tissimaito oli nestettä.... eikös? Ja, jos ei muista juoda riittävästi, niin keho alkaa varastoimaan nestevaroja vähän hullusti sinne sun tänne kroppaa. Muista: kraanan ohi kävellessä pitää nieleskellä! Silleen  pistät sen aineenvaihdunnakin synnytyksen jälkeen kerralla kohilleen! Ja sama se pätee meille muillekin!

HALIPOSSUselle kunnon rutistukset sinne seinien suojaan! Ja muista sinä tyttö välillä ulista! Kunnolla! Mitä sitä harmaata mieltä piilottelemaan! Katsos, kun muistaa välillä päästellä, niin sinne sieluun jo mahtuu kohta muutakin! Kyllä näihin aurinko-keleihin vielä kerkeää! Ja lapset kasvaa ja on terveitä! Se on hyvä! hm... ja tuo tyräleikkaus! Katsokoot! Ehkä se lääkäri juuri tarkoiti, että leikataan joskus leikki-iässä? Minun yheltö poikaselta kyllä leikattiin jo viikon vanhan, mutta sillä olikin nivustyrä joka luiskahti kivespussiin. Ikävämpi!

SANNAKOO.Leskelle tsemppiä! Täällä toinen leski. Tiedä monettako päivää! Nyt mulla alkaa jo kiristelemään huumoripuolella! Tuo on siellä kaverin rakennus työmaalla töissä aamusta iltaan. Eilenkin tuli vasta puol kaksitoista ja tänään näyttää menevän yhtä myöhään..... Venla näki isäänsä aamulla viis min. Samoin eilen, siis. Tylsää!!!

hm.. jotain ois ollu.... en vaan muista! Tuuletin on must! Ja tämä illan viileys!

 
Halipossulle kesäiloa! Lasten hoitaminen se on totisinta työtä ja hankala siitä on irtautua juuri silloin, kun pää niin vaatisi. Symppaan sinua täysin!

Minä kävin tänään ultrassa. LA on 12.12... Oli outoa! Nyt kun etomistakaan ei ole ja mahakaan ei vielä pömpötä, niin tuntuu, että ei edes olisi raskaana. Mutta siellä se pikku tyyppi jumppasi ja vilkutteli. Välillä nukkui kädet kasvoillaan. Ihan vauva jo.
 
Siis mitä?! Eikö täällä ole enää ketään! Miten niin ulkona muka mukavampaa kuin sisällä... ;-) Mulla tässä työhuoneessa on sillai kevyesti 30,5 astetta... Kävin juuri hakemassa pullollisen kylmää kivennäisvettä, että ei nestehukka iske. On kyllä tullut juotua ihan liian vähän.

Tulin kurkkimaan, että olisiko joku muukin tullut hellettä pakoon, mutta te olettekin ilmeisesti jotain ulkoilmaihmisiä. ;-) Minä en tykkää yhtään helteestä, joten tällaisilla keleillä olen yleensä piilossa sisällä ja siirryn ulkosalle vasta siestan jälkeen...
 
Moi!

Täällä ollaan. Pikkusen vipinää meidän pirtissä, kun pojat tuli HESASTA vanhuksia ilahuttamaan. Uimista, grillausta saunomista... sitä TA(i)VALLISTA arkea! Lähtivät justiin isännän kanssa kaupoille ja mä jäin tyttöjen kanssa kotiin. MAkasin itteni tulipunaiseksi auringossa..oli pakko tulla sisään viilentymään. Jos vaikka suihkuun menisi, ennen Venlan päiväunilta heräämistä!

HENNASIN pieni 12.12 vauveli!!!! Voi että.... on se mieletöntä, miten ne on ihan täydellisä heti ekassa kuvassa! Kumpikohan sieltä mahtaa putkahtaa??? Niin....terveisiä ja jaksamista sinne työpöydän ääreen...Ja sulla oli ne grillipileetkin menny hienosti! En muistanu kommentoida, vaikka kuvittelin kaikki herkut pöydille notkumaan.... Ja sukulaisten rasvaiset suupielet!

Ai niin... meidän järvessä oli veden lämpötila tänään +22 astetta! Meikäläisen talviturkki huuhtoutui siis eilen ja tänään jatkoin huuhtelua! Venlakin on polskinu siellä ihan tottuneesti. Tänään jopa sukellettiin. Tyttö seisoo laiturilla , minä vedessä. Lasketaan kolmeen ja sitten se HYPPÄÄ!!!! Huvitti eilenkin, kun isommat muksut värjöttelee pyyhkeiden alla rannalla, lippikset syvällä ja yksi vuotias hyppii ja sukeltelee! Kyllä ne taas kylällä puhuu, miten täällä jotkut lastaan väkevästi kasvattaa.....

No, mutta nyt sinne suihkuun viilentymään...
 
Ja sama meno se vaan jatkuu. Ei niin ketään paikalla! ;-)

Mepäs käytiin eilen järvellä huristelemassa. Tyttö ja mummo mukana. Pinjalle ostettiin jo viime kesänä sellaiset kunnolliset pelastusliivit ja nyt ne kaivettiin sitten käyttöön. Ajattelin, että ei varmaan suostu laittamaan päälleen, mutta mitä vielä. Innoissaan oli kun liiviä puettiin ja remmejä kiinniteltiin. Veneen keulassa istui hiukset hulmuten ja vilkutteli "moita" jokaiselle vastaantulijalle tai ohittajalle. Sellainen tunnin reissu ajeltiin ympäri järveä - aikaa kovaa vauhtia. Iskä sai ihan selvästi itselleen sen toivomansa venekaverin. :-)

Onko teidän muiden riesana itikat? Meillä on ihan tuhottomasti itikoita ja mäkäräisiä. Voi että kun taas eilen sai kirota, kun istutin illalla avomaankurkun ja kurpitsan taimia kasvimaalle. Naapuri sai kyllä hyvät naurut, kun tämä mamma pomppi vähän väliä pystyyn itikoiden pistäessä ahteriin ja kädet kävi kuin tuulimyllyn lavat hyttysiä hätistellessä. Mulla onkin nyt sellainen suuremman puoleinen ongelma, kun helteellä en tykkää olla ulkona ja illan tullessa tulee ötökät. Pyh!

Aurinkoista viikonloppua kaikille! Minä olen huomisen vääntämässä voileipäkakkuja ja salaatteja ja sunnuntaina juhlimassa miehen kummilapsen ripille pääsyä...
 
Moi HENNASI!!! (JA KAIKKI MUUTKIN...)

Veneelle jos pääsisi! Olispa ihanaa! Meillä on kanssa viimekesäset pelastusliivit tytölle. Luulen, että passaavat vieläkin,kun olivat pikkusen liika isot viime vuonna. Mut me päästään (vissiin) veneelle vasta keskisuomessa... Onhan tuolla ukolla tuo tervantuoksuinen suotuvene tuossa pikkujärvellä...mut jostain syystä minä en siihen arvaa istua. Se näyttää just siltä, että huhuhuhu... Ja Venlaa en vielä halua kanottiin laittaa. Ei siinä olis tilaakaan.

Mulle vois toimittaa yhen semmosen kylmäsavulohi-voileipäkakun. Mielellään kokonaan vaaleasta leivästä tehtynä! Ranskankermaa ja tillisilppua....

MUTTA: tänään söimme UUSIA perunoita. Ja meijeri-voita..... dididiiiiii!

NEUVOLAKUULUMISET:
Pituus 86 cm
Paino 11,260 kg
MPR tökättiin kahteen kertaan, kun eka piikki jotenkin nyrjähti.. Ote lipsahti ja aineet meni suorasti reisille, mutta reikä tuli. Ja kova itku! KOVA ITKU! Sanoin, KOVA ITKU!!!!! Toista piikkiä laittaessa sitten jo pelottikin... ja siten tuli äitille itku! JA reidessä on nyt kaksi reikää. Voi pientä tyttöä. Siitä urhoollisuus palkinnoksi menimme jätskille!

JEp. Nyt alamme pieneen perjantaiseen siivoustuokioon. Täällä on tosi  tunkkasta. Pesen lattiatkin koko talosta. Sillain!

Tulkaa tytöt takaisin! Tuun vielä illalla kuikuilee,koska meidän isi on taas jossakin soitolla. MOi!
 
No moi! Mä oon täällä taas! :)

Ollaan oltu ipanan kanssa siis evakkoilemassa siellä mun äidin luona ja leikkimässä Kanadan-kavereiden kanssa. Voi miten musta on niin ihanaa nähdä niitä, juttu jatkuu aina samasta pisteestä mihin on vuosia aiemmin jääty ja nyt meillä oli vielä nää ihanan pikkuihmisetkin sulostuttamassa arkea - toki myös vähän muuttamassa sitä menoa, mitä ollaan ennen vietetty ;)
On käyty stadikierrokset ja uimarannat. Talviturkit lähti tänään sitten vimpan päälle, Joona tosin ei oikein selkeesti tykännyt tosta merivedessä sukeltelusta, oli sen verran pöyristynyt ilme aina kun kaatui ja meni upsukkeluksiin :) No mutta tuolta blogista voi käydä lukemassa pidemmän kaavan kuulumisia!

Tänään tultiin himaan ja huomenna sitten ystäväni valmistujaisiin.... niih, joo, niin ne piti olla munkin valmistujaiset mutta vituikshan se sit meni. Nyt on uus mato koukussa ja sain lisäajan, joten hommiin taas vaan. Onneks saan vähän paremman ohjaajan tällä kertaa, josko tää homma saatais nyt sit pulkkaan. No se siitä, en jaksa purnata ku rupee muuten vaan itkettää. Tänään tultiin aivan liian myöhään himaan, meidän piti olla jo ennen kasia himassa, mutta ekaks oli dösä myöhässä ja sitten myöhästyttiin junasta, seuraava juna tulikin vasta just ennen kasia asemalle, koska se oli myöhässä Turun junan oltua myöhässä ja ne on täällä rantaradalla aina etuoikeutettuja... Pieni kärttyinen poika kiukkus sit rattaissaan ja syötin sille Marie-keksejä lohdukkeeksi, ajattelin sillä välttyväni myös iltapuuron annolta (oltiin syöty ruoka just ennen lähtöä, kesän ekat uudet potut ja lohta, noms!), vaan pikkumieshän kotiin päästyä ja mun purkaessa keittiössä kasseja oli kiipeämässä ihan itse syöttötuoliin! Eli oli nälissään ja pakkohan se oli sit puuroa antaa vielä! Pikapesut, tai niin luulin, mutta selvis meriveden ja hiostuksen polttaneen pikkupyllyn auki :( Ois vaan pitänyt käydä suihkussa mutsilla, mut oli niin hoppu syömään ja lähtemään, ettei keritty... Noh, nyt tuo ipana kuitenkin tyytyväisenä tuolla omassa sängyssään. Ehkä huomenna ei herätä taas joskus seiskan kulmilla, kun on pimennysverhot ja kaikki! Mummilassa herätykset olleet siis aiiiiivan liian aikaisin ja sen takia meillä ollut kärttyjätkä jo aamupäivällä, on muuuten tosi turhauttavaa kun tietää sen johtuvan liian lyhyistä yöunista!

Voi mikä ihana pulikointikuva Venlasta oli päässyt galleriaan!! Ihanat pellavahiuksetkin, niin söpö ja jo niiiiin iso tyttö!

Hennasin "pitopalvelu" miehen kummipojan juhliin kuulostaa hyvältä... missäs oli ne rääppiäiset? ;)

Maarisen leskeydelle myös symppistsempit! Me ollaan onneks jo voitonpuolella, isi tulee maanantaina takasin :) Tosin sit mä aattelin kyllä karata ipanan kanssa uusiks vielä ti-ke niiden kanadalaisten kanssa mökille, jos hullusti käy niin saatan tulla vasta torstaina takasin... Noh, katsotaan katsotaan :) (Torstai-iltana pidän alusvaatekutsut! Jos muistatte joskus odotusaikana palstalla kirjoitteli se Pulu, hän on ottanut tällasen sivubisneksen ja tekee kotikutsumyyntiä alusasujen saralla. Ihan kivaa, tyttöjen ilta! :))

Ja vielä tuo Hennasin uusi jouluvauva! Oijjoi... oon ehkä niin kade, sillain salaa ja huomaamatta, mutta kaikella rakkaudella ;) Onnittelut sykkivästä sydämestä ja touhukkaasta ipanasta! :)

Loppuun vielä puhalluksia Venlan reikäreiteen! Toivottavasti ei tuu kivut tuplana... Tuolla netin toisella laidalla kuultiin, että kuulemma tosta MPR:stä tulis ne normit "rokotusoireet" vasta 1-2vkon kuluttua! Että elä ihmettele, jos oireet ilmenee "myöhässä" ja jos ootte reissuun menossa, niin muista kipulääkkeet tytölle! :)
 
moi kaikille

Kivasti kesällä riittää kaikilla puuhasteltavaa :) Onnea Bunni vauvasta :) Hurjan kuulosta oli tuo venlan reikäreisi, ite oon ollu aina tuskanhiki päällä kun rokotuksia annettu, vähän piikkikammonen ku olen mutt yrittäny piilottaa sen lapsilta. Juuri tuon mpr rokotuksen meinasin olla esikoiselle ottamatta ku pelkäsin sen aiheuttavan autismia mutt neuvolan täti vakuutti ettei pidä paikkansa niin sai sitten sen puolitoista vuotiaana. Ei kyllä mitään oireita aiheuttanut eikä Roosallekkaan kun viimeksi sen neuvolassa sai, kuun lopussa onki sitt jo 1v6kk neuvola, äkkiä aika menee. Meillä lapset on hellepäiväny olla omassa uima-altaassa kotipihalla mutt mentiin me yks päivä ihan rannallekki, ihana kuinka rohkeasti molemmat kahlas vedessä ja sai uittaakkin niitä. Kovasti oon kavereita kaivannu, lapsetki tykkäis kovasti muiden seurasta, menin mä sitten ma leikkipuistoon ja pe kanssa oli leikkipuistossa yhen ätiryhmän tapaaminen. täällä vaan on tylsä kun pitää mennä autolla noihi puistoihi, lähin 6km päässä niin en jaksa edestakas kävellä. Toi perjantain tapaaminen oli puolen tunnin automatkan päässä, mitään äitiryhmää en ole ihan läheltä löytäny netistä :/ Perhekahvila on siellä 6km päässä mutt jotenki en ole siellä päässyt keneenkään tutustumaan, jotenki iskee ujous ja tuntee ittensä ulkopuoliseks. Onko täällä kaikki pk seudulta vai onko kukaan tampereen seudulta??? täällä on kivan aktiivista kirjottelua niin tykkään käydä aina lukemassa ja kirjottelenki ku ehdin. Me siis asutaan sahalahdessa, 40km tampereelta. On onneks muutamia kavereita ketä näkee mutt aina kaipais lisää varsinki niitä kenellä lapsia. Yhtään ei ole kävelymatkan päässä ikävä kyllä. Autoilut aina vähä hankaloittaa päivää kun Roosa aina nukahtaa kotiin tullessa vaikk tuun jo päiväruualle takas mutt sitten menee yli tunti nukuttamiseen. Oona taas tuo esikoinen ei ole moneen päivään nukkunut ollenkaan päivänunia, oltiin sitt jossakin tai sitt vaan kotona. onkoha mun päivän lepohetket nyt loppunu ku ennen nukku päikkärit tytöt samaan aikaan... Oonahan täyttää jo syyskuun lopussa 4v ett saattaa se kyll lopettaaki päikkärit mutt katotaan vielä. Iltasin on kyllä hirveen väsyny vaikk väkisi sinnitteleeki siihen ysiin ku rupeen näitä nukuttaan. Nyt tarvii varmaan kattoa grillattavia valmiiks ku kaveri perheineen on tänne tulossa :-)
 
Aurinkoa, aurinkoa ja palanutta punanahkaa... Kesän riemuja!

Me testattiin tänään vihdoinkin meidän uudet "uima-altaat". Meikäläinenkin (tunnettuna vilukissana) uskaltautui altaaseen istuskelemaan, mutta vain siihen pienempään kahluualtaaseen, jota koristaa (tietysti) Nalle Puh. Siinä pienessä "Aleksin altaassa" oli lämmintä vettä, kun täytön jälkeen tämä mamma kantoi vielä perään tulikuumaa vettä tuvasta ämpärillä. (Ei kerrota kellekään, eihän?!) Kyllä sitten kelpasi. "Aikuisten uima-altaassa" vesi oli niin kylmää, että kävin siinä hetkisen seisoskelemassa ja totesin, että jaloista lähtee kohta tunto, jos en tule pois. :D (Mä siis alunperin suuruudenhulluna halusin meille sellaisen hillittömän ison ilmatäytteisen altaan, johon koko perhe mahtuisi mukavasti polskimaan. Kun allas oli ensimmäistä kertaa täytetty ilmalla, tulin ajatelleeksi, että se on "pikkusen" liian iso tuollaiselle 1,5 -vuotiaalle. Niinpä sitten eilen ostin Anttilasta uuden pienemmän altaan. Se on niin passeli!)

Voi ei. Venlallakin oli käynyt huono tuuri tuon MPR-rokotuksen kanssa. :( Noi on niin kurjia tilanteita! Toivottavasti jätski lievitti edes vähän koettua tuskaa.
Mä en viimeksi tainnut  tänne kirjoittaa, mutta Aleksilla kävi kanssa vähän huonosti tuon rokotuksen kanssa. Meidän oma neuvolantäti antaa rokotukset tosi ripeästi ja huomaamattomasti, mutta tuon MPR:n antoi sellainen hmmm...ulkomaalaissyntyinen lääkäri. Aleksi oli isänsä sylissä aivan oikeaoppisesti ja lääkäri aloitti rokotusoperaation. Jostain syystä (jota tiedä en) se rokottaminen kesti ja kesti. Aleksi alkoi "hyppiä/ pomppia" siinä isän sylissä. Isä koittaa pitää lapsesta tiukasti kiinni samalla, kun lekuri huutelee, ettei vielä(kään) ole valmis. Minä kauhuissani seison siinä vieressä Akselin kanssa ja näen, kuinka neula heiluu ylös-alas-ylös-alas siinä Aleksin reidessä samalla, kun lääkäri koittaa epätoivoisesti saada sitä rokotetta ruiskusta kinttuun. Lapsi huutaa ja karjuu kuin viimeistä päivää, eikä ihme. Minäkin olisin p-e-r-k-e-l-e  (anteeksi) huutanut siinä samassa tilanteessa. Tämän episodin ollessa käynnissä näin myös, kuinka rokote valui pitkin poikasen jalkaa (kohti lattiaa)... Meille lääkäri ei edes ehdottanut uuden rokotteen antamista. Tuskinpa olisin hänen antanut sitä enää pistää vaan olisin vaatinut paikalle jonkun muun. Tiistaina on sitten Akselin lääkäriaika. Sama lekuri taas, mutta onneksi silloin ei tule pistettäviä rokotuksia, ainastaan rota.

Mutta joo, täällä on tänään vietetty koko perheen voimin ihanaa vapaapäivää ja nyt menen sitä vielä jatkamaan. Ruokaa napaan!
 
Hei! (Olen tässä kytännyt noite netin tarjoamia ukkos/salamatutkia ja ennusteita..... Raukka, mikä raukka!) Mutta siis, en mä sen takia ole täältä ollu pois! Oltiin Korsossa yökylässä ja sieltä en  päässy omilla tunnarilla. niitten koneelta tänne, keskellä yötä vaikka olisin halunnut..... Tänään olis ollu tarkoitus mennä Korkeasaareen, mutta jäi menemättä. Toiseen kertaan sitten. Pääasiallinen syy reissuiluun oli minun esikoiseni 25v. syntymäpäivä! Kyllä kyllä! Minä olen siis ollut semmoinen hurja TEINIÄITI aikoinani... Mutta nyt olemme kotona ja sauna lämpiää.

MPR-episodit ... se rokote mun käsittääkseni survotaan sinne LIHAKSEEN! Ja tarkoitus on tietysti laskea tärkeät aineet hiljaa, ettei tule mitään kudosvaurioita. No kiinni siinä pitää pitää pirun lujaa... Mutta meidän kiva Liisa-täti ei hoksannu isille kertoa, ennenkuin vahinko oli jo sattunu! Höööö. Mutta sitte se sanoi, että tuo on kuulema YLEIST, että reisille sattaa mennä. En tajuuuuuuuu!

TAKU: Eniron mukaan meiltä on teille 126,8 km.... Pitäsko sitä tehä treffi IDEAPARKKIIN!?!?!? Sama tovi multa menee tuonne HELSINKIINKIN. Googlatkaa Forssa, jos haluatte lähelle, meiltä on sinne 15 km. Että ihan samalla lailla minä lähen joka paikkaan autolla. Joka paikkaan, paitsi pyykkin narulle! :) Postilaatikollekin on matkaa 800m! JA isolle roskikselle.... Kyllähän se toisinaan tympäsee. Ja ei niihin V IERAISIIN sitten jaksa kovin helposti tutustua. TÄmäkin seutu on kovin "pitkään asunutta", että ulkopuolinen on varmaan aika kauan! Jollain lailla.

jaajaa jaa...Kuulostaa siltä, että tyttö ja isi ovat päätyneet erimielisyyksiin pianon soiton kanssa...Preludit kuulostaa :FORTE FORTE FORTE!!!!! Täytyy vissiin mennä hakeen ne kahville.
 
Maanantai-huomenta!

Hurjalta kuulosti Venlan rokotuskokemus! Miten niin yleistä, että rokotettavat aineet menee reisille?!?! Tuskin ainakaan pitäisi olla. Eikä tuo Halipossun Aleksinkaan rokottaminen vaikuttanut kovin mukavalta... No, meidän neidillä on neuvola tänään, joten saa nähdä, miten rokotteen laitto onnistuu.

Juhlat on nyt juhlittu! Meillä ei ole loppu kesäksi tiedossa mitään juhlia. Lähetän Maariselle palan virtuaalista kalavoileipäkakkua... Hyvin hupeni taas eväs. Vieraitakin oli kyllä kolmekymmentä, joten kyllähän sitä menee.

Sanna, jospa teilläkin se vauvasiemen alkaisi itää... Selvästi on kuumetta havaittavissa. ;-)
 
Hei!
Mikähän ihmeen auringon pistos mulla on eilen kirjottaessa ollu? Eihän tuosta änkytyksestä saa mitään selvää.... ihan niinkuin sen "hannapartasen" aktivia-mainoksessa: "mä sönkötän tätä jokapäivä..."! (syön tätä, kuulostaa "sönkötän tätä") ....

REISILLE menosta vielä, että se neuvola sanoi just tolleen!!!! Sitä minäkin ihmettelin, mutta ilmeisesti se on  niin? Kai ne muksut sitte, muutkin kun tää ikioma, vikuroi silleen, että valskaa?

HENNASILE suuri kiitos voileipäkakausta :) nielaisin juuri viimeisen palan !!!! Mä lähetä sulle sitten tuota grillipossua, mihin ukko just keittelee rillauskastiketta. Kokis ja pippuri kiehuu kauheella porinalla ja ukko kuorsaa sohvalla... (Täällä huurtuu kohta ikkunat) Jälkkäriksi saat lettuja ja ranskan-kermavaahtoa ja tänään keitettyä RAPARPERIHILLOA! Hilpaisin itseni "yöpaidassa" aamukahvilta puskille ja keitin päivällä hillot! Nam nam nam.

NEUVOLASSA valittelin, että Venla ei enää puhu! Että siltä ei enää tule sanoja, että olen kovasti huolissani, että sillä on asperkeri(?) ... Täti tyynytteli, että eipäs nyt hätäillä! Tänään tuo tyttö on taas tapaillut sanoja! Jihaa! Tuli jopa ÄITI, pitkän ajan jälkeen! Mutta silti, miten tuo voi pantata kaikkea? Ymmärtää se lähes kaiken mitä sanotaan. Kuulee ja tietää ja osottelee asioita, mutta nekin varhain opitut sanat on uinumassa jossakin! Miten teillä muilla? Verrata ei saa tietenkään, mutta onko muilla havaitavissa samalaista vaihetta?

VAATEKAAPILLA pitäisi tehdä taikoja. Venlalla on ihan liikaa ryysyjä. Kaikki sopivat, liian isot ja liian pienet samalla kertaa esillä. Sekä tietysti helle ja talvivaatteet.... Paitsi toppahaalarit. Tajusin tuon, kun mies puki tyttöä tänään ja etsi sille jotain päällepantavaa. Mun piti huudella, että kattelee kaappiin ihan ilman hermostumista, sillä siellä NE on! JA niin... viikolla tuo lapsonen tallusteli pihamaalla uikkari päällä ja jalassa oli... pinkit KUOMASAAPPAT!!!!! dididiiiii

Tämmöstä tänään!
 
maarinen: kyll mä ideaparkkiin voin ajella jos sinne haluat tulla, ois kiva joku nähdä tältäkin palstalta :) ja jos joku muukin sattuu asumaan sopivan matkan päässä ideaparkista sinne vaan. koskas siellä nähtäis?

Kiva ilta oli kyll eilen ku kaveri perheinen tuli meille, saatiin juuri grillattua kaikki kun alko sataan kaatamalla. Sitten herkuteltiin makkaralla, herkkusieni-pekoni-koskenlaskija rullilla, salaatilla ja kotitekosella leivällä. Melkonen touhu oli täällä ku niiden 2v poika leikki meidän tyttöjen kanssa ja toista 7kk ikäistä lattialla makoilevaa poikaa piti käydä välillä moikkaamassa ja oona yritti nuppipalapeliä toiselle opettaa :) Harvoin viime aikoina vieraita käynyt niin on se piristystä kyll ku joku tulee.

puhumisesta että Roosalla on kanssa kadonnut sanat mitä ennen osas, kai puhetaito vähän unohtu ku kävelemään oppi. mutta nyt tulee jatkuvasti uusia sanoja, kai se ihan normaalia on ett välill unohtuu sanat. Kaikki on niin opettelua pienillä vasta ett joku taito välillä jää taka-alalle ku toista opetellaan.
 
HUO-MEN-TA!

Muistui mieleen kouluajat - siis ala-asteajat. Meillä opettaja toivotti hyvät huomenet oppilaille ja oppilaat vastasivat opettajalla yhteen ääneen artikuloiden HUO-MEN-TA! :-) Kaikenlaista sitä muistuukin mieleen.

Maarinen, sitä juuri ihmettelinkin, että neuvolassa ovat sanoneet rokotusten menevän usein pieleen. Meidän neiti sai eilen sen MPR:n ja saihan siinä puristaa tyttöä aloilleen. Kyllä se rokotus ihan hyvin onnistui. Tietysti näillä meidän mukeloilla alkaa olla jo voimaakin pistää vastaan, joten helposti saattaakin lapsukainen pompata karkuun juuri kriittisellä hetkellä...

Ja Maarinen! Epäreilua! Grillipossua ja lettuja kermavaahdolla ja RAPARPERIHILLOLLA! Nam! Mulla on ilmeisesti ruokahalu jotenkin kasvussa, kun mies ihmettelee, että taasko olen jotain syömässä. Nyt rupesi tekemään mieli noita Maarisen lättyjä! Kuolaa täällä pyyhin suupielestä... Pitänee vissiin tyytyä kupilliseen teetä ja pariin kuivaan näkkäriin. :-(
 
Takaisin
Top